Vrije dagen
donderdag 27 april 2017 om 11:33
Wat doen jullie zoal op een vrije dag ?
Ik ben dan zelf echt zo 'n huismus...lekker wat aanrommelen...op de bank hangen...uitzending gemist kijken en vooral niet de deur uit...heerlijk.
Nu weet inmiddels iedereen dat ook wel van mij....maar 1 bepaald familielid...vraagt mij steeds wanneer ik vrij ben.
Had een paar keer iets leuks met diegene gedaan...maar nam mij voor...voortaan die 1ne vrije dag hier niet meer voor te gebruiken.
Vond t uiteindelijk zonde van mijn tijd, ik werk ...heb het druk met van alles en nog wat... en heb gewoon zo 'n dagje nodig om de batterij op te laden.
Bovendien werk ik met mensen..en vind ik het fijn...om op een vrije dag lekker alleen te zijn.
Dus probeerde ik steeds op een andere dag af te spreken...in de middag na mijn werk.
Maar dan komt diegene dus terug om op die "vrije dag" af te spreken.
En dat wil ik dus niet.
Wat moet ik hier nu mee ?
Het is net of diegene t of niet begrijpt...of niet wil begrijpen.
Deze persoon werkt zelf niet.
Ik krijg het maar niet mijn hoofd uit.
Ik ben dan zelf echt zo 'n huismus...lekker wat aanrommelen...op de bank hangen...uitzending gemist kijken en vooral niet de deur uit...heerlijk.
Nu weet inmiddels iedereen dat ook wel van mij....maar 1 bepaald familielid...vraagt mij steeds wanneer ik vrij ben.
Had een paar keer iets leuks met diegene gedaan...maar nam mij voor...voortaan die 1ne vrije dag hier niet meer voor te gebruiken.
Vond t uiteindelijk zonde van mijn tijd, ik werk ...heb het druk met van alles en nog wat... en heb gewoon zo 'n dagje nodig om de batterij op te laden.
Bovendien werk ik met mensen..en vind ik het fijn...om op een vrije dag lekker alleen te zijn.
Dus probeerde ik steeds op een andere dag af te spreken...in de middag na mijn werk.
Maar dan komt diegene dus terug om op die "vrije dag" af te spreken.
En dat wil ik dus niet.
Wat moet ik hier nu mee ?
Het is net of diegene t of niet begrijpt...of niet wil begrijpen.
Deze persoon werkt zelf niet.
Ik krijg het maar niet mijn hoofd uit.
donderdag 27 april 2017 om 11:37
donderdag 27 april 2017 om 11:42
quote:baukelien schreef op 27 april 2017 @ 11:40:
Verzin allerlei verplichtingen op je vrije dag. Studie, tandarts, etc. Of hij valt steeds op een andere dag omdat je werkgever flexibiliteit van je vereist.Waarom smoezen en liegen? Er is toch niks mis met baas over je eigen tijd zijn? Helemaal als TO die dag gewoon nodig heeft om op te laden.
Verzin allerlei verplichtingen op je vrije dag. Studie, tandarts, etc. Of hij valt steeds op een andere dag omdat je werkgever flexibiliteit van je vereist.Waarom smoezen en liegen? Er is toch niks mis met baas over je eigen tijd zijn? Helemaal als TO die dag gewoon nodig heeft om op te laden.
donderdag 27 april 2017 om 11:51
donderdag 27 april 2017 om 12:00
Ik heb mezelf voorgenomen om in dit soort situaties eerlijk te zijn. Kind heeft tijd thuis nodig en ik ook.
Ik wil rommelen in huis en kind even in z'n eigen habitat laten wezen een dagje zonder heen en weer gesleur.
Gewoon eerlijk zijn.
Ik heb er de afgelopen maanden geen negatieve reacties op gekregen. Ik geef meestal wel optie voor een alternatief moment
Ik wil rommelen in huis en kind even in z'n eigen habitat laten wezen een dagje zonder heen en weer gesleur.
Gewoon eerlijk zijn.
Ik heb er de afgelopen maanden geen negatieve reacties op gekregen. Ik geef meestal wel optie voor een alternatief moment
donderdag 27 april 2017 om 12:16
donderdag 27 april 2017 om 12:37
Het is je goed recht om op een vrije dag, of dat nou een vrije dag is eens per zoveel tijd of een wekelijks terugkerende vrije dag ks, je eigen ding tr doen. En als dat zou betekenen dat je een hele dag in pyama schaapjes telt of naar het plafond gaat staren is dat jouw keuze.
Niks mis mee om eerlijk te zijn.
Niks mis mee om eerlijk te zijn.
donderdag 27 april 2017 om 15:14
Het klinkt alsof dit familielid denkt/vindt dat jij alleen op een vrije dag tijd/ruimte hebt voor hem/haar. Is dit wellicht aangeleerd gedrag? Dat er ooit iemand heeft gezegd 'nee, na werktijd is niet handig, vraag naar de vrije dag want dan heeft iemand tijd voor jou'? Of wil familielid soms steeds dingen doen die de hele dag duren?
Ik heb ook een paar vriendinnen en familieleden in deze categorie. Ik heb toen heel duidelijk uitgelegd dat ik mijn vrije tijd nodig heb om op te laden. Een aantal begreep dat, een aantal ook niet. Met die laatste mensen spreek ik dus ook niet meer af. En ja, dat is ook familie.
Ik heb ook een paar vriendinnen en familieleden in deze categorie. Ik heb toen heel duidelijk uitgelegd dat ik mijn vrije tijd nodig heb om op te laden. Een aantal begreep dat, een aantal ook niet. Met die laatste mensen spreek ik dus ook niet meer af. En ja, dat is ook familie.