Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
[...]

Voorspelbaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-05-2017 18:39
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:SF_ schreef op 01 mei 2017 @ 17:52:

[...]

Welke eenzijdige kant, de kant van het ontkennen dat racisme überhaupt bestaat, zoals in dit topic veelvuldig gebeurt? Ja, ik hou mijn hart ook vast inderdaad.er wordt niets ontkend, maar daar ging het niet over. Open dan l;ekker een topic met " donkere mensen/ moslims / Aziaten / whatever discrimineren mij/ ons/ elkaar / blanken/ whatever "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:04:

[...]

Het gaat over racisme in de samenleving, racisme is wel wat meer dan iemand uitschelden, evenals seksisme.

Dat gaat wel wat verder dan iemand voor hoer uitmaken.

Racisme is schadelijk voor een groep,voor een individu en voor de samenleving.Over racisme praten is iets anders dan een ander van racisme beschuldigen of voor racist uitmaken, fijn dat we het daarover eens zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 18:03:

[...]

wie vindt zichzelf zo geweldig en hoe weet je dat?Ach ja,degenen die ik bedoel maar het niet snappen hebben dat superieure gevoel natuurlijk gewoon "onbewust".
quote:moonpoppy schreef op 01 mei 2017 @ 18:06:

[...]

Ach ja,degenen die ik bedoel maar het niet snappen hebben dat superieure gevoel natuurlijk gewoon "onbewust".+1
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 18:03:

[...]

Wat is het criterium om iets als haat ( of racisme/discriminatie of noem maar een dwarsstraat) te mogen benoemen? Hoe 'erg' moet de ervaring zijn?

Er is alleen gezegd dat ze niet kan discussieren.

Dat is geen haat.
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 18:03:

[...]

Wat is het criterium om iets als haat ( of racisme/discriminatie of noem maar een dwarsstraat) te mogen benoemen? Hoe 'erg' moet de ervaring zijn?

Nou Simba, nu reageert Missie al jaren op de actueel pijler en we hebben beiden aardig wat voorbij zien komen.

Als dit haat is, vraag ik me toch af of ze de afgelopen jaren ,last had van haar vingers.

Of wat ze überhaupt op deze pijler doet, ik heb niks tegen haar persoon, of tegen communicatie met haar.

Ik zeg wat ik van haar reactie vind en dat noemt men dan haat?

haat (de; m)

1

gevoel van diepe afkeer

ha·ten (haatte, heeft gehaat)

1

een afkeer hebben van iem. of iets

Het is wat!
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:01:

[...]

Jawel daar gaat het wel over, het gaat over racisme, discriminatie en hoe het geuit wordt.

Colorisme, is een belangrijke uiting daarvan en dus onderdeel van de discussie.

Wie zegt dat racisme zo diep geworteld zit in autochtonen dat ze het zelf niet eens doorhebben, moet ook kritisch naar de andere kant kijken en zal dal tot de conclusie komen dat colorisme net zo diep geworteld is.

Elke tint heeft een naam,dat geldt voor heel Zuid Amerika en het caribische gebied.

Mejorando la raza, maar racisme is iets tussen zwart &wit,blank & bruin.

Really?Maar: Als je enkel wijst naar de witte,of blanke(whatever it may be) medemens, moet je je ook afvragen of het uitbannen van discriminatie in die groep zou betekenen dat racisme en discriminatie als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Als er geen racisme en discriminatie meer is in de witte blanke mens, is er nog steeds racisme en discriminatie (bij anderen).

Bedoel je dat?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Moet je even lezen wat Missie zelf allemaal uitkraamt.
@Bossanova, de smiley is ineens veranderd in je quote. Vreemd hoor. En gestaft.
quote:bossanova schreef op 01 mei 2017 @ 18:06:

[...]

Over racisme praten is iets anders dan een ander van racisme beschuldigen of voor racist uitmaken, fijn dat we het daarover eens zijn.

Tja als je over racisme praat, zijn er altijd wel instituten,of personen die zich daar schuldig aan maken,anders zou het er niet zijn.

Het is ook gewoon iets waar een individu voor gestraft kan worden, dus ook daar ontkom je niet aan.

als iemand racistische uitingen doet, mag je iemand daar op wijzen.

Of mis ik iets/
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 18:10:

[...]

Maar: Als je enkel wijst naar de witte,of blanke(whatever it may be) medemens, moet je je ook afvragen of het uitbannen van discriminatie in die groep zou betekenen dat racisme en discriminatie als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Als er geen racisme en discriminatie meer is in de witte blanke mens, is er nog steeds racisme en discriminatie (bij anderen).

Bedoel je dat?

Ja dat bedoel ik, binnen de gemeenschappen die de dames verdedigen, komt colorisme veelvuldig voor, dat is ook racisme of een uiting daarvan en dan zijn het mensen uit de eigen gemeenschap, dat vind ik persoonlijk ook essentieel onderdeel van die discussie.

Kritisch naar jezelf of de gemeenschap die je verdedigt kijken. Verwachten dat het buiten die gemeenschap goed zit en daarbinnen dan?

Wegkijken? Doen alsof het er niet is?

Als je het bespreekbaar wil maken en serieus genomen wil worden, moet je er ook volledig voor gaan.

Maar dat is mijn bescheiden mening.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:11:

[...]

Tja als je over racisme praat, zijn er altijd wel instituten,of personen die zich daar schuldig aan maken,anders zou het er niet zijn.

Het is ook gewoon iets waar een individu voor gestraft kan worden, dus ook daar ontkom je niet aan.

als iemand racistische uitingen doet, mag je iemand daar op wijzen.

Of mis ik iets?/Uitleg waarom het volgens jou racisme is. Een paar te snel oordelen ondermijnt jouw geloofwaardigheid.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:15:

[...]

Ja dat bedoel ik, binnen de gemeenschappen die de dames verdedigen, komt colorisme veelvuldig voor, dat is ook racisme of een uiting daarvan en dan zijn het mensen uit de eigen gemeenschap, dat vind ik persoonlijk ook essentieel onderdeel van die discussie.

Kritisch naar jezelf of de gemeenschap die je verdedigt kijken. Verwachten dat het buiten die gemeenschap goed zit en daarbinnen dan?

Als je het bespreekbaar wil maken en serieus genomen wil worden, moet je er ook volledig voor gaan.

Maar dat is mijn bescheiden mening.Oké nu is het me duidelijk wat je bedoelt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:bossanova schreef op 01 mei 2017 @ 18:18:

[...]

Uitleg waarom het volgens jou racisme is.

Volgens mij is iets racisme of niet.

Racisme kun je gewoon toetsen aan de definitie.

Vaak kom je dan eerder uit op discriminatie,wat het niet minder kwalijk maakt.
quote:bossanova schreef op 01 mei 2017 @ 18:18:

[...]

Uitleg waarom het volgens jou racisme is. Een paar te snelle oordelen ondermijnen jouw geloofwaardigheid.

Quote graag.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand beschuldigd van racisme, dus ik ben benieuwd wat voor moois je gaat showen.

Zoek even een ander target en dan heb je het over mijn geloofwaardigheid?
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:15:

[...]

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Ik weet met een zekerheid van 90% dat Sylvana daar ook over gesproken heeft in een interview, Dat speelt ook.

Maar homohaat zwembaden en moslims daar hadden we het nu net even niet over.

Zijn wel topics voor trouwens, heeft Missie gestart. Van Pasen via kruisen naar zwembaden door naar kerken en moskeeen.
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 18:19:

[...]

Oké nu is het me duidelijk wat je bedoelt.Hoe had jij het in de eerste instantie gelezen?
quote:sam1968 schreef op 01 mei 2017 @ 18:24:

[...]

Ik weet met een zekerheid van 90% dat Sylvana daar ook over gesproken heeft in een interview, Dat speelt ook.

Maar homohaat zwembaden en moslims daar hadden we het nu net even niet over.

Zijn wel topics voor trouwens, heeft Missie gestart. Van Pasen via kruisen naar zwembaden door naar kerken en moskeeen.

Kritisch is voor mij dat je 150+ jaar naar de slavernij witte/blanke mensen niet de schuld kan geven van colorisme.

Mensen kiezen ervoor het in stand te houden.

Maar ik ben geen geneticus, misschien is het genetisch

https://www.theguardian.c ... sed-on-to-childrens-genes

Geen idee
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:24:

[...]

Hoe had jij het in de eerste instantie gelezen?Dat je het over racisme, discriminatie, sexisme in 't algemeen had, tussen alle mensen, alle kleuren, alle geloven.

quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:22:

[...]

Quote graag.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand beschuldigd van racisme, dus ik ben benieuwd wat voor moois je gaat showen.

Zoek even een ander target en dan heb je het over mijn geloofwaardigheid?Lezen graag. Je schreef dat je mensen mag wijzen op racisme, maar "dat is racisme" zegt geen mens iets, zeg gewoon wát je racistisch vindt, wáárom het voor jou racistisch is. Inhoudelijk zijn. Niet zomaar iets roepen. Niet rellen. Rustig blijven. Praat. Van mens tot mens, je weet wel.
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 18:28:

[...]

Dat je het over racisme, discriminatie, sexisme in 't algemeen had, tussen alle mensen, alle kleuren, alle geloven.

Ik had het nu specifiek over de gemeenschappen die de dames willen vertegenwoordigen.

Maar Seksisme,racisme en discriminatie zijn niet bepaald een specialiteit van 1 ras te noemen.

Het komt overal voor en het uit zich overal anders,de uiting hangt samen met de mate van ontwikkeling van/in een land.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:35:

[...]

Ik had het nu specifiek over de gemeenschappen die de dames willen vertegenwoordigen.

Maar Seksisme,racisme en discriminatie zijn niet bepaald een specialiteit van 1 ras te noemen.

Het komt overal voor en het uit zich overal anders,de uiting hangt samen met de mate van ontwikkeling van/in een land.Ja dat begrijp ik nu na je uitleg.

quote:bossanova schreef op 01 mei 2017 @ 18:33:

[...]

Lezen graag. Je schreef dat je mensen mag wijzen op racisme, maar "dat is racisme" zegt geen mens iets, zeg gewoon wát je racistisch vindt. Inhoudelijk zijn. Niet zomaar iets roepen. Niet rellen. Rustig blijven.

Niet rellen?

Oh dat bedoel je , maar ik ga er vanuit dat mensen die anderen van racisme beschuldigen dat kunnen beargumenteren.

Of in andere gevallen het zo obvious is dat de onderbouwing overbodig is.
quote:moonpoppy schreef op 01 mei 2017 @ 18:06:

[...]

Ach ja,degenen die ik bedoel maar het niet snappen hebben dat superieure gevoel natuurlijk gewoon "onbewust".O, je gaat geen namen noemen en ook niet zeggen hoe jij zo zeker lijkt te weten wat ze voelen of vinden van zichzelf ? da's dan duidelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven