Verfkleur lange muur woonkamer???
dinsdag 3 februari 2009 om 21:03
Nog iemand concreet mooie vergrijsde tint muurverf nummers of namen? Kleur moet dus niet grijs zijn maar wel vergrijsd/natureltint zijn. Zat steeds bij Flexa te kijken maar zie nu dat Histor ook allemaal nieuwe kleuren heeft. Gek word ik ervan! Ik neig nu nog steeds nog wel naar een warme grijs-groene tint. Volgens mij is dat het mooist met onze donkergrijze bank en vloerkleed, wit tv meubel en houten vloer.. Ik hou me aanbevolen! En die stoel van pouckie poes is inderdaad leuk!
dinsdag 3 februari 2009 om 23:38
Misschien heb je al eens gehoord van Painting the Past (heb niet alle postings gelezen, sorry). Dat is een soort 'krijtachtige' verf die heel mooi mat wordt. Is echt niet te vergelijken met verfjes van de Gamma, VT Wonen of Histor. Is verkrijgbaar bij allerhande woonwinkels. Wij hebben een lange muur met de kleur Calico (grijs/bruin) na een tip van een stylist. Echt prachtig geworden.
woensdag 4 februari 2009 om 00:16
Ja, je ziet het echt. Het is prachtige verf. Jammer dat ik net de bovenverdieping had geverfd voordat ik deze verf ontdekte (en géén zin had om alles over te doen). Een vriendin van mij had een 'nep-krijtverf' van een of ander huismerk (ik vermoed Gamma), maar dat is lang zo mooi niet. (nee, ik heb geen aandelen Painting the Past )
woensdag 4 februari 2009 om 13:06
@lilaemme: Painting the past lijkt mij inderdaad erg mooi. Net als die andere duurdere merken als Farrow and Ball etc.. Mag ik vragen hoeveel je dan voor die muur kwijt was? en hoeveel liter had je dan nodig voor hoeveel m2?. Wij hebben een muur van 12 meter en ik heb er wel een hoger bedrag voor over, maar ook niet buitensporig,het moet ook over sierpleiser dus weet niet of dit dan 2x moet?
Heb even gegoogled: calico is inderdaad zo op de site te zien een erg mooie kleur!
Heb even gegoogled: calico is inderdaad zo op de site te zien een erg mooie kleur!

zondag 8 februari 2009 om 13:02
Lente, wij hebben gisteren in de winkel toch gekozen voor True Sand van de Pure-serie van Flexa. Het is een hele andere kleur dan op internet, echt afwijkend. Dus ik zou je in ieder geval adviseren om naar de winkel te gaan en daar je keus te maken. De verkoopster was ook styliste en gaf nog wat goede tips wat betreft inrichting, kleurgebruik etc.
Succes!
Succes!
donderdag 12 februari 2009 om 07:38
Wij zijn ook van plan om een lange muur te schilderen (11.30) en denken aan Rich Greige of True Greige van de Pure serie van Flexa. In het echt zijn de kleuren inderdaad totaal anders dan op internet (deze kleuren zijn meer bruin dan grijs). Best eng om zo'n lange muur te schilderen, maar nu is het allemaal heel licht en we willen meer kleur in huis. De vloer is bij ons het zelfde als de foto's die hier opgezet zijn (met de grijze muur), de muren zijn allemaal parelwit (spachtel) en we hebben een rood leren bank. We gaan een grote gebroken witte buffetkast kopen en dus moet er contrast komen. Een witte kast voor een witte muur lijkt ons niet mooi. Omdat de rest van de muren, het plafond en de (open) keuken allemaal licht zijn, lijkt het ons wel mooi (maar nog steeds eng!)

vrijdag 13 februari 2009 om 13:22
Mailmail, wij willen ook een licht dressoir tegen de lange muur zetten en vinden het ook mooier om voor een getinte muur te kiezen ipv een witte.
Ik zag de Greige-kleuren trouwens ook in de winkel en die vind ik ook erg mooi. Maar wij hebben toch gekozen voor een iets warmere kleur, ook gebaseerd op de kleur van ons bankstel.
Ik zag de Greige-kleuren trouwens ook in de winkel en die vind ik ook erg mooi. Maar wij hebben toch gekozen voor een iets warmere kleur, ook gebaseerd op de kleur van ons bankstel.
vrijdag 13 februari 2009 om 17:13
Naski, voor welke kleur heb je uiteindelijk gekozen? En nog belangrijker: ben je blij met het eindresultaat? We willen iets wat bij de gordijnen past, vandaar eventueel de Greige kleuren. De kleur Rich Greige komt aardig in de buurt van de gordijnen. Ik wacht nog even tot de Decokay weer de A4 stalen heeft (waren op van deze kleuren), het kijkt toch beter met een groot stuk in de kleur. Je kunt ze daar kopen voor 1,50 per stuk en weer terugbrengen, dan krijg je het geld weer terug (soort borg dus).
zaterdag 16 mei 2009 om 19:01
Hallo allemaal
Graag zou weten welke kleur nummer je heb gebruikt pukkiepoes en het merk ben er weg van.
Ergens op deze site staat ook een foto met een prachtige kleur groen .weet iemand de kleur nummer en van wie deze is.
We hebben pas een koop huisje en willen deze maand ons huisje opknappen om te beginnen met de huis kamer
Bedankt allemaal !!!!!!!
Graag zou weten welke kleur nummer je heb gebruikt pukkiepoes en het merk ben er weg van.
Ergens op deze site staat ook een foto met een prachtige kleur groen .weet iemand de kleur nummer en van wie deze is.
We hebben pas een koop huisje en willen deze maand ons huisje opknappen om te beginnen met de huis kamer
Bedankt allemaal !!!!!!!
zaterdag 16 mei 2009 om 23:02
Hai Lente,
Wij hebben een licht eiken vloer, antraciet kleur bank en overwegend witte (of lichte) meubels. Op de lange muur in ons huis hebben wij gekozen voor de kleur London Stone van Farrow and Ball. Dit is de beste kleurkeuze die ik tot nog toe heb gemaakt: de verven van Farrow and Ball zijn poederachtig/mat en lijken te veranderen met de lichtinval van je huis. De London Stone kleur komt daardoor echt supergoed uit in combinatie met grijs. Het is inderdaad iets prijziger dan een standaard muurverf, maar is zijn geld echt dubbel en dwars waard!
Wij hebben een licht eiken vloer, antraciet kleur bank en overwegend witte (of lichte) meubels. Op de lange muur in ons huis hebben wij gekozen voor de kleur London Stone van Farrow and Ball. Dit is de beste kleurkeuze die ik tot nog toe heb gemaakt: de verven van Farrow and Ball zijn poederachtig/mat en lijken te veranderen met de lichtinval van je huis. De London Stone kleur komt daardoor echt supergoed uit in combinatie met grijs. Het is inderdaad iets prijziger dan een standaard muurverf, maar is zijn geld echt dubbel en dwars waard!
dinsdag 19 mei 2009 om 22:44
Hallo, wij hebben een aantal weken geleden onze woonkamer muur groen geverfd, het is de kleur ' schil' van Flexa. Op hun site staat hij ook, maar is toch echt anders dan in het echt.
Het lijkt een beetje op de lichte kleur groen van deze site, bovenin, waar 'overzicht', 'vandaag' enz. staan...
Tis erg mooi en fris geworden.
Het lijkt een beetje op de lichte kleur groen van deze site, bovenin, waar 'overzicht', 'vandaag' enz. staan...
Tis erg mooi en fris geworden.