seborroïsch eczeem
zondag 16 april 2017 om 09:30
Vroeger had ik ook ketoconazol, deed niet zoveel tot niks.
Nu heb ik Locoid lotion, dat lijkt wel effect te hebben. Lastige is dat ik het 2x per dag aan moet brengen, en door mijn dikke haar is het moeilijk op de goede plekken te krijgen.
Oh en het stinkt als de pest, staat me nogal tegen om het te gebruiken als ik net m'n haar heb gewassen.
Dat het terug blijft komen is trouwens 'normaal', is niet zoveel aan te doen.
Nu heb ik Locoid lotion, dat lijkt wel effect te hebben. Lastige is dat ik het 2x per dag aan moet brengen, en door mijn dikke haar is het moeilijk op de goede plekken te krijgen.
Oh en het stinkt als de pest, staat me nogal tegen om het te gebruiken als ik net m'n haar heb gewassen.
Dat het terug blijft komen is trouwens 'normaal', is niet zoveel aan te doen.
zondag 16 april 2017 om 10:41
quote:lilly1980 schreef op 16 april 2017 @ 08:59:
Ik (en mijn man) heb (hebben) heel veel baat gehad bij Zarqa producten (is met dode zeezouten)
Ik boycot Zarqa. Gebruikte het vroeger wel hoor, want ik heb een parfumallergie. Maar ik bleef er jeuk van houden. Wat blijkt..?
Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).
Ik (en mijn man) heb (hebben) heel veel baat gehad bij Zarqa producten (is met dode zeezouten)
Ik boycot Zarqa. Gebruikte het vroeger wel hoor, want ik heb een parfumallergie. Maar ik bleef er jeuk van houden. Wat blijkt..?
Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zondag 16 april 2017 om 12:34
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 april 2017 @ 10:41:
[...]
Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken
[...]
Ze beweren 100% parfumvrij te zijn maar er zit wel limonene in de shampoo, een parfumstof. Omdat ze die gebruiken als conserveringsmiddel kan de Voedsel- en Warenauthoriteit er helaas niks aan doen (ik heb een klacht ingediend jaren terug).Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken
zondag 16 april 2017 om 15:05
quote:Ikhouvanmijnbed schreef op 16 april 2017 @ 12:34:
[...]
Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken
Ja. Het zit niet in alles van ze, maar sowieso wel in één shampoo waar gewoon 100% parfumvrij op de flacon staat. Echt te slecht.
Deze dus:
http://www.zarqa.nl/haarv ... r-care/anti-roos-shampoo/
Lees de ingrediënten maar.
En via deze link kan je lezen dat Limonene wel degelijk een parfumstof is.
https://www.huidziekten.n ... ances-parfum-allergie.htm
[...]
Meen je dit? Wij gebruiken dit voor ons kind juist omdat ze beweren geen parfum etcetera te gebruiken
Ja. Het zit niet in alles van ze, maar sowieso wel in één shampoo waar gewoon 100% parfumvrij op de flacon staat. Echt te slecht.
Deze dus:
http://www.zarqa.nl/haarv ... r-care/anti-roos-shampoo/
Lees de ingrediënten maar.
En via deze link kan je lezen dat Limonene wel degelijk een parfumstof is.
https://www.huidziekten.n ... ances-parfum-allergie.htm
zondag 16 april 2017 om 15:07
Overigens wil de NVWA er wel graag iets aan doen, maar dan moet de wetgeving op Europees niveau aangepast worden. En dat kan niet zomaar. Want als je een parfumstof als conserveringsmiddel gebruikt, schijn je gewoon de claim '100% parfumvrij' te mogen gebruiken.