
smakeloze reclamespot
dinsdag 27 januari 2009 om 10:32
Iedere keer als ik het reclamespotje van een autoverzekering langs zie komen erger ik me. Het is een filmpje met mensen die uit flatgebouwen springen.
Ik kan dat spotje niet zien zonder aan 9/11 te denken, toen wanhopige mensen uit de Twin Towers hun dood tegemoet sprongen.
In mijn ogen kan dit reclamespotje echt niet.
Zijn er reclames waar jullie je aan ergeren ?
Ik kan dat spotje niet zien zonder aan 9/11 te denken, toen wanhopige mensen uit de Twin Towers hun dood tegemoet sprongen.
In mijn ogen kan dit reclamespotje echt niet.
Zijn er reclames waar jullie je aan ergeren ?

dinsdag 27 januari 2009 om 12:38
quote:RosieRo schreef op 27 januari 2009 @ 11:58:
http://www.veiligheid.nl/...D33BE1883C1257539002F6D90
hiero, het verhaal van het hoe en waarom van de campagne.
enneh, uiteraard wordt een liedje nooit zonder toestemming gebruikt in een campagne!
Reagan heeft het weleens gedaan met Springsteen, en McCain met Garth Brooks. Kregen lelijk het deksel op de neus: publieke afkeuring door deze artiesten.Oh oke, als het zo is, kijk ik er wel even anders tegenaan. Mmm toch wel dapper om dan zo'n speciaal liedje aan zo'n reclame te geven. Het blijft toch erg persoonlijk. Ik heb veel herinneringen aan dat liedje bij begrafenissen. Door een ongeval 6 jonge mensen overleden en er was toen een dienst voor alle 6 met ook de kisten erbij. Toen werd dit liedje ook gezongen. En dan kijk je er toch anders tegenaan. Iedere keer als ik het hoor krijg ik nog steeds koude rillingen.
http://www.veiligheid.nl/...D33BE1883C1257539002F6D90
hiero, het verhaal van het hoe en waarom van de campagne.
enneh, uiteraard wordt een liedje nooit zonder toestemming gebruikt in een campagne!
Reagan heeft het weleens gedaan met Springsteen, en McCain met Garth Brooks. Kregen lelijk het deksel op de neus: publieke afkeuring door deze artiesten.Oh oke, als het zo is, kijk ik er wel even anders tegenaan. Mmm toch wel dapper om dan zo'n speciaal liedje aan zo'n reclame te geven. Het blijft toch erg persoonlijk. Ik heb veel herinneringen aan dat liedje bij begrafenissen. Door een ongeval 6 jonge mensen overleden en er was toen een dienst voor alle 6 met ook de kisten erbij. Toen werd dit liedje ook gezongen. En dan kijk je er toch anders tegenaan. Iedere keer als ik het hoor krijg ik nog steeds koude rillingen.
dinsdag 27 januari 2009 om 12:38
dinsdag 27 januari 2009 om 12:44
quote:Jacinta schreef op 27 januari 2009 @ 12:42:
Ik vind de 'springreclame' ook echt niet kunnen. Vooral de beelden die op afstand zijn gefilmd lijken erg op de 9/11-beelden. Ik snap werkelijk niet waarom ze hier voor hebben gekozen.
o, dat snap ik maar al te goed: aandacht!
iedere vorm van opvallen (ook provocatie, irritatie) is goed, en heeft een gunstigb effect op het merk. (okee, behalve Youp/Buckler )
Reclamemakers hebben heel bewust dit op 9/11 laten lijken, genereert buzz! Lactacyd idem.
Ik vind de 'springreclame' ook echt niet kunnen. Vooral de beelden die op afstand zijn gefilmd lijken erg op de 9/11-beelden. Ik snap werkelijk niet waarom ze hier voor hebben gekozen.
o, dat snap ik maar al te goed: aandacht!
iedere vorm van opvallen (ook provocatie, irritatie) is goed, en heeft een gunstigb effect op het merk. (okee, behalve Youp/Buckler )
Reclamemakers hebben heel bewust dit op 9/11 laten lijken, genereert buzz! Lactacyd idem.
dinsdag 27 januari 2009 om 12:45
Reclame Code Commissie neemt nieuwe commercial Allsecur onder de loep
De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.
Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!
De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.
Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!
dinsdag 27 januari 2009 om 12:46
dinsdag 27 januari 2009 om 12:46
quote:Toet schreef op 27 januari 2009 @ 12:45:
Reclame Code Commissie neemt nieuwe commercial Allsecur onder de loep
De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.
Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!kijk, dit si dus precies wat ze willen bereiken. Naam weer genoemd, nieuwsmedia pikken het op, voila.
Reclame Code Commissie neemt nieuwe commercial Allsecur onder de loep
De Reclame Code Commissie heeft in korte tijd 27 klachten ontvangen over de nieuwe televisiecommercial voor Allsecur autoverzekeringen. De aard van deze klachten kunt u teruglezen op www.reclamecodecommissie.nl Allsecur heeft zelf ook enkele klachten ontvangen en neemt deze zeer serieus en zal zich na uitspraak van de Commissie op 10 februari 2009 beraden op de eventueel te nemen vervolgstappen.
Ron Adams, Brand Communication Manager bij Allsecur zegt het volgende over de commercial: "Het is zeker niet onze bedoeling een verkeerde indruk te wekken met onze Allsecur TV commercial. Uit consumentenonderzoek weten we dat veel klanten het afsluiten van een autoverzekering ervaren als 'een sprong in het diepe'. Dit gevoel hebben we in de commercial als een metafoor uitgebeeld. Het concept van de TV commercial is uitgebreid getest in een consumentenpanel. Deze test bevestigde dat consumenten zichzelf sterk herkennen in de metafoor. Het concept sprak hun ook erg aan. Vandaar dat we hebben gekozen voor deze insteek. Na de opnames van de commercial hebben we het eindresultaat nogmaals getest (n=650). Wederom waren de resultaten hiervan positief en de reacties zelfs enthousiast. Tot op heden hebben we ook veel positieve reacties ontvangen en slechts een enkele negatieve reactie.!kijk, dit si dus precies wat ze willen bereiken. Naam weer genoemd, nieuwsmedia pikken het op, voila.
dinsdag 27 januari 2009 om 12:47

dinsdag 27 januari 2009 om 12:58
quote:miss dubbelfriss schreef op 27 januari 2009 @ 12:14:
die van de always: Have a happy period!
Ik maak dat zelf wel uit, en als ik dan lekker chaggie op de bank wil hangen, is dat mijn zaak. Echt een zeikerige reclame!!
Ik wilde het net schrijven.... have a happy period. Heb je ooit wel is een vrouw horen roepen dat ze zo gelukkig was dat ze weer ongesteld MAG zijn!?
(afgezien van vrouwen die opgelucht zijn dat ze niet zwanger zijn, maar dat is een uitzondering)
die van de always: Have a happy period!
Ik maak dat zelf wel uit, en als ik dan lekker chaggie op de bank wil hangen, is dat mijn zaak. Echt een zeikerige reclame!!
Ik wilde het net schrijven.... have a happy period. Heb je ooit wel is een vrouw horen roepen dat ze zo gelukkig was dat ze weer ongesteld MAG zijn!?
(afgezien van vrouwen die opgelucht zijn dat ze niet zwanger zijn, maar dat is een uitzondering)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
dinsdag 27 januari 2009 om 12:59
quote:Toet schreef op 27 januari 2009 @ 12:48:
Dit bericht kwam van hun (Allsecur's) eigen site RosieRo, niet van een of andere nieuwssite. Maar misschien staat het daar ook wel ergens hoor...reken er maar op dat de nieuwsmedia dit oppikken. En dat de firma de persberichten er NU juichend uit stuurt.
Dit bericht kwam van hun (Allsecur's) eigen site RosieRo, niet van een of andere nieuwssite. Maar misschien staat het daar ook wel ergens hoor...reken er maar op dat de nieuwsmedia dit oppikken. En dat de firma de persberichten er NU juichend uit stuurt.
dinsdag 27 januari 2009 om 13:08
jaaahh die Always reclame, erg fout!
Als ik ongesteld ben wil ik in mijn pyama op de bank zitten en mezelf met chocola volproppen en huilen bij elke een beetje emo-film terwijl mijn vriend kopjes thee brengt en mijn rug masseert.
Mannen moeten nu vooral niet gaan denken bij het zien van die reclame dat het allemaal wel meevalt!!;-)
Als ik ongesteld ben wil ik in mijn pyama op de bank zitten en mezelf met chocola volproppen en huilen bij elke een beetje emo-film terwijl mijn vriend kopjes thee brengt en mijn rug masseert.
Mannen moeten nu vooral niet gaan denken bij het zien van die reclame dat het allemaal wel meevalt!!;-)
dinsdag 27 januari 2009 om 13:12
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de Reclamecodecommissie en kreeg binnen een kwartier bericht terug dat ze vele klachten over deze reclame hebben ontvangen en voorlopig geen nieuwe klachten over dit spotje in behandeling nemen.
RosieRo,
Bedankt voor de quote. Had het inmiddels ook gelezen op die site. Misselijk dat ze op deze manier toch publiciteit krijgen !
Als allsecur de klachten inderdaad zo serieus neemt als men beweert, kunnen ze toch meteen stoppen met uitzenden ....
RosieRo,
Bedankt voor de quote. Had het inmiddels ook gelezen op die site. Misselijk dat ze op deze manier toch publiciteit krijgen !
Als allsecur de klachten inderdaad zo serieus neemt als men beweert, kunnen ze toch meteen stoppen met uitzenden ....

dinsdag 27 januari 2009 om 13:25
quote:Schravelvot schreef op 27 januari 2009 @ 11:38:
[...]
Ik hoop ooit aangesproken te worden door die kerel (het is groen en het plakt) en dan als antwoord te geven: Kermit de sticker
Maarja ik denk dat dit soort dingen wel in scene gezet wordt
ik ook!
bij ons langs de snelweg staat zo'n groot bord en dan wil ik er wel inklimmen om dat er op te schrijven, maar ja het is echt meters hoog....
[...]
Ik hoop ooit aangesproken te worden door die kerel (het is groen en het plakt) en dan als antwoord te geven: Kermit de sticker
Maarja ik denk dat dit soort dingen wel in scene gezet wordt
ik ook!
bij ons langs de snelweg staat zo'n groot bord en dan wil ik er wel inklimmen om dat er op te schrijven, maar ja het is echt meters hoog....
dinsdag 27 januari 2009 om 13:51