Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mijn nieuwe NOD is 21/02. Zou je dat willen toevoegen Conscienza? Thnx
Oh Eva, ik heb net hetzelfde gedaan, maar dan deze nacht.. Ik heb met hem erover gesproken maar hij wilt echt niet vroeger stoppen. Hij wilt eerst nog wat sparen (terwijl we momenteel toch echt genoeg spaargeld hebben) en wilt toch wachten tot aug/sep.. Ik zal het maar moeten volhouden tot dan.

Ik heb het momenteel gewoon ontzettend moeilijk, niet enkel op het vlak van kinderen, maar ook professioneel, ik wil stoppen met mijn werk hier en wil iets anders zoeken, maar weet totaal niet wat ik wil. Ik zit dus in hetzelfde schuitje als vorig jaar :s
Hallo allemaal,

zou ik ook mee mogen schrijven met jullie? Wij hebben al 2 kindjes en we willen graag een 3e kindje erbij. Dit jaar willen we ervoor gaan maar we willen wel even wachten nog. Het druist tegen m'n gevoel in, want het liefst was ik al gestopt met de pil maar onze jongste is pas bijna 5 maanden dus liever nog even ontzwangeren en bovendien wil ik het liefst een jaar borstvoeding geven. Dus nog heel even geduld voor ons (vooral voor mij) maar dat is niet altijd makkelijk dus. Ik schrijf graag met jullie mee. (als ik mijn man hiermee iedere keer lastig zou moeten vallen dan zou hij gek worden van mij .
Oh, en wat het ook lastiger maakt is dat ik momenteel nog geen cyclus heb (door de bv) dus ik weet ook niet wanneer mijn NOD is. Ik slik trouwens nu nog Cerazette.

Hou het er maar op dat wij in september willen beginnen, dan is zoonlief een jaar. (en heel misschien eerder )
Welkom ADLmamavanM :-) Je mag gerust meeschrijven, er zijn hier nog dames die meeschrijven maar nog niet gestopt zijn (zoals Eva, Karan en ik :-) )
Zo. Hier nog steeds niet ongesteld, maar inmiddels wel bericht van het UWV. Ik krijg geen WW, dus ik moet verdraaide snel iets vinden. Daar zie ik als een berg tegenop, omdat ik nog nooit een baan gehad heb die me niet doodongelukkig maakte. Ik baal als een stekker dat ik weer de tijd niet krijg om iets te vinden wat bij mij past. Ik begon net weer lekker in mijn vel te zitten.
Eerlijk gezegd maak ik mij ook regelmatig zorgen of het wel of niet zal lukken. Zoals ik al gezegd heb, ik heb al 2 kinderen dus ik ben vruchtbaar maar of mijn ventje dat nu is ?? Probeer er zelf ook niet teveel aan te denken maar die vraag spookt wel eens door mijn hoofd. En al bij al mag ik niet klagen...heb al 2 gezonde kindjes dus een derde zou zeker welkom zijn maar indien het niet zou lukken zal ik er mij gerust bij kunnen neerleggen (al zou ik héél graag nog 1tje willen )

Eva, na de zomer is inderdaad al een stuk dichter dan het einde van het jaar !!! Geniet dan nog maar van een zomer zonder dikke buik :-)

Conscienza, wanneer mag jouw spiraal er ook alweer uit?

Of we dat onbewust uitstralen weet ik niet eigenlijk...mijn mama heeft mij in ieder geval nog niet "betrapt"

Welkom ADLmama ! en proficiat met de jonge spruit !!

JWvB, wanneer zou je normaal gezien ongesteld moeten worden?

Ik ben niet goed mee met UWV en WW...wat is dat? Iets met vast contract of?

We zijn aan m'n vruchtbare week begonnen maar ben jammer genoeg ziek dus de zin ontbreekt mij wel momenteel Misschien deze avond enkele asperinetjes nemen en hopen dat het over is !!!
Ha dames!

Zou ik ook nog mee mogen schrijven?

Hou van een lekker levendig topic, maar niet te vol. Vol is het hier wel, maar levendig zeker ook. Was begonnen in het 'februari 2009' topic maar dat blijft het me nou toch weer net wat te stilletjes!

Ik ben 25 jaar, vriend is 29. Ik slik mijn laatste pil as donderdag! Zo spannend. Ben al 11 jaar aan de pil dus ben heel benieuwd hoe mijn 'ontpilling' en alles gaat lopen. Ik ben al een paar weken aan de vitaminen en het foliumzuur.

En we krijgen per 4 maart de sleutel van ons nieuwe huis, hebben er heel veel zin in!

Mag ik ook in de tabel?

Nickname: Sabine

Leeftijd: 25

Per: jan 2009

Kindje: 1

NOD: ? weet ik dus nog niet

Kga nu weer snel verder aan het werk! Hopelijk tot later!

Liefs!
Welkom Sabine en proficiat met de nieuwe woonst !!
Welkom Sabine! Tuurlijk mag je hier meeschrijven :D

Veel plezier in de nieuwe woonst
Welkom mamavanM en Sabine! Het is zeker een levendig forum geworden, leuk hoor.

Ik ben toch weer benieuwd aan het worden of ik dit weekend ongesteld zal worden, we hebben toch behoorlijk geoefend weer deze maand... Nog geen buikpijn, alleen wat spanning als ik op mn linker borst druk. Elke maand blijft het spannend

Ik ben van plan om tot augustus te werken, in september te verhuizen en in oktober te gaan studeren. Maar dat hangt ook allemaal een beetje van de komst van de baby af.....

Vraagje voor de meiden die al kindjes hebben: is het nu de 2/3/4 keer net zo spannend als de eerste?

Ik ben zo ongeduldig :S hihihihi
Nata,

voor jou begint het wel spannend te worden !! Hou ons op de hoogte hé !

Wij gaan voor ons 3de en ik vind het véél spannender dan mijn eerste 2. Nu ben ik er echt mee bezig. Mijn eerste was eigenlijk een ongelukje (een GELUKKIG ongelukje ) Zat aan 16 weken zonder ik het wist dus dat proberen etc heb ik overgeslaan.

Toen mijn zoon 3mnd oud was zijn we voor een tweede gegaan maar omdat mijn zoon en huilbaby was was ik echt niet bezig met het zwanger worden. Toen ie 9 maanden oud was was ik zwanger van mijn dochter.

Het is nu de 1ste keer dat ik mijn menstruatie bij hou , kijk wanneer mijn vruchtbare periode zou kunnen zijn, veel meer lees van wat, wanneer,... dus ja, vind het heel spannend en de weken zouden wat vlugger voorbij mogen gaan
wat leuk om te horen, zoals mn moeder me altijd zegt: de mooiste dingen in het leven komen onverwachts.....

Afwachten dus maar. Leuk hoor zo'n gezinnetje. Ik zit nu in de beginfase, maar ik kan niet wachten om binnen een paar jaar een gezinnetje te beginnen. Grappig dat je alles nu zo bewust meemaakt
Spannend zeg nata! Ik hoop dat je gauw nieuws hebt!
Welkom nieuwe meiden gezellig!!

Voor mij is de 4e net zo spannend ..zo niet spannender....

Ik ga volgende week naar de ha omdat ik verrek van de kramp geen menstruatie....en ik nu inmiddels bijna 5 weken zonder pil ben...en natuurlijk ivm de diabetes van vriendlief.

anoniempje hoe gaat het?
JWvB...kl*te he? dat die menstruatie zo op zich laat wachten.

En dan heb je ook nog de stress van het zoeken naar een baan!!

Succes er mee..

x
quote:ADLmamavanM schreef op 27 januari 2009 @ 12:41:

Hallo allemaal,

zou ik ook mee mogen schrijven met jullie? Wij hebben al 2 kindjes en we willen graag een 3e kindje erbij. Dit jaar willen we ervoor gaan maar we willen wel even wachten nog. Het druist tegen m'n gevoel in, want het liefst was ik al gestopt met de pil maar onze jongste is pas bijna 5 maanden dus liever nog even ontzwangeren en bovendien wil ik het liefst een jaar borstvoeding geven. Dus nog heel even geduld voor ons (vooral voor mij) maar dat is niet altijd makkelijk dus. Ik schrijf graag met jullie mee. (als ik mijn man hiermee iedere keer lastig zou moeten vallen dan zou hij gek worden van mij .

Haai en welkom! Mag ik vragen wat je leeftijd is voor de tabel? Ik kan me voorstellen dat je eerst even wat rust aan je lijf wilt, terwijl het wel blijft kriebelen... leuk, een wat groter gezin! En fijn om er nog iemand bij te hebben die ervaren met de hele zwangerschapsgebeurtenis is zeg maar.

Lily, mijn spiraal gaat er over een week uit, jeeeeeeee!

We kijken er allebei naar uit en hebben al veel zin om aan de slag te gaan. Lijkt me gevoelsmatig toch anders om te vrijen zonder anticonceptie.
Conscienza, spannend zeg volgende week. Kijk er ook zo naar uit, lijkt me idd zo'n bijzonder gevoel om er dan voor te gaan samen.

Lilith, heb je veel last van ontpillingsverschijnselen gehad? Nog geen menstuatie gehad dus na 5 weken?

JWvB, rot van je werk. Waarom kom je niet in aanmerking voor WW? Wanneer had je ongesteld moeten worden?

Misschien is het al aan bod geweest eerder in het topic, maar vertellen jullie iemand dat jullie ervoor gaan?

Ik wil het lekker voor onszelf houden. Zeker voor ouders enzo, lijkt me geweldig om hen te verrassen. Ze weten allemaal dat we kinderen willen maar of de meesten al verwachten dat we dat zo snel al willen, denk ik niet!

Hier nog 3 pillen, en dan weg met die 'troep'! Jeuj!
Hey meiden,

nieuwe meiden gezellig!!

Wij gaan in feb. dus voor de tweede en vind het erg spannend. De vorige keer was ik aan de pil en was na het stoppen eigenlijk meteen zwanger, erg veel geluk dus. Heb nu dus een spiraaltje en ben erg benieuwd hoe dit gaat. Heb na de plaatsing een flinke bloeding gehad, wat ik nu dus ook best spannend vind (als alles nog maar goed zit...) waarsch dikke onzin. We gaan het mee maken.

MamavanM nog gefeliciteerd is het een jongetje of een meisje? leuk dat het nu alweer begint te kriebelen. Ik had toch ietsie meer tijd nodig en vind het nog wel spannend hoor, hoe het zou gaan met 2 kindjes (als het lukt natuurlijk)

Lily ons zoontje was ook een huilbaby, vandaar dat ik een tweede ook wel een beetje spannend vind. Jullie 2de was makkelijker?

Eva de tijd gaat zoooo snel voor je het weet is de zomer voorbij en gaan jullie ervoor.

Conscienza spannend volgende week, moet je naar de chynaecoloog of doet de ha het. Ben zeer benieuwd.

Ik probeer elke keer op een paar berichten te reageren maar als ik alles gelezen heb ben ik weer met de namen in de war en wat ik bij wie wou schrijven enz... wel erg leuk dat er elke keer als ik kijk wel weer een paar nieuwe berichten staan.
Even een tussendoor vraagje voor degene die hem kunnen beantwoorden: hebben jullie ervaringen met afvallen/ aankomen wanneer jullie met de pil stopten?

Spannend Sandra, een tweede. Kan me wel voorstellen dat zich dan ineens vragen aandienen als 'zal het wel lukken met ineens 2 van die hummels' enzo...
Hey Sandra,

ik wou dat ik dat ook kon zeggen, maar ik denk alleen maar aan hoe lang het nog is.

Hey Stefanie,

Hier ook hetzelfde, niet vroeger. Heb hem gevraagd of "met het einde van het jaar" ik ook het einde van het schooljaar mocht tellen. Maar 't bleef een neen

Het gekke, en ik weet ook slechte, is dat ik mezelf nog altijd begin maart voor houd....

Vorig jaar in januari heb ik mijn vriend eens een smsje geschreven " jouw wens om papa te worden, wil ik in vervulling laten gaan, nog voor ik 26 ben beginnen we er aan!

En ik heb mij daar toen zo op voorbreid en naar toe geleefd. ik word nu bijna 26 en nu blijkt het toch niet zo te zijn. En dat maakt het zo moeilijk. Ik heb al die tijd gedacht dat het zo zou zijn. Hij heeft namelijk altijd gezegd dat hij kinderen wou, en op de sms heeft hij toen enkel goed gereageerd.
Voor de tabel...ik ben bijna 25 (over 1,5 week).

Ik heb een meisje van bijna 2,5 en de jongste spruit is een jongen van bijna 5 maanden dus.

Een 3e is net zo spannend als de 1e of 2e, geen verschil . Ik raakte van allebei vrij snel zwanger (3e en 2e maand) dus best kans dat het dit keer ook vrij snel kan gaan. We zullen zien...:). Bij ons zal de 3e zeker weten de laatste zijn, 3 kinderen vinden we genoeg (qua drukte en financien enzo).

Wij vertellen niemand dat we er (weer) voor gaan. Een aantal mensen weten wel dat we in de toekomst nog een 3e kindje zouden willen maar denken allemaal dat we nog wel een paar jaar zullen wachten. Maar onze 2 kids zijn zo makkelijk (alleen oudste is aan het peuterpuberen ) dat we het wel weer vrij snel aandurven. Lijkt ons wel praktisch ook, 3 kinderen dicht op elkaar, we zitten nu toch in de kleine kids.
Hoi meiden,

Mijn vriend is weer terug van vakantie!!! Jippie! Ik ging hem ophalen en ik was blij dat hij weer thuis kwam maar verder niets. Tot ik hem zag, ik moest huilen hahahaha. Zo vreemd. Hij is net 5 dagen weggeweest. Maar goed we zijn door het samenwonen en een eigenzaak al meer dan 2,5 jaar iedere dag samen. Net lekker veel gekletst en geknuffeld en hopelijk dadelijk wat meer! Hij is even de douche in.......

Echt ontpillingsverschijnselen heb ik niet. Ervaring met afvallen of aankomen van stoppen met de pil heb ik niet. Dus afwachten maar. Ik hoop niet aankomen, want er moet al wat af eigenlijk.

Ik heb al wel een dag of 4 lichte buikpijn. Net zo als menstruatiepijn, maar dan wat minder erg. En ook niet constant, dan wordt het weer iets erger. Lijkt ook een beetje in mijn rug te zitten. Ik maak me geen zorgen, maar misschien dat dat van het stoppen met de pil komt.

Net nog met mijn vriend over gehad dat ik me wel wat zorgen had gemaakt, wat had lopen malen. En hij zei, we gaan er gewoon voor en gaan het er niet steeds over hebben, of over nadenken, dat kan altijd nog als het over een tijd niet is gelukt. En dat heeft me ook wel weer op aarde gezet.

Ik ga lekker genieten van het met zijn 2e zijn. Want daar zal ik in de toekomst nog best eens naar verlangen!

Slaap lekker!
Sabine,

Klopt ik heb nog geen menstruatie gehad de laatste pil nu zo'n 5 weken geleden bijna.

Maar ik hoorde al links en rechts dat stress ook een rede is van het uitblijven van een menstruatie en aangezien ik al een tijd met nogal wat stress te maken heb gehad schuif ik het daar maar op.

Ontpiliings verschijnselen tja wat is dat precies?

Je bent geneigt denk ik om na de laatste pil alles daar op de schuiven?

Ik heb het alleen mijn 2 beste vriendinnen verteld, heb niet zoveel zin in de vragende blikken van "is het al zover?"

Conscienza,

Het is zeker anders zonder anticonceptie!!!

Ik heb weer een lange werkdag voor de boeg, tot vanavond!

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven