Salaris
maandag 24 april 2017 om 12:06
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 11:51:
[...]
Welnee, als je een jaar werkervaring hebt solliciteer je weer verder en kun je iets hogere eisen stellen.
Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.
Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.
[...]
Welnee, als je een jaar werkervaring hebt solliciteer je weer verder en kun je iets hogere eisen stellen.
Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.
Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.
maandag 24 april 2017 om 12:20
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:06:
[...]
Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.
Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.
Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.
Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!
[...]
Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.
Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.
Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.
Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!
maandag 24 april 2017 om 12:42
maandag 24 april 2017 om 12:57
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 12:20:
[...]
Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.
Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.
[...]
Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.
Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.
maandag 24 april 2017 om 13:12
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:57:
[...]
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.
Als ze mij vroegen naar een salarisindicatie zei ik dat een bepaald salaris wel in de buurt kwam. Het was dan aan hun om daarmee akkoord te gaan.
Het maakt niet uit of je vorige salaris meer of minder was, als jij een bepaald salaris wil verdienen geef je dat aan.
[...]
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.
Als ze mij vroegen naar een salarisindicatie zei ik dat een bepaald salaris wel in de buurt kwam. Het was dan aan hun om daarmee akkoord te gaan.
Het maakt niet uit of je vorige salaris meer of minder was, als jij een bepaald salaris wil verdienen geef je dat aan.
dinsdag 25 april 2017 om 08:30
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:57:
[...]
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.Ik heb gewoon het bedrag genoemd war ik minimaal wilde verdienen, onder het mom van 'ik wil er graag op vooruit gaan' ???? je vorige loon zou ik alleen noemen als het dusdanig hoog is dat je het minimaal wil evenaarden. Ik zou het absoluut niet wenselijk vinden als iemand mijn loonstrookje wil hebben
[...]
Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.
Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.
Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.Ik heb gewoon het bedrag genoemd war ik minimaal wilde verdienen, onder het mom van 'ik wil er graag op vooruit gaan' ???? je vorige loon zou ik alleen noemen als het dusdanig hoog is dat je het minimaal wil evenaarden. Ik zou het absoluut niet wenselijk vinden als iemand mijn loonstrookje wil hebben