Werk & Studie alle pijlers

Salaris

24-04-2017 10:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
gesloten
anoniem_298607 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 12:22
Reden: gesloten
99.11% gewijzigd
Nee, inderdaad belachelijk weinig! Zou rond het bedrag moeten zitten dat jij noemt.
Het is nog boven het minimumloon, dus ja het is redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er misschien intercedenten/starters die hun salaris willen delen voor een goed beeld?
Alle reacties Link kopieren
1200 vind ik ook belachelijk weinig. Ik ben na mijn HBO-opleiding P&A ook bij een uitzendbureau gestart met 1850 euro bruto. 12 jaar geleden, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Werken via een uitzendbureau is iets anders dan werken bij het bedrijf zelf. Het uitzendbureau biedt het minimale aan salaris en dit is niet marktconform. Anders zou een uitzendbureau ook niet verdienen aan het uitzenden van mensen.

Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:xx_angel_xx schreef op 24 april 2017 @ 10:36:

Werken via een uitzendbureau is iets anders dan werken bij het bedrijf zelf. Het uitzendbureau biedt het minimale aan salaris en dit is niet marktconform. Anders zou een uitzendbureau ook niet verdienen aan het uitzenden van mensen.

Mijn tip: niet via een uitzendbureau gaan werken. Solliciteer op vacatures bij bedrijven zelf, dan krijg je betaald naar ervaring en niet naar leeftijd.Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.
We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.

Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.

Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 24 april 2017 @ 10:39:

[...]





Ze heeft het over een baan als intercedent, dus wel degelijk bij het uitzendbureau zelf.



Exact, dat bedoel ik ook!

Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 10:40:

We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.

Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.

Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.
quote:nickname86 schreef op 24 april 2017 @ 10:42:

[...]





Het gaat niet om eisen... het gaat om het bekijken wat de markt doet en of het inderdaad reëel is. Ze is gewoon aan het oriënteren. Niemand spreekt over eisen hoor! En nogmaals tuurlijk logisch dat je de max nog niet krijgt, maar wij vonden dit wel echt laag.



Het klopt inderdaad dat intercedenten bij uitzendbureau's bar weinig betaalt krijgen.

Maar als je een betaalde baan aangeboden krijgt in dit stadium kun je die beter wel aannemen. De meeste afgestudeerde Hbo'ers beginnen als stagiair, dus dit valt dan nog best mee.
Alle reacties Link kopieren
Veel intercedenten zijn toch HBO-geschoold? Zij zullen vast meer verdienen, en dus het gemiddelde aardig opschroeven.

Ik vind net iets meer dan minimumloon voor een twintigjarige die net van school komt helemaal niet zo gek.

Ze doet wel hetzelfde werk als iemand van 23+ maar heeft nog geen ervaring dus verzet niet dezelfde hoeveelheid werk.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgt 350 euro minder dan een 23 jarige die met een mbo diploma begint zonder diploma.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg als HBO'er als intercedent hetzelfde salaris aangeboden hoor.. Als eerste baan. Belachelijk gewoon. Daarom solliciteer ik ook niet meer op dat soort functies. Ben begonnen als HR medewerker en kreeg daarvoor €1800 bruto ongeveer (zonder ervaring).



Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.
quote:nickname86 schreef op 24 april 2017 @ 10:52:

Ze krijgt 350 euro minder dan een 23 jarige die met een mbo diploma begint zonder diploma.



O ja?

Voor welke functies dan? Iemand met alleen een middelbare school diploma verdient echt niet meer dan dat ze de vriendin van TO willen bieden.
quote:nickname86 schreef op 24 april 2017 @ 10:41:

[...]





Exact, dat bedoel ik ook!

Ik vind het echt idioot laag, netto houd je helemaal geen drol over. Snap heus wel dat je begint. Maar ik begrijp dan niet zo goed waar dat landelijk gemiddelde vandaan komt...Netto houd je vrijwel hetzelfde over gezien alle belastingvoordelen/schijven indeling. Zal me niks verbazen als er van de 1200 bruto 1050-1100 netto overblijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cupcake1988 schreef op 24 april 2017 @ 10:54:

Ik kreeg als HBO'er als intercedent hetzelfde salaris aangeboden hoor.. Als eerste baan. Belachelijk gewoon. Daarom solliciteer ik ook niet meer op dat soort functies. Ben begonnen als HR medewerker en kreeg daarvoor €1800 bruto ongeveer (zonder ervaring).



Ik ben het er wel mee eens dat je ergens moet beginnen. Ik had de optie om verder te kijken maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er dus wel gewoon starten en je kan altijd verder kijken of doorgroeien.



Dank voor je reactie!

Wij krijgen inderdaad als hr-medewerker ook meer dan intercedent. Blijkbaar ligt daar toch echt een groot verschil ondanks dat je dezelfde vooropleiding hebt!
Alle reacties Link kopieren
hoeveel relevante werkervaring heeft ze?



Verder is het een gemiddelde. Een functie, qua zwaarte en moeilijkheid, is vaak heel verschillend per bedrijf. Als beginnende intercedent werk je misschien wel heel hard, maar je productiviteit is natuurlijk niet te vergelijken met die van iemand die er al jaren zit.. Dus 'precies hetzelfde doen' klopt niet altijd.



Het loon zit boven het minimum loon, en het is niet veel. Ze kan proberen om er meer uit te halen, maar het is geen garantie of dat dit lukt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je kan de baan nemen en dan zeggen dat je na 3 maanden en na een half jaar en een jaar loonsverhoging wil (en in het contract laten zetten). 1200 vind ik sowieso echt belachelijk weinig.
To, met dit bedrag heeft vriendin nog steeds recht op alle toeslagen (huur, zorg ed). Dat is met een salaris van 1800 niet het geval.



Als vriendin het huis uit wil, zelf een flatje oid wil huren, dan kan dit beter zijn. Want: recht op toeslagen + salaris is dusdanig dat ze in aanmerking komt voor sociale huur.



Daarbij: ik lees dat je heel verontwaardigd bent dat ze minder verdiend omdat ze jonger is. Besef je dat die leeftijd er ook voor zorgt dat ze überhaupt iets aangeboden krijgt? En dat, mochten ze haar met 23 ontslaan want 'te duur' ze wel twee jaar werkervaring erbij heeft en dus betere kansen op de arbeidsmarkt?



Het is een eerste baan, betaald en ze kan werkervaring op doen. Waarom zou je het niet doen?
Voor een MBO'er zonder werkervaring zou ik het echt aanpakken! Zo slecht vind ik het salaris voor een 21 jarige niet!



Zo een kans als intercedente krijg je niet vaak volgens mij. En je kan er ontzettend veel leren! Je komt heel veel diverse mensen, bedrijven, werkgevers etc tegen.
Alle reacties Link kopieren
Baan aannemen! Zoveel banen zijn er idd niet in die hoek, zeker als mbo-er, en ze doet toch maar mooi ervaring op. En dat kan ze dan weer gebruiken om later te solliciteren naar een beter betaalde baan, of een met betere vooruitzichten.
Alle reacties Link kopieren
Als er goede doorgroeimogelijkheden zijn of als het super goed staat op je cv dan vooral doen. Maar vind het echt schrikbarend weinig voor fulltime.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 24 april 2017 @ 10:40:

We hebben het hier over een MBO'er die nog geen werkervaring heeft. De tip om deze baan niet aan te nemen vind ik bar slecht.

Je moet nog werkervaring opdoen, dat houdt in dat je ergens onderaan begint.

Om nu al het salaris van een Hbo'er of iemand met ervaring te eisen is dom.Toch moet je uitkijken, als je heel laag begint is het veel moeilijker om daarna hoger uit te komen.
quote:AnAppleADay schreef op 24 april 2017 @ 11:45:

[...]





Toch moet je uitkijken, als je heel laag begint is het veel moeilijker om daarna hoger uit te komen.Welnee, als je een jaar werkervaring hebt solliciteer je weer verder en kun je iets hogere eisen stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven