Omboeken naar Egypte

15-03-2017 16:50 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een hele tijd geleden een vakantie naar Turkije geboekt, nu willen we echter niet meer gaan

Van het reisbureau mogen we omboeken we zijn met 4 volwassene en 3 kinderen.

Nu blijkt er voor gran canaria minimaal 2000 euro bij te komen dit kunnen we gewoon niet opbrengen.

Nu staat de optie Egypte er nog kun je daar wel redelijk veilig heen.
Er geldt geen negatief reisadvies voor Egypte, en de situatie is wat verbeterd maar voorzichtigheid is geboden. Al merk je in de luxe hotels aan de rode zee weinig van de onrust.

Turkije heeft overigens ook geen officieel negatief reisadvies, maar daar wordt geadviseerd voorzichtig te zijn.

Wanneer zouden jullie vertrekken?
Persoonlijk zou ik er niet heen gaan. In vrijwel het hele land zijn veiligheidsrisico's. Aan de kuststrook is er nog steeds een veiligheidsrisico maar dit is kleiner dan landinwaarts.

Bovendien vraag ik me af of je het leuk vindt dat ze overal met geweren rondlopen. Mijn vakantie zou het in ieder geval niet zijn.
Wat mooi van het reisbureau dat je om mag boeken.
Vivo per lei
Ik denk dat Egypte vergelijkbaar is met Turkije op dit moment
Zijn er geen andere optie's?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik zou geen enkel Islamitisch land doen op het moment.
Griekenland een optie?
Is dat de enige optie? Ik zou het niet doen.
Ik zou ook nooit naar Egypte gaan op dit moment.
Ik ben in beide landen meerdere keren geweest.

Maar op dit moment zou ik daar echt niet heen willen.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:katrien1974 schreef op 15 maart 2017 @ 16:59:

Ik denk dat Egypte vergelijkbaar is met Turkije op dit momentDat denk ik ook.
Eerlijk; ik zou nog eerder naar Turkije gaan dan naar Egypte... echter op dit moment liever naar geen van beide. Kun je echt niks anders vinden? Zuid Spanje, Griekenland, Portugal of Kaapverdie?
Je bent gebonden door je budget, vrees ik. Spanje of Griekenland nog een optie? Ik ben zowel in Turkije als Egypte geweest (en ik heb daar achteraf wel spijt van, maar dat is een ander verhaal), maar ik zou beide nu niet overwegen. Heeft je touroperator nog een andere optie?
Vind omboeking naar Egypte niet veel beter eigenlijk.
Vorige maand nog geweest. Ik hou van Egypte en de mensen. Maar ik sta niet achter de regering. Elke keer sta ik in tweestrijd. Dit jaar toch weer geboekt.

Ik vind Egypte een veilig vakantieland en schat de risico's niet hoog in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
In Egypte zag ik jaren geleden al dat er best wel wat zware bewaking was bij de toeristische trekpleisters en bij de stranden resorts. Dit omdat toerisme een van hun grote inkomsten bronnen is die veilig gehouden moeten worden van aanslagen, zelfs al is de lokale bevolking verdeeld over de toeristen.

Turkije is al jaren een stuk gevaarlijker, en daar zou ik nooit mijn geld heenbrengen zolang de kans bestaat dat dat ten goede komt van de dictatuur die zich daar aan het vestigen is.

Probeer om te boeken naar Griekenland, zelfs al werk het feit dat zij een euro-munt-land zijn niet in hun voordeel qua kosten van verblijf.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik weet niet voor hoe lang je geboekt hebt, 2 weken of korter.

Misschien is het een optie om Griekenland te bekijken en eventueel een paar dagen korter gaan om de prijs te drukken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dan toch maar voor jouw budget een minder sterren hotel of appartement in Spanje. Het vaste land is vaak voordeliger dan de Canarische Eilanden.
quote:Nootje90 schreef op 15 maart 2017 @ 16:56:

Er geldt geen negatief reisadvies voor Egypte, en de situatie is wat verbeterd maar voorzichtigheid is geboden. Al merk je in de luxe hotels aan de rode zee weinig van de onrust.

Turkije heeft overigens ook geen officieel negatief reisadvies, maar daar wordt geadviseerd voorzichtig te zijn.

Wanneer zouden jullie vertrekken?25 april al
quote:Laluna85 schreef op 15 maart 2017 @ 17:46:

[...]

25 april alBij welke reisorganisatie is geboekt?
To via welke organisatie heb je geboekt en wat is je budget voor hoe lang? Misschien kunnen wij met je mee denken?
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 15 maart 2017 @ 17:50:

To via welke organisatie heb je geboekt en wat is je budget voor hoe lang? Misschien kunnen wij met je mee denken?

Precies mijn idee. En de leeftijden van de kinderen.

Wil wel even zoeken hoor.
Als je niet naar Turkije durft nu dan zou ik ook niet naar Egypte gaan. Dan kun je net zo goed gewoon wel naar Turkije.

Kortom ik zou wat anders kiezen.
quote:Tickel schreef op 15 maart 2017 @ 17:48:

[...]

Bij welke reisorganisatie is geboekt?Duitse organisatie ben even de naam kwijt zijn 3 letters weet ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven