De ouderensoos 2
dinsdag 18 april 2017 om 14:58
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
woensdag 19 april 2017 om 13:05
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:36:
Ah ja, Starsky & Hutch, dat vonden we toen hunks.
Jaren 70 sexy is heel anders dan sexy nu.
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 65a760.jpg[/img] wat erg..
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 65a760.jpg[/img] wat erg..
woensdag 19 april 2017 om 13:10
Ik kan het me nog wel herinneren hoor, jullie niet? Dat mannen vaak heel gefeund haar hadden, halflang, naar binnen gestyled en overhemden met lange kraagpunten in de fraaiste pasteltinten, half openstaand en dan een dikke, lange halsketting met een groot sterrenbeeld er aan of zo.
Best metro eigenlijk terwijl de mannen van nú dat stempel vaak krijgen. Of in ieder geval de mannen van een paar jaar terug, terwijl de heren in de seventies en eighties echt niet voor de meteoman van nu onderdeden.
Best metro eigenlijk terwijl de mannen van nú dat stempel vaak krijgen. Of in ieder geval de mannen van een paar jaar terug, terwijl de heren in de seventies en eighties echt niet voor de meteoman van nu onderdeden.
woensdag 19 april 2017 om 13:16
quote:mary57 schreef op 19 april 2017 @ 13:10:
Herinneren jullie je nog de serie The Thunderbirds met die poppen? Hartstikke leuk gedaan. Ik heb pas een documentaire op de BBC gezien hoe deze serie gemaakt werd, hoe ze de poppen lieten bewegen en welke foefjes ze gebruikten om het wat realistisch te laten lijken.Ja kan ik me nog goed herinneren. Ik vond het nooit zo leuk omdat het allemaal nogal technisch was in mijn ogen. Beetje jongetjes serie.
Herinneren jullie je nog de serie The Thunderbirds met die poppen? Hartstikke leuk gedaan. Ik heb pas een documentaire op de BBC gezien hoe deze serie gemaakt werd, hoe ze de poppen lieten bewegen en welke foefjes ze gebruikten om het wat realistisch te laten lijken.Ja kan ik me nog goed herinneren. Ik vond het nooit zo leuk omdat het allemaal nogal technisch was in mijn ogen. Beetje jongetjes serie.
woensdag 19 april 2017 om 13:18
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 13:10:
Ik kan het me nog wel herinneren hoor, jullie niet? Dat mannen vaak heel gefeund haar hadden, halflang, naar binnen gestyled en overhemden met lange kraagpunten in de fraaiste pasteltinten, half openstaand en dan een dikke, lange halsketting met een groot sterrenbeeld er aan of zo.
Best metro eigenlijk terwijl de mannen van nú dat stempel vaak krijgen. Of in ieder geval de mannen van een paar jaar terug, terwijl de heren in de seventies en eighties echt niet voor de meteoman van nu onderdeden.Wij noemden dat soul-kikkers
Best metro eigenlijk terwijl de mannen van nú dat stempel vaak krijgen. Of in ieder geval de mannen van een paar jaar terug, terwijl de heren in de seventies en eighties echt niet voor de meteoman van nu onderdeden.Wij noemden dat soul-kikkers
woensdag 19 april 2017 om 13:22
quote:mary57 schreef op 19 april 2017 @ 13:10:
Herinneren jullie je nog de serie The Thunderbirds met die poppen? Hartstikke leuk gedaan. Ik heb pas een documentaire op de BBC gezien hoe deze serie gemaakt werd, hoe ze de poppen lieten bewegen en welke foefjes ze gebruikten om het wat realistisch te laten lijken.
Ja, absoluut.
Met Lady Penelope.
Heel leuk en spannend.
Herinneren jullie je nog de serie The Thunderbirds met die poppen? Hartstikke leuk gedaan. Ik heb pas een documentaire op de BBC gezien hoe deze serie gemaakt werd, hoe ze de poppen lieten bewegen en welke foefjes ze gebruikten om het wat realistisch te laten lijken.
Ja, absoluut.
Met Lady Penelope.
Heel leuk en spannend.
woensdag 19 april 2017 om 13:25
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:36:
[afbeelding]
Ik had het vorige week met mijn kapster (begin 50) over Starsky & Hutch. Zij vond Starsky leuker. Ik Hutch.
We hadden het ook over The Osmonds en David Cassidy. Ik was van beiden niet ondersteboven.
[afbeelding]
Ik had het vorige week met mijn kapster (begin 50) over Starsky & Hutch. Zij vond Starsky leuker. Ik Hutch.
We hadden het ook over The Osmonds en David Cassidy. Ik was van beiden niet ondersteboven.
woensdag 19 april 2017 om 13:25
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:22:
[...]
Joh, je wist toch wel dat ik een stuk ouder ben dan jij?
Volgens mij wel maar na verloop van tijd verweekt dat soort informatie dan weer een beetje. Omdat ik er eigenlijk nooit mee bezig ben, met leeftijden.
Daarom heb ik ook een jonge man natuurlijk.
[...]
Joh, je wist toch wel dat ik een stuk ouder ben dan jij?
Volgens mij wel maar na verloop van tijd verweekt dat soort informatie dan weer een beetje. Omdat ik er eigenlijk nooit mee bezig ben, met leeftijden.
Daarom heb ik ook een jonge man natuurlijk.
woensdag 19 april 2017 om 13:27
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:47:
[...]
Ik dacht altijd een van de oudsten te zijn hier, serieus.
Nee hoor Eleonora
Ik ben van maart '57 , voel me 30, alleen als ik in de spiegel kijk, zie ik geen 30jarige meer
De groeven gaan er in vallen, mn haar is al jaren spierwit.
en Je bent zo jong als je je voelt. (Heb collega's, die jonger zijn en zich veel ouder gedragen.)
Veel succes met deel 2.
Dacht eerst bij het lezen van de topic titel "ouderensoos", dat het over allerlei hedendaagse dingen/discussies ging, die "ons" boeien
[...]
Ik dacht altijd een van de oudsten te zijn hier, serieus.
Nee hoor Eleonora
Ik ben van maart '57 , voel me 30, alleen als ik in de spiegel kijk, zie ik geen 30jarige meer
en Je bent zo jong als je je voelt. (Heb collega's, die jonger zijn en zich veel ouder gedragen.)
Veel succes met deel 2.
Dacht eerst bij het lezen van de topic titel "ouderensoos", dat het over allerlei hedendaagse dingen/discussies ging, die "ons" boeien
woensdag 19 april 2017 om 13:27
woensdag 19 april 2017 om 13:29
quote:leclair schreef op 19 april 2017 @ 13:27:
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Dacht eerst bij het lezen van de topic titel "ouderensoos", dat het over allerlei hedendaagse dingen/discussies ging, die "ons" boeien Hoera jij bent ouder dan ik! (Okt, 57)
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Dacht eerst bij het lezen van de topic titel "ouderensoos", dat het over allerlei hedendaagse dingen/discussies ging, die "ons" boeien Hoera jij bent ouder dan ik! (Okt, 57)
woensdag 19 april 2017 om 13:30
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Mijn haar is bijna helemaal wit, maar rimpels heb ik gelukkig nauwelijks. Ondanks dat ik wat strammer word, voel ik me jeugdig.
Wel merk ik dat ik bij sommige bijeenkomsten, zowel privé als op mijn werk, vaak de oudste ben. Dat is een vreemde gewaarwording.
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Mijn haar is bijna helemaal wit, maar rimpels heb ik gelukkig nauwelijks. Ondanks dat ik wat strammer word, voel ik me jeugdig.
Wel merk ik dat ik bij sommige bijeenkomsten, zowel privé als op mijn werk, vaak de oudste ben. Dat is een vreemde gewaarwording.
woensdag 19 april 2017 om 13:35
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:30:
[...]
Wel merk ik dat ik bij sommige bijeenkomsten, zowel privé als op mijn werk, vaak de oudste ben. Dat is een vreemde gewaarwording.Mij valt het altijd op dat de politici van tegenwoordig allemaal van die broekies van dertig zijn
[...]
Wel merk ik dat ik bij sommige bijeenkomsten, zowel privé als op mijn werk, vaak de oudste ben. Dat is een vreemde gewaarwording.Mij valt het altijd op dat de politici van tegenwoordig allemaal van die broekies van dertig zijn
woensdag 19 april 2017 om 13:35
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:30:
[...]
Ook ik heb die gewaarwoording.
Vooral meer op m'n werk, dan privé .
Merk ook dat we het nog zo slecht niet doen. Nog goed gezond (wat ik erg belangrijk vind)
Dat ik milder word,
[...]
Ook ik heb die gewaarwoording.
Vooral meer op m'n werk, dan privé .
Merk ook dat we het nog zo slecht niet doen. Nog goed gezond (wat ik erg belangrijk vind)
Dat ik milder word,
woensdag 19 april 2017 om 13:37
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:25:
[...]
Ik had met alle heren vrij weinig.
Zou ik daar dan te jong voor zijn geweest?
Ik was enorm op John Travolta, Sam Jones (Flash Gordon) en Christopher Atkins van The Blue Lagoon.
[...]
Ik had met alle heren vrij weinig.
Zou ik daar dan te jong voor zijn geweest?
Ik was enorm op John Travolta, Sam Jones (Flash Gordon) en Christopher Atkins van The Blue Lagoon.
woensdag 19 april 2017 om 13:39
Ik begin grijs te worden, van die slagen door mijn gewone haarkleur heen. Ik loop op mijn werk (zorg) nog gewoon in een t shirt, spijkerbroek en docMartens er onder. Ik heb nooit het gevoel dat dat niet meer zou kunnen vanwege mijn leeftijd.
En wat heel belangrijk is: in winkels word ik standaard met "je" aangesproken.
En wat heel belangrijk is: in winkels word ik standaard met "je" aangesproken.
woensdag 19 april 2017 om 13:41
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Mag ook hoor, dat laatste!
Ben benieuwd, wat boeit 'ons' nou zoal?
Mij nog steeds gewoon wat me op mijn dertigste ook al boeide: theater, film, kunst, antropologie, psychologie en mijn grote liefde; tv (maken en kijken).
[...]
Nee hoor Eleonora
Veel succes met deel 2.
Mag ook hoor, dat laatste!
Ben benieuwd, wat boeit 'ons' nou zoal?
Mij nog steeds gewoon wat me op mijn dertigste ook al boeide: theater, film, kunst, antropologie, psychologie en mijn grote liefde; tv (maken en kijken).