Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:fashionvictim schreef op 01 mei 2017 @ 11:16:

[...]Hoe triest wil je het hebben?
quote:Ttass30 schreef op 01 mei 2017 @ 14:44:

[...]

+10000 skattiePlus 20.000
quote:fashionvictim schreef op 01 mei 2017 @ 11:08:

[...]

Over banwaardig en "racistisch systeem" gesproken: ik blijf me zo dood ergeren aan het feit dat al dat extreme racisme op dit forum nooit gemodereerd wordt en dat er geen bannen voor worden uitgedeeld. Soms vraag ik me af of de moderators hier gewoon echt niet begrijpen wat racisme is, of dat ze zelf misschien wel bij de racistische harde kern van dit forum horen.Terechte vraag
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

Over banwaardig en "racistisch systeem" gesproken: ik blijf me zo dood ergeren aan het feit dat al dat extreme racisme op dit forum nooit gemodereerd wordt en dat er geen bannen voor worden uitgedeeld. Soms vraag ik me af of de moderators hier gewoon echt niet begrijpen wat racisme is, of dat ze zelf misschien wel bij de racistische harde kern van dit forum horen.+1
quote:Ttass30 schreef op 28 april 2017 @ 13:37:

..............................

De Nederlanders hebben de surinamers als schoften behandeld en naar Nederland gehaald en in een flat bijelkaar geplaats en dan ook nog oordelen.

The white privilege heeft zijn tijd gehad, niemand houd z'n mond meer dicht. We hebben lang genoeg onder de juk geleefd van de 'blanke man' ze hebben onze voorouders als een stel beesten behandeld weggehaald uit hun omgeving en families kapot gemaakt.quote:missie_m schreef op 28 april 2017 @ 13:47:

Hoeveel zweepslagen heb ik verdiend omdat jou oma en je voorouders het zwaar hebben gehad, en mijn dierbare (blank, onschuldig, en foute tijd op de foute plek was) in het Jappenkamp onmenselijk en gruwelijk is behandelt? Nederland heeft het inderdaad nooit over die gruwelijke Jappenkampen. Maar hoeveel straf verdien ik daarom? Of worden het stokslagen? quote:MaryCrawley schreef op 28 april 2017 @ 13:53:

[...]

En ook dit weer. Hoe kóm je erop????

Volgens mij wordt er voornamelijk gevraagd om empathie en bewustwording. Lijkt mij iets heel positiefs.Is dat zo? Op deze manier? Dat werkt net zo zwaar averechts als Sylvana Simons probeerde met haar zwarte-Piet-manier en haar DENK-beweging.

Die bewustwording hebben we al heel vroeg geleerd, ook over de concentratiekampen. Die bewustwording is groter dan jij zal geloven. Dat mag nooit meer gebeuren, Niet met slaven en niet met Joden. Maar met NIEMAND. Daarom vind ik het ook onvoorstelbaar dat de Jodenhaat in ons land zo aanwakkert. En de haat tegen westerse vrouwen. En dat gebeurd voornamelijk NIET door de blanke. Daarvan heb ik bronnen zat vermeld. Door het te ontkennen (of het maar als een bijzaak te zien) heeft je bewustwording nog heel wat lessen in te halen.

Maar men kan 'de blanke' 75 jaren later niet 'straffen' voor iets waar ze nooit iets aan hebben kunnen doen. Ik ga toch ook niet tegen Duitse schooljuffen zeggen dat zij schuld hebben aan die Jodenvervolging en de wantoestanden waar mijn familie mee te maken had. Ik ga de japanners niet straffen voor de Jappenkampen waar velen onmenselijk zijn behandelt.

Stil staan bij het onrecht, maar niet met gesloten ogen want dan zie je de andere wantoestanden niet. Het lijkt mij positief als we er van geleerd hebben. In plaats van haatgevoelens te uiten.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Over banwaardig en "racistisch systeem" gesproken: ik blijf me zo dood ergeren aan het feit dat al dat extreme racisme op dit forum nooit gemodereerd wordt en dat er geen bannen voor worden uitgedeeld. Soms vraag ik me af of de moderators hier gewoon echt niet begrijpen wat racisme is, of dat ze zelf misschien wel bij de racistische harde kern van dit forum horen.Dit precies. En dan niet alleen de mods, maar of dit vanuit Sanoma zo wordt geregeld.
Wat bizar dat juist VF een ban heeft gekregen. Ik heb de hele discussie gevolgd en juist zij blijft altijd zo rustig en beheerst, zelfs als anderen kwetsende opmerkingen maken. Ze verdient juist een compliment i.p.v. een ban.

[...]

Over banwaardig en "racistisch systeem" gesproken: ik blijf me zo dood ergeren aan het feit dat al dat extreme racisme op dit forum nooit gemodereerd wordt en dat er geen bannen voor worden uitgedeeld. Soms vraag ik me af of de moderators hier gewoon echt niet begrijpen wat racisme is, of dat ze zelf misschien wel bij de racistische harde kern van dit forum horen.

Goed gezegd fv.

Net zoals al je posts in dit topic.
quote:valerievaldera schreef op 01 mei 2017 @ 14:52:

Wat bizar dat juist VF een ban heeft gekregen. Ik heb de hele discussie gevolgd en juist zij blijft altijd zo rustig en beheerst, zelfs als anderen kwetsende opmerkingen maken. Ze verdient juist een compliment i.p.v. een ban.Ik ben het niet altijd met je eens maar ook een compliment naar jou.
quote:missie_m schreef op 01 mei 2017 @ 14:48:

[...]

[...]

[...]

Is dat zo? Op deze manier? Dat werkt net zo zwaar averechts als Sylvana Simons probeerde met haar zwarte-Piet-manier en haar DENK-beweging.

Die bewustwording hebben we al heel vroeg geleerd, ook over de concentratiekampen. Die bewustwording is groter dan jij zal geloven. Dat mag nooit meer gebeuren, Niet met slaven en niet met Joden. Maar met NIEMAND. Daarom vind ik het ook onvoorstelbaar dat de Jodenhaat in ons land zo aanwakkert. En de haat tegen westerse vrouwen. En dat gebeurd voornamelijk NIET door de blanke. Daarvan heb ik bronnen zat vermeld. Door het te ontkennen (of het maar als een bijzaak te zien) heeft je bewustwording nog heel wat lessen in te halen.

Maar men kan 'de blanke' 75 jaren later niet 'straffen' voor iets waar ze nooit iets aan hebben kunnen doen. Ik ga toch ook niet tegen Duitse schooljuffen zeggen dat zij schuld hebben aan die Jodenvervolging en de wantoestanden waar mijn familie mee te maken had. Ik ga de japanners niet straffen voor de Jappenkampen waar velen onmenselijk zijn behandelt.

Stil staan bij het onrecht, maar niet met gesloten ogen want dan zie je de andere wantoestanden niet. Het lijkt mij positief als we er van geleerd hebben. In plaats van haatgevoelens te uiten. Best handig, ik kan mezelf gewoon quoten:quote:

Ik herhaal nog maar weer eens even een paar dingen:

1. Niemand heeft ooit gezegd in dit topic dat andere vormen van discriminatie oke zijn.

2. 70% van de gevallen is de daders van Nederlandse afkomst. Dat andere groepen ook fouten maken doet niks af aan die 70%.

3. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er allerlei mensen antisemitisme uitspraken doen. Ook blanken. (Neo)nazis zijn vrijwel altijd blank.

4. Ik heb je al eerder gezegd dat ik het als Joodse enorm aanstootgevend en beledigend vind dat jij antisemitisme gebruikt om de ernst van racisme te ondermijnen en 'minder erg' te laten lijken. Waarom doe je dat nogmaals? Hou daar alsjeblieft mee op.

Verder heb ik je gestaft omdat je insinueert dat getinte mensen voornamelijk aan vrouwen- en Jodenhaat doet. Lijkt me overduidelijk dat dat buiten alle grenzen gaat.

En nu weer onder de negeer want er mag wel even aandacht zijn voor FV.

[...]

Is dat zo? Op deze manier? Dat werkt net zo zwaar averechts als Sylvana Simons probeerde met haar zwarte-Piet-manier en haar DENK-beweging.

Stil staan bij het onrecht, maar niet met gesloten ogen want dan zie je de andere wantoestanden niet. Het lijkt mij positief als we er van geleerd hebben. In plaats van haatgevoelens te uiten. https://www.youtube.com/watch?v=EH73DMzzVow

http://www.metronieuws.nl/lezerscolumn/ ... -piemel-in
quote:Ttass30 schreef op 01 mei 2017 @ 09:33:

[...]

Ja, missie. In de voetballerij worden leuzen gebruikt als we gaan die 'kutjoden' pakken 'neuzen' etc. En dat zijn blanke Nederlandse hooligans.Je zegt wel BAM bij de link van MaryCrawsley maar die link heb je niet helemaal bekeken anders zag je dat dit geen "blanke" waren. Ook de filmpjes en nieuwsberichten heb je niet gezien want dan had je gezien dat je met een handvol (of iets meer) hooligans er een flink stuk naast zit om alle schuld alleen bij de blanke Nederlander te leggen. Daarom vind ik dat je haatgevoelens hebt naar een grote groep die je zo onterecht benaderd.

Ik heb veel filmpjes en berichten gezien, voetbal is niet mijn ding dus het zou kunnen wat je zegt, maar heb jij die hooligans allemaal gezien?
LOEP ME MAAR aub.

[...]

[...]

[...]

Stil staan bij het onrecht, maar niet met gesloten ogen want dan zie je de andere wantoestanden niet. Het lijkt mij positief als we er van geleerd hebben. In plaats van haatgevoelens te uiten.

Dus ik vat het even samen

Westerse vrouwen zijn in Missies wereld ,altijd blank en worden gehaat door niet blanken.

Blanken doen niet aan antisemitisme,periode van de gaskamers hebben we achtergelaten en daarna is antisemitisme als sneeuw voor de zon verdwenen.

Mensen die andere vormen van discriminatie aankaarten, keuren als vanzelfsprekend antisemitisme & seksisme tegen westerse blanke vrouwen goed.

Wat een pareltje weer.
quote:MaryCrawley schreef op 01 mei 2017 @ 14:56:

[...]

Best handig, ik kan mezelf gewoon quoten:

[...]

Verder heb ik je gestaft omdat je insinueert dat getinte mensen voornamelijk aan vrouwen- en Jodenhaat doet. Lijkt me overduidelijk dat dat buiten alle grenzen gaat.

En nu weer onder de negeer want er mag wel even aandacht zijn voor FV.Wedje dat je dat niet bij onderstaande woorden deed.

Ttass30 schreef op 28 april 2017 @ 13:37:

..............................

De Nederlanders hebben de surinamers als schoften behandeld en naar Nederland gehaald en in een flat bijelkaar geplaats en dan ook nog oordelen.

The white privilege heeft zijn tijd gehad, niemand houd z'n mond meer dicht. We hebben lang genoeg onder de juk geleefd van de 'blanke man' ze hebben onze voorouders als een stel beesten behandeld weggehaald uit hun omgeving en families kapot gemaakt.
LOEP ME MAAR aub.
Lekker getimed ook weer, Missie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 15:02:

[...]

Westerse vrouwen zijn in Missies wereld ,altijd blank en worden gehaat door niet blanken.

Blanken doen niet aan antisemitisme,periode van de gaskamers hebben we achtergelaten en daarna is antisemitisme als sneeuw voor de zon verdwenen.

Mensen die andere vormen van discriminatie aankaarten, keuren als vanzelfsprekend antisemitisme & seksisme tegen westerse blanke vrouwen goed.

Wat een pareltje weer.Goeie samenvatting.

[...]

Wat een pareltje weer.

quote:missie_m schreef op 30 april 2017 @ 16:50:

[...]

?????????????????????????????????????????????

........................... Er zijn heel veel goede moslims net zoals er ook heel veel goede blanken zijn. Maar de blanken worden hier allemaal over een kam geschoren vanwege een slavernijverleden .......................

..............

Discriminatie is in ALLE groepen fout .......................

.......Dan probeer ik je te vertellen dat ook die blanke-groep (waar hier zo op word afgegeven) vieze scheldwoorden krijgen te horen en niet alleen FashionVictims. Dan noem ik het zwembad in Den Haag als hééél duidelijk voorbeeld. Maar dan telt dat volgens jullie niet. "Daar hebben we het nu even niet over". Alsof dat niet erg is als die blanke vrouwen jarenlang voor ongeveer hetzelfde worden uitgescholden. Die problemen kaart Sylvana dan niet aan???? Is het dat wat je zegt?

Als je werkelijk zo tégen discriminatie of racisme bent, dan telt het niet welke huidskleur of geloof je hebt, dan is iedere scheldpartij, verachting, valse beschuldiging en vernedering even erg.

LOEP ME MAAR aub.

[...]

Wat een pareltje weer.
quote:missie_m schreef op 01 mei 2017 @ 15:00:

[...]

Je zegt wel BAM bij de link van MaryCrawsley maar die link heb je niet helemaal bekeken anders zag je dat dit geen "blanke" waren. Ook de filmpjes en nieuwsberichten heb je niet gezien want dan had je gezien dat je met een handvol (of iets meer) hooligans er een flink stuk naast zit om alle schuld alleen bij de blanke Nederlander te leggen. Daarom vind ik dat je haatgevoelens hebt naar een grote groep die je zo onterecht benaderd.

Ik heb veel filmpjes en berichten gezien, voetbal is niet mijn ding dus het zou kunnen wat je zegt, maar heb jij die hooligans allemaal gezien?Die hooligans zijn erg, denk maar wat ze in Rome hebben gedaan toen, maar weet je hoe wijdverbreid discriminatie is?

[...]

Wat een pareltje weer.

quote:missie_m schreef op 29 april 2017 @ 23:54:

[...]

................................

Ik heb je uitgelegd hoe ik het zie, dat tegenslagen in Nederland niet perse aan de huidskleur hoeft te liggen. Blanken krijgen ook de huid vol gescholden, meer dan je denkt, die hebben ook pech als ze geen baan kunnen krijgen. Moeten ook knokken. Maar (zoals iemand het hier al eerder schreef) als Miep geen baan kan vinden moet Miep niet zeuren, maar als een donkergekleurde geen baan kan vinden komt het woord discriminatie tevoorschijn.

...........................

LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 01 mei 2017 @ 15:06:

[...]

[...]

Weet je wat het grappige is, Jij schuift het gebeuren in zwembaden af op racisme, omdat je dusdanig narrow minded bent en enkel in 2 groepen kan denken.

Meisjes in alle kleuren hebben dergelijke problemen, in zwembaden, ook meisjes die uit dezelfde groep als de dader komen.

Kortom het verschil tussen seksisme en racisme ken je niet eens.

Het verschil tussen racisme en discriminatie duidelijk ook niet.

Dat is het ironische, als je niet verder kan kijken dan autochtoon en allochtoon, krijg je een niet functionerend wereldbeeld.

Misschien is het een idee, om die begrippen te leren en dan terug te komen, tot die tijd zijn er zat andere topics waar je terecht kan.

Hoeft niet mag wel.
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 15:19:

[...]

Weet je wat het grappige is, Jij schuift het gebeuren in zwembaden af op racisme, omdat je dusdanig narrow minded bent en enkel in 2 groepen kan denken.

Meisjes in alle kleuren hebben dergelijke problemen, in zwembaden, ook meisjes die uit dezelfde groep als de dader komen.

Dat is het ironische, als je niet verder kan kijken dan autochtoon en allochtoon, krijg je een niet functionerend wereldbeeld.

Misschien is het een idee, om die begrippen te leren en dan terug te komen, tot die tijd zijn er zat andere topics waar je terecht kan.

Hoeft niet mag wel.

[...]

Over banwaardig en "racistisch systeem" gesproken: ik blijf me zo dood ergeren aan het feit dat al dat extreme racisme op dit forum nooit gemodereerd wordt en dat er geen bannen voor worden uitgedeeld. Soms vraag ik me af of de moderators hier gewoon echt niet begrijpen wat racisme is, of dat ze zelf misschien wel bij de racistische harde kern van dit forum horen.

+1

(tellen jullie zelf even op, mods? bedankt!)
quote:vrouwjagersma schreef op 01 mei 2017 @ 14:35:

Man, man, man.

Wat laat je jezelf kennen als je deze post weghaalt en er een ban aan vastmaakt. Wat een triestheid.Helemaal mee eens. Die ban voor FV is echt te belachelijk voor woorden!
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 15:19:

[...]

Hoeft niet mag wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven