Leuk kinderboek?

01-02-2009 15:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzusje moet heel binnenkort bevallen van een jongetje. Toen zijn zusje geboren werd heb ik (onder andere) Het grote boek van Jip en Janneke cadeau gedaan. Dat is nog iedere avond een groot succes. Nu ben ik voor het jochie op zoek naar een vergelijkbaar kinderboek, dus zo'n voorleesklassieker. Iemand goede ideeen?

Oh, en ik wil ook zijn zusje een leuk cadeautje geven als haar broertje geboren is. Wat is daarvoor leuk?

Dank alvast voor jullie reacties!
Kikker en Pad van Arnold Lobel. Volgens mij is er ook een groot verzamelboek met alle verhalen.

Over een mama en kind haas die de juiste woorden zoeken die vertellen hoe veel ze wel niet van elkaar houden. Er is ook een editie met een knuffeltje van de haas erbij

En voor zusje:

http://images.google.nl/i...Fozet-AJ_bz ... l%26sa%3DN

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het dikke verjaardagsboek van Dikkie Dik heel leuk, maar misschien is dat leuker als hij één jaar wordt Maar nou moet ik wel zeggen dat wat dan ook van Dikkie Dik hier goed in de smaak valt. De luisterboekjes ook, al lees ik ze dan wel zelf voor.

Toen mijn zoontje geboren werd heb ik 'Rijmpjes en versjes uit de oude doos' en 'Rijmpjes en versjes uit de nieuwe doos' gekregen. Vond ik zelf erg leuk, want de oude doos versie had ik vroeger ook. Deze week is hij 1 geworden en heb ik nog twee leuke boeken gekregen 'Het rode kippetje' van Max Velthuijs en 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft' van Werner Holzwarth/Wolf Erlbruch.

Succes!
woezel en pip
Pluk van de petteflet natuurlijk!
Wij gaan op berenjacht, dochter van bijna 3 'leest' het boek 'zelf' voor.

quote:bertje_ schreef op 01 februari 2009 @ 15:24:

Wij gaan op berenjacht

[afbeelding]Ja, ook leuk !
..
anoniem_31133 wijzigde dit bericht op 01-02-2009 15:27
Reden: dubbel
% gewijzigd
Een grote hit hier:

Wij hebben nu momenteel als grote hit klipperdeklop. echt een superboek, simpel, maar zo gaaf! Ze gebruikt de woorden van meneer paard heel vaak en speelt alles na.
Hier zijn de hits:

- Over een kleine mol etc. (al eerder genoemd hier!)

- Raad eens hoeveel ik van je hou (mijn favoriet!)

- Hazeltje en de vier seizoenen. (te schattig!)

- De kikkerboeken van Max Velthuis

- Bang Mannetje

- Mejuffrouw Muis aan de Costa del Sol

- Alle boeken van Nijntje

- Jip en Janneke

- Gonnie het Gansje. (maar die vind ik zelf niet zo)
Het boek van Kikker en Pad dat Ann Liv al eerder noemde is inderdaad een ontzettend leuk boek!

Het boek Grote beer & Kleine beer ook!

Ook zijn er boeken waarbij je zelf de naam van de hoofdpersoon kan bedenken. Misschien is dat een leuk idee voor het zusje?
In dezelfde stijl;

Ziezo!

Staat ook leuk naast het grote boek van Jip en Janneke in de kast!
668, the neighbour of the Beast
- Ziezo (idd mooie aanvulling op J&J)

- Rupsje nooit genoeg
Robin en Suze! Erg leuke verhalen, van Robin. En dit boek is erg toepasselijk, omdat het gaat over een jongetje dat een zusje krijgt.
ik mis nog ' ik zou wel een kindje lusten' briljant, lief verhaaltje
- Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is, dit is een gedichtenbundel, door de klank en het ritme kun je het al heel vroeg voorlezen. Het kindje begrijpt er natuurlijk nog niks van, maar het leest wel heel leuk voor.

- Wind in de wilgen, klassieker die iedereen in de kast moet hebben staan.

- Winnie de Poeh, en dan wel met de originele illustraties, niet die Disneycrap.
Alle kinderboeken van Annie MG Schmidt zijn geweldig.

Ziezo, Otje, Pluk. En ook Jorrie en Snorrie. Ik ben lekker stout is er ook in het klein. Dan blijf je in dezelfde stijl en ze blijven hardstikke leuk.

En voor het zusje een kleine Jip en Janneke. Ik heb naast de grote ook de kleintjes. Geweldige schrijfster.
Absoluut favoriet: Raad eens hoeveel ik van je jou. Zal wel aan mijn hormonen liggen, maar ik raak iedere keer weer ontroerd door het verhaal. Onze dochter heeft het voorleesboek en het babyboek hiervan.

Voor mijn jongste dochter heb ik vandaag het voorleesboek en het babyboek allemaal de liefste besteld. Dit is van dezelfde schrijver.
In dezelfde soort vind ik Ziezo inderdaad een heel leuk boek.

Een beetje uit de oude doos maar wel een prachtig boek is Ot en Sien.

En wij hebben het grote Kimioboek gekregen. Klinkt niet heel spannend maar het is een boek met hele simpele verhaaltjes met alleen een plaatje of een liedje tot wat ingewikkeldere verhalen a'la Jip en Janneke. Hier is hij helemaal favoriet.

Ook "in de maneschijn" is heel leuk. Een boek met verhaaltjes van Dikkie Dik, Annie MG schmidt, Pinkeltje en nog veel meer.

Het hierboven genoemde Woezel en Pip heb ik trouwens ook staan maar vinden zowel ik als mijn dochter echt niet leuk.

Heel zoetsappig en de cd is nog zoetsappiger. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
http://www.kimio.nl/boeken/titel/verhalenbundel

Alle leukste verhaaltjes van uitgeverij Kimio. Absoluut lange tijd mijn dochter's favoriet geweest, nu jammergenoeg begint ze er 'uit' te groeien, maar gelukkig is er een tweede op komst! Ikzelf vind het zelfs een feestje om een verhaaltje uit te kiezen!
Om een kort verhaal lang te maken...
De mol en de maan. PRACHTIG!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven