KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
quote:Suzanne81 schreef op 27 maart 2017 @ 15:48:

Hoi allemaal,

Na een aantal keer meelezen nu toch maar besloten om gezellig mee te kletsen

Ik ben Suzanne, 35 jaar en vorig jaar besloten om bam moeder te worden. Ik heb ook altijd gezegd als ik op mijn 30e nog niemand heb gevonden dan doe ik t alleen, wat daarna 32e werd en toen 35e, om het toch de kans te geven... En nu daadwerkelijk het traject gestart. Ik heb mijn directe omgeving ingelicht en die waren allemaal heel erg positief en enthousiast. Mijn moeder en stiefvader boden gelijk aan om tijdens mijn onregelmatige diensten in de zorg als oppas te fungeren, zo ontzettend lief! En gelijk een groot probleem uit de weg geholpen, want voor slaapdiensten(van 16-9.30) een kdv inschakelen is wat lastig... dus toen kon t echt beginnen!

2 weken terug de intake gehad in nij geertgen, morgen de 2e gesprekken (en naar ik begreep dus ook de uitslagen etcetera, zo spannend!) Ik ben me nu vooral aan het focussen op het donorzaad. Hoe hebben jullie dat besluit genomen? Ik vind het echt heel moeilijk. Bij nij geertgen "matchen" ze me met een donor, waarbij ik zelf dus weinig tot geen inbreng heb. Ze kijken dan naar het basisprofiel, oogkleur, haarkleur, lengte en bouw. Maar ik vind karaktereigenschappen ook erg belangrijk, en het opleidingsniveau. Ik heb op de sites van cryos en esb gekeken, waarbij je veel meer keuze hebt, maar waarbij de wettelijke regels weer anders zijn wb niet-anoniem enzo. Ook zijn de kosten daar hoger zeiden ze bij NG, alleen kom ik daar ook donoren tegen die 180 euro per rietje zijn, dat is toch juist goedkoper dan? Ik wil me morgen nog een keer goed laten informeren voor ik een beslissing neem (ik had me voorgehouden dat ik t morgen al wilde weten maar ik kom er gewoon niet uit). Wat hebben jullie voor donorzaad gebruikt en waarom? Hebben jullie nog tips voor me of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!!

Ik gebruik ook deens zaad, voorheen bij Cryos en nu bij ESB. Hou er wel rekening mee dat als je 180 euro ziet staan er nog verzendkosten en een btw van 25% bij komt. Uiteindelijk kan het dus erg gaan oplopen kwa prijs!

Voor mij was het ook belangrijk om zelf de regie te houden over wat er wel en niet in gaat..

Ik ben de afgelopen tijd een beetje erg stil geweest omdat er tegen alle verwachtingen in toch iets uit het bloedonderzoek is gekomen. Ze hebben antistoffen gevonden van chlamydia. Omdat ik dat dus nooit geweten heb en het niet behandeld is, is de kans ineens reeel dat mijn eileiders verstopt zitten. Als dit echt zo is zijn de afgelopen 7 pogingen dus voor niks geweest. Ik was en ben daar nog steeds erg pissig over omdat er uit het bloedonderzoek in het Maasstad een jaar geleden niks kwam. Als ik dit toen had geweten hadden we het gelijk anders aan kunnen pakken.

Morgen heb ik een gesprek voor een eileideronderzoek (weer in het maasstad omdat leiderdorp dit niet doet) en ik hoop zo snel mogelijk ingepland te worden. Hopelijk snel meer duidelijkheid!!
Jeetje wat vervelend allemaal Hope!

Hopelijk komt er voor jou nu snel een goed plan van aanpak!
Dank jullie wel! En dan bestellen jullie ook gelijk 6 rietjes? Ik begreep uit het intakegesprek dat het de bedoeling is dat je 6 rietjes hebt... liefst mot 20 en iui of ici maakt niets uit omdat de bewerking van iui toch al in de prijs in zit dus dan kon je die net zo goed nemen?

Jeetje Hope, dat zou erg zijn... ik las in de oude forums dat je idd al een poos bezig bent. Zou wel een boel verklaren dan!! Wat rot dat ze dat niet gezien hebben in eerdere bloedtesten! Zijn die allemaal uitgevoerd bij dezelfde kliniek?
quote:Lee83 schreef op 27 maart 2017 @ 09:18:

@Orkaatje Dank voor je toelichting. Fijn dat je de intake gehad hebt. Ik hoop voor je dat de echo ook goed gaat. Morgen heb ik mijn intake, ben reuze benieuwd en kijk er erg naar uit. Ik neem mijn moeder mee, ze begint al heel voorzichtig enthousiast te worden al probeert ze dit heel erg voor zich te houden voor het geval het niet lukt allemaal.

@beach @ sternja wat super om te horen dat het zo goed gaat met jullie zwangershap. Lekker genieten!

Voor iedereen, geniet van het mooie weer deze week.

Het onderzoek heb ik twee weken geleden ook al gehad. En moet zeggen het viel me uiteindelijk heel erg mee. Plus nog beter alles is goed, zoals het er nu uit ziet lijken er geen problemen te zijn. En nu word het wachten. En ondertussen afvallen maar dat gaat hartstikke goed dus dat gaat wel lukken.

Heel veel succes bij je intake!!
quote:Suzanne81 schreef op 27 maart 2017 @ 18:00:

Dank jullie wel! En dan bestellen jullie ook gelijk 6 rietjes? Ik begreep uit het intakegesprek dat het de bedoeling is dat je 6 rietjes hebt... liefst mot 20 en iui of ici maakt niets uit omdat de bewerking van iui toch al in de prijs in zit dus dan kon je die net zo goed nemen?

Jeetje Hope, dat zou erg zijn... ik las in de oude forums dat je idd al een poos bezig bent. Zou wel een boel verklaren dan!! Wat rot dat ze dat niet gezien hebben in eerdere bloedtesten! Zijn die allemaal uitgevoerd bij dezelfde kliniek?

Ik bestel er max 2 tegelijk. Je moet wel echt voor iui gaan hoor, tenminste dat is mij altijd verteld..

En het aantal MOT moet je zelf een keus in maken, ten slotte is er maar 1 zaadje die het moet doen!

Het gaat volgens mij om de standaard bloedtesten die ze bij mij hebben afgenomen in het Maasstad waar dus niks zichtbaar was. Nu in Leiderdorp hebben ze gericht op alleen chlamydia getest, wat waarschijnlijk dus een gevoeligere test is waar het ineens wel naar boven komt..
hope dan snap ik dat je baalt ja... je gaat er bij de eerste keer testen vanuit dat dat voldoende is, dan zal dit nu rauw op je dak komen! Maar kunnen ze dan wel gericht aan de slag? Dan zou t wel weer positief zijn dat ze nu misschien ontdekt hebben waardoor t nog niet gelukt is...

Moet je niet elke keer los verzendkosten betalen dan als je er steeds 2 besteld? Hoewel t wel weer in opslagkosten scheelt natuurlijk... en je misschien over hebt als t een eerdere keer lukt ;)
@hope wat vervelend dat dit nu pas aan het licht komt. Hopelijk hebben ze snel een nieuw plan. En valt het onderzoek mee.

@Sunzanne81 ik heb toen 4 rietjes mot 5 besteld ici. Bij geertgen wassen ze het zaad zelf nog een keer. Mijn dochtertje is dus van mot 5. Er is idd maar 1 zaadje nodig.
Ik heb ook 4 rietjes besteld met 5 mot.

Bij isala slaan ze het zelf op, dus 1x de verzendkosten betaald.

Bij mijn zoon was het 3x is scheepsrecht, ik heb nu dus nog 1 rietje liggen in Zwolle.
Hier gaat het ook goed. Morgen 10 weken en op de echte van 1,5 week terug was echt al zoveel te zien!

Ik was echt vreselijk misselijk (kon niet slapen en bijna niet eten), maar na 3 x acupunctuur gaat dat een heel stuk beter gelukkig. Kan er nu prima de dag mee doorkomen. Ik heb ook het idee dat de vermoeidheid al wat aan het afnemen is dus dat is fijn!

Jeetje Hope wat een verhaal.. echt super balen! Ik hoop dat ze je snel uitsluitsel kunnen geven!
Hope wat ontzettend vervelend zeg. Waren ze vergeten daarop te testen dan of hoe is het mogelijk dat dat niet uit de eerste bloedtest kwam? Erg zuur 7 pogingen voor niks pfff.

MitakuyeOyasin wat fijn dat het zo goed gaat ondanks de misselijkheid. Fijn dat de acapunctuur al een beetje helpt.

Zitten er nog/weer op het wachtbankje intussen?
Wat balen hope!

Wat toevallig Suzanne, ik ben twee weken geleden ook voor het eerst geweest en morgen mijn vervolg afspraak. Wie weet zijn we elkaar wel tegen gekomen de vorige keer!

Ik heb voor mezelf besloten dat ik hen gewoon de match laat maken uit alle 3 de banken. Ben benieuwd wat voor (nieuwe) info ik morgen allemaal te horen krijg. Zeker ook omdat ik waarschijnlijk aan de hormonen moet.

Wat leuk om van de zwangeren iets te horen. Altijd leuk om te lezen hoe het gaat!
Oh dat is zeker toevallif roosje-89! Haha ik zal naar je uitkijken;)

Ja ik ben ook echt benieuwd naar verdere info... Het zou idd wel het makkelijkst zijn om hen te laten beslissen. Maar ik vind het zo'n raar idee dat je dan echt helemaal niets over iemand weet, behalve zijn uiterlijk. En het feit dat ik 2 weken geleden zo'n sjofel figuur naar buiten zag komen lopen toen we zaten te wachten helpt ook niet echt bij die gedachte...
Jeetje Hope, wat naar! Hopelijk snel uitsluitsel en positief nieuws.
Sterkte hope! Hopelijk word er snel meer duidelijk!
@hope: Wat een tegenvaller en wat zou het zonde en vervelend zijn als dadelijk blijkt dat je eileiders verkleefd zijn en alle voorgaande pogingen bij voorbaat al gedoemd waren te mislukken. Sterkte meid.. Ben benieuwd naar welk onderzoek ze gaan doen.

Hier voorlopig rustig. Ik sla 1 of 2 rondes over. Heb de laatste dagen last van twijfels en baal weer dat ik dit traject alleen doe i.p.v. met een geliefde Daarom goed om even afstand te nemen..
@saffron, soms is het echt wel ff fijn om pauze te nemen! Het blijft een emotioneel traject met continu ups and downs en dan moet je af en toe even pas op de plaats nemen om er niet helemaal in mee gesleurd te worden!

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze benoemde wel dat de kans heel klein is dat er verklevingen zijn maar we weten het natuurlijk nooit zeker. Gelukkig kon ik gelijk ingepland worden, donderdag heb ik een HSG.. Ben erg benieuwd!
Ha Hope, wat een rot nieuws! Ik zou ook pissig zijn en het zo sonde van alle pogingen vinden. Probeer jezelf bij elkaar te rapen en klaar te maken voor de strijd! Donderdag de hsg en dan verder kijken! Hou je taai!

Leuk en fijn dat het redelijk gaat met alle zwangeren!

Saffron, dappere keus!

Ik heb ook besloten deze maand over te slaan. Ik wil graag wat afvallen om meer kans te maken dat het gaat lukken.
Ok, HSG heb ik ook gehad, ik vond het niet meevallen, maar volgens arts zijn er vrouwen die het mee vinden vallen, maar ook die het tegen vinden vallen. Dus..mijn ervaring zegt niet zoveel :-) Bij mij kon de arts ter plekke al iets zeggen over de aan-/afwezigheid van verklevingen.

Veel succes!
Sterkte donderdag Hope!

Ik heb deze ronde ook niet meegedaan. Ik ben er vaak nog zo verdrietig van dat ik dit alleen doe. Was ook net weer een leuke man tegen gekomen een tijdje terug, maar dat gaat m weer niet worden, dus dat hielp ook niet erg.

Inmiddels begin ik mijn balans weer een beetje terug te vinden. Even kijken of ik me over een paar weken goed genoeg voel om weer een poging te wagen.

Ik vind t overslaan van rondes overigens ook wel lastig, want zoveel tijd heb ik niet meer.
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als je wil starten met een traject? Maak ik daarvoor gewoon een afspraak bij de huisarts? Waarschijnlijk zal ik door worden verwezen naar het UMC, maar wil ik dat wel en als ik dat niet zou willen, hoe dan?
quote:Macarinata schreef op 29 maart 2017 @ 01:47:

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als je wil starten met een traject? Maak ik daarvoor gewoon een afspraak bij de huisarts? Waarschijnlijk zal ik door worden verwezen naar het UMC, maar wil ik dat wel en als ik dat niet zou willen, hoe dan?

Ja, je hebt een verwijzing van de huisarts nodig. Uit ervaring weet ik dat het handig is als je zelf al weet waarheen je verwezen wilt worden, voor veel huisartsen is dit geen dagelijkse kost. Je kunt zelf gewoon aangeven wat je wilt. Als je dat nog niet weet, is het misschien handiger om je daar eerst in te verdiepen. Omdat huisartsen dit nou ook weer niet zo vaak doen, kennen zij ook niet altijd alle opties.

Er zijn een aantal boeken met informatie over de mogelijkheden in het algemeen (bekende donor of niet, alleen of een soort co-ouderschap enz). En je kunt hier een hoop informatie vinden over alle verschillende mogelijkheden die wij hier gekozen hebben.
Ik sla deze maand ook over ( niet geheel vrijwillig). Heb vorige week een gesprek gehad , de arts maakte zich geen zorgen ( ik wel), bloed uitslagen waren goed. Als ik wilde kon ik een HSG krijgen. Ik heb aangegeven dat ik dat wil omdat ik niet zo verder wilde gaan. De HSG kon deze maand niet meer, dus ik wacht en wacht en wacht...

Ik heb na de behandelingen steeds ontzettende buikpijn, volgens de arts kan dit niet door de behandeling komen.

Heeft een van jullie dit wel eens gehad?

En ik hoor verschillende verhalen over de HSG. Kan ik alleen naar huis of is het nodig dat er iemand meegaat?

@hope waarschijnlijk heeft maasstad je daar niet op getest. Het is bij bloedonderzoeken niet zo dat alles gecheckt wordt. Maar het blijft wel vervelend.

@saffron ik snap hoe je je voelt. vooral wanneer een poging bij mij niet gelukt was kwamen die gevoelens van ik had het liever niet alleen gedaan weer boven.
Hi Polonium, ik heb de HSG gehad en ik ging per trein van/naar het ziekenhuis. De arts had aangegeven dat er niet iemand mee hoeft, als je even moet bijkomen, kun je een kop koffie in het restaurant drinken o.i.d. Ook gaf zij de tip vooraf pijnstillers in te nemen (dat kun je navragen).

Ik heb inderdaad rustig aan gedaan na het onderzoek, op m'n gemak wat gedronken en richting huis gereisd.

Ik had 's avonds wel veel last van mijn buik. Bij mij moest de arts best moeite doen om de vloeistof in te spuiten en hij waarschuwde mij al dat, vanwege de druk die hij had uitgeoefend, ik dat later op de dag nog zou kunnen voelen. Ook vloeide ik best wel, maar ook daar was ik voor gewaarschuwd.

De arts die de HSG (vloeistof inspuiten en röntgenfoto maken) uitvoerde gaf direct aan dat 'het' er normaal uitzag.

De dag erna moest ik terug voor een controlefoto (röntgen): er wordt dan gekeken of de vloeistof zich via de normale weg je eileiders heeft verlaten, er niks achter gebleven is. Twee weken later kreeg ik telefonisch uitslag van mijn behandelend arts. Al met al heb ik toen 1 ronde overgeslagen.

@polonium, manawa, Pat, hope: Precies allemaal dat wat jullie zeggen, ik heb het nog niet eerder zo erg gevoeld dan na deze 5e poging. Ik heb een vakantie geboekt (nog ff spannend of dat door gaat) en zal daarom zelfs 2 rondes overslaan. Ik moet even afstand nemen, hoewel het stemmetje in mijn hoofd wel zegt: je bent al bijna 38..time is ticking..je hebt niet meer zoveel tijd.

@macaranita: mijn huisarts heeft een verwijsbrief aan mij meegegeven en ik kon zelf een keuze maken voor een ziekenhuis/kliniek. Het ziekenhuis vroeg me (bij het maken van een afspraak voor intakegesprek) de verwijsbrief op te sturen. Je kunt gewoon aangeven bij je huisarts dat je zelf een keuze wilt maken op basis van reisafstand/wachttijd/financiële mogelijkheden etc. Wat nausicaa zegt: er is veel te vinden op internet over locaties waar je als single vrouw met kinderwens terecht kunt. Succes!
@Hope, heel veel sterkte vandaag.... lastig wat nu een betere uitkomst is... als weet dat er wel wat is zodat je ee nverklaring hebt voor de mislukte pogingen of geen bijzonderheden maar dus ook maar wachten tot t raak is... ik hoop toch het laatste en dat je snel met een ander soort behandeling door mag als IVF of ICSI hoe zwaar die ook weer zullen zijn... vind het zo sneu voor je dat t zo lang duurt... het is al zo'n emotionele rollercoaster laat staan zo'n lange tijd... vind je echt onwijs sterk ook in dat je er voor kiest om met een maatschappelijk werkster te praten stay positive!!!!

geldt natuurlijk ook voor de andere... ik herken wel de emoties van volle zekerheid er in je eentje voor gaan en het volgende moment toch weer twijfelen...het is ook echt wel moeilijk om ook deze emoties in je eentje te moeten dealen.. hoeveel lieve vrienden we ook om ons heen hebben... uiteindelijk is dit toch een ervaring die maar weinig mensen kennen...

helaas kan ik jullie bevestigen dat de emotionele rollercoaster niet ophoud als je wel zwanger bent... ik vind het erg moeilijk om er van te genieten wat ik weer bloed irritant van mezelf vind waardoor ik van mezelf gelukkiger moet zijn maar dat net juist ff niet lukt... Naast alle onzekerheden of t wel goed zit en of het blijvend is merk ik ook nu juist de twijfels als hoe ga ik dit straks doen dan alleen en wat als er iets medisch is, mijn ouders wonen ver en ook financieel zal het straks pittig zijn ondanks dat ik best een lekker salaris heb... kortom aangevuld met hormonen is deze tijd ook nog steeds best pittig.

staat gelukkig tegen over dat bij iedere echo ik bevestig krijg dat het echt is en zwijmel ik op dat moment wel echt helemaal weg... vind het dan ook erg fijn dat ik onder controle blijf van het ziekenhuis en dus iedere 2 a 3 weken een echo heb. dinsdag heb ik het intake gesprek voor de NIPT en echo nummer 3. ik zit dan op 12 weken...

succes iedereen en ben super blij met jullie dat we hier een plek hebben om je hart te luchten bij mensen die je zeker begrijpen....
@nausicaa: welke infopunten raad je me aan? Ik word niet heel veel wijzer van bam-mam.nl en Freya, en om nu bij vijf klinieken een intake te gaan doen om te weten hoe het daar ter plekke voelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven