Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Mevrouw85 wat fijn!!

@zusterr ik ben twee weken thuis geweest met de griep, deze week weer begonnen en poeh ik vind het echt zwaar. Vandaag begin van de middag ook echt een moment dat ik gewoon wilde gaan slapen! Maar kon niet want ik zat in vergadering

Nu even thuis, zo nog even ergens heen maar de rest vn de avond wordt plat op de bank.

Vermoeidheid is dus waar ik het meeste last van heb. Misschien ook hormonen, ik reageer wat emotioneler op zaken dan normaal.
Haha herkenbaar dus.

Dat emotionele heb ik ook last van. Vandaag in de winkel hadden ze een stoel niet in de goeie kleur, ik kon wel janken! (Kon het inhouden gelukkig ;))
Zusterrrr hier ook een zuster

Ik heb deze week dagdiensten en als ik uit Mn werk kom lig ik standaard een uur te slapen voordat ik ga koken. Op Mn werk gaat het wel gelukkig niet zulke drukke diensten gehad.
Haha en hier nog een zuster.

@ mevrouw fijn goede echo.
Wat ik me nog afvroeg, hebben jullie het ook zo koud de hele tijd? Ik zit nu dus echt te rillen op de bank. Komt waarschijnlijk ook van de vermoeidheid maar bah wat is het vervelend.

Normaal zou ik een warm bad genomen hebben maar nu heb ik weer gelezen dat te warm bad ook niet goed is en ik weet niet welke temperatuur dan te warm is... Dus nu durf ik dat niet meer
Wat grappig.ik zat net te denken jeetje wat heb ik het koud. Met dikke deken op de bank.

Wij hebben geen bad. Misschien een lekkere douche?
Wat is er veel geschreven, leuk!

Wat fijn de goede echo's! las dat iemand voor een spoedecho ging, fijn dat de vk zo snel reageert en je gelijk langs kon komen. Hopelijk is het een late innesteling. Ik blijf met je duimen!

Hier ook een zorgmedewerkster! Wat grappig. Hele paasweekend gewerkt, vandaag training en komend weekend ook werken.. Pff wat ben ik moe! Heb net al een uur geslapen op de bank. Dit is bijna dagelijks kost na werktijd. Ze zeggen dat het vanzelf beter wordt Haha En heb het inderdaad ook snel koud, maar daar had ik altijd al last van. @vastha, volgens mij kan een bad geen kwaad hoor. Zolang je het niet kokend heet maakt zeg maar. Ik lig hier regelmatig in bad of het zwembad en vind het heerlijk. Flesje water erbij en misschien wat korter dan normaal?

Hoe gaat het met de dames die flink misselijk waren? Knappen jullie iets op?

Ook las ik over vakantieplannen. Leuk om daar mee bezig te zijn. Wij willen de laatste keer met z'n tweeen waarschijnlijk last minute wat boeken. Even kijken hoe het tzt gaat. Wij zijn niet zo van die reizigers, dus het zal ergens in Europa zijn.
Ik heb het óf warm óf koud. Eigenlijk geen midden.
Natte tosti..
Fijn die goede echo's! Ik duim voor je zuster dat het goed blijft gaan!

Ik herken dat koud hebben ook helemaal. Gisteren uur in warm bad gelegen (wist niet dat het niet goed is).

Vandaag eindelijk een rustruimte gevonden op mijn werk (is heel groot pand en ik ben 1 van de weinige medewerkers onder de 50, dus de rest is in totaal andere fase). Ik denk dat ik, op de dagen dat het nodig is, me vanaf nu daar even terug trek. Ik merk nu dat ik eigenlijk te moe ben om s middags veilig naar huis te rijden (uur rijden).
Ik had het vandaag ook ijskoud, maar dat ligt volgens mij meer aan het weer dan aan de zwangerschap :-) en ik lig elke dag een uur in bad, heerlijk, kan daar enorm van genieten en nog nooit gehoord dat dat niet goed was. Ik deed het ook bij mijn vorige zwangerschappen en laat me dat echt niet afnemen

Mijn misselijkheid verplaatst zich een beetje naar einde van de middag/avond. Ontzettend irritant en ik ben er helemaal klaar mee. Ik werk thuis, dus kan mijn eigen uren indelen, ik zou echt niet weten hoe ik anders zou moeten werken. Vind het heel knap dat vrouwen, ondanks de misselijkheid gewoon doorwerken. Ik krijg al braakneigingen als ik er aan denk
@susieflower, Begin dit jaar zijn we in het ziekenhuis het fertiliteits onderzoek gestart. We moesten nu dus voor de baarmoederfoto maar ben gelukkig zwanger geworden. Zat ook heel erg tegen de foto op dus misschien heeft mijn lichaam meegewerkt

Deze echo was dus nog in het ziekenhuis en de volgende zal dus gewoon bij een verloskundige Praktijk zijn. Vandaag gelijk aangemeld via formulier dus vermoed over 3 weken een volgende echo (de dokter had het over 2 a 3 weken)

@vakantie, Vorig jaar hebben we voor mei 10 dagen all in Turkije geboekt. Als het aan ons ligt gaat dat gewoon lekker door...alleen toch even wachten hoe het in Turkije zelf gaat. Anders boeken we op en gaan we naar Spanje ofzo? In juli nog een weekendje formule 1 in Oostenrijk...dat wordt met eigen auto...ben benieuwd hoe dat gaat dan.

@koud...Na het eten douche ik standaard omdat ik het zo koud heb. Verwarming staat dan al hoog maar heb toch die warme douche nodig omdat ik het zo koud heb. Zal wel met de vermoeidheid temaken hebben denk ik.
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet wel dat ik te voorzichtig ben met dat bad (vandaar de ) maar goed dat jullie dat bevestigen. Dan ga ik vanavond denk ik toch maar gewoon lekker even uitgebreid in bad. Zwembad ben ik wel geweest, maar dat is een stuk kouder, daar kom ik niet om op te warmen! Maar ben nu zo moe dat ik vanochtend niet ben gegaan. Morgen weer een poging Vandaag een vrije dag dus ga vanochtend veeeeel uitrusten en dan hopelijk vanmiddag even een rustig rondje met mijn paard, als ik dan genoeg ben bijgekomen!

Ik heb nu ook de intake afspraak bij de verloskundige staan, 3 mei. Op 2 mei dan de echo daarvoor. De verloskundige heeft zelf geen echo maar doet dat bij een echocentrum, vandaar dat het op een andere dag is.

Nu had ik al op 28 april een afspraak voor 2e echo bij de gynaecoloog en ik twijfel of ik die moet afzeggen. Ik vind het zelf wel een fijn idee om nog een keer naar de gynaecoloog te gaan. Stel dat er wat is dan zitten we meteen goed. Vorige zwangerschap toen het mis bleek te zijn, waren we bij het echocentrum en daar word je gewoon met slecht nieuws de deur weer uitgezet: doei bel de verloskundige maar!

En dan is het twee echo's kort op elkaar maar hoe erg is dat? Juist wel leuk toch? Wat zouden jullie doen?
@koud hier vooral koude voeten, krijg ze niet warm.

@vakantie, wij hadden vanwege ons vruchtbaarheidstraject nog niks geboekt. Gaan gewoon kijken hoe ik me voel in september.

@sport, ik doe aan yoga en dat blijf ik ook gewoon doen.

Ik hou heel erg van sauna, en ga er ook regelmatig heen. Dat mag de eerste maanden van de zwangerschap niet heb ik gelezen. Wel jammer hoor.

@vashta, ik zou die echo van de 28e lekker laten staan hoor, om de redenen die je zegt.

@ mevrouw 85 herkenbaar, wij stonden voor de keuze IVF, en daar zag ik erg tegenop. Zouden nog één ronde doen en dan pauze, toen bleek ik zwanger.

Moet er vandaag nog iemand voor een echo?

Hier morgen, vind het zo spannend. Hoop dat het goed is en we een hartje zien. Bloedverlies van vorige week is gelukkig gestopt.

Fijne dag dames.
C'est la vie
Goedemiddag aanstaande mama's!

Wat leuk dat het forum al helemaal actief is met alle komende mama's.

Na lang getwijfeld te hebben wil ik me toch graag bij jullie aansluiten!

Ik ben Patty en ben 25 jaar oud. Ik ben oktober dit jaar 5 jaar samen met mijn vriend (en de papa van deze baby) en wonen eigenlijk vanaf het begin al samen (op dit moment wonen we in Beverwijk).

Mijn vriend is 39 jaar en heeft al een heerlijke zoon van 5 jaar oud die om de weekenden bij ons is!

Ik ben op dit moment 7,3 weken zwanger van ons 1e kindje samen. En dit is mijn 4e zwangerschap. Helaas is het hiervoor al 3x mis gegaan en hopen we dus echt dat het deze keer wel door mag gaan en wij 4 december ons wondertje mogen vasthouden.

Ik heb vorige week woensdag (12 april) met spoed mijn 1e echo gehad in het ziekenhuis. Ik had ontzettend veel buikpijnen en dachten aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig was dat niet het geval en konden wij heerlijk naar ons ukkie MET kloppend hartje kijken!

Helaas zijn we op dit moment nog niet gerustgesteld aangezien vorige keer de 1e echo ook goed was &daarna ons kindje helaas ook nog overleden is =(.

Gelukkig heb ik nu komende tijd om de 2 weken een echo om de ontwikkeling goed in de gaten te houden. Ik heb voor nu staan: 29-4 (8 weken), 13-05 (10 weken), 27-05 (12 weken). En daarna zullen ws alleen de normale echo's nog komen.

@NIPT: Wij gaan wel de NIPT test doen omdat mijn vriend dit echt heel graag wilt. Dus ik vind het niet erg om hier aan mee te werken om hem gerust te stellen.

@SYMPTOMEN: Ik ben ontzettend misselijk (de hele dag door). En knuffel gedurende de dag genoeg met de WC helaas. Mn borsten ploffen ook echt uit elkaar en mijn buik is al weer flink gegroeid hihi. Heb alweer lekker nieuwe positie kleren gekocht en zit heerlijk. Ook ben ik erg moe en wanneer het kan doe ik lekker een middagdutje (helaas werk ik bijna 40 uur dus is het wel moeilijk hihi).

@VERTELLEN: Mijn ouders &1 vriendin weten het helaas al (wegens spoedecho etc) & heb het op mijn werk verteld omdat door de pijn en misselijkheid mijn werkzaamheden wel beetje in de knel komen. Mijn contract loopt 1 september af maar het maakt me niets uit. Ik hoop gewoon echt dat het ons deze keer gegund wordt en qua financiën redden we het wel. Ga ik mij echt niet druk meer om maken =)

Nou dit was mij het verhaal wel weer hihi. Ik hoop dat het ons allemaal gegund is en hoop op een leuke tijd samen!

Liefs,

Patty
Live the life you love & Love the life you live!
Hier morgen ook de eerste echo. En wat vind ik het spannend.

Ik lees meer mee dan ik mee schrijf, maar dat doen meer volgens mij.

#kwaaltjes, ik ben met vlagen wat misselijk maar die zijn ook zomaar weer over. Ik ben wel ontzettend moe, nu werk ik in de horeca en ben vaak s'avonds laat pas klaar. Dus voor ik naar m'n werk ga heb ik al even weer een uurtje geslapen.

#vakantie, doordat mijn vriend en ik beide in de horeca zitten kunnen we niet in het hoogseizoen op vakantie. Dat geeft ook niks want we zijn niet anders gewend. Daarna maar kijken of der nog een last minute te boeken is.

#morgeneersteecho, ik hoop dat ik vanaf morgen na een goed bericht echt kan genieten. Want op een of andere manier kan ik het nog niet echt geloven. En wat maakt wachten je toch ontzettend onzeker.

SPANNEND allemaal.

succes iedereeen.

Jojo89
Jaa hier ook zo koud en een fan van lekker in bad gaan!! Maar t is ook gemeen koud voor de tijd van het jaar...

Welkom Patty! Je hebt al een hoop meegemaakt zeg. Ik hoop heel erg voor jullie dat het met dit kindje allemaal goed mag gaan!!

En wat fijn van de vele goede echo's! Hier nog twee volle weken wachten. Man man man wat duurt het lang zeg. De dagen kruipen voorbij. En dan lig ik nog wel om 9u s avonds in mn bed!

Verder hier nog steeds ongelofelijk moe maar m'n andere symptomen zijn veeeel minder. Mn borsten doen zelfs helemaal geen pijn meer. Help! Wat heeft dat nu weer te betekenen??? Wat een rollercoaster van emoties, spanning en onzekerheid zeg. Ik wou dat ik gewoon wat meer kon genieten zonder allerlei doemscenario's in m'n hoofd....
quote:VashtaNerada schreef op 12 april 2017 @ 22:41:

Sterkte @florence en @steenbok!

Ik heb zelf hier wat minder geschreven. Ik merk dat ik het toch heel erg lastig vind. De vorige zwangerschap hoorden we bij de eerste echo dat het niet goed was, dus dat spookt nog erg door het hoofd. Gelukkig is het vrijdag zo ver. Als het dan goed is, kan ik hopelijk wat meer genieten.

Ik kan niet zo goed begrijpen waarom het wel of niet fijn zou zijn je kind in een bepaalde maand te krijgen. Het is toch sowieso een wonder? Wat maakt de maand daarbij uit? Dat denk ik in ieder geval.

@VashtaNerada, niet als aanval bedoelt hoor maar gewoon om je misschien wat meer inzicht te geven waarom mensen bepaalde maanden willen overslaan. Ik ben zelf 29 december jarig, mijn bonuszoon is 31 december jarig. Mijn 1e zwangerschap was is 12 december uitgerekend (helaas miskraam) en mijn 3e zwangerschap was ik 21 december uitgerekend (helaas ook een miskraam).

Omdat deze maand door al deze dingen nu een beetje "vervloekt" is wilde wij deze ronde december echt heel erg graag overslaan. Wij zouden eind juni weer een poging wagen totdat ik er 23 maart achterkwam dat ik weer zwanger was (heeeeele mooie verrassing). De uitgerekende datum was 28-11, maar bij mijn spoedecho vorige week was ik toch 5 daagjes minder ver dan we dachten (ws late eisprong) en is het bijgesteld naar jawel weer december hihi. Wij moeten gewoon een decemberkindje samen krijgen blijkt maar weer hihi.

Het houdt absoluut niet in dat we niet blij zijn met deze zwangerschap, maar als we zelf mochten kiezen hadden we deze keer december even overgeslagen . Ik hoop dat het misschien nu wat duidelijker voor is waarom sommige mensen een voorkeur voor bepaalde maanden hebben :-) (nogmaals echt niet lelijk of betweterig bedoelt dit berichtje!)
@Patty bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is interessant om via dit forum van elkaar te leren! Zo heeft iedereen weer andere afwegingen en ervaringen. Geeft inderdaad meer inzicht.

Ik begrijp dat december een beladen maand voor jullie is geworden. Hopelijk wordt het dit jaar een hele mooie maand
Patty ik snap voor jou dat de maand december ontzettend beladen is!

Pfff ik begin echt zenuwachtig te worden. Misschien herkennen jullie het wel. Normaal kan je bijna alles in je leven plannen: succes in je werk, leuke dingen doen, huis kopen, trouwen enz. Alleen die kinderwens daar moet je je totaal aan overgeven. Eerst hopen dat het lukt. En dan heb je die positieve test en kun je eigenlijk niets behalve goed voor jezelf zorgen. Ik vind dat als georganiseerde en planmatige vrouw gewoon erg lastig.

Onze tweede echo = termijnecho staat trouwens op 11 mei, precies rond de uitgerekende datum van de miskraam. Dan zou ik 10,5 week zijn.
Bedankt dat jullie zo lief reageren . En ben blij jullie wat meer inzichten te kunnen geven.

@Fritzzz, dat komt mij ook zo bekend voor! Ik heb alles vanmorgen wel teruggelezen maar ben beetje alles kwijt hihi, had jij al een 1e echo gehad? Ik hoop echt dat het dit keer goed verloopt voor jullie!!

Ik zelf ben dit keer echt ontzettend relaxt. Snap er niets van hihi. In het begin vergat ik de hele tijd dat ik zwanger was. Dus wilde lekker wijntje nemen en mn vriend keek me raar aan dus ik vroeg wat is er? Zegt hij nou misschien dat je niet mag drinken als je zwanger bent doos! haha zie het zo weer voor me.

Nu voel ik me wel weer op en top zwanger (misselijk, moe, borsten ontzettend pijn, buik groeit weer) maar al die dingen zeggen me niet zoveel omdat ik 3x hiervoor ook in de zeik ben genomen door mijn eigen lichaam. Ik was vorige week ook echt geschrokken dat er een hartje klopte. Ik was eigenlijk beetje vergeten dat er ook nog goed nieuws kan komen...........

Helaas hebben wij de laatste keer ook eerst een goede echo gehad en daarna alsnog mis (wil niemand bang maken hoor). Daarom heb ik nu voor mijzelf zoveel echo's staan. Ik wil gewoon op de hoogte blijven omdat ik mijn lichaam niet meer vertrouw &mocht het wel fout zijn wil ik dat ook gewoon zo snel mogelijk weten zodat ik weer actie kan ondernemen (curettage).

Vind het echt leuk dat dit forum lekker actief is en hoop ook echt dat het zo blijft!!!
Helaas.

Geen kloppend hartje gezien. De vruchtzak is wel op goede grootte. En het vruchtje is onrustig en lijkt een miskraam te worden.

Kleine kans dat het een goede zwangerschap wordt.
Nee Roosi, wat een verdrietig bericht! Kleine kans om je aan vast te houden, maar dat maakt het ook weer extra moeilijk lijkt me. Heel veel sterkte!
Onee Roosi84 wat verschrikkelijk!!! Ontzettend veel sterkte gewenst! Wat gaan ze nu doen? Moet je volgende week nog terugkomen voor een controle echo oid?
Roosi84 wat verdrietig. Veel sterkte.
Ja echt stom hoor! over twee weken opnieuw een echo om te bekijken of het gegroeid is.

Maar ja om te relativeren: liever nu dan later in de zwangerschap en als het niet goed is, beter dat het eruit gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven