het 'help elkaar' topic
donderdag 29 januari 2009 om 16:24
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
dinsdag 3 februari 2009 om 17:49
quote:Chardonnay schreef op 03 februari 2009 @ 07:02:
[...]
Ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan. Ik lees ff snel wat topics en dan ga ik nog even 3 kwartier typen voor onze Zwieber. Dus ik denk dat ik al vrij snel beschikbaar ben voor een kop koffie (wat je toch allemaal niet over hebt voor je medeforumsters )Leuk binnenkort aan de koffie. Kun je meteen een layout van je woonkamer meenemen, dan wil ik wel kijken of en waar een eettafel (en wat voor een) er in past.
[...]
Ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan. Ik lees ff snel wat topics en dan ga ik nog even 3 kwartier typen voor onze Zwieber. Dus ik denk dat ik al vrij snel beschikbaar ben voor een kop koffie (wat je toch allemaal niet over hebt voor je medeforumsters )Leuk binnenkort aan de koffie. Kun je meteen een layout van je woonkamer meenemen, dan wil ik wel kijken of en waar een eettafel (en wat voor een) er in past.
Cum non tum age
dinsdag 3 februari 2009 om 22:27
quote:Artemis schreef op 03 februari 2009 @ 10:36:
Hey Zwieber, ik heb je gemaild...
Als er nog iemand wil koffie-leuten / een luisterend oor zoekt in omgeving 010, hoor ik het wel!
Ik woon ook in omgeving 010, hoewel we elkaar niet kennen lijkt het me best leuk om eens af te spreken. Drink alleen thee is dat heel erg?
Zou je me anders willen mailen op ikbenikhetisnietanders@hotmail.com?
Dan beloof ik bij deze alvast aan Zwieber dat we niet stiekem praten over het boek. (beide typen we alleen moet ik nog beginnen. Bleek dat word nog niet echt op mijn computer stond. Kreeg ik ineens te horen dat ik word niet langer meer mocht gebruiken. Zucht... Vrijdag gaat zwager het instaleren en tot die tijd lees ik me maar in)
Hey Zwieber, ik heb je gemaild...
Als er nog iemand wil koffie-leuten / een luisterend oor zoekt in omgeving 010, hoor ik het wel!
Ik woon ook in omgeving 010, hoewel we elkaar niet kennen lijkt het me best leuk om eens af te spreken. Drink alleen thee is dat heel erg?
Zou je me anders willen mailen op ikbenikhetisnietanders@hotmail.com?
Dan beloof ik bij deze alvast aan Zwieber dat we niet stiekem praten over het boek. (beide typen we alleen moet ik nog beginnen. Bleek dat word nog niet echt op mijn computer stond. Kreeg ik ineens te horen dat ik word niet langer meer mocht gebruiken. Zucht... Vrijdag gaat zwager het instaleren en tot die tijd lees ik me maar in)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
woensdag 4 februari 2009 om 09:46
quote:Chardonnay schreef op 03 februari 2009 @ 10:13:
Oh ja, ik weet al wat ik zoek. Ik zoek een interieur stylist. Ik heb namelijk een leuk huisje maar met een redelijk kleine woonkamer. Toch zou ik zo graag een eettafel willen plaatsen. Ik krijg het alleen met de indeling niet voor elkaar.
Wie o wie zou mij daarbij kunnen helpen. Ik woon nog steeds in Amsterdam
Zwieber, je hebt mij zulke spannende pagina's gestuurd. Ik kan haast niet stoppen met typen omdat het zo ongeloofelijk spannend is.
Chardonnay, als je wilt mag je me wel mailen. Ik ben weliswaar geen stylist, maar ik heb wel 5 jaar een interieur opleiding gedaan, dus een beetje oplossing moet wel lukken Ik werk in Amsterdam, dus ik kan altijd e.e.a. combineren.
mail: mennan_elan@hotmail.com
Oh ja, ik weet al wat ik zoek. Ik zoek een interieur stylist. Ik heb namelijk een leuk huisje maar met een redelijk kleine woonkamer. Toch zou ik zo graag een eettafel willen plaatsen. Ik krijg het alleen met de indeling niet voor elkaar.
Wie o wie zou mij daarbij kunnen helpen. Ik woon nog steeds in Amsterdam
Zwieber, je hebt mij zulke spannende pagina's gestuurd. Ik kan haast niet stoppen met typen omdat het zo ongeloofelijk spannend is.
Chardonnay, als je wilt mag je me wel mailen. Ik ben weliswaar geen stylist, maar ik heb wel 5 jaar een interieur opleiding gedaan, dus een beetje oplossing moet wel lukken Ik werk in Amsterdam, dus ik kan altijd e.e.a. combineren.
mail: mennan_elan@hotmail.com
woensdag 4 februari 2009 om 09:55
quote:mamzelle schreef op 03 februari 2009 @ 22:30:
Nog acht schriftbladzijdjes -morgen-
Leuk dat er koffiedates uit dit topic voortkomen. Da's nog eens een gezellige manier van elkaar helpen -ik woon nogal uit de richting-Herkenbaar! Soms lijkt het of het complete viva-forum in de randstad woont. Zelf ben ik een provinciaaltje en moet de koffiedates aan mijn neus voorbij laten gaan.
Nog acht schriftbladzijdjes -morgen-
Leuk dat er koffiedates uit dit topic voortkomen. Da's nog eens een gezellige manier van elkaar helpen -ik woon nogal uit de richting-Herkenbaar! Soms lijkt het of het complete viva-forum in de randstad woont. Zelf ben ik een provinciaaltje en moet de koffiedates aan mijn neus voorbij laten gaan.
The time is now
woensdag 4 februari 2009 om 10:13
woensdag 4 februari 2009 om 10:38
Dan wil ik ook een handtekening! Als er met jou gebeurt wat er ook gebeurde bij de schrijfster van harry potter
, dan hoop ik niet dat je nu een uitkering hebt * hihi *
Wat leuk dat jullie allemaal gaan koffieen en theeën!
Ik woon beetje ver denk ik
Wat leuk dat jullie allemaal gaan koffieen en theeën!
Ik woon beetje ver denk ik
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
woensdag 4 februari 2009 om 10:41
MIjn handtekening?
*weet even niet hoe ze moet kijken*
Ja, tuurlijk. Beetje vreemd om om mijn handtekening gevraagd te worden. Weird. Overigens zijn jullie wel al in het bezit van kopieen van het echte originele manuscript, dat zal ook wel wat waard worden later als ik dood en beroemd ben
Mies, kom ook joh!
*weet even niet hoe ze moet kijken*
Ja, tuurlijk. Beetje vreemd om om mijn handtekening gevraagd te worden. Weird. Overigens zijn jullie wel al in het bezit van kopieen van het echte originele manuscript, dat zal ook wel wat waard worden later als ik dood en beroemd ben
Mies, kom ook joh!
woensdag 4 februari 2009 om 10:43
woensdag 4 februari 2009 om 10:48
viva-mies85@live.nl, bij mij in de vriendekring heet dus wat wij nu gaan doen... Multiple ( dit doen we via sms en via mail
en dan begint de eerste met... HOI ik start een multiple, en de rest antwoord steeds die mail naar iedereen, super grappig. )
woensdag 4 februari 2009 om 10:50
Jeeeeeeeeeeee, ik heb een echte uitgever gevonden in Nederland die ook Engels manuscripten accepteert en helemaal in de fantasydingen zit. Dus daar ga ik het in ieder geval naar opsturen. Mensen waren erg aardig aan de telefoon en de beoordelingstermijn is 4-6 maanden. (dank voor de tip DorothyGale van mijn andere topic over uitgeven)!
woensdag 4 februari 2009 om 10:56
quote:Zwieber schreef op 04 februari 2009 @ 10:54:
[...]
*ziet het echt nog niet gebeuren hoor*
ja wel, jawel! en dan moet je voorlezen in de winkel! en dan komen wij met ze alle luisteren naar jou!
* sorry ik ben heel druk vandaag *
[...]
*ziet het echt nog niet gebeuren hoor*
ja wel, jawel! en dan moet je voorlezen in de winkel! en dan komen wij met ze alle luisteren naar jou!
* sorry ik ben heel druk vandaag *