Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Hoi,

Ik heb nog niet bijgelezen hoor, maar wat een wat een weekend... We hebben elke nacht op gelopen met een kind. Bij mijn ouders, waar het stervenskoud is 's nachts

De eindstand van dit weekend: 1 koorts, 1 tandje, 1 waterpokken, 1 oorontsteking, 1 benauwd verkouden, 4 snot, 4 keelpijn en 4 heeeel weinig slaap...

Met de waterpokken gaat het wel goed, de eerste zijn al ingedroogd. Hij krabt er ook weinig aan. Hij heeft weinig eetlust en een kort lontje, maar verder ging het wel goed, behalve de nachten. Vrijdagnacht werd hij een paar keer wakker en zaterdagnacht wilde hij niet slapen, overdag trouwens ook niet het echt. Vannacht heeft ie gelukkig wel geslapen.

Zusje heeft (nog) geen waterpokken. De kans is groot dat ze het niet krijgt omdat ze nog borstvoeding=antistoffen krijgt. Maar ze was vrijdag en vrijdagnacht erg huilerig. Op een gegeven moment had ze een vies oortje, dus ze heeft oorontsteking gehad denk ik. Zaterdag ging het prima. Gisteravond onderweg naar huis werd ze helaas benauwd, slijmerig verkouden. Ze is wel om 8 uur gaan slapen maar om 00.15 werd ze benauwd en piepend wakker. We heeft met haar in de douche gestaan om stoom te inademen en we hebben een kwartiertje waterkokers open op haar kamer aangezet om de lucht vochtiger te maken. Dat werkte wel, ze heeft toen weer 2 uurtjes geslapen. Om 4 uur wakker, weer waterkokers aan en beetje gedronken maar dat wilde niet echt. Beetje water gegeven en toen heeft ze tot 8 uur geslapen. Vanmorgen goed gedronken. Ze piept minder, net even niet meer (uiteraard want ik heb de huisarts net gebeld;). Toen ze hoestte, spuugde ze een paar keer.

We hebben dus een slapeloos weekend gehad: vrijdagnacht zusje, zaterdagnacht broer en zondagnacht zusje weer. We hopen vanavond wel te kunnen slapen, we gaan er maar weer vroeg in...

Zusje rolt nu trouwens om en terug en sinds zaterdag probeert ze ook te kletsen: wawawawawa en trekt er gekken bekken bij:) En ze heeft sinds vorige week haar eerste tandje, het wordt al ene hele dame:)

Nou, ga even thee drinken, wat energie opdoen
He getsie Eendtje, wat ontzettend balen.. Dan komt ook wel alles bij elkaar. Hoop dat je vanavond inderdaad weer een beetje kunt slapen en als het ervan komt zou ik er vandaag ook even overdag in kruipen of hebben Broer en Zus geen moment dat ze samen slapen? Haha en Zusje wordt ondertussen dus wel een hele meid, lachen joh! Nou ik hoop dat ze allebei beter worden in plaats van zieker, zodat jullie ook een beetje aan je rust toekomen. Heel veel succes!

Hier gisteren naar een verjaardag geweest van een vriendinnetje van Evi-mannetje, werd ook 1 haha! Vannacht hier ook niet echt een leuke nacht gehad. Evi-mannetje om half zeven naar bed gebracht, maar vervolgens is hij elk uur wakker geweest. Uiteindelijk heeft grote Evi-man hem mee naar beneden genomen en is daar een uur gebleven. Toen weer met hem naar boven gegaan en toen heeft íe wel tot vanochtend geslapen. Heb het idee dat hier ook weer tanden, of eigenlijk kiezen aan het doorkomen zijn. Evi-mannetje is al een tijd flink aan het kwijlen en nu zat hij heel de tijd met z'n handje in z'n mond. Nou ja we zien wel.. Verder ga ik vandaag ergens kijken voor een kinderwagen. Had er eentje gezien op marktplaats, dus hoop dat het wat is. Heb nu alleen een tweedehands buggy, maar voor wat langere stukken vind ik dat niets.

Nou tot later maar weer!
Eendtje, wat een gedoe zeg. Altijd balen als ze ziek zijn en snachts dan ook nog gaan spoken. Inderdaad maar even kijken of je vandaag overdag nog even iets kan slapen.

Grappig he, dat de ontwikkeling gewoon doorgaat ook al zijn ze ziek.

Evi, het kan ook zijn dat hij wat onrustig is door die verjaardag. Zoveel indrukken en die moet hij in bed weer verwerken. Kan met voorstellen dat je weer een kinderwagen wil, loopt inderdaad wel lekkerder dan een buggy. Dan is marktplaats toch best handig !
Zusje slaapt overdag 2 a 3 keer 30 minuten, dus helaas:(
Miku2:

Ik wil het liefst 3 dagen eraan besteden. Binnenkort dan lukt het al wel om 2 dagen te doen. Mijn twee andere kids zijn 9 en 6. Die blijven op maandag over en gaan daarna na BSO dan haal ik ze om 5 uur op. Over een maand laat ik ze ook op dinsdag naar overblijf gaan zodat ik dus bijna 2 hele dagen heb. Het is echt nodig anders kan ik praktisch niets doen.

Wat spugen betreft, ik ga deze week nog naar huisarts, valt mij op dat t steeds erger wordt. Op consultatieburo bleek vorige week ook dat ze was afgevallen. Even afwachten wat HA ervan zegt.

Wat een hoop zieke lees ik hier allemaal, pfff dat valt niet mee.

Fijne week alvast allemaal!!

X
Eendtje, geen slaap vandaag dus voor jou. Nou hopen dat je vandaag een beetje vlot je bed in kunt gaan en dat de kinders dan lekker slapen! Dikke knuffel voor jou!

Niekske, toch met je kleine meid naar de huisarts. Verstandig. Even afwachten dus. Inderdaad veel zieken hè, hier om me heen trouwens ook. Fijn trouwens dat je straks twee dagen voor jezelf hebt. Dat zal dan wel een hoop schelen.

Jammie, ik deed eigenlijk helemaal nooit iets met marktplaats. Maar de laatste tijd toch een paar goede aankopen en verkopen gedaan. En inderdaad voor langere stukken is de wandelwagen gewoon fijner. Heb echt een mooie wagen gekocht vanmiddag voor een superprikkie. Hij is al best oud, maar ziet er serieus uit als nieuw! Kan trouwens best dat Evi-mannetje zo onrustig was door de verjaardag. Had ik nog niet eens aan gedacht.

Miku, vandaag weer druk aan het naaien geweest?

Hier eigenlijk niet zoveel te melden. Morgen met twee vriendinnen en de kindjes naar het zwembad. Heb ik zin in!
Evi, fijn dat je zo goed geslaagd bent. Ik doe ook niet zoveel met marktplaats. Soms koop ik wel eens kleding voor de jongens van gaastra ofzo. Maar ik heb nu al twee keer een jas gekocht waar binnen notime de rits kapot was. Helaas kan ik niet naaien en omdat te laten doen kost 25,00 en dat vind ik een tweedehands jas niet waard.

Lekker zwemmen vandaag, veel plezier!

Ik ga lunchen bij een vriendin met Job en Wouter. Zij heeft een kindje van Job's leeftijd.

Eendtje, hoe is de nacht geweest, beetje kunnen slapen ?
RESPECT!!

vind het zo goed, moeders die thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen!!!

misschien voor velen onder ons ouderwets, maar ik ben er helemaal voor!

zo fijn ook om als kind te voelen en te merken dat je vader of moeder thuis is... kom je uit school, staat er een lekker glas limonade voor je klaar, met iets lekkers erbij..... een van je ouders die gezellig even met je praat over hoe je dag was op school.....

ja helemaal goed!!
Vannacht geslapen! Van 22.25-4 en van 4.10-7.30! Jippie:) Ben nog wel snotterig en zusje pieperig maar Broer is weer helemaal boven man. Hij ziet er alleen nog niet uit, met zijn korsten;) Hij is nu lekker bij de peuters. Was nog haasten, want broer en zus sliepen uit en waren pas tegen 8.30 wakker. We waren dus iets te laat, maar ja ik laat ze het liefst zelf wakker worden:)

Ik verkoop wel eens via marktplaats, maar kopen doe ik het liefst via ebay. Heb ook veel kleertjes gekocht maar soms is het echt niks. Bij ebay kun je dat gewoon zeggen en wordt het meestal netjes opgelost ivm de feedback die je kan geven:)
Moet met de kleine naar kinderarts die gaat dan verder kijken hoe en wat met het spugen. Ze had ook eczeem daar heb ik ook wat voor gekregen, smeren maar!!

Eendtje: fijn dat je toch redelijk de nacht door bent gekomen, vermoeiend anders hoor!

Ik koop zelf tegenwoordig nooit meer via MP of Ebay, paar jaar terug wel. Ik koop nu het liefst bij 'gewone' webshops voor de kids soms voor mezelf, koop niet echt veel meer in echte winkels. Bevalt mij altijd goed vind alleen jammer van de verzendkosten maar sommige sites zijn heel redelijk en rekenen maar 2,95!
quote:labrador28 schreef op 03 februari 2009 @ 08:28:

RESPECT!!

vind het zo goed, moeders die thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen!!!

misschien voor velen onder ons ouderwets, maar ik ben er helemaal voor!

zo fijn ook om als kind te voelen en te merken dat je vader of moeder thuis is... kom je uit school, staat er een lekker glas limonade voor je klaar, met iets lekkers erbij..... een van je ouders die gezellig even met je praat over hoe je dag was op school.....

ja helemaal goed!!Hmmmm, ja enorm verstandig als je wél kunt werken. Jarenlang uit het arbeidsproces en als dan het huwelijk of de relatie misloopt de bijstand in... Zo leuk voor een kind! Alsof een kind geen fijn thuis heeft als de ouders allebei werken... Daarnaast lijkt me dat je eigen wereldje erg klein wordt, maar dat persoonlijk. Begrijp me goed: als je om gezondheidsredenen oid niet kúnt werken, vind ik het wat anders, maar inmiddels zouden moderne vrouwen toch beter moeten weten!
quote:lilaemme schreef op 03 februari 2009 @ 20:43:

[...]

Hmmmm, ja enorm verstandig als je wél kunt werken. Jarenlang uit het arbeidsproces en als dan het huwelijk of de relatie misloopt de bijstand in... Zo leuk voor een kind! Alsof een kind geen fijn thuis heeft als de ouders allebei werken... Daarnaast lijkt me dat je eigen wereldje erg klein wordt, maar dat persoonlijk. Begrijp me goed: als je om gezondheidsredenen oid niet kúnt werken, vind ik het wat anders, maar inmiddels zouden moderne vrouwen toch beter moeten weten!

Wederom: iedereen moet doen wat hij zelf wil en laten wij vrouwen nou eens ophouden met elkaar afzeiken om onze keuzes. Thuisblijven, parttime werken, full time werken: het is toch nooit goed. Helaas zijn het voornamelijk vrouwen die elkaars keuze zo bekritiseren.

En dat over scheiden etc: ja dat kan inderdaad. Dat zien we dan wel weer. Ik kan morgen ook dood neervallen of gehandicapt worden etc. Om dus te blijven werken voor het geval dat, lijkt mij alleen leiden tot 'had ik maar' later. Een juiste balans vinden tussen werk en gezin kan voor een groot deel bijdragen aan het niet gaan scheiden.
Eendtje
Ik zit er steeds meer aan te denken om het roer om te gaan gooien. Ik werk nu 2 dagen in de week bij een heel leuk bedrijf. Het is een administratieve baan waarin ik niet door kan groeien. Ik heb leuke collega's, een vast contract, maar de vraag is toch voor hoelang omdat het met het bedrijf niet lekker loopt. Ik heb altijd gezegd dat ik toch zeker wil blijven werken en dan 2 dagen als max. Ik zit lekker dicht bij huis dus in principe is het een ideale baan.

Maar...ik merk toch dat ik het fijner vind om zelf voor de kinderen te zorgen. Ik mis ze als ik aan het werk ben. Ik zit er dus over te denken om tbm te worden en daarnaast of kinderen thuis erbij op te vangen of op zaterdag als postbezorger te gaan werken.

Dan heb ik toch wat bijverdiensten. Financieel gaat dit zeker gevolgen voor ons hebben. We hebben het nu goed, niet breed maar we hoeven niet op een houtje te bijten en we kunnen nog een beetje sparen. Als ik besluit om gastouder of postbezorger te worden dan gaan we er zeker op achteruit. Maar misschien hebben we wel weer recht op hogere toeslagen? Ik vind het best lastig om te bepalen hoe erg we erop achteruit gaan. Maar wat krijg ik ervoor terug, dat ik de eerste jaren zelf voor de kinderen kan zorgen lijkt me geweldig en meer rust geven.

Verder speelt ook nog mee dat ik geen geweldige vooropleiding heb. Mavo en 2 cursussen. Mocht ik later weer ander werk willen gaan doen dan zal dat niet makkelijk zijn. (ben trouwens nu wel met een opleiding bezig)

Poe...ik vind het best lastig...Wie wil er met me meedenken?
quote:ADLmamavanM schreef op 04 februari 2009 @ 10:01:

Ik zit er steeds meer aan te denken om het roer om te gaan gooien. Ik werk nu 2 dagen in de week bij een heel leuk bedrijf. Het is een administratieve baan waarin ik niet door kan groeien. Ik heb leuke collega's, een vast contract, maar de vraag is toch voor hoelang omdat het met het bedrijf niet lekker loopt. Ik heb altijd gezegd dat ik toch zeker wil blijven werken en dan 2 dagen als max. Ik zit lekker dicht bij huis dus in principe is het een ideale baan.

Maar...ik merk toch dat ik het fijner vind om zelf voor de kinderen te zorgen. Ik mis ze als ik aan het werk ben. Ik zit er dus over te denken om tbm te worden en daarnaast of kinderen thuis erbij op te vangen of op zaterdag als postbezorger te gaan werken.

Dan heb ik toch wat bijverdiensten. Financieel gaat dit zeker gevolgen voor ons hebben. We hebben het nu goed, niet breed maar we hoeven niet op een houtje te bijten en we kunnen nog een beetje sparen. Als ik besluit om gastouder of postbezorger te worden dan gaan we er zeker op achteruit. Maar misschien hebben we wel weer recht op hogere toeslagen? Ik vind het best lastig om te bepalen hoe erg we erop achteruit gaan. Maar wat krijg ik ervoor terug, dat ik de eerste jaren zelf voor de kinderen kan zorgen lijkt me geweldig en meer rust geven.

Verder speelt ook nog mee dat ik geen geweldige vooropleiding heb. Mavo en 2 cursussen. Mocht ik later weer ander werk willen gaan doen dan zal dat niet makkelijk zijn. (ben trouwens nu wel met een opleiding bezig)

Poe...ik vind het best lastig...Wie wil er met me meedenken?

Ik schrijf hier niet mee, omdat ik ( nog geen) thuisblijfmoeder ben, maar lees wel vaak de berichten.

Ik heb vorige week mijn baan opgezegd en ben dus vanaf april een thuisblijfmoeder.

Ik heb een goede opleiding gehad en veel werkervaring, dus ik hoef gelukkig ook niet bang te zijn dat ik niet meer aan de bak kom, bovendien is er altijd werk in mijn beroepsgroep ( klinkt lekker officieel)

Ik word dan gastouder en ga een opleiding doen.

Heb die keuze gemaakt met dezelfde redenen die jij aangeeft.

Zelf voor mijn kind willen zorgen en niet al die stress die al het werken en halen brengen kinderdagverblijf opleverd.

Mijn werk is, voor mij, veel te hectisch en intensief om er zomaar bij te doen.

Dus daarom de keuze.

Als ik jou was zou ik in de avonduren opleidingen gaan doen om wat achter de hand te hebben.

Veel sterkte met de keuze. Ik ben al een week een heel blij en gezellig mens nu ik deze keuze heb gemaakt .
Nou ik schrijf dan ook maar even een stukje.

Ik werk wel maar ook als gastouder en ben dus ook thuis voor mijn kinderen (5 en 8 jaar).

Ik vang kindjes flexibel op, dus sommige dagen ben ik vrij andere heb ik soms wel 5 kindjes van rond een jaar, heel leuk.

Voorheen werkte ik fulltime in de verpleging maar dat ging me zo erg opbreken, ook omdat ik niet meer zag hoe het nou eigenlijk met mijn kinderen ging. School en zo, ik voelde me zo niet betrokken, ik was alleen maar bezig met schoonmaken en koken als ik thuis was.

Nu dus al een jaar thuis met opvang aan huis (kindjes van oudcollega's, erg leuk)

Heel soms mis ik de werkvloer maar ik kan zeggen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, mijn kinderen bloeien weer op.
Nou ben er even niet en ik mis gelijk weer een hele discussie

Eendtje, wat fijn dat je tenminste een beetje hebt geslapen. En Broer is beter, gelukkig maar. Nu jij nog een beetje opknappen en dan kunnen jullie er weer tegenaan..Hmmm ik koop eigenlijk nooit iets via Ebay. Ga ook eens kijken.

Niekske, fijn dat jullie doorgestuurd zijn. Moeten jullie al binnenkort. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Miku, hoe is het bij jullie?

ADL, ik vind het heel moeilijk om je een advies te geven.. Vooral omdat ik het voor mezelf ook niet echt weet. Het klinkt alsof je de ideale combinatie hebt gevonden, maar je diep van binnen toch liever thuis wil blijven. Dus dat je eigenlijk al weet wat je wilt.. Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij is gegaan en hoe ik er nu tegenaan kijk.

Ik zelf ben van een heel drukke baan naar niks gegaan. En ik weet eerlijk gezegd niet hoe het was geweest als ik gewoon een rustige baan had gehad die goed met thuis te combineren is. Maar ik weet wel dat ik nu van elke dag thuis geniet. En dat ik het heerlijk vind dat ik de zorg voor mijn kind niet uit hoef te besteden, maar dat helemaal zelf kan doen. De een wordt daar gek van, voor mij werkt het. Wij wisten ook niet of we het zouden trekken zonder mijn salaris. Vriendlief verdient een hoop, maar ons huis is op ons beider salaris gekocht, dus het was toch best heel spannend. Maar goed uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. En qua financieën werkt het prima. Als nu zou blijken dat we echt niks meer zouden kunnen, zou ik vrijwel meteen weer aan de slag kunnen. Ik heb mijn baan namelijk nog. Dat maakt de beslissing voor mij misschien ook minder definitief.. Succes met je keuze!

Hier gisteren niet gezwommen. Ik was ziek! Gelukkig was het van korte duur, want het gaat vandaag alweer stukken beter.

Dames, fijne dag vandaag en tot later weer!
Jammie, ik vergeet jou helemaal. Hoe was je lunch gisteren?

Zusenzo, fijn dat jouw keuze ook zo'n succes is. Leuk dat je nu kinderen van oudcollega's opvangt.

Spoockey, je baan dus opgezegd vorige week. En blij dus met je keuze. Ik had dat ook meteen, toen ik had besloten te stoppen toen viel er direct zo'n gigantische last van me af. En hoewel je pas echt gaat stoppen in april ben je welkom hoor om mee te schrijven
hallo, ik leef nog (en mis idd ook weer heel wat, djiezzz ik kijk ook weer ff een paar dagen niet!) heb het nu even druk dus ik ga vanavond alles bijlezen en reageren.
Evi, gelukkig dat je maar even ziek was, alleen jammer van het zwemmen. Lunch was erg gezellig. Het kindje van mijn vriendin is 6 weken ouder dan Job, maar loopt nog absoluut niet, maar zegt wel weer wat woordjes. Grappig dat er zo'n verschil al is op die leeftijd. Maar ook veel overeenkomsten (gooien met eten enzo).

Spookey, fijn dat je helemaal blij met je keuze, kan me goed voorstellen. En als je de stress van het halen en brengen van en naar een kinderdagverblijf al veel vind, wacht maar tot ze naar school gaan, vind ik nog veel hectischer.

ADL, moeilijke beslissing. Op zich is een baan voor 2 dagen en in de buurt wel erg ideaal. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je graag bij je kinderen wilt zijn. Hoe oud zijn ze ? Eerlijk gezegd vind ik werken en kinderen in de crecheleeftijd makkelijker te combineren dan als ze naar school gaan. Voor-e n naschoolseopvang is hier niet zo goed geregeld.

Financieel gezien hebben wij het nooit berekend toen ik stopte met werken en eigenlijk gaat het prima. En toen ik werkte ging ook alles op, hoor. Op de een of andere manier pas je je toch wel aan, denk ik.

Miku, goed dat je nog leeft !
[quote]Jammie schreef op 04 februari 2009 @ 14:40:

Spookey, fijn dat je helemaal blij met je keuze, kan me goed voorstellen. En als je de stress van het halen en brengen van en naar een kinderdagverblijf al veel vind, wacht maar tot ze naar school gaan, vind ik nog veel hectischer.

Ja, dat lijkt me inderdaad nog veel hectischer.

Voor en naschoolse opvang. Kinderen weer op tijd naar bed met hun buik vol eten.

Ik denk dat het me wel gaat bevallen.

Na de geboorte van mijn dochtertje heb ik twee maanden onbetaald verlof gehad en toen kon ik me ook prima vermaken.

Nu zijn mijn dochtertje en ik allebei zieken en na veel gebroken nachten ben ik heel blij dat ik me vanaf april dan niet meer naar mijn werk hoef te sleuren en op te klok te kijken hoeveel uur ik nog "moet". Nu hangen we een dagje rond en denk ik dat we ons allebei morgen weer een stuk beter zouden voelen dan na een dag niet lekker zijn en naar het werk gaan/ creche.

Maar als ik voor twee dagen een hele rustige baan zou hebben en niet zoals nu de hele dag gestresst heen en weer hoef te rennen, zou ik misschien anders kiezen.

Leuk trouwens dat ik al mee kan schrijven al ben ik nog geen officiele thuisblijfmoeder
quote:zusenzo schreef op 04 februari 2009 @ 10:30:

Nou ik schrijf dan ook maar even een stukje.

Ik werk wel maar ook als gastouder en ben dus ook thuis voor mijn kinderen (5 en 8 jaar).

Ik vang kindjes flexibel op, dus sommige dagen ben ik vrij andere heb ik soms wel 5 kindjes van rond een jaar, heel leuk.

Voorheen werkte ik fulltime in de verpleging maar dat ging me zo erg opbreken, ook omdat ik niet meer zag hoe het nou eigenlijk met mijn kinderen ging. School en zo, ik voelde me zo niet betrokken, ik was alleen maar bezig met schoonmaken en koken als ik thuis was.

Nu dus al een jaar thuis met opvang aan huis (kindjes van oudcollega's, erg leuk)

Heel soms mis ik de werkvloer maar ik kan zeggen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, mijn kinderen bloeien weer op.

Leuk, ik werk ook in de verpleging en word ook gastouder.

Ben benieuwd hoe het zal zijn en heb er zin in. Ben nu op marktplaats aan het snuffelen voor speelgoed etc.

Dochter is zeven maanden, dus ik heb nog niet zoveel.

Hoe ziet jouw dag als gastouder er zo'n beetje uit?
Jammie, mijn kinderen zijn 2,5 en 5 maanden.

Weet je, enerzijds vind ik het lekker dat ik de afwisseling heb van werken en thuis zorgen voor de kinderen, maar ik heb gewoon het idee dat ik zoveel mis. Het gaat zo hard op deze leeftijd! En ik vind het ook gewoon heerlijk om overdag lekker aan te rommelen, zou me absoluut niet vervelen thuis (de kinderen geven me al een hoop werk, maar zou ik daarnaast nog tijd overhebben dan weet ik altijd wel wat te doen, veel hobby's ed). Tja, het financiele plaatje is iets waar wij goed naar moeten kijken. Manlief verdient Modaal, en daarbovenop zouden we nog wel recht hebben op wat toeslagen en teruggave van de belasting maar het is en blijft geen vetpot.
Hier ook modaal, maar we hebben de keus gemaakt dan maar wat minder geld en meer tijd voor elkaar:)

Marktplaats is leuk, maar kijk ook eens in de kringloopwinkel. Ook vaak leuke dingen vooral speelgoed en geen verzendkosten:)
Spookey,

Op de dagen dat er een kindjes komen komt de eerste om 7.00 en de laatste om 7.30.

We gaan dan met z'n allen ontbijten en dan aankleden en mijn kinderen naar school brengen.

Bij thuis komst even spelen en teletubbies kijken en dan even slapen.

Dan ruim ik alles even op en maak alles klaar voor de lunch en leg de luiers ed klaar voor als ze wakker worden.

Meestal worden ze rond 11.00/11.15 weer wakker en om 11.30 wandelen we weer naar school en bij terugkomst gaan we lunchen.

Na de lunch spelen we met little people en auto's en de poppen of gaan we kleuren (maar ze zijn nog wel klein dus dat is leuk voor 5 minuten).

Mijn kinderen lopen om 13.00 alleen naar school en dan gaan wij verhaaltjes lezen en dan weer even slapen.

Om 15,00 worden ze meestal weer wakker en dan gaan we even naar buiten en gaan we naar de speeltuin, vlakbij mijn huis en daar wachten we op mijn jongens, met mooi weer neem ik fruit mee en de drink bekers en eten we het fruit buiten maar nu eten we fruit thuis .

Om 16,30 en om 17.00 worden ze weer opgehaald.

De meeste kindjes slapen nog twee keer maar soms ook maar 1 keer, belangrijkste is regelmaat, dat ze weten wat er gaat komen.

Ik heb ook wel de meest lieve opppas kindjes hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven