Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
LOESKE JEEEE!!!

GEFELICITEERD MEID!

Ik ga zo de tabel weer even updaten. Nog drie daagjes en dan gaat mijn Mirena eruit... ik denk wel dat mijn cyclus gewoon normaal is doorgegaan (zonder mens), regelmatig nog ondagen, lichte kramp, en deze week ook erg gespannen borsten. Maar dat kan ook de groei zijn, ik ben een kilo bijgekomen sinds vorige maand en ik voel me sterker dan toen ik net uit de VS kwam.

(even voor de nieuwe meiden, mijn bmi was iets van 17.8, ik heb een beetje een terugval gehad met anorexia, waar ik in het verleden ook mee gekampt (en gewonnen) heb. Alles gaat nu weer opwaarts zeker ook met het oog op kindjes, maar ook gewoon met mijzelf. Ik heb wel heel bange momenten, dat ik echt haaaaat om aan te komen maar het moet en ik kan het).

Dusss. Wel hardgelopen in de barre kou, en nu maar snel brunchen, want ik heb nog amper iets op vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Loeske, gefeliciteerd,meid!!!

Ik heb een hele tijd niet geschreven, omdat ik het ff te druk had met alles. Ik merk dat er veel nieuwe meiden erbij zijn gekomen. Allemaal welkom.

Verder niet veel te vertellen. In maart beginnen met IVF.

Groetjes,

Gorgi
Proficiat Loeske !!!!!
Hey ladies!

Ben effe weggeweest, ben nu weer terug, moet nog veel nalezen zie ik.......... Hoe is het nu met iedereen? Nata; hoe is het met je buikpijn? Hopelijk gaat het beter, ik herken wel wat je doormaakt, afleiding helpt en paracetamol natuurlijk.

Loeske; hoe voel je je? Alles goed? Wat een verrassing he!

Ik heb een test gedaan en ik wist het al, ben niet zwanger. Heb nu nog alleen s avonds die misselijkheid, verder heel de dag door niet. Gelukkig maar. Nu zit ik weer rond de eisprong volgens mij, we gaan weer ons best doen

Conscienza: stoute meid!!! 15.45 uur en nog amper iets op!!! Dat is niet tof van je, straks als je zwanger wilt worden moet daar écht regelmaat in komen, je kindje kan niet leven op niks en je lichaam zal zich daarop aanpassen, wat jou niet ten goede komt meid! Kom op, je bent al 1 kg aangekomen dus je kunt het wel!! Niet onbewust weer afvallen!! Wel een knuffel van Mellie aan jou hoor, ben niet boos, maar bezorgd om je gezondheid (en die van de komende baby).

Eva: hij is er écht wel mee bezig en dat komt zeker ook helemaal goed. De datum is nu even niet aan de orde, laat hem maar even aan het idee wennen, dan is hij er straks ook helemaal klaar voor!! Spannend hoor. En wie weet is hij er straks eerder klaar voor dan jij denkt!! Succes!

tot later meiden
quote:renza schreef op 01 februari 2009 @ 10:46:

Karan,dus ook geen peperkoek,haha! Ik dacht dat ik bij was??hihi!

was het etentje gezellig en geslaagd?

Loeske van harte!! 2 dikke strepen,das dan duidelijk!! geniet ervan!

Eva,ik weet hoe moeilijk het voor je is,echt waar,maar zou toch proberen voorzichtig te zijn met je vriend overhalen en er er met hem steeds proberen over te praten,bij mij heeft het daarom alleen nog maar langer geduurd.mijn vriend en ik zijn pas goed naar elkaar toegegroeid(wb kinderen) toen ik hem een beetje met rust liet. Klinkt natuurlijk heel makkelijk allemaal voor iemand die er al wel mee bezig mag zijn,maar ik heb er ook jaren op moeten wachten en verdriet om gehad.Ik heb me regelmatig afgevraagd of het wel ooit goed zou komen,maar dat is het dus toch. En niks leukers dan er samen voor willen gaan,toch? Het is alweer febr en voordat je het weet zitten we alweer bij de kerstboom en misschien ben je dan al wel zwanger,dat zou zomaar kunnen. Succes!Hey meid, jij hebt een moeilijke tijd achter de rug zeg! Maar ik heb het idee dat jij een hele sterke meid bent, die zeker haar mannetje staat als dat nodig is, voor de kinderen, maar ook voor jezelf. Je bent een geweldige moeder als ik dat zo lees, dat kan niemand je afpakken, toch! Hang in there girl!
quote:Lilith75 schreef op 01 februari 2009 @ 10:28:

Loeske Proficiat!!!

Ja ik ga het ook even rustig aan doen..er is gewoon veel gebeurt...nare tijd met ex toen scheiding...de na sleep waar ik nu nog in zit..mijn moeder half jaar geleden overleden..waar ik een moeizame relatie mee had konden niet met en niet zonder elkaar had haar half jaar niet gezien/gesproken en toen dat telefoontje dat ze was overleden...heb er opzich vrede mee alleen vind ik het jammer dat het gelopen is zoals het gelopen is..maar het had nooit anders gegaan dan het ging...zij leerde me hoe het NIET moest en tja dat is ook een les.

gelukkig heb ik de meest geweldige schoonouders en opa en oma voor mijn meiden.

En feedback van jullie thanks!!!

Nata tjee nou je weet nu wel wat er is sterkte ermee!!

Mellie nog een test gedaan?

Nou ik spring even onder de douche en ga vriendlief gezellig wakker maken....heb inspiratie Karan hahaha maar ja ik geen wijn ....dubbele espresso...hahaha

Anoniempje ik weet wel dat het goed komt hoor...enne joh ik laat jullie gewoon even voor gaan haha

Assistente zei trouwens zou je niet even een testje doen? ik nou nee ik voel me alles behalve zwanger.

Meiden maak er een mooie zondag van...

x

Heb volgens mij net de verkeerde quote aangeklikt...........sorrie Renza.........deze tekst was voor Lillith...........

Renza: hoest verder met jou?
quote:Mellie1976 schreef op 01 februari 2009 @ 17:55:

Conscienza: stoute meid!!! 15.45 uur en nog amper iets op!!! Dat is niet tof van je, straks als je zwanger wilt worden moet daar écht regelmaat in komen, je kindje kan niet leven op niks en je lichaam zal zich daarop aanpassen, wat jou niet ten goede komt meid! Kom op, je bent al 1 kg aangekomen dus je kunt het wel!! Niet onbewust weer afvallen!! Wel een knuffel van Mellie aan jou hoor, ben niet boos, maar bezorgd om je gezondheid (en die van de komende baby).

Nou onze zondag is altijd een stuk ontbijtkoek met noten en koffie in bed, dan het hele huis schoonmaken (we zijn nogal op de schoon en netjes), dan is het wel 1 uur en ga ik hardlopen, en dan normaal rond 2:30 een lekkere brunch... MAAR. Vandaag had lief erg ruzie met een lamp die hij wou ophangen en zaten we pas om 4 uur aan de brunch.

Hihi bedankt voor je preekje hoor, je hebt gelijk!!

we leven eigenlijk zo saai en regelmatig als maar kan, drinken geen alcohol (uberhaupt niet) etc. Maar.. ik moet wel meer slapen. Laatst was ik vroeg naar bed en toen was ik zo opvallend fris de volgende dag dat het bijna schrikbarend was
Thanks Mellie,

Is ook wel zo maar soms is het emmertje vol he?

Heb het idee dat ik alleen de controle op mijn werk volledig heb...heeft ook voordelen...er rollen prestaties uit mijn handen...maar ja dat is juist omdat ik privé niet alles in control heb.

Zit al een week te janken om niks nouja niks ...als of alles er juist nu uit komt..mede door de hormonen denk ik..ja ja ja alles schuiven we op de hormonen.

Conscienza hou vol meid!!!
Heey Lilith,

Ik was een weekend erg druk met werk en heb pas net echt goed bijgelezen... even een hug voor jou!!! Het zouden idd de hormonen kunnen zijn, maar je omstandigheden zijn ook niet niets, je hoeft die tranen niet met iets anders te verklaren! Logisch toch, dat een scheiding je niet in de koude kleren gaat zitten!

Ik denk zo dat het een samenloop is, je cyclus is toch nog niet helemaal als vanouds? Had jij nou ook een mirena?
Even voor iedereen twee vragen:

1. Als jullie dingen gewijzigd willen hebben in de tabel, graag even met rode letters 'wijziging' in je berichtje doen. Soms staat het ergens verstopt in een lap tekst en dan zie ik het misschien over het hoofd.

2. Wat vinden jullie, moeten we zo langzamerhand een ledenstop doen en meiden die er nu bijkomen motiveren om een nieuwe club te beginnen?

We zijn nu met 27 mensen, en 2009 is net 1 maand oud... ik kan het nu nog redelijk makkelijk bijhouden hoor! We zouden ook kunnen zeggen bij 30 of iets dergelijks.

Allemaal een fijne dag!!
thanks..

Nee ik was aan de pil nu ruim 5 weken geleden gestopt en nog geen cyclus..ga vanmiddag naar de huisarts even vragen of het normaal is en anders primolut kuurtje dan wek je welliswaar een nep menstruatie op maar vaak breng je de boel er weer mee op gang.

Het linke en ik denk dat jij dat wel herkend is van dit soort situaties is dat als je de controle kwijt bent je juist niet eet veel sport enz...

Sporten doe ik niet ( bewust) maar ik voel geen "honger" honger is juist mijn controle op dit soort momenten..het enige wat ik bepaal zeg maar...en het niet toegeven aan dat honger gevoel geeft je enigzins controle....hahaha vast vreemd voor de gene die dit niet herkennen..hoe dan ook het zal altijd een "valkuil"blijven..
quote:Lilith75 schreef op 02 februari 2009 @ 08:58:

thanks..

Nee ik was aan de pil nu ruim 5 weken geleden gestopt en nog geen cyclus..ga vanmiddag naar de huisarts even vragen of het normaal is en anders primolut kuurtje dan wek je welliswaar een nep menstruatie op maar vaak breng je de boel er weer mee op gang.

Het linke en ik denk dat jij dat wel herkend is van dit soort situaties is dat als je de controle kwijt bent je juist niet eet veel sport enz...

Sporten doe ik niet ( bewust) maar ik voel geen "honger" honger is juist mijn controle op dit soort momenten..het enige wat ik bepaal zeg maar...en het niet toegeven aan dat honger gevoel geeft je enigzins controle....hahaha vast vreemd voor de gene die dit niet herkennen..hoe dan ook het zal altijd een "valkuil"blijven..

Eh... alarmbel! Ja, heel herkenbaar maar ik ga jou nu zeggen wat mellie mij gisteren zei: regelmatig eten en niet onbewust afvallen of proberen alles zo onder controle te hebben. Ik heb zelf het boek van Zita West (Ik wil zwanger worden!) en daar staat ook een aardig stukje over controle in. Ik voel me ook prettig met honger, maar het is een glijdende schaal, want van regelmatig lichte honger hebben ben ik heel makkelijk over gegaan naar halve dagen rammelen en dan nog 16 km gaan hardlopen met alleen maar een paar crackers op. En dan ben je opeens op een plek waar je misschien wel niet eens zwanger kunt raken en eh... zie titel topic, dat was nou juist het plan. NIET DOEN!!

Je doet nu niet aan sport, maar wat zou je van iets van yoga vinden? Ik ga daar deze week mee beginnen op aanraden van de arts.

Ik zou voor je cyclus misschien nog een weekje afwachten en dan naar de HA. Ik denk niet dat het vreemd is dat het op zich laat wachten, 5 weken na de pil. Als het nu al 2 maanden was geweest dan zou ik misschien ook aan zo'n kuurtje denken.

Enneh... veel stress kan de mens ook laten wegblijven, heel irri. Ik weet nog dat ik een keer net een relatie verbroken had en als de dood was dat ik nog zwanger van mijn ex zou zijn. Ik was aan de pil maar 0.01% kans, zal je net zien, heb ik weer, ... etc. Dus ik helemaal geflipt, en een week overtijd. Doe ik een test, negatief, enorme opluchting en word direct ongesteld. Heel bizar.

Dus...

nog een en hebben we een pact dat we niet gaan hongeren? Eet lekker wat fruit als je honger hebt!!
Trut....ja we hebben een pact..maar het "voelt"zo "veilig"ik weet het...nah vriend moet naar Ha voor zijn diabetes...dus vandaar dat ik gelijk even mee ga, en ik moet voor mijn jaarlijkse uitstrijkje dus dan maar alle vliegen in 1 klap.

Yoga ik neem het in overweging....heb het al eens gedaan maar kreeg steeds zo de slappe lach van die mensen en dan lag ik daar en dacht oh nee mobiel niet uit gezet zal je net zien ligt iedereen in trance gaat de mijne luid rinkelend af. ...was wel een erg alternatieve groep moet ik zeggen hoor..maar ik zal eens kijken hier in de buurt.

Ga vandaag mijn carnavals pak uitzoeken ik overweeg Amy Winehouse....even ter ontspanning iets doen.

Ben geen standaart carnavals vierder vind uitgaan erg leuk en ben gek op verkleed partijtjes dus...goeie combi..

Lieverd nogmaals bedankt..de manke helpt de blinde zoiets..ik zeg dat jij moet eten en jij zegt dat ik moet eten hmm nou zo slepen we mekaar er doorheen..

x
He Loeske,

Gefeliciteerd meid.
Hey ladies!

Graag gedaan Lillith, samen met je "forumfriends" komen we er wel!! Uiteindelijk allemaal tegelijk zwanger en weer een nieuw record babyboom ofzoiets.......zou leuk zijn.

Conscienza: ik zou zeggen tot 30 leden? Anders wordt het zoooo hard bijlezen elke dag, dat het een beetje veel wordt? Wat vind de rest?

Enne.......goed nieuws...........ik ben ongesteld!! Joepieee, nu kunnen wij ook eindelijk beginnen!!
Conscienza: mijn NOD nu moet zijn 02-03 Thanks alvast!
Zo hee, dat is wel even bijlezen, zo na het weekend!

Loeske, van harte gefeliciteerd!!

Lilith, veel sterkte met alles waar je door heen gaat.
@ lilith Bij mij helpt de kinderwens toch wel aardig om goed voor mezelf te zorgen. Weet je vriend dat je wel eens worstelt met eten/honger/lijnen?

@ mellie jeee! Ik heb je NOD erbij gezet. Fijn, ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Jij had toch ook een Mirena?
quote:conscienza schreef op 02 februari 2009 @ 11:52:

@ lilith Bij mij helpt de kinderwens toch wel aardig om goed voor mezelf te zorgen. Weet je vriend dat je wel eens worstelt met eten/honger/lijnen?

@ mellie jeee! Ik heb je NOD erbij gezet. Fijn, ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Jij had toch ook een Mirena?

Inderdaad ja, het is nu ongeveer 6 weken geleden dat de Mirena eruit is gehaald, dat is wel waar je op moet rekenen voordat je lichaam helemaal weer op orde is.

Nu kunnen we ervoor gaan!!

Tot vanavond Doei doei
heej meiden

peoh wat word hier veel gekletst zeg was al een uur druk om alles te lezen hahaha<

nou in ieder geval voor iedereen die al bezig was of die nu gaan beginnen Heeeeel Veeeeeeeeel Succes en denk er niet te veel bij na ma geniet ook gewoon lekker hahaha

lillith hoe is het met je meid

dikke kus voor iedereen
ik zie trouwens dat februari voor heel veel meiden inclusief bijzelf weer een spannende maand gaat worden

allemaal veel succes en ik hoop op veel positieve testjes
Mellie, dankje; ik ben gerustgesteld. Ik vond de echografist die dit vertelde ook niet echt betrouwbaar. Ik had ook nooit gehoord dat dat een miskraam kon veroorzaken....

De dokter bevestigde dat ook; volgens hem is er geen probleem. Hij bood me aan om de pil te nemen om ervan af te komen, HAHHAHAHA, mooi niet vriend!

Maargoed meiden, ben 3 dagen over tijd, heb net bloed laten prikken. Vanavond of morgen de uitslag. Ik hoop heel stiekem op een positieve uitslag

En daarna een afspraak bij de gyneco.

Mellie, had jij ook een jeukend, geirriteerd gevoel in je buik tijdens die cyste? En pijn na het vrijen? (dat is me nu de afgelopen 2x geberud, maar dat heb ik nog nooir eerder gehad) en is het niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap een cyste????

Mijn borsten doen zooo pijn btw.
hey nata,succes met de uitslag,laat je het ff weten?
ik probeer te bellen, ze nemen niet op.......:S
negatief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven