Verfkleur lange muur woonkamer???
zondag 1 februari 2009 om 19:57
Als je écht-echt een grijzige tint wilt zou ik voor vergrijst paars gaan. Maar een koel groenig als celadon of een warmere lichte groentint of roomwit (de rest spierwit) of een zachte mosterd gele of mosterdgroenige tint, of een stel vlakken petrol, mandarijn oranje of petrol lijkt me allemaal mooier eigenlijk...
Kortom; doe het niet!
Kortom; doe het niet!
zondag 1 februari 2009 om 20:07
Hee dat zijn snelle reacties! Leuk! Ik heb nog een kleine wijziging: onze vloer is wit geolied en niet grijs. Maar hij is niet heel wit hoor, dus een gewone houtkleur met brede planken. Maar met onze grijze meubels twijfel ik ook wel om iets met grijs te doen hoor.. Ik vond flexa lavasteen-iets groenig, erg mooi, maar ben bang dat ie te donker is... Ook vind ik Histor Forel leuk (meer bruin...) maar ben bang dat dat te bruin wordt..Kortom twijfel twijfel...Iedereen zegt wel je kunt het wel weer overdoen, maar met zo'n lange muur ben je volgens mij wel 2x bezig om de kleur er goed op te krijgen..Dus hoor graag nog meer tips!
zondag 1 februari 2009 om 20:11
Ohja en op zo'n lange muur zou ik wel voor een hele lichte kleur gaan! het komt anders zo ontzettend op je af!
Heb je er wel eens over gedacht om een deel te schilderen? Ik heb bijvoorbeeld op een lange muur een verticale baan van vloer tot plafond waar mijn klok op hangt. Maar bijvoorbeeld alleen het vlak achter je bank of tafel verven kan ook heel leuk zo'n hoek afbakenen. Juist door die wand wat op te breken maak je zo'n neurtrale inrichting wat spannender.
Heb je er wel eens over gedacht om een deel te schilderen? Ik heb bijvoorbeeld op een lange muur een verticale baan van vloer tot plafond waar mijn klok op hangt. Maar bijvoorbeeld alleen het vlak achter je bank of tafel verven kan ook heel leuk zo'n hoek afbakenen. Juist door die wand wat op te breken maak je zo'n neurtrale inrichting wat spannender.
zondag 1 februari 2009 om 20:18
Heb trouwens even lopen zoeken naar de kleuren die je noemde en kwam dit tegen;
Ik denk dat al deze kleuren vrij heftig zijn op zo'n lange wand (behalve het lichtste roze maar dat lijkt me niks) maar bijvoorbeeld die geel met het takje linksboven als vlak van vloer tot plafond met een antraciete bank ervoor lijkt me prachtig!
Ik denk dat al deze kleuren vrij heftig zijn op zo'n lange wand (behalve het lichtste roze maar dat lijkt me niks) maar bijvoorbeeld die geel met het takje linksboven als vlak van vloer tot plafond met een antraciete bank ervoor lijkt me prachtig!

zondag 1 februari 2009 om 20:32
Wij hebben een antraciet/bruin stoffen bankstel en een lichte stenen vloer. Ook wij willen een lange muur gaan schilderen en ik zit zelf te denken aan True Brown, Rich Brown of Rich Sand uit de Flexa Pure-lijn. Misschien ook iets voor jullie?
http://www.flexa.nl/#/collection7/subco ... oomset186/
http://www.flexa.nl/#/collection7/subco ... oomset186/

zondag 1 februari 2009 om 20:41
Mevrouw de Kees bedankt voor het meedenken...Maar ik wil absoluut de hele wand schilderen (we hebben nu overal witte muren en het ziet er heel steriel uit, we hebben een nieuwbouwhuis) dus ik wil geen vlak. Verder staat de bank niet voor de lange muur. Wel een wit strak laag tv meubel en aan de andere kant van de kamer staat de eettafel. Wij zijn helemaal van de naturel tinten dus het moet iets vergrijsd zijn qua bruin, groen etc. Het probleem van mijn vriend is dat hij bruine vergrijsde kleuren vaak te veel roze vindt....ja ja we zijn nogal kritisch..
zondag 1 februari 2009 om 20:46
Naski, ik ga nog even kijken naar de flexa pure lijn. Ik zat zelf meer aan de 'greige' lijn te denken van deze lijn, heb de staalkaarten van een paar in huis maar bijv. soft greige is qua staalkaart heel licht en middle greige is weer heel donker..
Volgens mij is Farrow and Ball ook prachtig, maar is dat niet reteduur? Ik vind mezelf ook best een muts..ik moet toch uit gewone collecties van Flexa en Histor toch ook wel wat kunnen vinden? Hebben trouwens Histor Leem in de slaapkamer...1 wand.prachtige kleur, maar is toch echt te donker voor de lange wand (om even aan te geven wat we mooi vinden..) Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen. kom nog maar door...
Volgens mij is Farrow and Ball ook prachtig, maar is dat niet reteduur? Ik vind mezelf ook best een muts..ik moet toch uit gewone collecties van Flexa en Histor toch ook wel wat kunnen vinden? Hebben trouwens Histor Leem in de slaapkamer...1 wand.prachtige kleur, maar is toch echt te donker voor de lange wand (om even aan te geven wat we mooi vinden..) Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen. kom nog maar door...

zondag 1 februari 2009 om 21:19
quote:Lente09 schreef op 01 februari 2009 @ 20:46:
Naski, ik ga nog even kijken naar de flexa pure lijn. Ik zat zelf meer aan de 'greige' lijn te denken van deze lijn, heb de staalkaarten van een paar in huis maar bijv. soft greige is qua staalkaart heel licht en middle greige is weer heel donker..
Dat probeem heb ik met Middle Brown en True Brown van Flexa Pure. Ik vind de Middle Brown iets te licht misschien en de True Brown dan weer net iets te donker, hmmmm.
Dat probeem heb ik met Middle Brown en True Brown van Flexa Pure. Ik vind de Middle Brown iets te licht misschien en de True Brown dan weer net iets te donker, hmmmm.

zondag 1 februari 2009 om 21:39