Jongensnaam Zidan

28-04-2017 10:31 102 berichten
Lieve meiden,

In verband met herkenbaarheid even een nieuwe nick aangemaakt, ik wil namelijk graag jullie mening over een jongensnaam.

Ben momenteel 20 weken zwanger van onze tweede zoon. Ik ben Nederlands en mijn man is Marokkaans. We gebruiken zijn achternaam. Voor onze zoon willen we graag een Islamitische naam, die ook in het Nederlands goed uit te spreken is. Wat vinden jullie van de naam Zidan?

Edit: mijn twijfel zit voornamelijk in de associatie met de voetballer. Ik vind het een erg knappe man, daar niet van Maar zou het jammer vinden als de naam bij veel mensen een negatieve associatie heeft. Vandaar mijn vraag...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi, maar ik houd sowieso van islamitische namen.
Eerlijk? Ik vindt het niet echt een mooie naam. Doet me aan Zinedine Zidane denken (Franse voetballer).

Maar met de eisen die je stelt kan het er wellicht mee door.

Ik heb ook geen andere suggesties omdat ik totaal niet thuis ben in de wereld van Islamitische namen...
Goed uitspreekbaar, dat wel. Verder vind ik het geen mooie naam, maar dat moet je toch zelf weten.
Ik vind Zidan een mooie naam! ( normaal ben ik niet zo van de islamitische namen )
Brrrr.... vind het echt een nare naam. En dat heb ik niet zo snel.

Moet ook denken aan Zinidi Zidane vond ik zo'n vervelende voetballer.
Best een mooie naam, maar ik link het ook aan die voetballer (terwijl ik niks met voetbal heb dus ook geen idee hoe de beste man eruit ziet), waardoor ie voor mij af zou vallen.
mooie naam hoor
Mooi!
Hoe heet jullie eerste zoon of wil je dat niet zeggen?

Ik vind het persoonlijk niet zo'n mooie naam, veel mensen zullen het waarschijnlijk uitspreken als 'zie dan'.
Ik vind het ook onsympathiek klinken.

Tevens vind ik het gek dat het kind zowel jouw mans achternaam als islamitische voornaam krijgt.

Waar is zijn NL deel? Hij is ook half Nederlands en woont in NL hè!
quote:Vikhui schreef op 28 april 2017 @ 10:33:

Ik vind het mooi, maar ik houd sowieso van islamitische namen.Hier ook.
Hier staan o.a. Amir en Abbas altijd op het lijstje, maar dat zal het wel nooit worden. Ibrahim vind ik ook mooi.
Mooie naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Perzina schreef op 28 april 2017 @ 10:37:

Tevens vind ik het gek dat het kind zowel jouw mans achternaam als islamitische voornaam krijgt.

Waar is zijn NL deel? Hij is ook half Nederlands en woont in NL hè!Misschien vinden TO en haar man dit soort namen gewoon heel mooi? Kan een kwestie van smaak zijn.
Ik moest ook aan die voetballer denken
Link met de voetballer inderdaad. Er zijn toch behoorlijk wat Marrokkaanse namen die goed uit te spreken zijn in het Nederlands?
quote:Perzina schreef op 28 april 2017 @ 10:37:

Waar is zijn NL deel? Hij is ook half Nederlands en woont in NL hè!

Mijn zoon heeft de achternaam van z'n vader en ook een Turkse voornaam. Dit omdat we dat allebei de allermooiste naam voor hem vonden.

Is toch gewoon een kwestie van smaak?
quote:Damselindistress schreef op 28 april 2017 @ 10:44:

Ik moest ook aan die voetballer denkenIk ook
quote:Damselindistress schreef op 28 april 2017 @ 10:44:

Ik moest ook aan die voetballer denken

Is dat zo erg?

Ik vind het een erg mooie naam.
Ik denk dat veel mensen het zullen uitspreken als de achternaam van de voetballer, terwijl ik aan neem dat het zi-dan en niet zi-daan is?

Ik vind het op zich geen lelijke naam, maar de zi te hard.
Zidan is een mooie naam. Wat ik ook een mooie Marokkaanse naam vind is Redouan.
Wauw bedankt voor jullie snelle reacties! Leuk om te horen dat vele het ook een mooie naam vinden

Mijn twijfel zit voornamelijk in de associatie met de voetballer idd. Ik vind het een erg knappe man, daar niet van Maar zou het jammer vinden als de naam bij veel mensen een negatieve associatie heeft. Vandaar mijn vraag...

@Perzina: ik begrijp je vraag, maar ik vind Islamitische namen gewoon erg mooi. Bovendien vind ik het beter bij de achternaam passen en verwacht ik (weer) een getint kindje (heb zelf ook donkere ogen en donkerbruin haar) en daar vind ik een Islamitische naam beter bij passen dan een Nederlandse naam.
quote:Sugarbaby schreef op 28 april 2017 @ 10:49:

Ik denk dat veel mensen het zullen uitspreken als de achternaam van de voetballer, terwijl ik aan neem dat het zi-dan en niet zi-daan is?

Ik vind het op zich geen lelijke naam, maar de zi te hard.Het is idd de bedoeling dat het wordt uitgesproken als Zi-dan, al vind ik het ook geen ramp als sommige mensen het zullen uitspreken als Zi-daan.
Ik vind het ook een mooie naam, en die associatie met de voetballer maakt toch niet uit?

Dat was toch een verdomd goeie speler en momenteel coach. Je kan het beroerder treffen qua associatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven