Gezondheid alle pijlers

seborroïsch eczeem

16-04-2017 01:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zeker 4 flesjes ketaconazol shampoo opgemaakt. Het blijft terug komen. Iemand die het heeft gehad en nu helemaal van af is?
vervelend dat het steeds terug komt, ik heb helaas geen tips voor je.

Wellicht weer even terug naar de arts om te kijken of er een ander middel is wat zou kunnen helpen
Ik heb de shampoo op voorraad staan. Soms ben ik ervan af maar dan krijg ik het toch weer. Als je het eenmaal hebt gehad blijf je er erg vatbaar voor helaas.
vergeven en vergeten
Herkenbaar. Ik merkte pas verbetering nadat ik gestopt ben met koemelk-eitwit te eten/te drinken ivm allergie bij ons kindje. Nu gestopt met bv en weer langzaam begonnen met koemelk-eitwit te eten en te drinken en het is weer raak.
.
Het is een chronische aandoeningen

Een opstoot kan behandeld worden, maar het is normaal dat het terug komt helaas !

Het wordt ook wel 'stresseczeem' genoemd, dus bij stressvolle periodes heb je meer kans op een opstoot
Ik heb het van kinds af aan en de hoop opgegeven dat ik er ooit vanaf kom. Ik gebruik nu verkoelenden en kalmerende shampoo, maar geen medisch en stinkend spul meer.
Dan is het toch wat anders lijkt mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Probeer eens diverse andere shampoos totdat je er een hebt die goed verdragen wordt. Hetzelfde met de conditioner. Begin met de allergoedkoopste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik (en mijn man) heb (hebben) heel veel baat gehad bij Zarqa producten (is met dode zeezouten)
Vroeger had ik ook ketoconazol, deed niet zoveel tot niks.

Nu heb ik Locoid lotion, dat lijkt wel effect te hebben. Lastige is dat ik het 2x per dag aan moet brengen, en door mijn dikke haar is het moeilijk op de goede plekken te krijgen.

Oh en het stinkt als de pest, staat me nogal tegen om het te gebruiken als ik net m'n haar heb gewassen.

Dat het terug blijft komen is trouwens 'normaal', is niet zoveel aan te doen.
quote:lilly1980 schreef op 16 april 2017 @ 08:59:

Ik (en mijn man) heb (hebben) heel veel baat gehad bij Zarqa producten (is met dode zeezouten)

Ik boycot Zarqa. Gebruikte het vroeger wel hoor, want ik heb een parfumallergie. Maar ik bleef er jeuk van houden. Wat blijkt..?

Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik heb zelf veel baat bij Dermovate lotion trouwens. Maar dan moet je wel eerst langs de dermatoloog, een huisarts schrijft dat niet voor.
Goedkope shampoo kopen en daar een paar druppeltjes teatree olie in doen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn huisarts zei dat het erbij hoort dat het terug komt.

Die shampoo gebruiken en verder shampoo van lush gebruiken werkt bij mij het beste.

Af en toe van shampoo wisselen kan ook helpen.
Ja alleen is de spoeling zo dun als je ook niet tegen parfumstoffen kan. Shampoo lukt nog wel. Maar een lekkere conditioner: die heb ik nog nooit gevonden!
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 april 2017 @ 10:41:

[...]

Ik boycot Zarqa. Gebruikte het vroeger wel hoor, want ik heb een parfumallergie. Maar ik bleef er jeuk van houden. Wat blijkt..?

Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken
ik heb dit soort exceem ook, en ben er ondanks tal van shampoos nooit vanaf gekomen
quote:Ikhouvanmijnbed schreef op 16 april 2017 @ 12:34:

[...]

Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken

Ja. Het zit niet in alles van ze, maar sowieso wel in één shampoo waar gewoon 100% parfumvrij op de flacon staat. Echt te slecht.

Deze dus:

http://www.zarqa.nl/haarv ... r-care/anti-roos-shampoo/

Lees de ingrediënten maar.

En via deze link kan je lezen dat Limonene wel degelijk een parfumstof is.

https://www.huidziekten.n ... ances-parfum-allergie.htm
Overigens wil de NVWA er wel graag iets aan doen, maar dan moet de wetgeving op Europees niveau aangepast worden. En dat kan niet zomaar. Want als je een parfumstof als conserveringsmiddel gebruikt, schijn je gewoon de claim '100% parfumvrij' te mogen gebruiken.
ik ben allergisch voor ecover
Ik heb het gehad, maar ben er sinds enige tijd vanaf. Wat bij mij hielp was crème die zorgde voor een goede vochtbalans en zon en zee. Verder kan ik vrijwel nergens tegen.....
quote:jacky74 schreef op 16 april 2017 @ 23:33:

Ik heb het gehad, maar ben er sinds enige tijd vanaf. Wat bij mij hielp was crème die zorgde voor een goede vochtbalans en zon en zee. Verder kan ik vrijwel nergens tegen.....Op je hoofdhuid?
O, wat bij mij ook wel eens (tijdelijk) heeft geholpen: toen ik een keer in die termaalbaden in arcen was gaan zwemmen/poedelen.

En idd, zon en zeewater.

En met korte haren werd het een minder smerig zooitje (heb nogal dik haar, dus dat droogt niet makkelijk of snel).
Ik had het op mijn hoofd en langs mijn haarrand, rondom mijn ogen en oren. Op de hoofdhuid hebbik niets kunnen doen... wel

Mijn haar heel kort geknipt en dat hielp wel in de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven