Werk & Studie alle pijlers

Salaris

24-04-2017 10:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
gesloten
anoniem_298607 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 12:22
Reden: gesloten
99.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 11:51:

[...]





Welnee, als je een jaar werkervaring hebt solliciteer je weer verder en kun je iets hogere eisen stellen.



Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.

Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.
Als de keus is dit of niks, zou ik dit kiezen. 1200 is altijd 1200 meer dan niks.
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:06:

[...]





Toch zit ik nog steeds op een lager salaris dan mijn directe collega omdat ik minder verdiende bij mijn vorige baan.

Tenzij je gaat liegen als ze vragen wat je oude salaris was, is het moeilijker onderhandelen.



Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.

Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:36:

1200 vind ik ook belachelijk weinig. Ik ben na mijn HBO-opleiding P&A ook bij een uitzendbureau gestart met 1850 euro bruto. 12 jaar geleden, maar toch.Zij heeft toch MBO? En hoe oud was jij toen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 12:20:

[...]





Jouw directe collega heeft gewoon beter onderhandeld. Ik zie niet in wat jouw huidige salaris te maken heeft met het salaris wat je had bij je vorige baan.

Je bent niet verplicht om het salaris van je vorige baan te noemen hoor!



Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.

Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.

Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:57:

[...]





Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.

Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.

Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.



Als ze mij vroegen naar een salarisindicatie zei ik dat een bepaald salaris wel in de buurt kwam. Het was dan aan hun om daarmee akkoord te gaan.

Het maakt niet uit of je vorige salaris meer of minder was, als jij een bepaald salaris wil verdienen geef je dat aan.
Alle reacties Link kopieren
WO finance

30

5000 bruto

40 uur

25 vakantiedagen
Alle reacties Link kopieren
1200 is belachelijk weinig!

Werk als intercedente heeft weinig met HR te maken het is een sales functie.
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 12:57:

[...]





Niet verplicht maar ze vragen er wel dringend om.

Vervolgens heeft mijn collega direct een hoger startaanbod gekregen om over te onderhandelen. En ja dat weet ik zeker.

Dus ja, je kan wel liegen of weigeren je oude salaris op te geven, maar anders heeft het wel gewoon effect.Ik heb gewoon het bedrag genoemd war ik minimaal wilde verdienen, onder het mom van 'ik wil er graag op vooruit gaan' ???? je vorige loon zou ik alleen noemen als het dusdanig hoog is dat je het minimaal wil evenaarden. Ik zou het absoluut niet wenselijk vinden als iemand mijn loonstrookje wil hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven