Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Doe

Een

Test
Is dat niet te snel?

Anders die ik dat ook morgen
Ja dat kan. Ook als je de pil netjes slikt kan het. Het is nl niet 100% veilig, dus er is een percentage waarbij het 'fout' gaat. Dat steeds minder bloeden schijnt vaak te gebeuren. Ik zou gewoon testen. Daar word je verder niet ziek van oid en het kost ook niet veel geld.
Liefst met je eerste urine van de dag.
Ik heb een test gedaan, maar de uitslag was ongeldig.

Straks even een nieuwe halen
"Word je niet ziek van oid"

~ It takes a rad mama to be a father too ~
Bagheera: het hoeft niets te zijn. Ik herken het wel. Ik werd steeds minder lang ongesteld en soms sloeg ik wel eens een maand over. Ik had dan ook wel een pil die niet zo vaak voorgeschreven wordt (als ik mijn ha moet geloven). Ik slikte modicon. Als de test zegt niet zwanger dan ben je waarschijnlijk ook niet zwanger.
De test was niet negatief, maar ongeldig. Geen controle streep namelijk

Nu net een nieuwe gedaan en die is gelukkig echt negatief
Fijn!
Beste,

Ik heb sinds 2 jaar een koperspiraal, normaal heb ik altijd op tijd mijn menstruatie. 1 keer was ik 4 dagen overtijd daarna gewoon ongesteld. Maar nu ben ik 12 dagen overtijd. Heb wel steeds menstruatiepijn maar geen bloeding wel een beetje bruine afscheiding/bloed sinds 5 dagen. Ik heb vandaag 2 zwangerschapstesten gedaan ( van de action ) uitslag was negatief. Komt dit misschien vaker voor? Ben ik misschien zwanger? Of moet ik misschien een duurdere merk zwangerschapstest kopen? Heeft iemand ook zoiets meegemaakt.

Groetjes
Beste,

Ik heb sinds 2 jaar een koperspiraal, normaal heb ik altijd op tijd mijn menstruatie. 1 keer was ik 4 dagen overtijd daarna gewoon ongesteld. Maar nu ben ik 12 dagen overtijd. Heb wel menstruatiepijn maar geen bloeding wel een beetje bruine afscheiding sinds 5 dagen. Ik heb vandaag 2 zwangerschapstesten gedaan ( van de action ) uitslag was negatief. Komt dit misschien vaker voor? Ben ik misschien zwanger? Of moet ik misschien een duurdere merk zwangerschapstest kopen?

Groetjes
Als de test negatief is, ben je niet zwanger. Een duurdere test is voornamelijk alleen maar duurder en niet beter.

Ik heb verder geen verstand van een menstruatiecyclus bij een koperspiraal, maar je kan eventueel je huisarts bellen of het vaker voorkomt dat je cyclus na 2 jaar onregelmatig/anders wordt.
De koperspiraal heeft geen invloed op je cyclus, dus het kan zijn dat je menstruatie gewoon later is door stress of dat er hormonaal eea iets veranderd is.
Hoi allemaal,

Ben nieuw op het forum en ik heb al op internet zitten zoeken en ik kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden, vandaar dat ik hem hier post. Op 17 april had ik een positieve ovulatie test, en 2 a 3 dagen later begon ik last te krijgen van mijn onderbuik, een soort vervelende en zeurende constante pijn met af en toe steken. Ook heb ik zeker 4 a 5 dagen last van hoofdpijn gehad. Nou hoop ik natuurlijk dat ik zwanger ben, maar zo snel kun je toch geen symptomen ervaren? Heb gister wel een testje gedaan, negatief, maar was toen ook pas 8 dagen na de ovulatie. Sinds gisteravond heb ik ook pijn bij het plassen in mijn onderbuik, verder hoef ik niet vaker naar de wc en geen branderig gevoel, alleen een soort drukkende pijn. Ik vroeg me af of iemand iets van dit herkent? Alvast bedankt!
Kan vanalles zijn, all you can do is wait..
Lijken me geen zwangerschapssymptomen zo vroeg. Maar meer dan wachten kun je niet doen. Gewoon 5 dagen wachten en geen geld verspillen aan nu al testen.
Als je negatief test ben je niet zwanger en zijn dit dus ook geen zwangerschapssymptomen.
quote:Lucylucille schreef op 26 april 2017 @ 17:47:

Als je negatief test ben je niet zwanger en zijn dit dus ook geen zwangerschapssymptomen.Dat is niet waar. Hcg kan 8 dagen na eisprong nog te laag zijn voor een positieve test.
Waarom zo snel testen? Je weet dat je dan wss geen positieve uitslag krijgt en zo zet je jezelf alleen maar op voor teleurstelling. Ik snap de drang maar het is niet logisch, je kunt beter wachten..
Ja stom om te testen, maar ergens eens gelezen dat het mogelijk is positief te testen 8 dagen na ovulatie, en dat won het even van mijn gezonde boeren verstand. Vond het raar dat ik al zo snel hoofdpijn, buikpijn heb en bij vlagen misselijk ben dus ik was benieuwd of iemand dit herkende, ongeacht of ze wel of niet zwanger bleken te zijn. Ik heb dit namelijk nog nooit gehad.
anoniem_343377 wijzigde dit bericht op 26-04-2017 17:59
Reden: Typefout
% gewijzigd
Je weet dat er, ook al test je nu positief, nog heel veel mis kan gaan? Testen nadat je ongesteld had moeten worden scheelt teleurstellingen.
Ja dat weet ik. Zoals ik al zei, ik weet dat het stom is, maar ik ben vooral op zoek naar iemand die dit herkent?
Je klachten bedoel je? Misschien vind je het leuk in een die zwanger worden topics mee te schrijven. Ik herken je klachten wel, maar meer vlak voor de menstruatie....
Ik testte 10 dagen na ovulatie test positief.. Zodanig positief dat ik dat de dag ervoor ook al wel had gezien dus het zal best kunnen op dag 8 maar meestal duurt het gewoon langer..
Goedemorgen Forummers,

Ik zot zó in onzekerheid. Inmiddels ben ik vijf dagen overtijd en heb gister een test uit de la getrokken. Mijn vriend en ik door het dolle heen gezien er een heel licht streepje zichtbaar was. Voor de zekerheid vanmorgen nog een test gedaan en was negatief??

Ik weet het nu niet meer? Wat betreft kwaaltjes voel ik bijna alles.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven