Allergie vriend

13-04-2017 17:34 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Zeggen dat je vriend volgende keer niet meer zulke berichten moet sturen naar jouw vader.

En jij dan gewoon even alleen langs gaat als het echt zo erg is dat hij er ziek van word zelfs met de medicatie.
En ik zou wel aangeven dat die vrouw gedrag vertoond die niet normaal is.
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 april 2017 @ 17:36:

Zeggen dat je vriend volgende keer niet meer zulke berichten moet sturen naar jouw vader.

En jij dan gewoon even alleen langs gaat als het echt zo erg is dat hij er ziek van word zelfs met de medicatie.Ik was ook zeker van plan alleen langs te gaan, al stond deze afspraak al voor lange tijd! Plus mijn vriend heeft geen bericht naar mijn vader gedaan, maar naar de zijn van de vrouw van mijn vader. Een net bericht, zonder verwijtende toon.
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 april 2017 @ 17:37:

En ik zou wel aangeven dat die vrouw gedrag vertoond die niet normaal is.Nee ik ben bang dat ik dan voor nog meer gedoe zorg, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik besef ook dat haar gedrag absoluut niet normaal is.
Dit soort issues nooit via de sms of app bespreken, gewoon ff bellen.

Hier is echt van een mug een olifant gemaakt door miscommunicatie. Jij zegt op een vriendelijke toon, maar een toon is helemaal niet te lezen in een bericht.

Zeg gewoon tegen de vrouw van je vader face to face dat je het een erg kwetsende opmerking vindt, en dat je er nog best mee zit. En wacht dan haar reactie af.
quote:elisabethrose schreef op 13 april 2017 @ 17:39:

Dit soort issues nooit via de sms of app bespreken, gewoon ff bellen.

Hier is echt van een mug een olifant gemaakt door miscommunicatie.

Zeg gewoon tegen de vrouw van je vader face to face dat je het een erg kwetsende opmerking vindt, en dat je er nog best mee zit. En wacht dan haar reactie af.

Nee heb je gelijk in, daar hadden wij beter over moeten nadenken. Klopt!

Denk dat het een goed idee is om er toch op terug te komen inderdaad.
Er zit geen toon in een bericht en soms kunnen mensen dat verkeerd opvatten.

Bijvoorbeeld: als de hond er is dan blijf ik thuis.

Voor jou misschien neutraal, maar de ander kan zich er door aangevallen voelen.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:38:

[...]

Ik was ook zeker van plan alleen langs te gaan, al stond deze afspraak al voor lange tijd! Plus mijn vriend heeft geen bericht naar mijn vader gedaan, maar naar de zijn van de vrouw van mijn vader. Een net bericht, zonder verwijtende toon.

Nou ik vind die tekst ook beetje raar. Je weet dat die hond er is door omstandigheden ( ze houden al rekening met vriend normaal en melden nu op voorhand dat die hond er dus is) en gaat dan vragen of ze wat gaan regelen daarvoor. Vind ik een vreemd verzoek.

En of het naar je vader of zijn vrouw is gestuurd maakt gewoon niet uit.
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 april 2017 @ 17:41:

[...]

Nou ik vind die tekst ook beetje raar. Je weet dat die hond er is door omstandigeheden ( ze houden al rekening met vriend normaal en melden nu op voorhand dat die hond er dus is) en gaat dan vragen of ze wat gaan regelen daarvoor. Vind ik een vreemd verzoek.

En of het naar je vader of zijn vrouw is gestuurd maakt gewoon niet uit.Nee de hond is net nieuw en de afspraak tussen vader, vriend en ik stond eerder dan dat de hond gekocht was wij wisten het niet, tot er ineens een opmerking kwam vanuit die kant: oh ja de hond gaat sowieso mee.
quote:zimi schreef op 13 april 2017 @ 17:41:

Er zit geen toon in een bericht en soms kunnen mensen dat verkeerd opvatten.

Bijvoorbeeld: als de hond er is dan blijf ik thuis.

Voor jou misschien neutraal, maar de ander kan zich er door aangevallen voelen.Klopt daar zit onze fout ook, wij hadden beter kunnen bellen. Maar ik vroeg om een advies omtrent wat ik nu nog kan doen..
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:43:

[...]

Nee de hond is net nieuw en de afspraak tussen vader, vriend en ik stond eerder dan dat de hond gekocht was wij wisten het niet, tot er ineens een opmerking kwam vanuit die kant: oh ja de hond gaat sowieso mee.Wij hadden een zondag afgesproken om naar mijn vader te gaan samen. Opeens krijg ik het bericht dat de hond ook bij mij vader thuis zal zijn. De hond kon niet alleen thuis blijven, de zondag kon niet overgeslagen worden, omdat dat de enige dag in de week was waarop de vrouw van mijn vader haar zoon en vriendin kon zien..

Dit staat er. Ze weten van de allergie en geven jullie een headsup.

De vraag of er dan alsnog wat geregeld kan worden voor die hond is gewoon raar. En ik snap best dat een ander daar geirriteerd van raakt.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:44:

[...]

Klopt daar zit onze fout ook, wij hadden beter kunnen bellen. Maar ik vroeg om een advies omtrent wat ik nu nog kan doen..

Gewoon langsgaan en het even uitpraten?

Jij geeft aan dat het berichtje misschien niet zo slim was en dat je het jammer vind dat die vrouw zo boos werd en dan vragen waarom dat was. En dan kijken wat er gebeurt.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:43:

[...]

Nee de hond is net nieuw en de afspraak tussen vader, vriend en ik stond eerder dan dat de hond gekocht was wij wisten het niet, tot er ineens een opmerking kwam vanuit die kant: oh ja de hond gaat sowieso mee.

Ja lastig, want het is inderdaad (voor hondenkenners) duidelijk dat je een nieuwe hond nog niet (lang) alleen laat. Maar jij wil natuurlijk ook langskomen met je vriend. Dit goed met elkaar afspreken kan helpen. Bijv dat zij de hond in de hal laten met een lekker bot, en in de zomer vooral veel buiten zitten.

Maar dat lijkt me het probleem niet hier toch, t gaat om de opmerking van je stiefmoeder?

Ik denk dat de gemoederen hoog op zijn gelopen: jullie toon is verkeerd opgevat, die vrouw werd geirriteerd omdat ze dacht daardoor haar zoon + vriendin niet te kunnen zien omdat jouw vriend meekwam met zn allergie. Waarschijnlijk was er een hoop gezeik geweest om iets anders te regelen voor de hond of voelde zoon + vriendin zich uiteindelijk niet fijn bij de 'oplossing' (namelijk hond thuislaten) en voila: een situatie makkelijk ontvlambaar is.

Ik denk oprecht dat ze er best op wil terugkomen als je aangeeft dat het je raakt en verdriet doet wat ze zei.
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 april 2017 @ 17:44:

[...]

Wij hadden een zondag afgesproken om naar mijn vader te gaan samen. Opeens krijg ik het bericht dat de hond ook bij mij vader thuis zal zijn. De hond kon niet alleen thuis blijven, de zondag kon niet overgeslagen worden, omdat dat de enige dag in de week was waarop de vrouw van mijn vader haar zoon en vriendin kon zien..

Dit staat er. De vraag of er dan alsnog wat geregeld kan worden voor die hond is gewoon raar. En ik snap best dat een ander daar geirriteerd van raakt.Hoezo is dat raar als wij op het moment van afspreken niet wisten dat er een hond gekocht zou worden..? Vriend voelde zich wat aan de kant geschoven, omdat de hond nou eenmaal echt mee moest, zelfs als dat betekende dat hij dan niet kon komen. Ons werd medegedeeld: hond komt mee punt. Wat hadden wij dan anders moeten doen..?
Van jullie absoluut niet handig om dit per tekst te doen. Wat iemand al zei, een bericht heeft geen toon. Veel ruzies ontstaan tegenwoordig door dat gedoe op de app.

Van hun kant is het natuurlijk ongehoord om zo te reageren, zelfs al denk je een toon te lezen.

Het is aan jou om te bepalen of je rond wil blijven lopen met woede, het gaat uiten of dat je het los gaat laten.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:46:

[...]

Hoezo is dat raar als wij op het moment van afspreken niet wisten dat er een hond gekocht zou worden..? Vriend voelde zich wat aan de kant geschoven, omdat de hond nou eenmaal echt mee moest, zelfs als dat betekende dat hij dan niet kon komen. Ons werd medegedeeld: hond komt mee punt. Wat hadden wij dan anders moeten doen..?Bedenken dat mensen een hond kunnen kopen omdat zij dat willen en als je wat van de ander wil, je beter even kan bellen om dat te bespreken ivm denken dat zij die nieuwe hond die nog niet alleen kan zijn, wel even ergens dumpen voor een volwassen vent.
quote:elisabethrose schreef op 13 april 2017 @ 17:46:

[...]

Ja lastig, want het is inderdaad (voor hondenkenners) duidelijk dat je een nieuwe hond nog niet (lang) alleen laat. Maar jij wil natuurlijk ook langskomen met je vriend. Dit goed met elkaar afspreken kan helpen. Bijv dat zij de hond in de hal laten met een lekker bot, en in de zomer vooral veel buiten zitten.

Maar dat lijkt me het probleem niet hier toch, t gaat om de opmerking van je stiefmoeder?

Ik denk dat de gemoederen hoog op zijn gelopen: jullie toon is verkeerd opgevat, die vrouw werd geirriteerd omdat ze dacht daardoor haar zoon + vriendin niet te kunnen zien omdat jouw vriend meekwam met zn allergie. Waarschijnlijk was er een hoop gezeik geweest om iets anders te regelen voor de hond of voelde zoon + vriendin zich uiteindelijk niet fijn bij de 'oplossing' (namelijk hond thuislaten) en voila: een situatie makkelijk ontvlambaar is.

Ik denk oprecht dat ze er best op wil terugkomen als je aangeeft dat het je raakt en verdriet doet wat ze zei.Dat is rationeel inderdaad wel mooi gezegd. Het enige wat mij dan nog wel dwars zit is dan wij zo eens in de maand een keer langskomen. De zoon en vriendin zijn er elke week! Ik denk dan een beetje van, dan is een zondag overslaan misschien zo erg nog niet? Maar goed los daarvan, het zal denk ik inderdaad toch nog een keer besproken moeten worden.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 17:46:

[...]

Hoezo is dat raar als wij op het moment van afspreken niet wisten dat er een hond gekocht zou worden..? Vriend voelde zich wat aan de kant geschoven, omdat de hond nou eenmaal echt mee moest, zelfs als dat betekende dat hij dan niet kon komen. Ons werd medegedeeld: hond komt mee punt. Wat hadden wij dan anders moeten doen..?

Ik speel even advocaat van de duivel he, om aan te geven waarom het bij je stiefmoeder kan irriteren:

Haar eigen zoon kon dan misschien niet komen vanwege de allergie van jouw vriend, dus aanhang. Waarschijnlijk vindt zij dat haar zoon zien voorgaat op jouw vriend zien. Zeker als ze zoon al niet zo vaak ziet.
quote:Lucylucille schreef op 13 april 2017 @ 17:47:

Van jullie absoluut niet handig om dit per tekst te doen. Wat iemand al zei, een bericht heeft geen toon. Veel ruzies ontstaan tegenwoordig door dat gedoe op de app.

Van hun kant is het natuurlijk ongehoord om zo te reageren, zelfs al denk je een toon te lezen.

Het is aan jou om te bepalen of je rond wil blijven lopen met woede, het gaat uiten of dat je het los gaat laten.Zeker niet handig, die fout geef ik ook toe. Er is overigens wel telefonisch contact geweest na het bericht op de app. Hierin probeerde ik actief mee te denken, maar ik wist het ook niet. Uiteindelijk gaf ik zelfs aan, als de hond mee moet en niet in de hal kan zitten (want dat kon absoluut niet) dat mijn vriend dan thuis zou blijven. Niet op verwijtende toon. Dit werd door de andere kant nog steeds niet goed ontvangen jammer genoeg.
quote:elisabethrose schreef op 13 april 2017 @ 17:50:

[...]

Ik speel even advocaat van de duivel he, om aan te geven waarom het bij je stiefmoeder kan irriteren:

Haar eigen zoon kon dan misschien niet komen vanwege de allergie van jouw vriend, dus aanhang. Waarschijnlijk vindt zij dat haar zoon zien voorgaat op jouw vriend zien. Zeker als ze zoon al niet zo vaak ziet.Begrijpelijk echt. Begrijp ik oprecht. Er werd ook aangegeven door mijn vriend en ik dat hier in de toekomst ook rekening mee gehouden zal worden door ons. Ik aan de andere kant zal het dan wel zonde vinden als mijn vriend dan nooit meer mee kan komen..
quote:Fee-de-Goede schreef op 13 april 2017 @ 17:48:

[...]

Bedenken dat mensen een hond kunnen kopen omdat zij dat willen en als je wat van de ander wil, je beter even kan bellen om dat te bespreken ivm denken dat zij die nieuwe hond die nog niet alleen kan zijn, wel even ergens dumpen voor een volwassen vent.

Je berichten zijn ongenuanceerd. Ik snap TO's situatie heel goed, want ik heb zowel een super allergische vriend als een (hypoallergene) hond, dus ik begrijp beiden kanten. Zowel het lastige als je niet mee kan vanwege iemands anders hond als het thuis moeten laten van je hond wat (nog) niet gaat.

Je kan natuurlijk niet verwachten dat TO's vriend nooit meer kan komen omdat zoon een hond heeft gekocht. Beiden zullen moet inschikken.
Helaas kunnen wij dan niet komen.

Andere keer maar afspreken?
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:elisabethrose schreef op 13 april 2017 @ 17:52:

[...]

Je berichten zijn ongenuanceerd. Ik snap TO's situatie heel goed, want ik heb zowel een super allergische vriend als een (hypoallergene) hond, dus ik begrijp beiden kanten. Zowel het lastige als je niet mee kan vanwege iemands anders hond als het thuis moeten laten van je hond wat (nog) niet gaat.

Je kan natuurlijk niet verwachten dat TO's vriend nooit meer kan komen omdat zoon een hond heeft gekocht. Beiden zullen moet inschikken.Bedankt hiervoor. Ben het inderdaad met je eens dat beide partijen (ook wij) zullen moeten inschikken.
quote:SaveAngie schreef op 13 april 2017 @ 17:52:

Helaas kunnen wij dan niet komen.

Andere keer maar afspreken?Had gekund inderdaad en is uiteindelijk zelfs geopperd maar dat kan niet steeds zo blijven in de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven