Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep, komkommer komt omhoog. Die valt niet goed.
Wortel? Tomaat? Paprika? Druiven? Banaan? Ik zou gewoon een aantal dingen uitproberen. En anders bouillon? Rijstwafels?
Natte tosti..
In bouillon gekookte witte rijst gaat bij mij altijd goed als ik last van mijn maag heb.
Natte tosti..
Hallo allemaal!

Iedereen natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap!

Wij zijn uitgerekend voor 05-12-2017!

Het wordt ons 2e kindje. Helaas precies een jaar geleden een miskraam gehad.

Maar wij hebben een gezonde zoon Noud van bijna 2.

Leeftijd V/M: 26/32

Kindje: #2

Uitgerekend: 5 december 2017

Geslacht:

Afspraken: 21 april echo, 25 april intake

Hopelijk mag ik lang genieten van deze groep ????

Helaas lukt het mij niet op de tabel zelf aan te passen. Het is voor mij de eerste keer dan ik mee schrijf op een forum.
Mevrouw85, welkom! Dat zijn wel heftige sporten voor een zwangere ja. Gelukkig hou ik het bij volleybal (geen hoog niveau), en dat heb ik bij de vorige zwangerschap tot de bevalling kunnen doen. Werd er wel gek op aangekeken en kreeg veel ongevraagd advies. Zelfs zo dat ik me toen al een slechte moeder voelde ;) Maar ik heb zoiets van: Als het kan dan heb je geluk en lekker doen! Mensen die er echt toe doen zoals arts en verloskundige vonden het geen enkel probleem.

Paardrijden is de enige sport die erom bekend staat de bevalling te kunnen vermoeilijken, doordat je zulke sterke bekkenspieren hebt. Maar daar doe je nu toch niks meer aan volgens mij. En het is allemaal statistiek, dus het geldt niet voor iedereen. Verder is vallen bij volleybal natuurlijk niet zo heftig als vallen van een paard. Ik nam voor mezelf vaak de maatstaf: als fietsen/autorijden statistisch gezien gevaarlijker is (en dat is het al vrij snel), dan doe ik het gewoon.

Laat morgen weten hoe je echo ging!!

Ik heb niet zoveel eettips. Ik voel wel weerstand, maar als ik eenmaal eet gaat het eigenlijk altijd wel. Niet vergelijkbaar dus. Kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen en hopen dat het snel over gaat!

Mama-Noud, welkom en gefeliciteerd! Je past precies in het midden van de tabel Bij hoeveel weken kreeg je de miskraam vorig jaar? Kan me voorstellen dat het fijn voelt om dat punt voorbij te zijn..
Welkom Mama-Noud.

@ Mies89, gewoon dingen uitproberen denk ik, wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

@ Mevrouw85, veel succes voor de echo morgen.

Hier wel een fijn paasweekend gehad, leuke dingen gedaan maar ook rust genomen en dat was ook wel even lekker.

De vermoeidheid neemt toe, zou wel de hele dag kunnen slapen. Verder weinig eetlust, en mijn borsten lijken er wel af te springen, zelfs een bh is pijnlijk.

Vrijdag mogen we voor de echo.
C'est la vie
@Julie-87: Dankje wel!

Bij de vorige zwangerschap heb ik een spoedecho gehad wegens wat bloedverlies. Eigenlijk was dat heel minimaal. Tijdens de echo was de kleine te zien maar liep 11 dagen achter op de groei. Iets wat onmogelijk was aangezien ik een zeer regelmatige cyclus had. Het hartje klopte niet snel genoeg en ze vermoeden al dat het mis zou gaan. Uiteindelijk heeft een echo in het ziekenhuis dat bevestigd en is ons sterrenkindje met 9 weken overleden. Helaas kwam de miskraam niet op gang en heb ik medicijnen moeten gebruiken.

Uiteindelijk heeft het van mei tot en met september geduurd. Veel te lang natuurlijk.

Nu helaas veel slijmverlies wat vaak bruin of roze is... Aangezien dat veel zorgen baart had ik afgelopen vrijdag een echo in het ziekenhuis. Op de echo zag alles er perfect uit en klopte mijn termijn. Zelfs een kloppend hartje.

Vrijdag de eerste echo bij de verloskundige. Heel erg spannend gezien het slijm...
Jeej! Hier is alles goed. Kloppend hartje gezien. Volgens verloskundige 7weken en 1 dag.

Mamma noud spannend allemaal.
Hmm vandaag spoedecho gehad vanwege enorme buikkrampen. Ik kon gelukkig gelijk terecht.

Ze waren bang voor een bbz, maar het vruchtje zit gewoon in de baarmoeder. Wel is ie kleiner dan normaal bij 7 weken, ze blijven steken op 5wk en 5 dagen. Wel met een langzaam kloppend hartje, passend bij die termijn.

Het kan twee dingen betekenen: ofwel de eisprong en innesteling waren later dan gedacht en ik ben dus ruim een week korter zwanger dan we dachten (= geen probleem dus). Óf het is niet goed en kan uitlopen op een miskraam.

Jongens dit is zo spannend, en niet wat we hoopten te horen.. over een week weer een echo gepland en dan wordt gekeken of ie goed doorgegroeid is. Dan zou het hartje ook 'normaal' moeten kloppen.

Even bedenken hoe we de komende week door gaan komen.. en veel duimen!
@zuster. Ik ga voor jullie duimen.
Wat vreselijk spannend inderdaad zusterrr!!! Niet zo'n geruststellend bezoekje dus. Is je buikpijn wel weggetrokken? Ik ga mee duimen hoor!! Heb je normaal een regelmatige cyclus en/of ovulatietesten gebruikt? Maw: zou je het kunnen plaatsen als je eisprong een week later was dan gedacht? Hoop dat het een plakkert is en gewoon lekker doorgroeit!! Je hoort dat wel vaker hoor.

Verder hier vandaag weer stukken beter. Gewoon maar weer aan t werk zijn helpt mij ook. Heb ik minder gelegenheid op de bank te gaan liggen om mij rot te voelen hahaha. Maar ook wel echt minder last van kwaaltjes nu.
Kaartje, gefeliciteerd met de goede echo!

Zusterrr, vervelend zo'n nieuws. Dat zal een spannende week worden, ik zal zeker ook meeduimen, ik weet hoe dat afwachten voelt...

Mama-Noud, welkom! Toch ook spannend bij jullie zo te horen, ondanks de 1e echo. Hopelijk vrijdag bevestiging dat het goed zit.

Marilynne, ik heb wel ook gemerkt dat ik minder voel als ik gewoon lekker met vanalles bezig ben. Dan bedoel ik vooral beweeglijke dingen zoals het huishouden, dingen buiten de deur. Werken (veel computer) helpt bij mij niet zozeer, dan ben ik me juist het meest bewust van de misselijkheid. Maar ik mag sowieso niet klagen als ik de verhalen van anderen lees. Hopelijk hoef je ook niet teveel meer te piekeren over de veranderingen in jullie leven, het idee zal de komende maanden toch wel gaan wennen denk ik. Ik zie er ergens ook wel een beetje tegenop, maar heb ook wel het gevoel dat dat goed gaat komen. Misschien ook alleen maar goed om er een reëel beeld van te hebben ipv alleen maar roze wolkjes voor je te zien

Sporten: niet specifiek/wekelijks, maar houd wel van bv. een stevige wandeling van enkele uren of een lange fietstocht. Ook op vakanties doe ik dat graag dus ik ben al voorzichtig aan het nadenken wat we tijdens onze vakantie (vrij in augustus) het beste kunnen doen. Is zo lastig om nu in te schatten waar je tegen die tijd wel/niet blij van wordt! Ik houd het normaal gezien geen dag vol aan een strand of zwembad, anders zou dat de meest veilige keus zijn... Ik wacht sowieso tot na 12 weken voor we een knoop doorhakken. Zijn er meer die al vakantieplannen hebben?
Dankjulliewel, @kaartje1 en @ marilynne.

Mijn cyclus is niet heel regelmatig en ik weet dat m'n eisprong een week 'te laat' was, dus zou het inderdaad kunnen plaatsen. Als ik er dan nog een paar dagen bij optel voor een trage innesteling. Het zou kunnen!
Spannend hoor, zusterrr.

Al veel echo's en kloppende hartjes! Gefeliciteerd! Moet zelf nog 3 weken geduld hebben, maar dat komt goed. We gaan gewoon nog even door met misselijk zijn
Oh en ik weet niet meer wie om voedingstips vroeg bij misselijkheid, maar mij helpt brood/crackers eten heel erg. Gemberthee kan ook helpen, maar zelf moet ik daar nu niet aan denken. Brr!
@Ariana: wij hadden plannen om een lange roadtrip te maken, laatste week augustus eerste twee weken september. Afgelopen vrijdag met de vk besproken, zegt dat we eigen keuze moeten maken. Heb een vriendin die in buitenland te vroeg bevallen is. Ik zou ongeveer even lang als haar zwanger zijn (rond 25/26 weken dacht ik).

Vrijdag besloten als ik 12 weken ben en alles nog goed is, te cancellen. Dan gaan we wel op vakantie, maar dichterbij (en waar we de taal spreken/ ziekenhuizen vergelijkbaar van kwaliteit zijn als in Nederland).
@kaartje, fijn nog een hartje!!

@zusterr, veel sterkte, houd goed hoop!

@mevrouw85 wat leuk, ik heb ook een paard. Zoals jij de band beschrijft had ik precies hetzelfde op kunnen schrijven. Ik hoop zo lang mogelijk te kunnen blijven rijden, maar we zien het wel. Ik ben niet bang om te vallen, ken mijn paard goed, kan hem goed inschatten. Doe rustige ritjes op veilige routes, dus dat komt wel goed.

@Julie, oei! Van die bekkenbodemspieren die een bevalling moeilijker kunnen maken! Maar ja, ik rijd al 30 jaar dus dan is er nu toch niets meer aan te doen.

@sporten: paardrijden dus. Verder zwem ik 3x per week en fiets ik een uur naar mijn werk en 's middags een uur terug. Ik hoop alles zo lang mogelijk vol te kunnen houden. Zwemmen moet wel lukken, de rest nog maar eens zien.

@vakantie: wij gaan binnen Nederland dit jaar. Wilden we toch al wel omdat we nogal veel drama en drukte achter ons hebben het afgelopen jaar, door nare omstandigheden erg veel van huis geweest. Dit jaar even rust nemen. Nou ja, rust voor zover dat nu mogelijk is! Maar geen grote reizen in ieder geval.
@reis maken: wij gaan in juli drie weken naar zuid Afrika. Wij twijfelen ook ontzettend. Ik ben dan 17-20 weken ongeveer zwanger. Wel een goede periode. Maar ik vind het toch eng mocht toch misgaan dan daar. Dit je aan de andere kant van de wereld... denk dat wij als het goed gaat ook annuleren of omboeken. Dan Mss naar Canada of ergens in Europa.
Lolly-pop.

Bedankt.
Bedankt ladies!
Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier.

Gisteren de eerste echo gehad en ben nu 7 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje.

Ik vind het allemaal heel erg spannend.

Mijn man wil het nog aan niemand vertellen, pas na 12 weken, maar ik wil het toch ergens kwijt dus kom ik lekker hier.
Positieve echo! Was heel kort allemaal maar het hartje klopte goed ben nu 7 weken zwanger (wat ik zelf ook had uitgerekend) We zijn helemaal happy!
Heel veel sterkte Zusterr. Hoe gaat het met je?

@onsgelukje, welkom hier.

@mevrouw85, fijn een goede echo. Jammer dat het kort was. Wanneer is de volgende echo, is dat met 12 weken?
C'est la vie
Wat fijn @onsgelukje en @mevrouw85!

Het gaat matig, maar komt vooral door de zwangerschapskwaaltjes gek genoeg haha. Moe en misselijk. Dat geeft wel wat hoop.

Buikpijn lijkt iets minder vandaag en geen bloedverlies. Niet verkeerd dus!

Ik blijf goede hoop houden!

Morgen weer werken na een paar dagen vrij, daar zie ik wel tegenop. Was vandaag een paar uurtjes in de stad en was dolblij toen ik thuiskwam en de bank op kon duiken! Dus hoe ik een werkdag ga doorkomen is de vraag. Ik werk zoals de naam al doet vermoeden als verpleegkundige, dus fysiek goed bezig. Het zou ook goed kunnen dat het gewoon prima gaat en mooie afleiding biedt hoor!

Hoe gaat het combineren van werk en kwaaltjes bij jullie?
Pfffff nou ik ben net thuis van een lange dag, ben kapot. Op de bank geploft en daar kom ik voorlopig niet meer vanaf..
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven