Gezondheid alle pijlers

Hoestdrank dienstapotheek

20-03-2017 20:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb een gekke vraag maar ik weet het echt niet. Mijn man heeft sinds vanmiddag een vervelende kriebelhoest die maar niet ophoudt en morgen een belangrijke presentatie (goede nachtrust is dus belangrijk). Uiteraard geen hoestdrank in huis. Kun je dit ook bij de dienstapotheek halen of is die echt alleen voor voorgeschreven medicijnen?
Je zou kunnen googelen of ze een telefoonnummer hebben en bellen? Ik weet wel dat de dienstapotheek hier iig niet 20 varianten van 1 simpel geneesmiddel heeft liggen.
Je kunt ze even bellen?
supermarkten verkopen tegenwoordig ook medicijnen en die zijn nog open

sterkte met de hoest
Supermarkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij 1 nacht slecht slapen kan je nog gewoon een prima presentatie houden.

Gewoon morgen wat kopen. Een paar paracetamol wil ook nog wel eens wat verlichting en goede nachtrust geven.
Albert Heijn. En 1 slechte nacht overleeft hij wel
supermarkt lijkt me een goedkopere oplossing inderdaad.

Heb je ook geen honing oid?
Nee, daar is een dienstapotheek niet voor.
Avond- en nachtapotheken rekenen extra als je nog iets komt halen (ook recepten) dus zou idd ff naar de supermarkt gaan en daar 't schap leegtrekken.
Supermarkt! toevallig zag ik vanmorgen nog hoesttabletten liggen bij de AH dus weet zeker dat die wel wat verkopen
Don't cry, buy a bag and move on.
Bedankt voor alle reacties! De supermarkt is hier niet open meer. En hij slaapt al meerdere nachten slecht door andere omstandigheden. Maar ik loop even naar de buurvrouw, wellicht heeft zij nog iets liggen.
Gewoon paracetamol slikken, gorgelen met een zoutoplossing en thee met honing drinken.
.
Jawel hoor de dienstapo heeft wel wat liggen
Bij de dienstapotheek kun je gerust een hoestdrank halen hoor. De meeste dienstapotheken zijn ook bemand tegenwoordig (niet op afroep dus) dus het is geen probleem. Sommige dienstapotheken vragen wel een toeslag, andere weer niet.

Zwangerschapstesten gaan veel over de toonbank in de dienstapotheek, ook in de nacht. Maar er staan ook genoeg mensen snachts aan het loket om een simpele neusspray (ik zou mijn bed niet uitkomen).

Hoofdeind wat omhoog en wens je partner veel succes morgen!
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Dampo onder de voetzolen en sokken aan
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 20 maart 2017 @ 21:34:

Dampo onder de voetzolen en sokken aan

Het moet toch een sunligt blokje onder het voeteinde van het matras?

Alhoewel, mijn tante doet een bijbel onder het voeteinde, dat werkt meer helend...
quote:summerheat schreef op 20 maart 2017 @ 21:38:

[...]

Het moet toch een sunligt blokje onder het voeteinde van het matras?

Alhoewel, mijn tante doet een bijbel onder het voeteinde, dat werkt meer helend... Dat blokje zeep niet onder het matras maar bij de voeten en dat schijnt te helpen bij rusteloze benen.

Denk niet voor kriebelhoest.

Btw hier bij de apotheek hoef je niet voor receptloze dingen aan te komen.
quote:koekiemonster00 schreef op 20 maart 2017 @ 20:31:

supermarkten verkopen tegenwoordig ook medicijnen en die zijn nog open

sterkte met de hoest

Ik ben TO wel niet, maar het verbaast me altijd als er zo makkelijk geroepen wordt om 20.30, of op een zondag, dat de supermarkten nog open zijn, dat is echt niet overal zo hoor. Waar ik woon (provincie Zuid-Holland) gaan ze om 20 uur dicht en is er geen zondagsopenstelling. Ik woon in een stad met meer dan 30.000 inwoners.......

TO, kun je niet even een appje aan vrienden/buren sturen, er is vast wel iemand die iets in huis heeft, als je bij de dienstapotheek niets kunt kopen.
quote:nina1966 schreef op 20 maart 2017 @ 21:50:

[...]

Dat blokje zeep niet onder het matras maar bij de voeten en dat schijnt te helpen bij rusteloze benen.

Denk niet voor kriebelhoest.

Btw hier bij de apotheek hoef je niet voor receptloze dingen aan te komen.Was natuurlijk een reactie op een grapje van iemand. Maar je denkt toch niet echt dat een blokje sunligt onder het voeteinde helpt tegen rusteloze benen? Dat ligt niet aan dat zeepje maar aan de verhoging, kan net zo goed een boek zijn. Door de verhoging van de onderbenen stimuleer je de doorbloeding van de benen.
quote:Genoeggedronken schreef op 20 maart 2017 @ 21:58:

[...]

Ik ben TO wel niet, maar het verbaast me altijd als er zo makkelijk geroepen wordt om 20.30, of op een zondag, dat de supermarkten nog open zijn, dat is echt niet overal zo hoor. Waar ik woon (provincie Zuid-Holland) gaan ze om 20 uur dicht en is er geen zondagsopenstelling. Ik woon in een stad met meer dan 30.000 inwoners.......

TO, kun je niet even een appje aan vrienden/buren sturen, er is vast wel iemand die iets in huis heeft, als je bij de dienstapotheek niets kunt kopen.Nou dan sluiten ze ook vroeg in jou stad! Hier zijn er meerdere tot 22:00 open en de meeste tot 21:00
Ik woon ook in Zuid Holland in een stad maar inderdaad supermarkten om 20.00u dicht en ook op zondag niets open.

Maar bedankt voor alle reacties! Inmiddels hebben we codeine tabletjes van de buurvrouw!
Hier Gelderland, supermarkt ook 20.00 uur gesloten. Zondag wel open
quote:anoniempje19877 schreef op 20 maart 2017 @ 22:21:

Ik woon ook in Zuid Holland in een stad maar inderdaad supermarkten om 20.00u dicht en ook op zondag niets open.

Maar bedankt voor alle reacties! Inmiddels hebben we codeine tabletjes van de buurvrouw!Ik hoop dat het werkt!
Codeine kun je alleen op recept krijgen, ben je je daar bewust van? Ook van de eventuele bijwerkingen of contra indicaties?

Je beschrijft dat hij kriebelhoest heeft. Is het een droge of productieve hoest? Codeine wordt over het algemeen voorgeschreven bij een droge hoest. Daarnaast is het bv samen met paracetamol een krachtige pijnstiller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven