Kleuren combineren

02-04-2017 13:32 35 berichten
Hoi! Even jullie advies nodig

Ik heb gisteren één wand in de slaapkamer behangen met lichtgrijs behang. Nu wil ik de andere 2 wanden graag verven, en dan in een kleur die bij lichtgrijs past. Maar omdat ik nooit zo goed ben ik combineren van de juiste kleuren zou ik graag wat inspiratie op doen van jullie ;)

We hebben een wit bed, een witte kast en dan nu één lichtgrijze muur. De vloer is laminaat, beetje tussen wit en héél lichtgrijs in.

Rolgordijnen zijn ook een beetje grijs taupe, en gordijnen zijn witte glasgordijnen.

Beddengoed en dergelijke (lampenkapjes, evt. schilderij enz.) ga ik aanpassen naar de kleur van de geverfde muur.

De wand die grijs is is de grootste wand, verder één groot raam met deur naar balkon dus die wand valt helemaal weg, één wand tegenover de lichtgrijze muur (ons bed staat tegen deze wand die we willen verven) en dan de wand waar de witte kast tegenaan staat (die willen we dus ook verven).

Ik hou van zachte kleuren, pastel, mint enzo. Maar wat kan er leuk bij lichtgrijs zonder dat het een kinderkamer-idee wordt?

Bedankt alvast voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje alles kan bij lichtgrijs.

Is het een blauw-grijs, een geel-grijs of een rood-grijs? An de hand daarvan zou ik specifieker gaan kiezen.
Persoonlijk zou ik geen muur meer verven, je loopt het risico dat het erg "vol" wordt. Alleen werken met accessoires in een kleur, bijvoorbeeld mintgroen of pastelgroen.
Alles past bij licht grijs
De slaapkamer is vrij groot dus juist al dat wit maakt het nog ruimer voor je idee. Ik wil het graag wat knusser

Hoelahoepa het is een beetje blauw-grijs.
Combinatie met lichtroze en koper is momenteel erg hip en best mooi:

http://www.interiorinsider.nl/grijze-slaapkamer/
Ik hou van zachtroze Maar of ik man zo ver krijg...
Koper, goud of oker. Maar eigenlijk kan alles bij lichtgrijs...
quote:lilyjo schreef op 02 april 2017 @ 13:39:

Ik hou van zachtroze Maar of ik man zo ver krijg...Dan gewoon zeggen dat het koper is en niet over roze beginnen
Metallic koperen muur maken, stoer en toch heerlijk zacht en zonnig effect.
Aqua-tinten groen en blauw zijn trouwens ook wel mooi bij lichtgrijs.

https://nl.dreamstime.com ... d-moderne-slaapkamer.html
Goud gaat op mijn lijstje en de aquablauwe tint van NummerZOveel ook Leuk, bedankt voor de inspiratie! Nu even kijken of man niet denkt dat ik gek geworden ben als ik over goud begin (die houdt het liefst alles wit )
https://www.google.nl/sea ... SgB&biw=320&bih=544#imgrc=fclPGLM4wwlD4M%3A

En dan de donkere
quote:lilyjo schreef op 02 april 2017 @ 13:58:

Goud gaat op mijn lijstje en de aquablauwe tint van NummerZOveel ook Leuk, bedankt voor de inspiratie! Nu even kijken of man niet denkt dat ik gek geworden ben als ik over goud begin (die houdt het liefst alles wit )Verras hem. Alles wit =saaaaaai
quote:lilyjo schreef op 02 april 2017 @ 13:58:

Goud gaat op mijn lijstje en de aquablauwe tint van NummerZOveel ook Leuk, bedankt voor de inspiratie! Nu even kijken of man niet denkt dat ik gek geworden ben als ik over goud begin (die houdt het liefst alles wit )Dan geef je hem de keuze uit goud of roze
Ben ik het helemaal mee eens, ben al dat witte zat.. Kleur moet het worden, leuk! Heb al gave gouden muurverf gezien, en anders als man dat niet leuk vindt doe ik het wel als 'ie morgenavond werkt
“Don’t look back – you’re not going that way.”
lila en grijs is heel mooi
you go girl
quote:lilyjo schreef op 02 april 2017 @ 13:39:

Ik hou van zachtroze Maar of ik man zo ver krijg...

Ik ook.... En... We hebben een lichtroze muur in de woon(!!!!!)kamer

De langste muur hebben we lichtgrijs. De muur daartegenover is de helft van de lange muur, deze hebben we paars/lila. En dan een kopse muur lichtroze. Zo licht dat je alleen ziet dat er een kleur op de muur ziet. Als je beter kijkt zie je welke kleur het is.

'S avonds heb ik een lamp aan, met een glazen kap, soort mozaïek idee met paars en rosé erin. Dit staat zo mooi, dat zelfs mannen zeggen dat die hoek zo leuk is
Klinkt goed Fruity-Pebbles! Dat hele zachte vind ik ook wel heel mooi.

Ik neem man morgen maar eens mee op sleeptouw, uiteindelijk bepaal ik vaak wat er aan inrichting veranderd wordt maar het is wel fijn als hij het ook een beetje leuk vindt

Al blijf ik ook wel naar groen neigen... die laatste kleur van Nepthys vind ik ook super mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven