***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
oho fachat wat lief van Ole!!!! ennuh niet in de verleiding gebracht?? (ik heb na 4maanden nog steeds drupjes melk! dus het kan!!haha)

Nog even over die knuffeltjes....Ook al eens aan vilt gebracht?? Vorig jaar ging ik daar helemaal op los...Vilten slingers zijn ook heel trendy, en heel gemakkelijk gemaakt.

Zal eens een fotootje van mijn creatie op de hyve plaatsen, kan je eens zien wat ik bedoel.
Fach, vilt lijkt mij een goed idee! Wij hadden voor de geboorte van Meesje zo'n vilten "It's a boy" slinger voor het raam hangen, maar ik had hem graag groter gehad!

Framboos, fijn dat je moeder komt helpen! *klop af* Ik heb gelukkig nog geen spokende kindjes 's nachts gehad, maar wat niet is kan nog komen.

Dropje ook weer fris, vers en fruitig? Goed zo!

Ik ben iets minder fris en al helemaal niet vers en fruitig. Steijn heeft me gister een kopstoot gegeven (hij wilde niet naar bed zonder het boekje dat Huug in zijn knuistjes had) en ik werd even goed daas. Ik was bang dat mijn neus gebroken zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval. Wat iets minder prettig is, is dat ik een lichte hersenschudding aan de actie van Steijn over heb gehouden! Steijn deed het volgens mij niet gericht naar mij (hoop ik) en hij was erg geschrokken. Goddank ben ik niet tegen hem uitgevallen (moest wel even tot tien tellen), maar ik heb hem wel in de hoek gezet en even streng toegesproken.

Gister was, op het bezoekje van Puk na, sowieso geen topdag. Hugo wilde midden op straat een boekje gaan lezen en ging er op de brug even lekker voor zitten (geen goed plan!), wilde vervolgens niet lopen of meerijden op het buggyboard (want hij wilde een boekje lezen) en ik heb dus een kopstoot van Steijn gekregen. Vanochtend waren ze wel weer heel lief en gezellig, dus al het leed is weer geleden!

Laar, Steijn is echt dol op Puk! Vanochtend vroeg hij aan me of Puk kwam spelen ("Pusj pelen?), zei toen "Pusj liefsj" (vertaling: Puk is lief) en werd vervolgens boos toen ik zei dat we bij een ander vriendje gingen spelen! ("Neeeeej, Pusj pelen!" Dikke tranen) Ik vond het wel erg schattig dat hij duidelijk verknocht is aan zijn vriendje Puk!
Wat beroerd Framboosje!! Zat je een beetje te wachten tot er een wakker werd?

Esan: heel veel sterkte! Misschien is het echt even een kwestie van doorzetten voor het hele gezin wat betreft het laten huilen van Vincent, zodat jullie daarna weer allemaal kunnen slapen... Naar, maar op de lange termijn misschien beter?

DN: bluh, hoogzwanger en gerommel in je relatie is niet leuk! Je hebt al zoveel aan je hoofd. Sterkte!

Gisteren hebben we Meesje even bekeken en ja: in het echt is hij ook mooi en hartstikke zoet! De jongens hebben lief gespeeld (hoewel Puk niet helemaal zijn dag had, maar ok) en wij hebben lekker koffie gedronken.

Onderweg bedacht ik er nog wel iets is dat we Puk moeten leren: aan tafel blijven als niet iedereen is uitgegeten. Ik bedacht het me pas toen ik weg ging. Op de creche doet hij het wel, maar thuis eet hij of alleen (ontbijt), of is meestal later klaar (lunch). Misschien moet ik in het kader van pedagogische ontwikkeling maar iets minder snel eten.
Oei Muis...! Probeer je een beetje rustig aan te doen? Met een hersenschudding blijf je lang doorlopen als je niet op let. Dus even geen tv of boeken lezen! (eigenlijk ook geen forum, maar dat is zo ongezellig...)

Nou, die liefde is wederzijds: in de auto (de parkeerplaats af, want daarna sliep meneertje) hoorde ik steeds "Teijn, Teijn, Teijn" en toen ik aan vriend vertelde dat Puk met Hugo en Steijn had gespeeld zei hij "Gugooooo!" "Tijn!" en dat mees heel lief was "Meeee"
Klinkt als een gezellige meet muis en laar!

Grappig dat de jongens nu echt gaan praten en namen na gaan zeggen. Ik merk dat ook aan Koen. Als ik de naam van mijn broertje noem dan zegt hij ook de naam van zijn vriendinnetje. Echt schattig.

Ik ben in het Drentse land aangekomen. Gisteren ff gezellig bijgekletst met mijn mama. Vandaag een dagje alleen thuis. Vanavond ff met een vriendinnetje meeten.

De jongens zij alleen niet helemaal in hun hum. Gisteren was denk iets te druk en Gijsje is toe aan de 3-maanden-regeldagen denk ik. Merk gewoon dat ie wat meer wil drinken maar daar moet mijn melkfabriek ff aan wennen.

Maar ze slapen nu dus ik duik ff onder de zonnebank. Heerlijk dat mijn paps en mams zon apparaat hebben..
Vilt is idd leuk, ik gebruik het nu wel voor oogjes en buikjes enzo, maar een hele knuffel nog niet. Ik zie graag een voorbeeld Framboos! Kan me ook niet echt een voorstelling maken bij die slingers van vilt ... zal ook een gaan googelen. Vilt is idd wel makkelijk te naaien! Nadeel van vilt lijkt me wel dat het niet echt "sabbelbaar" is, wat voor een babietje natuurlijk wel essentieel is!

Ben nu bezig om een slabbetje te maken van dat kitch kitchen zeil.

Klinkt leuk jullie meet Laar en Muis! Wat schattig dat Steijn en Puk het zo goed met elkaar kunnen vinden!

Oeh muis, die kopstoten ken ik, erg pijnlijk! Hoe weet je nou dat het een lichte hersenschudding was? Wat als dat het geval sluit ik me bij Laar aan, geen bewegende beelden!!
He bah wat naar Draakje dat je vriend en jij ruzie hebben, hopelijk gaat het gauw over. En how nog maar een paar weekjes en jullie kunnen je kleintje verwelkomen. Wat gaat zo een tweede zwangerschap percies toch snel !!

Schattig dat Puk en Steijn zo gek op elkaar zijn, hebben jullie foto's gemaakt?

Framboosje : mijn gips mag er morgen eindelijk af! Zal wennen zijn weer gewoon op mijn voet te lopen.

Esan : ik heb geen toetsen meer gehad, maar alles met de opleiding loopt niet lekker ... .
Ik moet het een en ander kwijt over Xander, over zijn spraak meer bepaald.

Hij begrijpt veel, maar zegt bijna niks, hij zegt het volgende soms mama, papa, dada (dagelijks), poes , appel.

Vooral omdat hij het maar soms zegt baart mij zorgen. Op het CB maakten ze er vorige keer niks van, ze zeiden dat hij zeker met praten moet beginnen op 24 maanden. Maar als ik dan hoor dat jullie kindjes al zoveel zeggen, maak ik me echt wel zorgen.
Kan hij wel dieren nadoen Witchke? Geluidswoorden tellen namelijk ook. (en wat is dada?) Zegt hij geen ja en nee?

Ik denk dat het heel belangrijk is om veel tegen hem te praten (ik ga je nu even aankleden: broek aan - beentje erdoor - armpje etc, kom, dan ga je naar bed) , alles benoemen (dit is je neusje/ mondje etc, en veel aan hem te vragen (wil je: brood/ melk/ fruit?). Daar leren kinderen het meest van.

Daarnaast is het belangrijk om veel boekjes te lezen, in het begin vooral boekjes met plaatjes (kijk, een poes. Wat doet de poes? Miauw)

Brabbelt hij wel veel, of is hij erg stil? En wat vinden ze op het kdv?
Hey Laar

Xander zegt dada in plaats van dagdag

We doen alles wat je hierboven beschrijft al, ik zou niet weten wat we nog meer zouden kunnen doen.

En ja hij brabbelt. Op de kdv denken ze dat het praten wel zal komen op termijn, ...
Muis, au, erg pijnlijk. Hoe weet je idd dat het een hersenschudding is (behalve natuurlijk dat je hersenen geschud zijn)? Ik heb dat ook wel eens gehad (hoofd tegen neus, geen hersenschudding), schoonmoeder heeft zelfs echt een keer haar neus gebroken (las ik in boek van man).

Beterschap.

Leuk dat Steijn en Puk zulke goede vriendjes zijn. Schattig.

DN, sterkte met alles.

BM, ik kan het natuurlijk (met mijn achtergrond) niet goedkeuren dat je onder de zonnebank gaat. Maar anyway, geniet van je rust. Veel plezier met vrienden.

Esan, fijn dat iedereen weer beter is. Hier is de verkoudheid nog steeds aan het doorbreken. Voel me niet lekker, maar ook niet echt ziek. Komt wel weer goed denk ik.

Witchke, wat betreft praten, ben ik ook benieuwd wat Xander nu zegt. Volgens mij heeft iedereen wel gewoon zijn eigen tempo hoor, maar ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of alles "goed" gaat. Wij praten ook continue tegen Finn en doen idd ook dingen als wat zegt de kat (kat lijkt op katze, dus dat kent hij, we hebben regelmatig taa-problemen). Maar ik moet zeggen dat Finn echt een kletsmajoor is, heeft ie van zijn vader, ik zeer het je.

Trouwens betreffende je stage, domme vraag, maar kan je niet "online" uitleg vinden? Ik google de meest vreemde problemen en bijna altijd vind ik het antwoord wel. Ik heb natuurlijk geen idee van je vakken enzo, maar je zou het kunnen proberen. Je kunt ook misschien wat vragen op hyves zetten, misschien weet iemand een antwoord?

Haha, wij hadden gisteren een leuke taal-verwisseling met Finn.

Hij zat gisteren een bord cornflakes te eten (had op de creche al enorm veel gegeten) en man at zo uit het pak mee.

Finn ineens "au, au, au". Dus wij schrokken, en vroegen wat er pijn deed. Maar hij wees op het pak en zei weer "au".

Wat bleek, hij bedoelde "ich auch", ofwel, "ik wil ook uit het pak eten papa". Fijn dat Zwitserduits voor peuters.
quote:swissie schreef op 28 januari 2009 @ 15:33:

Haha, wij hadden gisteren een leuke taal-verwisseling met Finn.

Hij zat gisteren een bord cornflakes te eten (had op de creche al enorm veel gegeten) en man at zo uit het pak mee.

Finn ineens "au, au, au". Dus wij schrokken, en vroegen wat er pijn deed. Maar hij wees op het pak en zei weer "au".

Wat bleek, hij bedoelde "ich auch", ofwel, "ik wil ook uit het pak eten papa". Fijn dat Zwitserduits voor peuters.

Hilarisch!!

Witchke, ik vind het ook een goed idee wat Swiss voorstelt (zal ook eens niet...). Zet het gewoon even op Hyves, dan kunnen we allemaal meedenken. Twintig weten meer dan een!

*en nu ga ik echt even wat zinnigs doen...*
Zwaai!!!!!!

Hier twee volkomen onsamenlopende ritmes dus weinig tijd om te forummen. Liselot heeft haar wakkere uurtjes van 17 tot 0.00 uur en tijdens het slaapje van haar grote broer, heel handig.

Anyway, ik begin mijn weg er een beetje in te vinden geloof ik, en wilde even snel weer hier kijken. Omdat Ruben alweer begint te pruttelen boven, ben ik niet verder gekomen dan het lezen van de laatste pagina, dus het was weer van korte duur, maar goed.

Muis, beterschap met je hersenschudding. Jij maakt het ook wel weer mee he????

Framboos en Fachat jullie zijn de 7e of de 8e van harte welkom. Leuk! Sms'je of mailtje om date te maken is misschien handiger dan via forumberichten?

Ik kan beide dagen de hele dag.

Verder iedereen heel erg bedankt voor de lieve kaartjes en cadeautjes voor Liselot!

Ik zal snel een mooie foto van ons meiske plaatsten op de hyves. Heb het al een aantal keren geprobeerd maar het laden gaat steeds mis, heel vervelend.

Lara, ik moet wennen aan je avatar. Kun je niet je oude weer terugnemen?

Draakje, aftellen!!!!!!!! Alles nog goed in the belly?

BM; veel plezier in de provincie van de brune bonen:)

Fachat, schattig van Ole en het drinken. Doet je wel goed, denk ik?

Nou, ik ga de kleine man uit zijn bed vissen voordat hij zijn zusje wakker schreeuwt. Ze slaapt namelijk eindelijk.
Oh, swiss, heb jij al de onderzoeken/uitslagen gehad? Was toch deze maand???????
Swiss : lief van je dat je me wil helpen op hyves, maar het is allemaal zo moeilijk uit te leggen over de pc ...
Icke, lief dat je ernaar vraagt. De dokter is vanaf volgende week weer beschikbaar, dus eerst moet ik nog een afspraak maken (zal ik morgen direct doen).

Witchke, haha, het uitleggen is vaak enorm moeilijk. Probeer het eens, ik durf te wedden dat je het begrijpt als je de vraag hebt opgeschreven. Maar ja, sorry dan kunnen we je ook niet helpen. Om wat voor een vakken gaat het? Heb je goede boeken? Ik lees ook vaak net als Lara weer terug. Bijvoorbeeld het boek wat ik letterlijk nu open heb liggen, lees ik eerst een keer door en onderstreep waarvan ik denk dat het belangrjik is, en daarna lees ik alles nog een keer door, dan ga ik oefenvragen maken (waarbij ik eventueel weer teruglees) en dan begin ik weer opnieuw. Totdat ik het ken. Sommige onderdelen gaan gemakkelijk (3 keer lezen) en sommige delen minder. Tja, dan blijf ik doorgaan.

Goed, laat ik idd maar eens beginnen met dat boek, anders gaat het erg laat worden. Ik wil vanavond nog wat werk afmaken en wat studeren.
Het gaat over tabellen aanmaken in word. De tabel aanmaken kan ik, Maar de randen verwijderen (degene die dus niet nodig zijn, kan ik niet)
Begrijp ik je goed dat je bijvoorbeeld een tabel hebt aangemaakt met 6 kolommen en je wilt er maar 5 hebben? Dan ga je boven een kolom staan met je muis, totdat je een klein zwart pijltje ziet die naar beneden wijst, rechtermuis klik (je kolom wordt zwart), nog een keer rechtermuis klik en dan krijg je een aantal mogelijkheden waarvan er een verwijder kolom (delete kolom) is. En voila! Althans, zo gaat het in de versie die ik gebruik.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Het beste in word is proberen. Bewaar je document op een paar plaatsen, zodat je geen informatie verliest, en probeer.

Er is een goede help functie in word.
Hey Swiss bedankt voor je reply, maar ik bedoelde het anders

Echt moeilijk uit te leggen ... maar toch bedankt !!
nu ben ik benieuwd, wil je de randen niet zien?

Op de tabel staan, borders and shading (randen en schaduw?), en alles zeg maar leeglaten.

Je ziet de randen dan in je document nog wel, maar als je het uitprint niet.
Ik ben ook erg benieuwd Witchke, wat bedoel je precies?

Verder is de help-functie van Windows heel goed en via googel is echt heel veel te vinden!
Witch, was het weer niet goed? We gaan door met raden, tot je het antwoord hebt!

Lara, heb jij die series (Spooks en Hustle) nog bekeken? Wat vind je ervan? Is dat iets wat je leuk vindt?

Zoals je merkt heb ik geen zin in leren. Misschien zo als kantoor leeg is. Ik moet eindelijk eens wat doorwerken met mijn studie. Examen in 2 maanden en nog erg veel te doen. En de weekenden wil ik eigenlijk ook niet teveel studeren (zonde van mijn kostbare tijd). Moeilijk moeilijk.
oh ja, bedoel je misschien dat je kolom te breed is?

Op de tabel staan, rechtermuis klik (alles wordt zwart), dan kan je of helemaal boven in de lineaal de kolom smaller maken, of op een rijkant staan en de muis naar links bewegen.

Denk eraan dat je de hele tabel selecteerd, anders verklein je alleen een cel.
Ickje fijn dat we mogen komen!!! Zal met fachat nog even overleggen welke dag.

Fachat, welke dag komt jouw het beste uit?

vilt is lekker retro! Ik heb een vilten schaap op de muur gemaakt..Owacht! zet die foto ook nog ff op de hyve...

iig is het heel gemakkelijk....Gewoon plaatje googelen overtrekken uitknippen klaar!

Witch maak je niet teveel zorgen om Xander...Elk kind heeft zo zijn eigen ontwikkelings hoogtepunten....Denk maar eens goed na...Xander heeft vast iets anders waar hij weer in uit blinkt.

Een collega van mij heeft een zoontje van 2jr en 2mnd en die

kan alleen nog maar papa,mama zeggen!! Zij was er erg relaxt onder.

Oja, en het zal zeker wennen met je voet! Ik denk dat het zelfs een beetje spannend is om er weer op te staan! Alsof het nog heel breekbaar is.... (heb ook gips gehad ooit)

BTW, vanmiddag was Framboze man bij een klant die vroeg of zij een IQ test mocht afnemen bij Tommy en Livia. (voor haar werk)

Tis in het ziekenhuis UMCG hier vlakbij. We gaan het denk ik wel ff doen! En als ze heel dom zijn horen jullie er niets meer over hoor!!

BM heeeeeeerlijk zonnen bij je ouders onder de bank

En passen zij een beetje op de kids zodat jij kan relaxten??

HEERLIJK!

Trouwens, ik mag ook niet klagen mijn moeder heeft de hele keuken grondig aangepakt vandaag!!

Nou even verder met de kids en de was
Framboos, lachen zeg, zo'n IQ test! Wat voor test is het? Ik meen me te herinneren dat het IQ van kinderen pas echt een goede indicatie geeft van de capaciteiten als ze op zesjarige leeftijd worden getest. Mocht het niet zo uitpakken als dat je had gehoopt: ze waren gewoon te jong!

Witch, ik sluit me aan bij Laar en Swis. (het wordt eentonig zo) Plemp hier je vragen en wij kijken of we je kunnen helpen! Nu weet ik niets van computers (en vind dat ook helemaal niet erg), maar ik kan je altijd helpen met taalvragen.

Zegt Xander "ja" en "nee"? Ik weet wel dat de passieve woordenschat belangrijker is dan de actieve woordenschat, dus ik zou me niet heel druk maken als hij veel begrijpt. Begrijpt hij kleine opdrachtjes, zoals "pak je jas" en dergelijke? Ik probeer zelf zo vaak en veel mogelijk open vragen te stellen aan Steijn en Huug. Zo "dwing" ik een antwoord af en krijg ik een goed beeld van wat ze precies begrijpen. Voorbeeldje: "Met wie heb je gister gespeeld?" "Wat wil je eten op brood: kaas, jam, pasta?"

Ickertje! Hallo lieverd!

Mijlpaal! Steijn en Hugo hebben vandaag allebei (!!!) een plasje op de wc gedaan! Ze hobbelden met mij mee toen ik naar de plee moest (altijd fijn om daar bekeken te worden) en gaven toen aan dat ze ook een plasje moesten doen. Hup, pleebrilverkleiner gepakt, broekje en luiertje uit en zitten maar! Bij Hugo duurde het een tijdje, maar het lukte. Steijn had blijkbaar hoge nood, want hij deed zijn plasje een paar seconden nadat ik hem op de wc had gezet.

Nog een mijlpaal! Hugo zegt tweewoordszinnetjes! Woehoe! Hij zei vandaag "mamma's schoen", "pappa's stoel" en "Mees slaapt"! Ben ik trots? Nou en of! Praat ik daar graag over? Ja! Schaam ik me voor mijn ongeneerde gekwek? Nee!

De laatste mijlpaal: Steijn wilde niet in bad. Dan niet. Het is de allereerste keer dat Steijnemans niet in bad wilde! Ik zou alleen niet weten waarom...(ik weet wel dat hij graag "nee" zegt, maar hij wilde echt, echt, echt niet in bad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven