KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 10 april 2017 om 09:46
Hier na heel lange tijd weer een berichtje. Ik lees eigenlijk voornamelijk mee, reageer vrij weinig tot niet, maar vind het wel leuk om ook jullie weg naar een kind te volgen.
Er is de afgelopen tijd veel gebeurd, wat tegenslagen (heel veel sterkte voor een ieder die het nodig heeft!!), maar gelukkig ook positieve dingen....
Spannend voor iedereen die weer een poging gaat wagen. Hoop voor iedereen dat het snel zal lukken!
Er is de afgelopen tijd veel gebeurd, wat tegenslagen (heel veel sterkte voor een ieder die het nodig heeft!!), maar gelukkig ook positieve dingen....
Spannend voor iedereen die weer een poging gaat wagen. Hoop voor iedereen dat het snel zal lukken!
maandag 10 april 2017 om 18:00
Succes iedereen die op het wachtbankje zitten.
Ik ben nu zo'n 5 weken gestopt met de borstvoeding en wacht geduldig op mijn menstruatie. Over 3 weken weer naar Geertgen. Ben wel een benieuwd. Ik heb me dus al helemaal gefocust op een 2e kindje alleen.
Maar nu ben ik sinds kort dus ineens iemand tegen gekomen. Waar ik mee aan het daten ben. Is nog heel pril.
Maar wel een dilemma van wat zal ik doen. Alleen gaan voor een 2e kindje. Of wachten en kijken met hem samen. Daar moet ik dus nog even over nadenken. Ik zeker niet verwacht dat ik iemand zou tegen komen en ook leuk zou gaan vinden.
Aan de andere kant wil ik wachten om het toch samen dan te doen. En aan ene kant wil ik dat liever alleen doen want dan scheelt het niet zo veel qua leeftijd tussen mijn dochtertje en een 2e.
Wel lastig.
Ik ben nu zo'n 5 weken gestopt met de borstvoeding en wacht geduldig op mijn menstruatie. Over 3 weken weer naar Geertgen. Ben wel een benieuwd. Ik heb me dus al helemaal gefocust op een 2e kindje alleen.
Maar nu ben ik sinds kort dus ineens iemand tegen gekomen. Waar ik mee aan het daten ben. Is nog heel pril.
Maar wel een dilemma van wat zal ik doen. Alleen gaan voor een 2e kindje. Of wachten en kijken met hem samen. Daar moet ik dus nog even over nadenken. Ik zeker niet verwacht dat ik iemand zou tegen komen en ook leuk zou gaan vinden.
Aan de andere kant wil ik wachten om het toch samen dan te doen. En aan ene kant wil ik dat liever alleen doen want dan scheelt het niet zo veel qua leeftijd tussen mijn dochtertje en een 2e.
Wel lastig.
maandag 10 april 2017 om 18:11
maandag 10 april 2017 om 19:34
Wat leuk voor je Marijke dat je iemand bent tegen gekomen! Als je aan het daten bent en je zou wel alleen nog een kindje willen dan zal je dat vast ook met hem bespreken lijkt me. Dan komt je antwoord wellicht ook wat je moet doen. Als het echte liefde is dan merk je dat snel genoeg toch? Een paar maanden uitstel zou toch niet zo heel erg zijn? Ik zou het een eerlijke kans geven, je weet maar nooit. Maar dat ben ik. Wat jij moet doen dat voel alleen jij. Volg je hart. En geniet van het moment

dinsdag 11 april 2017 om 11:38
Ik lees voorlopig alleen af en toe een beetje mee. Ik heb even afstand genomen en een vakantie geboekt om mijn zinnen helemaal te verzetten. Ik sla daarom 2 rondes over en dat voelt gek genoeg best goed.
Marijke, ik heb ondertussen ook alweer een tijdje een vriend en ik heb hem vrij snel verteld over mijn plannen (ik had volgens mij toen al 1 inseminatie gehad). Ik zou jouw nieuwe liefde over een tijdje vertellen over je wens t.a.v. een tweede kindje, als ik jou was. Weet je bv. of hij kinderen heeft of een kinderwens heeft? Zolang je zaken bespreekbaar maakt, worden verwachtingen t.a.v. elkaar en jullie relatie hopelijk ook duidelijker. Ik vind het ook af en toe ingewikkeld, ik had die van mij graag jaren eerder ontmoet...en misschien wel een kindje met hem willen krijgen.
Ik wens Linnie en Manawa veel succes op het wachtbankje en zal veel positieve gedachtes op laten gaan voor iedereen hier in de verschillende fases van ons traject bij de vele tempels die ik ga bezoeken.
Marijke, ik heb ondertussen ook alweer een tijdje een vriend en ik heb hem vrij snel verteld over mijn plannen (ik had volgens mij toen al 1 inseminatie gehad). Ik zou jouw nieuwe liefde over een tijdje vertellen over je wens t.a.v. een tweede kindje, als ik jou was. Weet je bv. of hij kinderen heeft of een kinderwens heeft? Zolang je zaken bespreekbaar maakt, worden verwachtingen t.a.v. elkaar en jullie relatie hopelijk ook duidelijker. Ik vind het ook af en toe ingewikkeld, ik had die van mij graag jaren eerder ontmoet...en misschien wel een kindje met hem willen krijgen.
Ik wens Linnie en Manawa veel succes op het wachtbankje en zal veel positieve gedachtes op laten gaan voor iedereen hier in de verschillende fases van ons traject bij de vele tempels die ik ga bezoeken.
dinsdag 11 april 2017 om 17:56
Goeiendag zeg, ik heb even gekeken naar wat de kosten zijn van een niet anonieme donor met uitgebreid profiel op Cryos... 1 rietje MOT5 (was voldoende kwaliteit zei Isala) inclusief verzenden is 756,63 euro. Dat is wel even slikken hoor, niet wetende hoeveel pogingen er nodig zijn. Meerdere rietjes tegelijk bestellen om de 218 euro verzendkosten te besparen kan, maar ik heb niet een grote spaarrekening na de afgelopen pittige jaren is daar niet veel van over zeg maar... Poeh. Alleen al die onzekerheid vind ik best pittig; hoever ga je en zal het lichamelijk lukken binnen financiële mogelijkheden die niet heel erg optimaal zijn voor deze bedragen.
Ik heb alleen nog maar meer respect voor de dames die al enige tijd bezig zijn. Tips zijn welkom.
Ik heb alleen nog maar meer respect voor de dames die al enige tijd bezig zijn. Tips zijn welkom.

dinsdag 11 april 2017 om 23:45
woensdag 12 april 2017 om 10:16
@rosings Een bekende donor heb ik niet. En van een onbekende buiten de reguliere weg is niet voor mij weggelegd. Heb er wel naar gekeken, maar voel me daar niet prettig bij. Anders was het wel een uitkomst geweest.
@wannabe dat scheelt inderdaad nogal. Maar dan kies ik liever voor de 18 maanden durende wachtlijst, in de hoop dat de kliniek rekening houd met mijn wensen. De reden dat ik het liefste een uitgebreid profiel heb is omdat ik voor mijn gevoel dan een betere keuze kan maken. In onze familie zit behoorlijk wat pit en ik kan bij een uitgebreid profiel dat toch wel een beetje filteren.
Eigenlijk slaat het nergens op, want als ik voor adoptie was gegaan (waar ik ook naar heb gekeken) dan was karakter echt geen probleem geweest. Had me niets uitgemaakt. Maar nu ik zelf een kindje wil "maken" vind ik het ineens belangrijk om dit mee te nemen. Een soort verantwoordingsgevoel dat ik iig mijn best heb gedaan om de juiste keuze te maken naar mijn kindje toe. Maar waarom vind ik dat zo moeilijk, terwijl er hele blije moeders en kinderen rondlopen die vanuit een basisprofiel komen. Ik wil er wel makkelijker over denken, maar dat lukt me niet. Is daar een touw aan vast te knopen? Fuck, ik wou dat ik een "YES we gaan voor basis" had dan kon ik volgende maand beginnen.
@wannabe dat scheelt inderdaad nogal. Maar dan kies ik liever voor de 18 maanden durende wachtlijst, in de hoop dat de kliniek rekening houd met mijn wensen. De reden dat ik het liefste een uitgebreid profiel heb is omdat ik voor mijn gevoel dan een betere keuze kan maken. In onze familie zit behoorlijk wat pit en ik kan bij een uitgebreid profiel dat toch wel een beetje filteren.
Eigenlijk slaat het nergens op, want als ik voor adoptie was gegaan (waar ik ook naar heb gekeken) dan was karakter echt geen probleem geweest. Had me niets uitgemaakt. Maar nu ik zelf een kindje wil "maken" vind ik het ineens belangrijk om dit mee te nemen. Een soort verantwoordingsgevoel dat ik iig mijn best heb gedaan om de juiste keuze te maken naar mijn kindje toe. Maar waarom vind ik dat zo moeilijk, terwijl er hele blije moeders en kinderen rondlopen die vanuit een basisprofiel komen. Ik wil er wel makkelijker over denken, maar dat lukt me niet. Is daar een touw aan vast te knopen? Fuck, ik wou dat ik een "YES we gaan voor basis" had dan kon ik volgende maand beginnen.

woensdag 12 april 2017 om 10:54
Als je een leuke vent tegen komt, verliefd wordt en een relatie krijgt neem je de karaktertrekjes er ook bij toch? En in 1 gezin kunnen 2 kinderen met dezelfde genen ook heel anders zijn (druk/niet druk etc). Ik zou het uitgebreide profiel voor het kindje fijn vinden dat je iets over de donor kan vertellen, maar voor karakter trekken zou ik het niet doen.
woensdag 12 april 2017 om 12:41
@rosings dat speelt ook mee inderdaad. Maar in hoeverre is karakter bepalend door genen? Ik weet dat het een rare vergelijking is, maar met paarden probeer je geen "heet" op "heet" te zetten. Dat is een beetje mijn punt. Maar in hoeverre is dit relevant? Want misschien maak ik het groter dan het is. Opvoeding is misschien wel een grotere impact dan genen? Dan zou het niet veel uit moeten maken. Maar in mijn familie hebben de meesten toch wel trekjes die niet leuk zijn en diegene die dat niet hebben lijken qua genen op mijn opa. Vandaar dat ik denk dat die trekjes vooral gen gerelateerd zijn.
Voor de duidelijkheid; ik ben niet op zoek naar "het perfecte kind" maar wel naar de voor mij juiste keuze. Ik zou graag voor een goedkopere optie willen gaan, maar kan mezelf niet overtuigen qua gevoel. Het is misschien niet eerlijk, maar ik hoop dat jullie iets kunnen zeggen wat me een andere insteek geeft. Een hernieuwde kijk. Een "ojaa, zo had ik het nog niet bekeken" inslag. Een soort relativatie hulp, want misschien denk ik veel te ingewikkeld.
Voor de duidelijkheid; ik ben niet op zoek naar "het perfecte kind" maar wel naar de voor mij juiste keuze. Ik zou graag voor een goedkopere optie willen gaan, maar kan mezelf niet overtuigen qua gevoel. Het is misschien niet eerlijk, maar ik hoop dat jullie iets kunnen zeggen wat me een andere insteek geeft. Een hernieuwde kijk. Een "ojaa, zo had ik het nog niet bekeken" inslag. Een soort relativatie hulp, want misschien denk ik veel te ingewikkeld.

woensdag 12 april 2017 om 12:45
Als de goedkopere optie met minder informatie voor jou niet goed voelt, dan is dat best wel 'een dingetje' voor veel van ons is het alleen aan gaan van het ouderschap al een concessie en dan is meer en meer concessies doen niet tof.
Is er aan de financiele/reken kant nog wat te winnen? tijdelijk wat meer werken, dat weekendje weg/vakantie overslaan?
Is er aan de financiele/reken kant nog wat te winnen? tijdelijk wat meer werken, dat weekendje weg/vakantie overslaan?