Verzameltopic suggesties pijler Actueel

01-05-2017 20:58 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie suggesties delen m.b.t. de pijler Actueel. We willen iedereen een kans geven deze suggesties open te delen. Jullie kunnen er (binnen dit topic) ook met elkaar over in gesprek gaan. Wij zullen meelezen op dit topic en jullie suggesties meenemen in ons overleg over de pijler Actueel dat intern zal plaatsvinden.

Mochten jullie met ons in gesprek willen gaan dan vragen we jullie deze suggesties te mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:28:

@ Gemini ; Plus 1.
Geen bijzonderheden
Zorgen dat een topic uit je 'topic lijst' verwijderd kan worden. Ik reageer niet op bepaalde topics omdat je weet dat er een grote kans is dat het gaat 'ontsporen', en dan wil ik hem niet eindeloos in mijn topiclijst hebben staan. En ik weet dat ik daarin niet de enige ben.

Als je een mede-forummer onder negeer hebt staan, dat je ook niet de reacties alsnog ziet als een ander hem quote. Ik heb een keer in een topic mensen onder 'negeer' gezet omdat ik de uitspraken racistisch/beledigend vond, en dan zie je de uitspraken alsnog omdat anderen ze quoten. Zeker als het even duurt voordat er gemodereerd is in een topic, is dit erg vervelend.
Beleid voor diagnoses en medisch advies op de psyche-pijler.
Plus 1 op alles.
quote:blueeyes*3 schreef op 01 mei 2017 @ 22:31:

Beleid voor diagnoses en medisch advies op de psyche-pijler.Nou, dat is er dan weer wel. Geen diagnose geven en ook niet vragen naar een diagnose. Dat gaat wel redelijke dacht ik.
Geen bijzonderheden
Mijn suggestie: een limiet aan het aantal berichten dat een forummer kan staffen. Drie per drie maanden. Zal een shitload aan werk schelen, je filtert er de forummers met een staffetish uit en je weet dat het echt serieus is als er tientallen 1/3e van hun 'stafjespower' opofferen aan één bericht.
quote:blueeyes*3 schreef op 01 mei 2017 @ 22:31:

Beleid voor diagnoses en medisch advies op de psyche-pijler.Je krijgt al een waarschuwing wegens het stellen van een diagnose als je de advertentie van het Kruidvat herhaalt voor iemand met kriebelhoest.
quote:lemoos2 schreef op 01 mei 2017 @ 22:33:

Mijn suggestie: een limiet aan het aantal berichten dat een forummer kan staffen. Drie per drie maanden. Zal een shitload aan werk schelen, je filtert er de forummers met een staffetish uit en je weet dat het echt serieus is als er tientallen 1/3e van hun 'stafjespower' opofferen aan één bericht.Briljant bedacht!
Geen bijzonderheden

Complimenten van de googlequeen en 'the queen' van t forum.

Mijn avond is weer goed
Ook een goede Lemoos. De echt erge berichten worden toch wel gestaft en het is een stuk efficiënter.
quote:gemini2011 schreef op 01 mei 2017 @ 22:34:

Complimenten van de googlequeen en 'the queen' van t forum.

Mijn avond is weer goed Mijne ook
Geen bijzonderheden
quote:Tr0tter schreef op 01 mei 2017 @ 21:31:

En vooral: doe iets tegen het racisme, de xenofobie en de minachtend uitlatingen over vluchtelingen. Daar moet je als forum/blad/uitgever toch niet mee geassocieerd willen worden?dit is het probleem en kijk vooral even verder dan je neus lang is. Er worden hier doelbewust valse discussietechnieken toegepast. Steeds of topic gaan (lees: ieder onderwerp reduceren tot een discussie over vluchtelingen). Bewust verkeerd parafraseren. Citeren en plakken van nepnieuws etc.
En het is maar een klein groepje dat dat bij herhaling doet. Sommigen hebben al een perma en komen steeds terug met andere nicks. Vaker een IP check zou ook schelen. En verder wordt er heel inconsequent gemodereerd. Racistische post blijven staan en andere worden geband vanwege de "toon"
quote:gemini2011 schreef op 01 mei 2017 @ 22:24:

- inhoudelijk modereren, met gevoel voor de sfeer. Ik snap dat dat tijd kan kosten, maar als je een paar topics leest, zie je gauw waar het vaak mis gaat. En met wie.

- staffen zegt niks. Er zijn immers veel groepjes op het forum (ja ja). Dus eerst kijken wat er precies speelt voor je bant. Tenzij rascisme of heel enge plaatjes.

- af en toe ook de teugels laten vieren. Vaak lost het zichzelf wel aardig op. Mensen zijn hier wel wat gewend. Een harde discussie is niet per definitie erg. Als ie maar inhoudelijk gevoerd wordt en er daarna ook weer samen gelachen kan worden in een ander topic. Dat kan heel goed weet ik uit (helaas vaak al te lang geleden) ervaring.

- Lees eens terug in topics van 5-10 jaar geleden. Waarom ging het toen vaak wel prima? Waar lag dat aan en wat is er nu anders?

- Open banbeleid. Geen discussie, maar wel een duidelijke uitleg. Dus niet 'wegens op de man spelen' maar : 'pietje beledigde jantje met een lelijke ziekte'. Misschien zie je dan zelf ook de logica in van de bans. Een ban om het opperen van patat was er dan denk ik niet geweest.

- geen paniekvoetbal

- flikker een keer een paar forummers er gewoon af. Mensen die keer op keer de sfeer verzieken of achter de schermen zich nog lelijker gedragen dan ervoor. Ik zou eens beginnen met mensen die het woord dobberneger uit hun toetsenbord kunnen krijgen en er ookdan nog smilies bij durven plaatsen.

- Verder wat Yasmijn zegt.Goed verwoord
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:34:

[...]

Briljant bedacht!

Your wish is my command your highness

Lijkt mij ook zo lekker overzichtelijk met de feedback:

"Je hebt een 24-uur ban vanwege bericht x, dat 823 keer is gestaft. 600x wegens racistische inhoud, 200 keer wegens 'op de man' en 23x 'geen woorden voor'. Met vriendelijke groet, het modteam."
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 22:37:

[...]

dit is het probleem en kijk vooral even verder dan je neus lang is. Er worden hier doelbewust valse discussietechnieken toegepast. Steeds of topic gaan (lees: ieder onderwerp reduceren tot een discussie over vluchtelingen). Bewust verkeerd parafraseren. Citeren en plakken van nepnieuws etc.Dit! En verder volledig eens met yasmijn en de suggestie van lemoos (3 'stafrechten') is ook slim.
quote:MaryCrawley schreef op 01 mei 2017 @ 22:42:

[...]

Dit! En verder volledig eens met yasmijn en de suggestie van lemoos (3 'stafrechten') is ook slim.Ik was het eens met jou in het modtopic
Geen bijzonderheden
quote:lemoos2 schreef op 01 mei 2017 @ 22:42:

[...]

Your wish is my command your highness

Lijkt mij ook zo lekker overzichtelijk met de feedback:

"Je hebt een 24-uur ban vanwege bericht x, dat 823 keer is gestaft. 600x wegens racistische inhoud, 200 keer wegens 'op de man' en 23x 'geen woorden voor'. Met vriendelijke groet, het modteam."Dan wel graag de mogelijkheid dat je bij staffen idd kunt kiezen uit " op de man / schelden/ verkeerd quoten / NAW gegevens " etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik lees/reageer zelden op Actueel omdat ik verdrietig word van de racistische sfeer die er hangt.

Ik vind het fijn om te lezen dat de meeste forummers van de oude garde daar ook zo over denken.

Ik hoop dat er geluisterd word naar vooral die oude garde die toch al die jaren het forum trouw is gebleven en het heeft gemaakt tot wat het is.
En dat je alleen kunt staffen op berichten die naar jouzelf zijn gericht en die jijzelf als 'op de man' ervaart.

Daar hebben anderen niets mee te maken. Klootviooltje1934 hoeft niet te bepalen dat een post aan mij gericht 'op de man' kan zijn. Dat bepaal ik zelf wel.
Geen bijzonderheden
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 21:38:

Niet persen en alleen van toepassing voor Actueel.

- openlijk communiceren waarom bepaalde opmerkingen (waarvoor een waarschuwing of ban wordt uitgedeeld) worden gezien als provoceren, op de man e.d. , 1 en ander in de context ( begrijpend) lezen.

- openlijk communiceren waarom iemand geen ban krijgt vlgs het bansysteem, maar bevoordeeld wordt. Mocht daarover per mail door iemand op gewezen worden, check dan eens of degene misschien gelijk heeft ipv terug te mailen 'over andere forummers doen wij geen mededeling'.

- openlijk communiceren waarom iets niet als racistisch en of discriminerend wordt gezien, want het wordt soms een beetje te makkelijk geroepen 'racisme! , discriminatie!' en de 1 praat de ander na. Het is goed om niet af te gaan op de algehele teneur van een aantal gebruikers, maar individuele berichten te checken

- openlijk communiceren waarom niet overal op het forum dezelfde regels gelden of indien jullie vinden dat het wel zo is: laat dat blijken, lees mee, niet alleen op Actueel.Oneens met veel.
En zet dit topic op overig omdat veel forummers de actueelpijler vermijden als een besmettelijke ziekte
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:47:

[...]

Dan wel graag de mogelijkheid dat je bij staffen idd kunt kiezen uit " op de man / schelden/ verkeerd quoten / NAW gegevens " etc.Uiteraard. Lekker overzichtelijk in Excell spreadsheet en hoppa op de mail en bantopic.
In ieder geval, zoals al zo vaker gezegd, een ervaren mod die meeleest.

Jullie reageren/moddereren alleen maar op stafjes tegenwoordig (wat ik sowieso al erg makkelijk voor jullie vind)

Veel mensen willen niet lezen en schrijven op de actueel pijler vanwege het vele rassisme hierdoor staffen mensen ook niet. Jullie zien geen stafjes dus nemen voor het gemak maar aan dat het wel ok zit op die pijler. niet dus.

Daarnaast is het zeer storrend dat zeker de vluchtelingenkwestie het hele forum rondwaaid. Op de geld en recht pijler iemand zoekt een huis. Tada daar komen de opmerkingen weer dat je die nooit gaat krijgen want de vluchtelingen blablablabla. Zelfde geldt op vele andere pijlers.

Echt heel vervelend vind ik dat.

Ow en ook dit is al vaak gezegd maar probeer echt te regelen dat je topics kan verwijderen uit je lijst met het nieuwe forum.

Ook ik schrijf nu niet mee op topics op de actueel pijler omdat ik weet dat het toch gaat ontsporen en het in mijn lijst blijft staan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 22:51:

En zet dit topic op overig omdat veel forummers de actueelpijler vermijden als een besmettelijke ziekteEens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven