Salaris
maandag 24 april 2017 om 10:36
Werken via een uitzendbureau is iets anders dan werken bij het bedrijf zelf. Het uitzendbureau biedt het minimale aan salaris en dit is niet marktconform. Anders zou een uitzendbureau ook niet verdienen aan het uitzenden van mensen.
Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.
Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.
maandag 24 april 2017 om 10:39
quote:xx_angel_xx schreef op 24 april 2017 @ 10:36:
Werken via een uitzendbureau is iets anders dan werken bij het bedrijf zelf. Het uitzendbureau biedt het minimale aan salaris en dit is niet marktconform. Anders zou een uitzendbureau ook niet verdienen aan het uitzenden van mensen.
Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.
Werken via een uitzendbureau is iets anders dan werken bij het bedrijf zelf. Het uitzendbureau biedt het minimale aan salaris en dit is niet marktconform. Anders zou een uitzendbureau ook niet verdienen aan het uitzenden van mensen.
Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.
maandag 24 april 2017 om 10:40
maandag 24 april 2017 om 10:41
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:39:
[...]
Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.
Exact, dat bedoel ik ook!
Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...
[...]
Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.
Exact, dat bedoel ik ook!
Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...
maandag 24 april 2017 om 10:42
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 10:40:
We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.
Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.
Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.
We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.
Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.
Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.
maandag 24 april 2017 om 10:47
quote:nickname86 schreef op 24 april 2017 @ 10:42:
[...]
Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.
Het klopt inderdaad dat intercedenten bij uitzendbureau's bar weinig betaalt krijgen.
Maar als je een betaalde baan aangeboden krijgt in dit stadium kun je die beter wel aannemen. De meeste afgestudeerde Hbo'ers beginnen als stagiair, dus dit valt dan nog best mee.
[...]
Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.
Het klopt inderdaad dat intercedenten bij uitzendbureau's bar weinig betaalt krijgen.
Maar als je een betaalde baan aangeboden krijgt in dit stadium kun je die beter wel aannemen. De meeste afgestudeerde Hbo'ers beginnen als stagiair, dus dit valt dan nog best mee.
maandag 24 april 2017 om 10:48
Veel intercedenten zijn toch HBO-geschoold? Zij zullen vast meer verdienen, en dus het gemiddelde aardig opschroeven.
Ik vind net iets meer dan minimumloon voor een twintigjarige die net van school komt helemaal niet zo gek.
Ze doet wel hetzelfde werk als iemand van 23+ maar heeft nog geen ervaring dus verzet niet dezelfde hoeveelheid werk.
Ik vind net iets meer dan minimumloon voor een twintigjarige die net van school komt helemaal niet zo gek.
Ze doet wel hetzelfde werk als iemand van 23+ maar heeft nog geen ervaring dus verzet niet dezelfde hoeveelheid werk.
maandag 24 april 2017 om 10:54
Ik kreeg als HBO'er als intercedent hetzelfde salaris aangeboden hoor.. Als eerste baan. Belachelijk gewoon. Daarom solliciteer ik ook niet meer op dat soort functies. Ben begonnen als HR medewerker en kreeg daarvoor €1800 bruto ongeveer (zonder ervaring).
Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.
Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.
maandag 24 april 2017 om 10:57
maandag 24 april 2017 om 11:02
quote:nickname86 schreef op 24 april 2017 @ 10:41:
[...]
Exact, dat bedoel ik ook!
Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...Netto houd je vrijwel hetzelfde over gezien alle belastingvoordelen/schijven indeling. Zal me niks verbazen als er van de 1200 bruto 1050-1100 netto overblijft.
[...]
Exact, dat bedoel ik ook!
Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...Netto houd je vrijwel hetzelfde over gezien alle belastingvoordelen/schijven indeling. Zal me niks verbazen als er van de 1200 bruto 1050-1100 netto overblijft.
maandag 24 april 2017 om 11:04
quote:Cupcake1988 schreef op 24 april 2017 @ 10:54:
Ik kreeg als HBO'er als intercedent hetzelfde salaris aangeboden hoor.. Als eerste baan. Belachelijk gewoon. Daarom solliciteer ik ook niet meer op dat soort functies. Ben begonnen als HR medewerker en kreeg daarvoor €1800 bruto ongeveer (zonder ervaring).
Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.
Dank voor je reactie!
Wij krijgen inderdaad als hr-medewerker ook meer dan intercedent. Blijkbaar ligt daar toch echt een groot verschil ondanks dat je dezelfde vooropleiding hebt!
Ik kreeg als HBO'er als intercedent hetzelfde salaris aangeboden hoor.. Als eerste baan. Belachelijk gewoon. Daarom solliciteer ik ook niet meer op dat soort functies. Ben begonnen als HR medewerker en kreeg daarvoor €1800 bruto ongeveer (zonder ervaring).
Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.
Dank voor je reactie!
Wij krijgen inderdaad als hr-medewerker ook meer dan intercedent. Blijkbaar ligt daar toch echt een groot verschil ondanks dat je dezelfde vooropleiding hebt!
maandag 24 april 2017 om 11:08
hoeveel relevante werkervaring heeft ze?
Verder is het een gemiddelde. Een functie, qua zwaarte en moeilijkheid, is vaak heel verschillend per bedrijf. Als beginnende intercedent werk je misschien wel heel hard, maar je productiviteit is natuurlijk niet te vergelijken met die van iemand die er al jaren zit.. Dus 'precies hetzelfde doen' klopt niet altijd.
Het loon zit boven het minimum loon, en het is niet veel. Ze kan proberen om er meer uit te halen, maar het is geen garantie of dat dit lukt.
Verder is het een gemiddelde. Een functie, qua zwaarte en moeilijkheid, is vaak heel verschillend per bedrijf. Als beginnende intercedent werk je misschien wel heel hard, maar je productiviteit is natuurlijk niet te vergelijken met die van iemand die er al jaren zit.. Dus 'precies hetzelfde doen' klopt niet altijd.
Het loon zit boven het minimum loon, en het is niet veel. Ze kan proberen om er meer uit te halen, maar het is geen garantie of dat dit lukt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 24 april 2017 om 11:17
To, met dit bedrag heeft vriendin nog steeds recht op alle toeslagen (huur, zorg ed). Dat is met een salaris van 1800 niet het geval.
Als vriendin het huis uit wil, zelf een flatje oid wil huren, dan kan dit beter zijn. Want: recht op toeslagen + salaris is dusdanig dat ze in aanmerking komt voor sociale huur.
Daarbij: ik lees dat je heel verontwaardigd bent dat ze minder verdiend omdat ze jonger is. Besef je dat die leeftijd er ook voor zorgt dat ze überhaupt iets aangeboden krijgt? En dat, mochten ze haar met 23 ontslaan want 'te duur' ze wel twee jaar werkervaring erbij heeft en dus betere kansen op de arbeidsmarkt?
Het is een eerste baan, betaald en ze kan werkervaring op doen. Waarom zou je het niet doen?
Als vriendin het huis uit wil, zelf een flatje oid wil huren, dan kan dit beter zijn. Want: recht op toeslagen + salaris is dusdanig dat ze in aanmerking komt voor sociale huur.
Daarbij: ik lees dat je heel verontwaardigd bent dat ze minder verdiend omdat ze jonger is. Besef je dat die leeftijd er ook voor zorgt dat ze überhaupt iets aangeboden krijgt? En dat, mochten ze haar met 23 ontslaan want 'te duur' ze wel twee jaar werkervaring erbij heeft en dus betere kansen op de arbeidsmarkt?
Het is een eerste baan, betaald en ze kan werkervaring op doen. Waarom zou je het niet doen?
maandag 24 april 2017 om 11:19
maandag 24 april 2017 om 11:45
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 10:40:
We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.
Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.
Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Toch moet je uitkijken, als je heel laag begint is het veel moeilijker om daarna hoger uit te komen.
We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.
Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.
Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Toch moet je uitkijken, als je heel laag begint is het veel moeilijker om daarna hoger uit te komen.