Verfkleur lange muur woonkamer???

01-02-2009 19:47 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo
Gezien de kleuren van jouw meubels en vloer, zou ik vooral geen kleur met grijstinten op de muur nemen.

Een zachte kleur met iets van een andere kleur dan bruin of grijs lijkt me mooier.
Cum non tum age
Ik zou juist géén grijstint nemen, lijkt me heel saai als je vloer, bank en kleed ook al grijs is. Het leuke van grijs is juist dat er véél kleuren bijpassen.
Peas on earth!
Als je écht-echt een grijzige tint wilt zou ik voor vergrijst paars gaan. Maar een koel groenig als celadon of een warmere lichte groentint of roomwit (de rest spierwit) of een zachte mosterd gele of mosterdgroenige tint, of een stel vlakken petrol, mandarijn oranje of petrol lijkt me allemaal mooier eigenlijk...

Kortom; doe het niet!
Hee dat zijn snelle reacties! Leuk! Ik heb nog een kleine wijziging: onze vloer is wit geolied en niet grijs. Maar hij is niet heel wit hoor, dus een gewone houtkleur met brede planken. Maar met onze grijze meubels twijfel ik ook wel om iets met grijs te doen hoor.. Ik vond flexa lavasteen-iets groenig, erg mooi, maar ben bang dat ie te donker is... Ook vind ik Histor Forel leuk (meer bruin...) maar ben bang dat dat te bruin wordt..Kortom twijfel twijfel...Iedereen zegt wel je kunt het wel weer overdoen, maar met zo'n lange muur ben je volgens mij wel 2x bezig om de kleur er goed op te krijgen..Dus hoor graag nog meer tips!
Ohja en op zo'n lange muur zou ik wel voor een hele lichte kleur gaan! het komt anders zo ontzettend op je af!

Heb je er wel eens over gedacht om een deel te schilderen? Ik heb bijvoorbeeld op een lange muur een verticale baan van vloer tot plafond waar mijn klok op hangt. Maar bijvoorbeeld alleen het vlak achter je bank of tafel verven kan ook heel leuk zo'n hoek afbakenen. Juist door die wand wat op te breken maak je zo'n neurtrale inrichting wat spannender.
Farrow en Ball. Chemise. Beetje grijs-lila. Net op onze keukenmuur gesmeerd. Staat erg mooi!
Heb trouwens even lopen zoeken naar de kleuren die je noemde en kwam dit tegen;

Ik denk dat al deze kleuren vrij heftig zijn op zo'n lange wand (behalve het lichtste roze maar dat lijkt me niks) maar bijvoorbeeld die geel met het takje linksboven als vlak van vloer tot plafond met een antraciete bank ervoor lijkt me prachtig!
Wij hebben een antraciet/bruin stoffen bankstel en een lichte stenen vloer. Ook wij willen een lange muur gaan schilderen en ik zit zelf te denken aan True Brown, Rich Brown of Rich Sand uit de Flexa Pure-lijn. Misschien ook iets voor jullie?

http://www.flexa.nl/#/collection7/subco ... oomset186/
Je moet de link even in de adresbalk zetten, anders werkt ie niet, sorry.
Oh, nog een tip als je de kleuren die je noemt als plaatje googled dan krijg je ook wel kamers die in die kleur geverfd zijn, geeft toch een beter beeld dan een staalkaart.
Een leverkleur zou ook mooi staan volgens mij.
Mevrouw de Kees bedankt voor het meedenken...Maar ik wil absoluut de hele wand schilderen (we hebben nu overal witte muren en het ziet er heel steriel uit, we hebben een nieuwbouwhuis) dus ik wil geen vlak. Verder staat de bank niet voor de lange muur. Wel een wit strak laag tv meubel en aan de andere kant van de kamer staat de eettafel. Wij zijn helemaal van de naturel tinten dus het moet iets vergrijsd zijn qua bruin, groen etc. Het probleem van mijn vriend is dat hij bruine vergrijsde kleuren vaak te veel roze vindt....ja ja we zijn nogal kritisch..
Naski, ik ga nog even kijken naar de flexa pure lijn. Ik zat zelf meer aan de 'greige' lijn te denken van deze lijn, heb de staalkaarten van een paar in huis maar bijv. soft greige is qua staalkaart heel licht en middle greige is weer heel donker..

Volgens mij is Farrow and Ball ook prachtig, maar is dat niet reteduur? Ik vind mezelf ook best een muts..ik moet toch uit gewone collecties van Flexa en Histor toch ook wel wat kunnen vinden? Hebben trouwens Histor Leem in de slaapkamer...1 wand.prachtige kleur, maar is toch echt te donker voor de lange wand (om even aan te geven wat we mooi vinden..) Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen. kom nog maar door...
F2. 10.60 van Flexa en eigenlijk alle F kleuren.

Flexa kleuren

Ik zou sowieso voor Flexa of Histor gaan ipv een Gamma verf ed, want je hebt er veel meer van nodig en moet vaak meerdere keren verfen.
Hoi Lente,

ik heb ook een hele lange muur van zo'n 10 meter geverfd in soft grey van Flexa Pure. Mooie matte verf.Twijfelde eerst tussen de donker grijze en deze maar uiteindelijk toch voor de soft grey gegaan. Ik ben er super blij mee.
Oh hier nog zo'n roze haterT hoor, dat snap ik wel. Dat lijkt me ook een reeël gevaar, dat het dan zo'n pastelsoep wordt. Ik heb zelf een lichtgrijze muur die ik erg mooi vind, hier kijk maar.

Holy crAp, sorry voor het formaatje!
Leuke foto mevrouw de Kees! Wij hebben bijna dezelfde bank qua stijl en kleur. Kleur op de muur vind ik mooi, alleen hij lijkt me voor ons wat te licht (te weinig contrast?). Welke merk/nummer is dit?
Valt wel mee qua contrast, het is meer zoals het bij het plafond te zien is dan in de hoek zegmaar. Het is een gammakleurtje kan het kleurnummer (nog) niet vinden, zoek ff verder!
quote:Lente09 schreef op 01 februari 2009 @ 20:46:

Naski, ik ga nog even kijken naar de flexa pure lijn. Ik zat zelf meer aan de 'greige' lijn te denken van deze lijn, heb de staalkaarten van een paar in huis maar bijv. soft greige is qua staalkaart heel licht en middle greige is weer heel donker..

Dat probeem heb ik met Middle Brown en True Brown van Flexa Pure. Ik vind de Middle Brown iets te licht misschien en de True Brown dan weer net iets te donker, hmmmm.
Ik wil graag een foto toevoegen van de kleur soft grey, maar heb echt geen idee hoe ik dat moet doen! Iemand?
Weet niet hoe het moet helaas, maar volgens weet mevr. de Kees dit wel. Ik ben benieuwd!! Ik heb de kleur al gevonden hoor op flexa.nl maar vaak moet je dit toch in het echt zien. Of wil je een foto sturen van je eigen muur?? (heel graag!)

Ook leuk!
Pouckie, als het een fotootje van internet is kun je het adres knippen en plakken.

Maar als het een foto van jezelf is (van je kamer dan he), dan moet je ´m eerst in een online foto-album zetten bijv. via myalbum of photobucket etc (als je dat hebt). En dan kopieren naar hiero.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven