Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn, goede echo's!

Ik heb hier regelmatig een soort zeurende pijn in mijn onderbuik maar dat schijnt niet zorgwekkend te zijn. Er verandert ook gewoon een heleboel in je lijf..
Natte tosti..
Hoi! Nog een vraagje hoor, ik lees zojuist ergens dat voor 10 weken echo's meestal inwendig worden gemaakt. Is dat inderdaad zo? Vind ik wel even fijn te weten ivm mentale voorbereiding hihi.
Omdat het bloedverlies af en aan blijft, heb ik toch het ziekenhuis gebeld. Vanmiddag mag iki naar de gynaecoloog. Duimen jullie voor me?

@marilyne, ja de echo zal wel inwendig zijn, uitwendig zullen ze nog niet zoveel kunnen waarnemen. Komt goed, proberen te ontspannen.
C'est la vie
@Marilynne ja, inwendige echo is wel mijn ervaring. Proberen te ontspannen en blijven ademen, dan valt het wel mee.

@susieflower veel succes en sterkte!
Ik duim zeker voor je SusieFlower! Sterkte!

En tnx, komt zeker goed, is fijn om te weten, dat je er niet mee overvallen wordt
Sterkte Susieflower! Hopelijk goed nieuws! Ik duim zeker mee voor je.

Ik heb nooit een inwendige echo gehad hoor, ook niet bij die van 8 weken de vorige keer. Volgens mij is dat niet standaard.

Ondergoed moest wel stukje omlaag omdat de baarmoeder nog heel laag zit. Gel erop en dan schoof ze met dat dingetje erover tot ze goed beeld had.
@julie ik weet dat er misschien mensen over zullen vallen, maar mijn voorkeur is een jongetje. Ik zie mezelf meer als jongens mama, ik ben heel slecht met staartjes en dingetjes en ik ben geen knutsel persoon.. ga liever naar buiten en voetballen e.d. maar het gaat er uiteraard om of het gezond is! en als het een meisje is balen we daar echt niet van hoor!

Spannend Susieflower, we duimen mee!

Hier vanmiddag om 15u de afspraak, ben echt super zenuwachtig! Ik moest een heel flesje water drinken van te voren zodat ze de baby goed kon zien, ben wel benieuwd of ik dat binnen ga houden.. .
Haha Mycupoftea, wat grappig! Ik had verwacht dat je een meisje zou zeggen. Omdat de meeste mensen die aangeven een voorkeur te hebben, dit hebben voor een meisje. Ik denk omdat het meer een 'taboe' is om een jongetje te willen. Vanwege vroeger en dat nog steeds in veel culturen een jongetje meer gewenst is. Dat vinden we nu verwerpelijk, maar voorkeur voor een meisje, 'de underdog', dat mag dan weer wel, snap je?

Uiteraard is het feit dat alles goed gaat en gezondheid het belangrijkst, maar ik vind het gewoon leuk om over dit soort dingen te fantaseren. De eerste keer had ik geen voorkeur, nou ja heel licht voor een meisje misschien, maar toen ik hoorde dat het een jongen was vond ik het super. Misschien ook omdat m'n schoonzus er dan lekker naast zat. Die dacht op m'n 12 weken echo vrij duidelijk een meisje te zien ;)

Ik ben ook een echte jongensmoeder vind ik. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat er nu een meisje aankomt. Die lijken me minder knuffelbaar ofzo, haha. Omdat het best dicht op mijn eerste komt (het leeftijdverschil wordt 1 jaar en 8 maanden) lijken 2 jongens me heel leuk. Ik zie ons echt al op vakantie gaan met jongens van 5 en 6 jaar, die de hele tijd stoere dingen willen doen. Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje jammer en zo definitief als ik dan nooit een meisje heb. Ik denk namelijk wel dat 2 voor ons de max is.

Lang verhaal, sorry! Ik weet dus eigenlijk niet echt goed wat nu m'n voorkeur heeft! ;)

Nu ben ik nog bezig met of er een kloppend hartje komt, maar ik weet zeker dat ik tegen de 20 weken echt brand van nieuwsgierigheid!
Wat spannend zeg al die echo's vandaag! Ik duim met jullie mee voor een mooie echo.

Ik deed vandaag maar weer eens een clear blue digitale test en die stond fijn op +3. Moet ondertussen ook wel Haha want ben bijna 6 weken zwanger.
Oh jongens de echo was goed!! Ik ben zoooo opgelucht. We zagen heel mooi het hartje kloppen

We hadden het half niet meer gedacht, zo bang na de vorige keer. Wat een opluchting nu.

Het is precies 6 weken 5 dagen, zoals ik zelf ook had uitgerekend obv de ovulatie. Alles zag er perfect uit, groei was goed, hartje goed etc. Gynaecoloog was enorm positief dat de kans dat het nu nog mis gaat heeeeeel erg klein is.

We hebben 28 april afspraaak voor een volgende echo en daarna kunnen we dan bij de verloskundige verder. Ik ga vanmiddag bellen om me aan te melden. Had ik nog niet durven doen.
Hee wat fijn nieuws Vashta. Geniet ervan!
Geweldig Vashta, perfect! Ook de groei zo mooi, nu lekker genieten ;)

Susieflower, hoe laat ga jij? Ik blijf duimen hoor!
@vashta, super wat een geweldig gevoel moet dat zijn.

Ik kreeg een inwendige echo en er was een vruchtzakje en dooierzakje te zien. Bloedverlies kan voorkomen en in sommige gevallen wordt dat een miskraam. Nog hard duimen dus. Volgende week hopen we een kloppend hartje te kunnen zien.
C'est la vie
@vastha, wat super fijn! Hopelijk kan je wat meer genieten nu

@susieflower, op zich een goed teken dat er een vrucht- en dooierzakje te zien is. We blijven met je mee duimen!

Wij hebben morgen tussen de middag de echo! Ik merk dat ik het super spannend vind. Denk elke keer, als het maar goed is.
Nemoo en Vashta, proficiat met de goede echo's! Vashta, is het eigenlijk je eerste kindje?

Susieflower, fijn dat het in ieder geval geen slecht nieuws is, hopelijk volgende week een kloppend hartje! We blijven duimen!

Bessie, ik ben ook heel benieuwd naar jouw echo van gisteren? En hopelijk heeft mycupoftea zojuist ook goed nieuws gekregen!

Lentegroetjes: veel succes morgen! Het is ook gewoon superspannend, hopelijk een mooi kloppend hartje!

Marilynne: bij mij was het ook een inwendige echo, uitwendig lukte nog niet (wel eerst geprobeerd). Voor uitwendig moet je met een volle blaas komen, inwendig juist een lege. Mochten ze daar iets over aangeven dan weet je wat ze van plan zijn Ik moest er me ook even mentaal op voorbereiden, verder kom ik ook nooit bij dokters etc, maar het valt allemaal reuze mee en deed ook geen pijn.
@SusieFlower, fijn dat het er nu in ieder geval goed iut ziet. Hopelijk ook volgende week een hartje te zien! Wanneer is eigenlijk je uitgerekende datum?

@Arinna, het is mijn tweede zwangerschap maar de eerste is helaas misgelopen.

Ik ben vanmiddag best emotioneel, het is alsof we nu pas echt blij kunnen zijn. We zijn super blij. Nu ook pas zin om te kijken naar allemaal regeldingen en te fantaseren over hoe het gaat worden! Zit ik op de websites van de kinderopvang in de buurt en naar kinderwagens te kijken en zo :-) even een inhaalslag!

Oh ik zie nu dat iemand mijn nieuws al heeft aangevuld in de tabel, dank je wel! Ik zat er naar te kijken maar ik snap het niet goed en ben bang de hele tabel te verprutsen als ik iets verkeerd doe...
quote:Julie-87 schreef op 13 april 2017 @ 17:29:

Je staat er toch al in zuster? Bij 7 december. En daar hebben we er al genoeg van ;)Ah ja ik zie het inderdaad
Ik was vandaag bij de ha, die stelde voor om me vanwege een verleden van depressies aan te melden bij de pop-poli. Lijkt me een goed idee, word je echt goed in de gaten gehouden. En hij dacht ook fijn mee over het feit dat ik zo slecht slaap zonder medicatie (slik normaal dagelijks clonazepam vanwege slaapstoornis), hij belde net nog even terug dat ik wel diazepam mag proberen. Super fijn dus! Kan ik weer even bijtanken.
Natte tosti..
Fijn @mevrouwtomatensoep, zo'n huisarts. T is al zo'n rollercoaster, voor jou dan helemaal zeker als je niet slaapt.

Hopelijk kan je snel terecht!
Hier een goede echo!! we zijn echt superblij! Was een mooi kloppend hartje te zien en nu 6 weken en 4 dagen zwanger, dus iets korter dan dat ik zelf had bedacht. VK stelde ons gerust door te zeggen dat de meest cruciale fase nu voorbij is, ze zei dat de meeste miskramen gebeuren voordat het hartje gaat kloppen.. En sommigen hebben de echo pas bij 12 weken en zien dan pas dat het hartje niet klopt.. Ze heeft ons dus echt gerust gesteld wat heel fijn is! het was trouwens een uitwendige echo, echt zo bijzonder om te zien! We gaan het met de paasdagen aan onze families vertellen!

en Julie, 2 jongens zo kort op elkaar lijkt me ook superleuk, heb toch t idee dat die leuker met elkaar spelen dan een jongetje en een meisje..
@mycupoftea gefeliciteerd! Heerlijk zeg! Fijn om weer een stap verder te zijn. En ook leuk om aan je familie te vertellen! Grappig dat je een uitwendige echo had, bij mij inwendig. Misschien verschilt het ook waar je bent, bij welke praktijk/ziekenhuis? Misschien hebben de artsen/vk's ook zo hun voorkeur. Onze vk doet de echo's niet zelf maar daar gebeurt het bij een apart echo centrum. Daar was het met 8 weken vorige keer ook standaard inwendig. Vandaag was bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.
@mycupoftea wat fijn goede echo! Wanneer is nu je uitgerekende data?

@sushie flower ik blijf duimen voor een goede echo over 1 week. Gelukkig dat alles er voor nu goed uitziet.

@lentegroetjes succes met de echo morgen.
Wat een goede berichten allemaal! Wat fijn.

Nu lekker richten op de zwangerschap. Baby boekjes, kleertjes, kamer, allemaal leuk!

@susieflower ik blijf voor je duimen!

@julie, ik vind het niet zo raar een voorkeur uit te spreken. Het betekent niet dat je met de andere uitkomst niet blij zou zijn

Vorige week was ik heel onzeker over miskraam, maar sinds deze week een stuk minder. Pff scheelt een hoop stress.
Fijn alle goede echo's!

Ondanks dat blijf ik persoonlijk na een eerste goede echo wel wat voorzichtig. Vorige keer zelfs twee goede echo's gehad en met de derde was het foute boel. Niet om jullie geluk te willen neerslaan maar soms wel goed om reeel te zijn. Die twaalf weken is niet voor niets .
Ik heb even geen tijd om bij te lezen, want moet zo weer muren verven, maar wij hadden een kloppend hartje gisteren op de echo. Echt zo bizar dat dat al te zien is. We zijn daarna meteen naar ons nieuwe huis doorgereden waar de opa's en oma's to be aan het klussen waren. Die waren ook helemaal blij.

Meteen aan de slag gegaan daarna, dus heb wel het idee dat we binnenkort even wat gas terug moeten nemen om dit op ons in te laten werken en er even echt van te genieten. Vind het even helemaal niet tof dat alles zo tegelijk gebeurd. Kan er daardoor niet ten volle van genieten.

Overigens zag ik een vraag over inwendige of uitwendige echo voorbij komen. Mijne was inwendig en zag daar vantevoren best tegenop, maar is me enorm mee gevallen! Doet geen pijn gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven