Verfkleur lange muur woonkamer???

01-02-2009 19:47 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo
Google imageshack, load de foto op dan kun je hem hier naartoe linken.
*
Die groen bruine? yep. Zit er nu lekker onder, laptopje op schoot, helemaal goed. Wel jammer dat ik geen foto van een opgeruimd huis had...
Doe ik het zo goed? Foto's zijn wel aan het einde van de dag genomen, dus niet echt genoeg licht. Foto met stoel geeft het beste de kleur weer.

En nog een:

En de laatste....pfoe!

http://farm4.static.flick...398158_b43fa09aa5.jpg?v=0
Ga op je foto staan en dan rechter muisknop copy imagelocation. Dan het schilderijtje (vierde vakje van rechts boven reactievenster) en de link plakken Pouckipoes.
Pouckiepoes, errug mooie foto's!! En die kleur soft grey is heel erg mooi! Tender grey vind ik trouwens ook mooi! Bij ons is alleen de twijfel of het niet te grijs wordt in combinatie met de andere meubels en bijv. keukenblad maar bij jou is het erg mooi!! Van later zorg: hoe vaak moest je verven? zat het er na 1x op of moest je 2x eroverheen? (wij moeten dit ook nog doen over sierpleister...maar dat zie ik dan wel weer). eerst de kleur kiezen....!!

Hier kijkt makkelijker, kwijl van je huis trouwens! erg mooi!
Bij ons 1 keer en nog een beetje natippen met de kwast Lente, grijs is een goed dekkende verfkleur.
Ik heb trouwens ook zo'n stoeltje, maar dan in stof!
Heb 'm ook één keer geverfd en bijgetipt! Thanks voor de complimenten! Aan de andere kant van de tafel heb ik behang mystic forrest. is een heel mooi geheel geworden.

Succes met het uitzoeken. Laat hier maar even weten wat het geworden is. Ik ben nog opzoek naar een leuke kleur/behang voor mijn muur in de slaapkamer achter mijn bed. Vloer is iets roder van kleur daar, maar die lag er al dus laten we die nog liggen. Maar het is zo'n moeilijke kleur om te combineren! Nog tips? Zit aan zwart/wit te denken???
Een lavendelblauw misschien?
Trouwens de grijskleur op onze wand weer terug gevonden; gamma IG-140-D
Of celadon? Beetje mintgroen is dat...
*
Ik vind trouwens de lamp boven de tafel erg mooi Poeckiepoes, mag ik vragen waar die vandaan komt? (en wat ie ongeveer kost?)
Heb ik gekocht bij Interbasics in Amsterdam (winkeltje bij Albert Cuijpmarkt), maar volgens mij verkopen ze 'm ook bij Loods 5 in Zaandam.
Gevonden op hun site, maar staat geen merk of prijs bij A'dam is niet om de hoek,heb je een merk voor me pouckie?
Via Trendydesigns kan je 'm ook kopen, al had ik 'm wel iets goedkoper (maar nog steeds wel 350 euro!)

http://shop.trendydesigns.nl/product.ph ... ctid=16430
pfoei, dat is stevig.
Wat een práchtig huis Pouckiepoes. Ik dacht op het eerste gezicht dat de foto's uit een woonblad kwamen.

Lente, ik zou inderdaad uitkijken dat je huis niet te grijs wordt, dat lijkt me saai worden. Wat vond je van tips van MdK als aubergine, vergrijsd paars, mosterd of petrol? Als je toch voor een grijs-nuance kiest, zou ik wel andere accenten kiezen die een (lichte) kleur in je interieur brengen.
*
Ik vind die muur met die roze en creme bloemen erop erg mooi. Niet voor de muur van jouw woonkamer trouwens.

Pouckiepoes, wat een leuk huis. Mooie vloer en die eethoek vind ik geweldig.

Ik heb trouwens precies dezelfde kandelaar op zo'n zelfde plek staan (jij moet er wel een extra kaars in doen).
Cum non tum age
Een lange muur vind ik zelf ook wel mooi met strepen erop, in de lengte dan he. Zo benadruk je de lengte van de kamer en worden je ogen geleid. Geeft wel rust en toch iets anders. Erg mooi als de vloer in dezelfde lengte ligt.

Als je het niet al te gek wilt maken, kun je ook een matte en hoogglans nemen van dezelfde kleur. Als het natuurlijk licht er haaks opvalt, dan zie je het iets.

Qua kleuren, zou ik een iets andere grijze tint nemen. Als je een koelere tint neemt, zou ik voor warmte te creeren weer meer rijkere/luxere stoffen kiezen. Anders zou ik een warmere ondertoon kiezen. Een donkere kleur geeft meer intimiteit en voelt luxer aan. Een lichtere tint geeft meer ruimtelijk gevoel.

Heb je in de kamer (of ergens anders in huis) andere kleuren dan grijs/bruin? Of een krachtig (qua kleur) schilderij oid?

Welke sfeer wil je het liefste creeren?
Hallo ben ik weer. Leuk hoor die reacties. Ik heb er weer wat over na kunnen denken en ben het met de meeste van jullie eens dat ik als ik de muur vrij grijs doe, dat het dan wel saai wordt in combinatie met de meubels. Ik vind de muur van pouckiepoes, soft grey echt geweldig, maar dan had ik dat eerder moeten doen en daarna pas onze meubels moeten kopen haha. Ik heb de kleur van flexa lavasteen als kleurstaal en die is grijzig groen, beetje moeilijk uit te leggen, en als je op de site kijkt dan lijkt ie heel grijs maar op de staal dus niet. dus als iemand hier een foto van heeft hou ik me aanbevolen!
De kleur Klei van Histor is een leverachtige warme grijsbruin naar het paarse toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven