Yess! Zwanger!?!!

20-04-2017 13:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even wat positiviteit nodig. Mijn dochter is 10 maanden en ik ben er net achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Gepland! Bewust gestopt met anticonceptie, omdat het meer dan welkom is. Daarnaast ben ik 34, dus wilden mijn vriend en ik ook geen jaren tussen de kinderen laten.

Allemaal super dus, maar nu ik ook daadwerkelijk zwanger ben, vliegt het me even naar de keel. De oudste is dus zo'n anderhalf als nr. 2 komt.

Ik WEET dat dit flink druk zal worden en dat is ook helemaal oké, maar heb het dus na de eerste blijheid even heel benauwd.

Iemand die me wat moed in kan spreken? ;)
Anderhalf jaar ertussen is echt prima hoor, mits je je kind straks al dingetjes gaat leren. Denk aan: op de billen de trap afschuiven (wel beginnen met eerst jouw hand vasthouden), met trappetje zelf op de commode klimmen, zelf op de bank gaan zitten, uitgestelde aandacht (mama maakt eerst .... af, dan kom ik je voorlezen/helpen/naar je kijken) etc.
Gefeliciteerd ook!
Beankt, dit zijn reacties waar ik echt even wat aan heb
Komt allemaal goed!

Hier precies hetzelfde. Met 9 mnd wilden we het weer proberen voor een 2de. Met het idee dat het "even" zou duren,

Ja niet dus. Oudste was 10 mnd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.

Ook ik moest even (een paar keer) flink slikken....

Oudste was bijna 19 mnd toen kleine werd geboren.

En ja, het is even zwaar maar als je je daarop instelt valt het echt wel mee allemaal!

Ik had heel snel een ritme. De ene keer moet oudste even wachten, andere keer de baby. Je kunt nu eenmaal niet 2 kindjes tegelijk tevreden stellen.

Jongste is nu bijna 4 mnd en het gaat steeds makkelijker!

Enne..gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Fijn om te horen. Moest het even kwijt en mijn vriend wil ik er niet mee lastig vallen, want die heeft zelfde
Mijn kinderen zitten niet zo dicht op elkaar, maar mijn ervaring is dat het vooral even bikkelen is als ze klein zijn, maar dat het dan makkelijker wordt, want dan kunnen ze dingen samen doen. Als ze klein zijn, zit je toch als in de slaapjes, luiers etc., dus dan heb je dat maar alvast 2x gehad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
En bedankt voor de felicitaties!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb zelf nog geen kinderen, maar wij zijn wel bezig met zwanger worden. Ervaringen uit mijn omgeving: Mijn zus was ook 10 maanden na de geboorte weer zwanger. Het leuke is dat beide kinderen dezelfde interesses hebben waardoor ze o.a. veel samen spelen. Praktisch gezien geeft het natuurlijk voor en nadelen. Maar de tips van Lapmis werken bij mijn zus. Zij zou het niet anders willen. Daarnaast leert de jongste snel dingen van de oudste en hebben ze een ritme dat op elkaar aansluit. Waardoor mama weer meer tijd voor zichzelf heeft. Dus komt allemaal goed.
Gefelicteerd met de positieve test!

Hier had ik hetzelfde (of nouja, oudste was toen 11 maand toen ik positief testte).

Nu is de jongste bijna 8 weken en natuurlijk is het druk, maar het lukt allemaal mooi! Ik had wel een dreumes die pas met 17 maanden ging lopen (en toen was ik over 2 maanden uitgerekend) Dus dat was wel even benauwd haha! Maar sindsdien is ze zo veel zelfstandiger geworden en scheelt een hoop!

Van te voren ben ik al goed gaan oefenen met zelf trap op - en af, klimmen op stoel en zo min mogelijk tillen. Ik wist namelijk dat ik keizersnede zou krijgen.

Dus, geen zorgen en geniet er van!
Bedankt voor alle tips en geruststellingen. Ik begin er weer helemaal blij mee te zijn!! :D

En Roosjetulp, met keizersnee is het helemaal uitdaging. Fijn dat het goed lukt!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik lees even mee, dochter is net 1 geworden en ik ben nu 8,5 week zwanger. Ze was dus ook 10 maanden toen ik zwanger bleek te zijn. Ook gepland en super blij mee maar ik herken wel wat je zegt.

Ik vraag me bv ook af hoe dit met de kinderwagen moet. Maar de "zorgen" die ik heb, zijn vooral praktische dingen dus komt vast goed.

En ik denk ook dat 2 kindjes sowieso wel pittig is, ook als er meer leeftijdsverschil tussen zit. Als je een kindje van 3 of 4 hebt, moet je weer helemaal in het baby-ritme komen lijkt me. Nu ben ik nog een beetje gewend aan de gebroken nachten enzo;-).
Gefeliciteerd! Hier precies dezelfde situatie, zit 18 maanden tussen. Was ook gepland, maar toch erg geschrokken van de snelheid. Nu is de jongste 10 maanden en is het super leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten, ze spelen en lachen veel samen. De eerste maanden is het idd even bikkelen, maar zodra je een ritme hebt, dan wordt het een stuk makkelijker. Veel succes!
Festina lente
quote:puknijmegen schreef op 20 april 2017 @ 13:57:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik lees even mee, dochter is net 1 geworden en ik ben nu 8,5 week zwanger. Ze was dus ook 10 maanden toen ik zwanger bleek te zijn. Ook gepland en super blij mee maar ik herken wel wat je zegt.

Ik vraag me bv ook af hoe dit met de kinderwagen moet. Maar de "zorgen" die ik heb, zijn vooral praktische dingen dus komt vast goed.

En ik denk ook dat 2 kindjes sowieso wel pittig is, ook als er meer leeftijdsverschil tussen zit. Als je een kindje van 3 of 4 hebt, moet je weer helemaal in het baby-ritme komen lijkt me. Nu ben ik nog een beetje gewend aan de gebroken nachten enzo;-).Wat betreft kinderwagen, wij hadden zo'n kids-sit voor de Joolz gekocht maar daar bleek de oudste nog iets te klein voor te zijn. Dus heb voor 6 maandjes een Phil & Ted's duowagen via marktplaats gekocht, was ideaal. Na 6 maanden was oudste er aan toe om op kids-sit te zitten, dus Phil & Ted's Duowagen weer gemakkelijk verkocht op marktplaats. Is denk ik afhankelijk van hoe goed de oudste al loopt/stil kan zitten op een wiebelig stoeltje wat voor wagen je nodig hebt.
Festina lente
Wat grappig dat zo veel anderen het herkennen!! Ik voelde me zo schuldig dat ik niet gewoon alleen maar blij was, maar ben dus niet de enige.

En net als jij Puk, zijn t vooral de praktische zaken waar ik me druk om maak. En dat is niet het belangrijkste.
Het dochtertje van mijn zus was 4 maanden toen ze terug zwanger was. Gepland, want ze wilde het leeftijdsverschil zo klein mogelijk houden. Het was pittig, maar ze had het niet anders gewild.
Life is short. Eat dessert first.
Wow dat is helemaal snel, Doornroosje!! :o
Hier 16 maanden er tussen (gepland)

Laatste maand vd zwangerschap en eerste maanden met baby waren intensief

Maar nu is het zo leuk! Ze zijn nu bijna 1.5 en bijna 3. Ze zijn elkaars beste vrienden (en natuurlijk maken ze soms ruzie), waar de 1 gaat is de ander
Ja als ze eenmaal wat ouder zijn, zie ik inderdaad vooral voordelen! En die eerste maanden komen we ook wel door
Mijn oudste was 8 maanden toen ik weer zwanger was. De zwangerschap was zwaar door de vermoeidheid maar nu de 2e er is vind ik het ontzettend leuk. Ik ervaar het nu zeker niet als extreem zwaar of druk maar dat komt ook doordat beide kinderen goede slapers zijn.

Ik heb vrijwel elke middag 3 uur voor mezelf, dan slapen ze .

Verder weet ik nog een hoop van de 1e, zaten we nog helemaal in de luiers en slaapjes en zijn wij vooral veel relaxter. Ik vind het heel leuk!!

Gefeliciteerd!
Dank je Pien!!! Ik begin er ook weer steeds enthousiaster over te worden!!! :D :D
Tussen mijn twee dochters zit precies18 maanden. De jongste is nu 10 weken en het is druk, maar echt wel te doen hoor. Zelfs als je bedenkt dat ik ook nog een zoon van 10 jaar heb rondlopen. Het komt goed!
Onze oudste 2 schelen iets meer (20 maanden). 't Zijn inmiddels pubers en het is nog steeds leuk dat ze niet veel in leeftijd verschillen. Toen ze zo heel klein waren vond ik zoiets als 'even naar de eendjes' een hele onderneming, maar ze kunnen en konden altijd heel goed met elkaar overweg. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik mijn handen vol had, ze speelden heerlijk samen.

Nog een voordeel: ze zijn min of meer tegelijkertijd toe aan dezelfde dingen. Ik bedoel: dingen als speeltuinen of musea. Wat voor een tienjarige leuk is, is voor een peuter niet altijd leuk.

Nu zitten ze op dezelfde VO-school in opvolgende klassen en kunnen samen heerlijk kletsen over leraren en medeleerlingen. Ook houden ze veel van muziek en delen dat met elkaar. Dus ik zie eigenlijk alleen maar voordelen van een klein leeftijdsverschil

Toen ze heel klein waren, woonden wij in een nieuwbouwwijk zonder winkels. Ik had toen wel altijd een goed gevulde voorraadkast, zodat ik niet voor elk wissewasje met ze op pad hoefde. Boodschappen deed ik als mijn man thuis was.

Gefeliciteerd, het is echt leuk, twee van die kleintjes!
Dank voor alle lieve, geruststellende berichtjes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven