KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
@jessy,

Ik heb vandaag gebeld met ze, lief dat je het vraagt.

Mijn linkereierstok is open en de rechter dus toch dicht. Wat dit inhoudt voor het vervolgtraject weet ik niet. Donderdag word ik door Leiderdorp gebeld en gaan we bespreken hoe nu verder.

@lerana,

Dit is de enige topic waar ik actief in ben en soms kijk ik wel eens in andere topics. Vind het bizar hoe mensen kunnen reageren op elkaar, vraag me dan echt af waar het mis is gegaan met ze..
@Hope wat klote zeg. Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen zodat je weer verder kunt. Balen dat ze daar na zoveel pogingen pas achter komen...
@hope jeetje wat shit zeg. Voelt dubbel denk ik na al die pogingen die je al gedaan hebt? Sterkte en ik hoop ook dat je snel weer verder kunt en dat het dan wel lukt! Maar voor nu flink balen voor je :(
Jeetje wat gebeurt hier veel. Ik ben van trouwe meelezer een zo nu en dan weer even bijlezen-lezer geworden.

@marijke leuk om te lezen dat jij ook zo vlot voor een tweede gaat. Hoe waren de reacties in jouw omgeving hierop? Of heb je het nog niet met mensen gedeeld.

@hope hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over vervolgtraject.

Best heftig om te lezen wanneer het fout gaat bij iemand. Mooi dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben.

Tot slot nog even een update (lees egopost)

Nu 28 weken zwanger. Voel mij erg goed. Geslacht wil ik absoluut niet weten, dus is nog verrassing. Geniet volop van de eerste spruit die heerlijk vrolijk door het leven dartelt. Vind het tot nu toe absoluut niet zwaar, zwanger van een tweede met een kleine er nog bij.

Hoop dat er straks nog meer mogen volgen!
Wauw becauseiamhappy wat gaat het dan toch snel allemaal. Leuk dat je het geslacht niet wilt weten dat hoor je niet meer zo vaak. Lekker genieten en straks het perfecte seizoen om je kindje ter wereld te laten komen. Wandelen!!!!
Hope; wat een onzekere periode. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ik heb inmiddels ook de intake gehad bij de Isala. Viel me alles mee. Ik moest aangeven voor welke optie ik wilde gaan en heb besloten voor een Nederlandse donor te kiezen. Ik ben meteen op de wachtlijst geplaatst en moest voor nu alleen bloedprikken. Een echo krijg ik wanneer ik ga starten. Momenteel is de wachttijd 18 maanden maar ze hebben de laatste weken wel een aantal nieuwe donoren erbij gekregen dus wie weet gaat het iets sneller.

Lee; jij hebt ook de intake gehad bij de Isala las ik? Viel het je mee? Heb je al een idee wanneer je wilt/kunt gaan starten?
@nora wat fijn dat het bij jou ook goed ging. Moet jij ook nog bloed prikken? Ik was net ongesteld en moet nu op de 19de dag bloed prikken.

Mijn intake ging goed, ik wist alles al op een paar kleine details na. Toen ik daar vertelde dat ik al naar de opties had gekeken viel bij mij alles op zijn plek. Pas toen wist ik zeker dat ik voor een Deense wil gaan. Ik vind het uitgebreide profiel heel belangrijk. Ik kan dus vrijwel direct beginnen, maar ik hoop zelf na de zomer te beginnen. Het is best veel geld zo'n donor. En als ik na 1 x moet stoppen lijkt me frustrerend, dus ik heb iets meer tijd nodig om me voor te bereiden.

Spannend he? Viel er bij jou ook wat last van de schouders? Ik voelde me er zo goed bij en dacht echt "ja, dit wil ik dus echt want het voelt zo goed deze stap".
Wat positief allemaal Lee. Ik moest gelijk al bloedprikken, kon in het gebouw naast de poli. Ik krijg daar nog de uitslag van. Heb een bel afspraak met de arts.

Voor mij voelde het ook meteen goed. Ik was wel ontzettend zenuwachtig en had allerlei tests verwacht maar dat hoefde allemaal niet. Ik kies voor een NL donor dus ik moet nog even wachten voordat ik ga starten maar dat vind ik wel fijn. De arts vroeg mij aan 't begin wat ik wilde weten en verder heeft hij mij vrij weinig gevraagd dus ik was best verbaasd naar afloop. Ik had een heel vragenvuur verwacht na wat ik hier had gelezen haha. Maar wellicht komt het ook doordat de vooraf ingevulde vragenlijst bij hem geen vragen opriep?!

Ben je je al aan 't verdiepen in een donor? Ik ga nog wel even een kijkje nemen op de site. Ben namelijk wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet enz. De arts zei ook nog dat ik altijd nog kon switchen naar een Deense mocht ik dat toch willen later. Dus dat is ook wel fijn.

Maar voor jou komt het nu heel dichtbij, leuk hoor!
Dat had ik ook verwacht, maar waarschijnlijk kletste ik al teveel van de zenuwen en waren daarmee gelijk alle vragen beantwoord haha. Ik hoop dat ik na de zomer kan beginnen, maar heb een financiële tegenvaller die ik eerst wil wegwerken omdat het traject ook best pittig is qua kosten.

In eerste instantie wilde ik ook voor een Nederlandse donor gaan, ook vanwege de kosten, en had daarom de afspraak gemaakt. Maar met veel lezen en rondneuzen ben ik nu vol overtuiging voor een Deense donor. Omdat ik uit een familie kom met aardig wat pit en ik bij een Deense donor met uitgebreid profiel toch meer inzicht heb over de persoon en ze hebben ook psychologische testen gedaan en dergelijke. Gevoelsmatig geeft dat voor mij de doorslag. Ik scoor zelf 136 punten van de 140 punten voor positieve instelling, en voor mij is het belangrijk een soortgelijke match te vinden. Stabiel in het leven. Natuurlijk geef je zelf ook veel mee in je opvoeding en uiteindelijk houd je onvoorwaardelijk van je kind en is hij/zij sowieso perfect. Maar ik wil liever zelf beslissen waarmee ik een kindje krijg. Meer willen weten dan haarkleur/lengte/oogkleur. Ook om, als de tijd daar is, dat te kunnen geven aan mijn kindje straks. Mits die daar behoefte aan heeft.

Mijn keuze is puur op gevoel. Ik bedenk vanuit mijzelf wat ik fijn zou vinden en als mijn kindje maar enigzins mijn karakter heeft dan zou ze daar blij mee zijn. Maar deze keuze is zo persoonlijk voor iedereen. Wanneer jij je goed voelt voor een Nederlandse donor dan zou ik zeker daarvoor gaan. Als je je gevoel volgt dan zit je altijd goed toch?

Ik vraag me wel af of ik wel op de wachtlijst sta nu, want als het niet lukt met de Deense dan wil ik die optie nog hebben. Ik heb wel een limiet aan hoeveel pogingen ik kan doen (financieel gezien)
Ja inderdaad. Je moet voor jezelf een goede afweging maken en kiezen voor waar je het beste gevoel bij hebt. Bij mij is dat de NL donor ivm het contact zoeken in de toekomst. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze in het ziekenhuis de beste match kunnen maken. De arts gaf ook aan dat ze vooraf mijn karakter eigenschappen willen weten en dan mag ik mijn voorkeuren aangeven wat betreft een donor. Ze gaan dan daarop matchen. Maar goed wellicht bedenk ik me in de toekomst nog maar voor nu voelt dit goed.

Voor iedereen zal de afweging ander zijn dus het is fijn dat er meerdere mogelijkheden zijn. Dan kan iedereen kiezen wat voor haar het beste voelt en dat is uiteindelijk dan weer het beste voor je kindje toch?
Zeker, helemaal met je eens. Als je vanuit je hart een beslissing maakt dan doe je altijd het goede. Vind ik. Ik hoop voor je dat de wachttijd stiekem wat gaat inkrimpen. 18 maanden duurt nog zo lang. Ik ben bijna 36, ook een reden waarom ik een Deens gokje wil wagen.

Mocht het Deense verhaal niet doorgaan heb ik overigens wel een goed gevoel over de Isala en hun manier van werken met Nederlandse donoren. Ik vond ze daar heel aardig en meedenkend en heb er een goed gevoel over.
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:58
0.00% gewijzigd
@becauseimhappy, wat gaat de tijd snel hè.. vind het wel knap dat je het geslacht nog niet wil weten, ik zou dat niet kunnen hoor haha

@nora en lee, fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad! Nog ff geduld hebben en dan kunnen jullie gaan starten (de een misschien iets eerder dan de ander).

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met mijn arts en we gaan nog 2 iui pogingen doen maar dan nu wel met lichte hormoonstimulatie om meer eitjes te laten groeien om de kansen te vergroten! Ik ben erg benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren.. heb van de "normale" ongesteldheids hormonen al best wel last dus dat wordt nog wat!

Nu dat er 1 eileider dicht zit verlaagt het de slagingskansen op jaarbasis iets maar er worden genoeg vrouwen zwanger met maar 1 eileider. Ze zeggen dat je andere eileider het dan overneemt.

Daarnaast is alles nu "schoongespoeld" waar ook van wordt gezegd dat het je kansen vergroot. Ze vertelde dat het niet bewezen is dat het dan ook daar door komt, het kan natuurlijk ook pure toeval zijn.

Sowieso mag ik volgende cyclus weer starten!!
Spannend Hope! Ik ga snoeihard voor je duimen hier. En hopelijk niet veel last van de extra hormonen. Ik heb 2 jaar met koorts gelopen voor ik (en de artsen) erachter kwamen dat het van de pil kwam. En maar huilen bij puppy's ook tot mijn moeder notabene zei "wanneer was je begonnen met de pil?" Dus ik hoop ook dat ik niet ooit over moet op hormonen. Maar misschien valt het mee. Het kan een heel lullig simpel stofje zijn geweest die niet in de hormonen zit die je nu moet. Dus fingers crossed voor jou! En nogmaals heel veel succes.
Spannend Hope!

Ik ga voor je duimen. Hopelijk deze ronde gewoon raak!
Spannend Hope. Ik hoop voor je dat het meevalt met de extra hormonen en dat het deze keer goed gaat!
@hope, hier dus zo iemand die nu voor de tweede keer zwanger is met één eileider.

En direct na doorspuiten eileider zwanger was. Hoop dat dat jou nu ook gegunt is!!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:58
0.00% gewijzigd
Spannend hope! Ook vanuit hier word geduimd!
Spannend hope! Ik duim ook voor je!

Vwb de hormonen rondom je cyclus, je zou eens kunnen proberen om magnesium op basis van citraat te slikken. Dat werkt enorm op hormonale (PMS) klachten en ontspant ook nog eens. Bij mij werkte het altijd super! Als je eenmaal zwanger bent mag je het niet meer in grotere dosering slikken helaas, maar tot dat moment heb ik er heel veel baat bij gehad!
Fijn Hope dat je verder kunt. Ik heb de afgelopen pogingen ook met lichte hormoonstimulatie gedaan. Viel me erg mee! Ik wens je veel positieve energie en veel geluk toe bij de volgende poging!
quote:MitakuyeOyasin schreef op 07 april 2017 @ 09:20:

Spannend hope! Ik duim ook voor je!

Vwb de hormonen rondom je cyclus, je zou eens kunnen proberen om magnesium op basis van citraat te slikken. Dat werkt enorm op hormonale (PMS) klachten en ontspant ook nog eens. Bij mij werkte het altijd super! Als je eenmaal zwanger bent mag je het niet meer in grotere dosering slikken helaas, maar tot dat moment heb ik er heel veel baat bij gehad!

Dat slik ik al een half jaar en het lijkt alleen maar erger te worden haha..

Bedankt voor jullie support ladies!
Hoi! Sinds een tijdje zit ik al te denken om een BAM-mer te worden. Ik heb mij de afgelopen tijd veel ingelezen en kwam vandaag dit topic tegen. Ik heb nog niet alles gelezen, omdat het erg veel is en ik daar even de tijd voor moet nemen.

Ik ben nu 24 jaar, heb het pasgeleden uitgemaakt met mijn vriend, de relatie heeft bijna 7maanden geduurd. Hiervoor heb ik nooit een relatie gehad. Vroeger wel iets heftigs meegemaakt waardoor ik qua jongens/mannen heel angstig kan zijn. Weinig vertrouwen speelt een grote rol maar ook dat ik gewoon niemand leuk vind. Wel is mijn kinderwens erg sterk. Ik heb voorlopig echt geen behoefte aan een man.

Ik woon nu nog thuis, ik heb een vaste baan en doe een studie erbij. Ik besloot vantevoren in 24 termijnen te betalen, november 2018 is de studie 'afbetaald'. Eind 2019 zal ik mijn studie afgerond hebben.

Dit betekend dat ik ergens in 2019 op mezelf zal gaan wonen (ik sta al ingeschreven). Nu kan ik nog een behoorlijk bedrag per maand sparen. Dus ik zal mij op dat moment ook pas inschrijven, zodat ik niet te vroeg aan de beurt ben.

Ik zal dus 26 zijn als ik op mezelf ga, dan inschrijven en als ik 28/29 ben, dan ben ik misschien aan de beurt.

Ik vind dat een mooie leeftijd, ik wil ook niet te oud pas moeder worden.

Ik zal voorlopig niet veel te melden hebben maar volg wel graag dit topic voor informatie en ervaringen.

Ik weet alleen nog niet hoe ik het aan mijn omgeving ga vertellen, komende week zal ik het aan de eerste vertellen, een goede collega met wie ik heel goed kan praten.

Qua kosten zou ik het moeten kunnen redden, ik weet alleen nog niet hoe ik het doe met opvang/oppas. En of ik 32u blijf werken. Ik heb nu een vaste baan maar wil het eigenlijk niet mijn hele leven blijven doen, daarom doe ik nu een studie, maar als ik daar een baan in vind ben ik mijn vaste contract kwijt... Dat word nog wel een lastig puntje.
Bedankt voor jullie reacties over de HSG. Ik ga een dag van te voren al beginnen met pijnstillers, hopelijk valt het dan allemaal mee.

Op welke dag hebben jullie de HSG gehad? Mijne was gepland op dag 8 maar ik ben 2 dagen eerder ongesteld geworden wat betekent dat het op dag 10 zal plaats vinden. Is dit niet te laat ?

zit er nog iemand op het bankje?
quote:polonium schreef op 09 april 2017 @ 21:31:

Bedankt voor jullie reacties over de HSG. Ik ga een dag van te voren al beginnen met pijnstillers, hopelijk valt het dan allemaal mee.

Op welke dag hebben jullie de HSG gehad? Mijne was gepland op dag 8 maar ik ben 2 dagen eerder ongesteld geworden wat betekent dat het op dag 10 zal plaats vinden. Is dit niet te laat ?

zit er nog iemand op het bankje?Ik heb hem op dag 7 gehad. Hij moet in de periode tussen je menstruatie en je eisprong plaatsvinden, je bent dus mooi op tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven