De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

quote:Dymphnatam schreef op 19 april 2017 @ 13:39:

Ik begin grijs te worden, van die slagen door mijn gewone haarkleur heen. Ik loop op mijn werk (zorg) nog gewoon in een t shirt, spijkerbroek en docMartens er onder. Ik heb nooit het gevoel dat dat niet meer zou kunnen vanwege mijn leeftijd.

En wat heel belangrijk is: in winkels word ik standaard met "je" aangesproken.Dat heeft ongetwijfeld met je verschijning te maken maar U is ook een beetje uit de gratie geraakt heb ik het idee. Mijn kinderen spreken zelfs een hoogleraar op de universiteit aan met "jij". Vind ik zelf best ongepast maar is daar heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 19 april 2017 @ 13:35:

[...]

Mij valt het altijd op dat de politici van tegenwoordig allemaal van die broekies van dertig zijn Of dat zelfs wereldleiders jonger zijn dan je zelf bent (Obama, Cameron)
quote:leclair schreef op 19 april 2017 @ 13:35:

[...]

Ook ik heb die gewaarwoording.

Vooral meer op m'n werk, dan privé .

Merk ook dat we het nog zo slecht niet doen. Nog goed gezond (wat ik erg belangrijk vind)

Dat ik milder word,En dat het me geen mallemoer meer kan schelen wat men van me vindt. Het zal me een zorg zijn dat iemand me maf, dik, lelijk, dom, eigenwijs of een haaibaai vindt. Zó bevrijdend, dat gevoel !
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:43:

[...]

Of dat zelfs wereldleiders jonger zijn dan je zelf bent (Obama, Cameron)Ja inderdaad!
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:47:

[...]

En dat het me geen mallemoer meer kan schelen wat men van me vindt. Het zal me een zorg zijn dat iemand me maf, dik, lelijk, dom, eigenwijs of een haaibaai vindt. Zó bevrijdend, dat gevoel !Dit herken ik heel erg en is voor mij pas het laatste jaar van toepassing eigenlijk. Was altijd best bang voor wat men van me vond, maar dat kan me nu geen barst meer schelen, Heerlijk!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 13:41:

[...]

Mag ook hoor, dat laatste!

Ben benieuwd, wat boeit 'ons' nou zoal?

Mij nog steeds gewoon wat me op mijn dertigste ook al boeide: theater, film, kunst, antropologie, psychologie en mijn grote liefde; tv (maken en kijken).

Heel fijn Eleonora

Wat mij boeit is psychologie en seksuologie. TV vooral misdaadseries. of bv "weet ik veel" of het programma van Goedele Liekens on top. , Dat het blijkbaar enorm nodig is mensen , de goede of betere weg te wijzen. Muziek ; vind die flashmops leuk.

Helaas moet ik naar m'n werk Heb de avonddienst en nee ik werk niet in de verpleging Zit in de catering.
Toen ik aan de universiteit kwam werken als begin dertiger werd ik nog wel eens voor student versleten. Master student of PhD student, dat wel. Maar inmiddels zijn de studenten van de leeftijd van mijn kinderen en ben ik in eerste instantie voor de studenten echt "U". Ze stappen meestal wel snel over op "je".
quote:leclair schreef op 19 april 2017 @ 13:52:

[...]

Heel fijn Eleonora

Wat mij boeit is psychologie en seksuologie. TV vooral misdaadseries. of bv "weet ik veel" of het programma van Goedele Liekens on top. , Dat het blijkbaar enorm nodig is mensen , de goede of betere weg te wijzen. Muziek ; vind die flashmops leuk.

Helaas moet ik naar m'n werk Heb de avonddienst en nee ik werk niet in de verpleging Zit in de catering.Ik ben erg politiek geïnteresseerd en kijk erg graag Britse detectives. Verder vind je me veel buiten.
quote:aviv_13 schreef op 19 april 2017 @ 13:53:

Toen ik aan de universiteit kwam werken als begin dertiger werd ik nog wel eens voor student versleten. Master student of PhD student, dat wel. Maar inmiddels zijn de studenten van de leeftijd van mijn kinderen en ben ik in eerste instantie voor de studenten echt "U". Ze stappen meestal wel snel over op "je".Mijn dochter is net gepromoveerd. Tijdens haar promotie waren de regels heel streng wat betreft aanspreektitel. Maar daarbuiten merk ik er weinig van.
Wat mij boeit:

geschiedenis, kunst, muziek. Ik ga graag naar bioscoop of theater of naar een popconcert. Ik lees veel, maak cryptogrammen en zing in een koor (met repertoire van Bach tot Beatles, van musical tot gospel). Verder ga ik graag kleding shoppen en kijk redelijk veel tv. Voornamelijk detectives, BBC, quizprogramma's (2 voor 12).
Ik ben 45. En ik voel sinds een jaar of 3 dat ik ouder word...althans lichamelijk.

En dan volgt het geestelijk ouder voelen vanzelf
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 14:15:

Wat mij boeit:

geschiedenis, kunst, muziek. Ik ga graag naar bioscoop of theater of naar een popconcert. Ik lees veel, maak cryptogrammen en zing in een koor (met repertoire van Bach tot Beatles, van musical tot gospel). Verder ga ik graag kleding shoppen en kijk redelijk veel tv. Voornamelijk detectives, BBC, quizprogramma's (2 voor 12).

2 voor 12 kijk ik ook en verder (naast detectives) veel discussie- en praatprogramma's ( tot mijn man er helemaal gek van wordt) . Buitenhof, Pauw enz.

Sporten 1x in de week, veel buiten lopen, fietsen en tuinieren.

Lezen heb ik heel veel gedaan maar tot mijn schande moet ik bekennen dat ik tegenwoordig meer op het tablet zit te surfen dan een boek lees. Hmmmm foute ontwikkeling.
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:47:

[...]

En dat het me geen mallemoer meer kan schelen wat men van me vindt. Het zal me een zorg zijn dat iemand me maf, dik, lelijk, dom, eigenwijs of een haaibaai vindt. Zó bevrijdend, dat gevoel !

Ja dat!!!!

Ik voel me nog jong genoeg om "mee te doen" en oud genoeg om me niks meer aan te trekken wat "men" daarvan vindt. Heerlijke leeftijdsfase, dit.
quote:RockOla schreef op 19 april 2017 @ 14:24:

Ik ben 45. En ik voel sinds een jaar of 3 dat ik ouder word...althans lichamelijk.

En dan volgt het geestelijk ouder voelen vanzelf Ik ben ernstig ziek geweest, een kankeroperatie gehad (zoals het er nu uitziet met hele goede afloop gelukkig) en de laatste jaren heb ik artrose-achtige klachten. Maar ik voel me niet ouder hierdoor, wel kwetsbaarder....
quote:leclair schreef op 19 april 2017 @ 13:52:

[...]

Heel fijn Eleonora

Helaas moet ik naar m'n werk Heb de avonddienst en nee ik werk niet in de verpleging Zit in de catering.

Werk ze!

Seksuologie heeft niet zozeer mijn interesse, seks wel.

Ik dacht uitgesekst te zijn, al in 2004 of zo, seks was niet echt prio in mijn huwelijk maar ik ben nu actiever dan ooit op dat vlak.

Vind ik een bonus op mijn middelbare dag.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 14:54:

[...]

Werk ze!

Ik dacht uitgesekst te zijn, al in 2004 of zo, seks was niet echt prio in mijn huwelijk maar ik ben nu actiever dan ooit op dat vlak.

quote:herfstappeltaart schreef op 19 april 2017 @ 14:34:

[...]

Ik ben ernstig ziek geweest, een kankeroperatie gehad (zoals het er nu uitziet met hele goede afloop gelukkig) en de laatste jaren heb ik artrose-achtige klachten. Maar ik voel me niet ouder hierdoor, wel kwetsbaarder....

Kan ik me voorstellen. Wat naar dat je ernstig ziek bent geweest.

Mijn echtgenoot is 2x ernstig ziek geweest en heeft diverse kwalen. Dat maakt je dagelijks bewust van hoe belangrijk gezondheid is en hoe kwetsbaar je bent, ook als echtpaar, terwijl ik zelf gelukkig kerngezond ben.
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 15:01:

[...]

Kan ik me voorstellen. Wat naar dat je ernstig ziek bent geweest.

Mijn echtgenoot is 2x ernstig ziek geweest en heeft diverse kwalen. Dat maakt je dagelijks bewust van hoe belangrijk gezondheid is en hoe kwetsbaar je bent, ook als echtpaar, terwijl ik zelf gelukkig kerngezond ben.Is zeker waar. Gezondheid is het allerbelangrijkste. Als dat wegvalt word je heel kwetsbaar.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 14:54:

[...]

Werk ze!

quote:herfstappeltaart schreef op 19 april 2017 @ 13:58:

[...]

Mijn dochter is net gepromoveerd. Tijdens haar promotie waren de regels heel streng wat betreft aanspreektitel. Maar daarbuiten merk ik er weinig van.Tijdens een promotie zijn de kledingregels hier ook heel streng. Buiten dat merk ik daar ook nooit wat van!
Jaaa! Sex houdt je jong! de beste lichaamsbeweging die er is! Goed voor je conditie en als je jezelf regelmatig in allerlei standjes plooit blijf je soepel

Fijn dat het weer goed met je gaat herfstappeltaart!
We zijn overgestapt van Ziggo naar KPN en nu hebben we 'ONS' niet meer. Dus ik kan geen James Herriot meer kijken.
quote:RockOla schreef op 19 april 2017 @ 15:50:

Jaaa! Sex houdt je jong! de beste lichaamsbeweging die er is! Goed voor je conditie en als je jezelf regelmatig in allerlei standjes plooit blijf je soepel

Fijn dat het weer goed met je gaat herfstappeltaart!

Hardlopen is ook leuk

(en eens@herfstappeltaart)
quote:Dymphnatam schreef op 19 april 2017 @ 16:50:

[...]

Hardlopen is ook leuk

(en eens@herfstappeltaart)Doe mij maar horizontaal hardlopen.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Hunniebunnie schreef op 19 april 2017 @ 16:48:

We zijn overgestapt van Ziggo naar KPN en nu hebben we 'ONS' niet meer. Dus ik kan geen James Herriot meer kijken. Er zullen vast wel afleveringen op internet te vinden zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven