KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hoi Ilona, ik ben 1 jan gestop en bij mij is nog steeds helemaal niets gebeurt. Geen menstruatie dus. Bij Geertgen geven ze aan dat dit normaal kan zijn (na 16 jaar pil) maar dat ik het (als et 1april nog niet is gebeurd) het op gang kan helpen met hormonen. Dat wil ik liever niet... maar dat t een half Jaar kan duren voordat de regelmaat terug keer dat heb ik op meerdere plaatsen gehoord en gelezen.
Ze hebben het vanaf mijn menstuatie tot de 'eisprong' echo's gedaan en daarna mijn progesteron in de luteale fase bepaalt

Zelf heb ik vanaf dag 5 tot mijn volgende menstruatie ovulatietesten gedaan, maar dus geen positieve test gehad
Dan kun je hem bijna niet gemist hebben. Misschien heeft het nog even de tijd nodig. Stel dat het niet vanzelf op gang komt en je moet aan de hormonen, zou je dit dan erg vinden?
Ilona, Ik ben ook in dec gestopt met de pil na 16 jaar gebruikt te hebben. Ook ik werd meteen regelmatig ongesteld en ik heb nu 3 maanden op rij getest en geen 1x positief. Mij is door Geertgen verteld dat niet alle vrouwen positief kunnen testen, dat stelde me wel enigszins gerust. Mijn rietjes zijn binnen dus ik heb in april een inwendige echo, ben benieuwd.. blijft toch spannend
Dames die van het bankje zijn gevallen heel veel sterkte. Ik lees stiekem mee en weet niet altijd iets te zeggen, behalve sterkte en dat ik vind dat jullie zo ongelofelijk sterk zijn. Respect hoe jullie met deze achtbaan van emoties omgaan. Dat wilde ik even kwijt.

Ik heb volgende week mijn intake. Met een beetje pech ben ik dan ook ongesteld. Maakt dat wat uit eigenlijk voor de intake? Vind het heel spannend. Ik hoop meer inzicht te krijgen in de kosten die het met zich meebrengt, want ik wil als het even kan september/oktober beginnen met een Deense. Maar ik wil me nog even goed laten adviseren waar ik op moet letten (bijv MOT5 of MOT10, wat aardig scheelt) en alle bijkomende kosten. Ik ben heel erg bang dat ik het vanwege de kosten zal moeten uitstellen.

Nouja, even afwachten en aftellen. Deze afspraak is voor mij extra spannend, omdat ik de laatste 10 jaar bij alles net voor de finish een kink in de kabel kreeg. Ik geloof pas als het doorgaat als het echt zover is. Fingers crossed.

Ondertussen volg ik jullie verhalen en draai ik snoeihard duimpjes dat het raak is. Ik heb enorm veel bewondering voor jullie kracht en optimisme. Dat mag wel gezegd worden toch :D
*edit, dubbele post*
Lee83 ik weet niet bij welke kliniek je loopt maar bij Nij Geertgen krijg je bij de intake meteen een inwendige echo. Maar dat kan vast ook uitgesteld worden tot de volgende afspraak hoor.

Kosten kunnen ze je allemaal uitgebreid uitleggen. Hopelijk hoef je niet te wachten om financiële reden dat zou zonde zijn.
BiebkeBrabant ik moet naar Isala, dus ik gok dat ze wel een echo willen doen. Ik hoop het ook dat ik na de zomer kan beginnen..
Lee, ik ben niet bij isala onder behandeling (zit bij Geertgen). Ik was met mijn intake ook ongesteld. Heb gewoon een inwendige echo gehad. Ze waren juist blij dat ik aan het begin van mijn cyclus zat, dan hadden ze een beginsituatie.

Vandaag weer een echo gehad. Had nu aan beide kanten veel follikels. Rechts zat er 1 van 10 mm. Volgend week weer een echo om te kijken of hij gegroeid is.
@roosje89 Als de boel over een paar maanden nog niet opgang is , dan vind ik het prima om met hormonen te beginnen. Even de boel een zetje geven

Ik had zelf gehoopt zo rond juni dit jaar te beginnen, is nu nog maar ff afwachten of dat haalbaar is.

@uppie85 Ik heb ook gelezen dat het soms een half jaar kan duren, maar dat er op de echo echt compleet niks was te zien, eierstokken waren kleiner dan klein. Dat was toch wel een kleine teleurstelling.

Heb ook nog geen rietjes besteld, eerst maar ff de zekerheid dat het opgang komt
@Roosje-89 wat spannend zeg. Bedankt voor je antwoord, misschien dus juist wel goed. Ik ga voor jou duimen.
Zo denk ik er inderdaad ook over Ilona, liever een zetje met hormonen dan een aantal pogingen zonder resultaat omdat het nog niet op orde is

Heb vandaag gevraagd of het nodig is om meteen met hormonen te starten (ookal duurt t nog even voor ik echt ga beginnen zeg maar). Maar dit is niet nodig. Dit hoeft echt pas als je gaat starten. Dus wie weet is het bij jou tegen de tijd dat je wil beginnen al wel op gang gekomen.
Als je twijfelt kun je altijd bellen Lee. Beter een keer te veel iets vragen dan dat je er over twijfelt of er zenuwachtig van wordt.
Dames wat is het ineens stil hier...

Hebben we ondertussen al weer nieuwe mensen op t bekende wachtbankje??

En zwangere, hoe gaat t met jullie... is bij jullie iedereen om je heen al op de hoogte? En hoe gaat t met de verdere kwaaltjes?
Iedereen geniet van de zon denk ik. Heerlijk dit weer, krijg daar zoveel energie van.
Met mij gaat het goed, ondertussen ruim 16 weken zwanger en bijna iedereen om me heen weet het nu ook, eigenlijk alleen maar positieve reacties

Behalve dat ik met vlagen erg moe ben heb ik verder (gelukkig) helemaal geen klachten!
quote:Lee83 schreef op 21 maart 2017 @ 11:32:

Dames die van het bankje zijn gevallen heel veel sterkte. Ik lees stiekem mee en weet niet altijd iets te zeggen, behalve sterkte en dat ik vind dat jullie zo ongelofelijk sterk zijn. Respect hoe jullie met deze achtbaan van emoties omgaan. Dat wilde ik even kwijt.

Ik heb volgende week mijn intake. Met een beetje pech ben ik dan ook ongesteld. Maakt dat wat uit eigenlijk voor de intake? Vind het heel spannend. Ik hoop meer inzicht te krijgen in de kosten die het met zich meebrengt, want ik wil als het even kan september/oktober beginnen met een Deense. Maar ik wil me nog even goed laten adviseren waar ik op moet letten (bijv MOT5 of MOT10, wat aardig scheelt) en alle bijkomende kosten. Ik ben heel erg bang dat ik het vanwege de kosten zal moeten uitstellen.

Nouja, even afwachten en aftellen. Deze afspraak is voor mij extra spannend, omdat ik de laatste 10 jaar bij alles net voor de finish een kink in de kabel kreeg. Ik geloof pas als het doorgaat als het echt zover is. Fingers crossed.

Ondertussen volg ik jullie verhalen en draai ik snoeihard duimpjes dat het raak is. Ik heb enorm veel bewondering voor jullie kracht en optimisme. Dat mag wel gezegd worden toch :D

Lee ik ben ook in Zwolle en heb net "alles" gehad en moet nu gewoon wachten tot ik opgeroepen word. In principe willen ze inderdaad bij het eerste gesprek ook inwendige echo. Ik ben echter via de ha doorverwezen en vanwege gebeurtenissen in het verleden hebben we daar een aparte afspraak voor gemaakt zodat ze daarvoor alle tijd konden nemen.

maar vooraf had ik ook informatie gekregen dat ze ip ook de echo kunnen doen wanneer je menstrueert maar wanneer je dit niet prettig vind je dit gewoon aan mag geven.

Ook werd bij de eerste afspraak gelijk bloed afgenomen, dat is in een ander gebouw en over de uitslag wordt je dan 2 weken later gebeld.
Beach wat super zeg. Op de misselijkheid na natuurlijk. En wil je over 4 weken weten wat het wordt?
Met mij gaat het ook heel goed. Bijna 19 weken zwanger dus wachten op de 20 weken echo. Aan het begin ontzettend moe geweest, maar dat gaat nu stukken beter. Nu samen met de vaders aan de slag met de baby kamer en een bevallingscursus uitgezocht enzo, de tijd gaat erg snel.

Veel liefs voor jullie allemaal in het proces!
Ik plaats even een verkapte TVP. In sept ga ik een opleiding beginnen van ongeveer 1.5 jaar. In die tijd wil ik mij gaan inschrijven, maar in de tussentijd oriënteer ik mij raak
Stjerna wat fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat. Wat leuk dat je dat allemaal samen met de mannen kunt doen. Geniet van deze bijzondere tijd!
@Orkaatje Dank voor je toelichting. Fijn dat je de intake gehad hebt. Ik hoop voor je dat de echo ook goed gaat. Morgen heb ik mijn intake, ben reuze benieuwd en kijk er erg naar uit. Ik neem mijn moeder mee, ze begint al heel voorzichtig enthousiast te worden al probeert ze dit heel erg voor zich te houden voor het geval het niet lukt allemaal.

@beach @ sternja wat super om te horen dat het zo goed gaat met jullie zwangershap. Lekker genieten!

Voor iedereen, geniet van het mooie weer deze week.
Hoi allemaal,

Na een aantal keer meelezen nu toch maar besloten om gezellig mee te kletsen

Ik ben Suzanne, 35 jaar en vorig jaar besloten om bam moeder te worden. Ik heb ook altijd gezegd als ik op mijn 30e nog niemand heb gevonden dan doe ik t alleen, wat daarna 32e werd en toen 35e, om het toch de kans te geven... En nu daadwerkelijk het traject gestart. Ik heb mijn directe omgeving ingelicht en die waren allemaal heel erg positief en enthousiast. Mijn moeder en stiefvader boden gelijk aan om tijdens mijn onregelmatige diensten in de zorg als oppas te fungeren, zo ontzettend lief! En gelijk een groot probleem uit de weg geholpen, want voor slaapdiensten(van 16-9.30) een kdv inschakelen is wat lastig... dus toen kon t echt beginnen!

2 weken terug de intake gehad in nij geertgen, morgen de 2e gesprekken (en naar ik begreep dus ook de uitslagen etcetera, zo spannend!) Ik ben me nu vooral aan het focussen op het donorzaad. Hoe hebben jullie dat besluit genomen? Ik vind het echt heel moeilijk. Bij nij geertgen "matchen" ze me met een donor, waarbij ik zelf dus weinig tot geen inbreng heb. Ze kijken dan naar het basisprofiel, oogkleur, haarkleur, lengte en bouw. Maar ik vind karaktereigenschappen ook erg belangrijk, en het opleidingsniveau. Ik heb op de sites van cryos en esb gekeken, waarbij je veel meer keuze hebt, maar waarbij de wettelijke regels weer anders zijn wb niet-anoniem enzo. Ook zijn de kosten daar hoger zeiden ze bij NG, alleen kom ik daar ook donoren tegen die 180 euro per rietje zijn, dat is toch juist goedkoper dan? Ik wil me morgen nog een keer goed laten informeren voor ik een beslissing neem (ik had me voorgehouden dat ik t morgen al wilde weten maar ik kom er gewoon niet uit). Wat hebben jullie voor donorzaad gebruikt en waarom? Hebben jullie nog tips voor me of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!!
Ik heb deens zaad gebruikt. De reden was eigenlijk alleen om niet te hoeven wachten zodra ik groen licht gekregen had.

Deens zaad kan je zo duur maken als je zelf wil door een uitgebreid profiel te kiezen of juist niet.
Ik heb ook via cryos Deens zaadje gebruikt om niet te hoeven wachten. Je moet wel even opletten dat bij cryos de transport kosten er nog bij komen.

Maar je kan kiezen voor mot5 goedkoper dan nvt mot 30. En basis profielen zijn ook goedkoper dan de uitgebreide.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven