Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:return_of_kreng schreef op 04 februari 2009 @ 11:52:

Je geeft zelf in je openingspost al aan dat het voor jou een principekwestie is geworden en dat je het niet eerlijk vind dat het weer op jou neerkomt. Je vraagt of je mss niet zo moeilijk moet doen en zijn houding moet respecteren.

als je dan van sommigen de reactie krijgt dat je inderdaad zijn houding moet respecteren en dat je er geen principekwestie van moet maken dan vind je dat weinig constructief?

.Dat bedoel ik niet. Het gaat mij om de manier waarop het gebracht wordt. Ik hoor graag andermans mening (anders zou ik dit topic niet openen), maar ik ik begrijp niet waarom sommigen het nodig vinden deze te brengen op de manier waarop ze dat doen.
quote:Inad schreef op 04 februari 2009 @ 11:53:

Vind jouw visie echt behoorlijk eng nu hoor, Eow..Ik vind dit niet kunnen eerlijk gezegd. Leven en laten leven.
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 11:58:

[...]

Dat is erg inderdaad.zou ik dan ook enorm slap vinden van de vader dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:10:

Star, als mijn man met zo'n redenatie weigert om zich te laten steriliseren zouden we sowieso een ontzettend groot probleem hebben eigenlijk....

'ja sorry schat, ik wil geen kinderen meer met jou, maar misschien straks nog wel met een ander'.

zo daar heb je gelijk in, zou ik ook gaan steigeren.

mijn man heeft het wel laten doen omdat Saarvrouw al genoeg had gedaan qua miskramen en werpen etc.

Onzin , een man weet ook dat ie geen kids meer wil, die van mij igg wel,

gegeven moment weet je toch of je er genoeg hebt.

al komen er nog 10 vrouwen.

ik vind het een miepert, pretje is het niet, maar 6 pond uitpoepen ook niet.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:56:

Ik zie in mijn omgeving anders Star. De 'oude' kinderen zijn dan toch een soort van 'andere kinderen'.Ik zie dat in mijn omgeving anders, Eow. Mijn nichtjes is dolblij met haar jongere broertje en zus. En ze zijn gewoon een gezin, zij het samengesteld.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Visotsky schreef op 04 februari 2009 @ 11:57:

[...]

Hij is net zo zeer baas over eigen zaadleider als jij baas bent in eigen buik.

.Jep. Maar zo lang mannen nog niet zwanger kunnen worden beslist de vrouw die geen kinderen meer wil over haar eigen lot.
Inad, je hoeft niet te gaan sneren, hoe erg je het ook met me oneens bent. Ik zeg nergens dat ik 'eeuwig' samen wil blijven. Ik zie mijn huwelijksbelofte alleen wel als een belofte voor het leven en dat beperkt me inderdaad in het zoeken van een nieuwe partner als de relatie toch mocht stranden/er iets mocht gebeuren met man. Dat ik kinderen heb gekregen met mijn man beperkt mij om nog ooit kinderen te krijgen met iemand anders. En hij denkt daar net zo over.

Andere visie dan jouw visie misschien, maar niet persé enger. Alleen wat minder hip.
Ik snap nooit zo de behoefte om alle opties altijd open te houden.
quote:sarah2ndlife schreef op 04 februari 2009 @ 11:59:

[...]

ik vind het een miepert, pretje is het niet, maar 6 pond uitpoepen ook niet.Ik heb 9 pond uitgepoept Ik doe er niet moeilijk over verder, maar wil het wel even vermeld hebben
Ik houd juist de optie voor mijn partner open. Niet omdat hij erom vraagt, maar omdat ik dat wil voor hem.
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 11:58:

[...]

Ik vind dit niet kunnen eerlijk gezegd. Leven en laten leven.

Als vrijheid van meningsuiting beide kanten op gaat mag dat best.

Eowynn mag haar oordeel hebben over scheiden en ik mag mijn oordeel hebben over haar visie.

Bovendien kennen Eowynn en ik elkaar al wat langer, daarom schrijf ik dit ook op. Zou ik met een mij onbekende forummer minder snel doen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 12:01:

Ik snap nooit zo de behoefte om alle opties altijd open te houden.Misschien omdat je nog wel eens van gedachte kunt veranderen? Het is nogal star om nooit terug te willen komen van een beslissing of standpunt.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Dejavu, dát snap ik. Maar gewoon een beslissing nemen zonder te denken 'ja maar wat als... ' lijkt tegenwoordig niet meer te kunnen. Zelfs trouwen is gewoon voor de vorm.
quote:Dejavu schreef op 04 februari 2009 @ 12:03:

[...]

Misschien omdat je nog wel eens van gedachte kunt veranderen? Het is nogal star om nooit terug te willen komen van een beslissing of standpunt.Persoonlijk zou ik nooit aan een huwelijk, laat staan kinderen, beginnen als in in mijn achterhoofd heb dat ik nog wel eens van gedachten zou kunnen veranderen.
Zo zie ik dat niet. Ik ben ervan overtuigd dat als mensen trouwen ze dat voor altijd denken te doen. Helaas loopt het leven soms anders dan van te voren gedacht. Je kunt je daarom wel iets voornemen, maar je moet je bewust zijn dat jij het niet altijd voor het zeggen hebt. Je wil is geen wet.
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 04-02-2009 12:10
Reden: Onderdeel andere discussie weggehaald, verwarrend
% gewijzigd
Ik ben er eerlijk gezegd blij om dat ik denk 'ja maar wat als', dan overdenk je het tenminste en ben je eventueel voorbereid.
Inad, vrijheid van meningsuiting is één ding, sneren een ander. Ik heb nooit ergens commentaar gegeven op jouw situatie, hoewel die op 1 keer na toen ik mijn bezorgdheid uitsprak. En dat was ook niets meer dan bezorgdheid, geen oordeel.

En we hebben hier een algemene discussie, en wat ik in zijn algemeenheid vind zet ik hier behoorlijk genuanceerd neer om mensen niet voor het hoofd te stoten.
En trouwen is net als veel dingen net zo goed een momentopname.
Maar trouwen is niet elkaars bezit zijn, en elkaars gedachten willen beheersen. Wij denken ook over veel zaken hetzelfde en ook voor ons is het elke dag weer knokken. Maar is dat niet het toppunt van liefde dat je een ander alle geluk van de wereld gunt, als je er zelf niet meer bent?
quote:Maleficent schreef op 04 februari 2009 @ 12:09:

Maar trouwen is niet elkaars bezit zijn, en elkaars gedachten willen beheersen. Wij denken ook over veel zaken hetzelfde en ook voor ons is het elke dag weer knokken. Maar is dat niet het toppunt van liefde dat je een ander alle geluk van de wereld gunt, als je er zelf niet meer bent? Mooi gezegd Mal
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 12:09:

En trouwen is net als veel dingen net zo goed een momentopname.Het trouwen wel, maar het huwelijk in mijn ogen niet.
Voor mij niet Star, het is een keuze.

En Mal, ik gun mijn man alle geluk van de wereld als ik er ooit niet meer mag zijn. Maar ik gun mijn kinderen nog meer om het alleenrecht te hebben op hun ouders als ouder.
quote:Maleficent schreef op 04 februari 2009 @ 12:09:

Maar trouwen is niet elkaars bezit zijn, en elkaars gedachten willen beheersen. Wij denken ook over veel zaken hetzelfde en ook voor ons is het elke dag weer knokken. Maar is dat niet het toppunt van liefde dat je een ander alle geluk van de wereld gunt, als je er zelf niet meer bent?Helemaal eens met Maleficent, zoals vaker (zeker als het om jongensnamen gaat
Als ons huwelijk gaat stranden dan zou dat komen doordat we niet kunnen omgaan met alle stress rondom de ziekte van Jonathan. We moeten daar echt voor waken (met hulp erbij).

Wie ben ik dan om te bepalen dat de man waar ik van hou, niet gelukkig meer mag worden? Als ik deze reden weet? Ik weet zeker dat hij dan alles zou doen om Jonathan gelukkig te houden. Wij zijn aan dit huwelijk en kindje begonnen omdat we dat samen zo wilden. Maar het is verdomd moeilijk af en toe.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 12:12:

[...]

Het trouwen wel, maar het huwelijk in mijn ogen niet.Jij ontkent dat je er tien jaar later wel eens heel anders over zou kunnen denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven