Verzameltopic suggesties pijler Actueel

01-05-2017 20:58 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie suggesties delen m.b.t. de pijler Actueel. We willen iedereen een kans geven deze suggesties open te delen. Jullie kunnen er (binnen dit topic) ook met elkaar over in gesprek gaan. Wij zullen meelezen op dit topic en jullie suggesties meenemen in ons overleg over de pijler Actueel dat intern zal plaatsvinden.

Mochten jullie met ons in gesprek willen gaan dan vragen we jullie deze suggesties te mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 22:51:

En zet dit topic op overig omdat veel forummers de actueelpijler vermijden als een besmettelijke ziekteStaat op beide pijlers.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:49:

En dat je alleen kunt staffen op berichten die naar jouzelf zijn gericht en die jijzelf als 'op de man' ervaart.

Daar hebben anderen niets mee te maken. Klootviooltje1934 hoeft niet te bepalen dat een post aan mij gericht 'op de man' kan zijn. Dat bepaal ik zelf wel.Ja, precies. Ik had het laatst over de niet bestaande tieten van Enn en dat vond iemand anders heel erg beledigend, terwijl Enn prima wist hoe het bedoeld was ; als ouwejongenskrentenbroodonderelkaar. Stel je voor dat je daar dan voor geband wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:simbalabimba schreef op 01 mei 2017 @ 22:10:

Het vooruitzicht om een perma op te lopen, kan onveilig voelen. Ook (of vooral?) omdat communicatie dan wel heel moeilijk wordt.Weer oneens.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:52:

[...]

Staat op beide pijlers.

o

verder eens met jullie
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:53:

[...]

Ja, precies. Ik had het laatst over de niet bestaande tieten van Enn en dat vond iemand anders heel erg beledigend, terwijl Enn prima wist hoe het bedoeld was ; als ouwejongenskrentenbroodonderelkaar. Stel je voor dat je daar dan voor geband wordt.

Ja, dat dus, ons kent ons. Dat hoeft een ander niet te gaan lopen staffen. Als ik me beledigd voel dan meld ik dat zelf wel.

Nou heb ik dat nooit zo snel van een paar letters op een scherm van onbekenden waar ik achter de schermen geen contact mee heb
Geen bijzonderheden
Allereerst mijn dank voor deze openheid en dit topic. Niet alleen op Actueel richten, jullie missen het punt.

Ik vind het van belang dat alle mensen van dit forum dit topic kunnen vinden. Ik wacht dan ook met inhoudelijk reageren totdat ik heel veel verschillende forummers heb zien reageren. Anders heeft dit topic voor mij geen nut en kan het topic door mods worden weggeschoven als: Die oude zeikerds zijn weer aan het drammen.

Ik hoop dus op reacties van tot nu toe meelezers die hun zegje alsnog doen.

Bij voorbaat mijn dank hiervoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die oude zeikerds zijn weer aan het drammen.

Dit zou ik als 'op de man' kunnen opvatten
Geen bijzonderheden
Ik zeg al niks meer en ik zal Yas met een papfles met een scheutje rum op bed leggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zeg wel niks meer dan...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Enn schreef op 01 mei 2017 @ 22:55:

Ik vind het van belang dat alle mensen van dit forum dit topic kunnen vinden. Ik wacht dan ook met inhoudelijk reageren totdat ik heel veel verschillende forummers heb zien reageren. Anders heeft dit topic voor mij geen nut en kan het topic door mods worden weggeschoven als: Die oude zeikerds zijn weer aan het drammen.

Bij voorbaat mijn dank hiervoor. Gedaan. Op pagina 3, reeds
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:57:

Ik zeg al niks meer en ik zal Yas met een papfles met een scheutje rum op bed leggen.Ik ben er nog.
Geen bijzonderheden

Allereerst mijn dank voor deze openheid en dit topic. Niet alleen op Actueel richten, jullie missen het punt.

Bij voorbaat mijn dank hiervoor. Eens met zo ongeveer iedereen die al gereageerd heeft.
Denk dat zo ongeveer iedereen er hetzelfde over denkt.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 23:08:

Denk dat zo ongeveer iedereen er hetzelfde over denkt.

Niet eens met Yas!

Als iedereen er hetzelfde over dacht, hadden jullie dit allemaal niet zo uitgebreid op hoeven schrijven. Ik denk wel dat de overgrote meerderheid er zo over denkt, en aan de Mods de schone taak om de racisten er op algemeen verzoek uit te gooien en daarna het hek weer netjes te sluiten.
Iets wat niet perse met de Actueelpijler te maken heeft, maar wat wat mij betreft wel veranderd zou mogen worden: het probleem van de verwijderde OP's. Het loopt de laatste tijd weer de spuigaten uit. Kan er in het nieuwe forum niet een beperking ingebouwd worden waardoor een OP na een x-aantal minuten niet meer aangepast kan worden, of voor niet meer dan x%?
quote:hebjehaarookweer schreef op 01 mei 2017 @ 23:03:

[...]

Gedaan. Op pagina 3, reeds Ik ook
Het stoort mij dat jullie kijken naar één bericht. Dat is in mijn ogen een grove onderschatting van de forummers en het fenomeen forummen.

Je zal weinig post vinden waar heel expliciet racistische uitingen in staan, en toch kan je zonder enige twijfel met zekerheid stellen dat de actueelpijler bol staat van racisme.

Je kunt werkelijk geen topic over iets wat minder goed verloopt openen zonder dat het binnen tien berichten gaat over extreme terroristen die overal onder ons zijn en wee degene die daar iets van zegt. (Voor de herkenbaarheid: de woorden moslims en wegkijkers vallen dan vaak)

Het gaat niet om één post. Het gaat om het doodslaan van discussie, het veranderen van onderwerp, het bagatelliseren van feiten, het plaatsen van misplaatste vergelijkingen en het aanjakkeren van angst en haat ipv het bespreekbaar maken van ongenoegen en angst.

Het is toch idioot dat op vivactueel vluchtelingen, asielzoekers, moslims en terroristen bijna synoniemen geworden zijn?

Ik heb nu al medelijden met een moderator die daar mee moet lezen: het vergiftigt je geest en het vervaagt je normen.

En volgens mij is het zo gekomen omdat jullie op zoek zijn naar 'foute zinnen'. Daar gaat het niet mis (oké, soms wel, maar dat zijn de simpele gevallen).

Vaak zit in een topic een opbouw.

De moslimbashers nemen een topic over.

Er komt wat weerwoord.

Er komen drie links met extremen, die niet direct met het topic te maken hebben maar wel met extremistische moslims of probleemjongeren.

Er komen linkjes met statistieken dat het allemaal wel meevalt.

Het gebrul over wegkijkers en gutmensen begint.

De voorspelbare reacties over Wilders en pvvers komen.

De tweede wereldoorlog doet ook weer even mee.

Jij vindt het dus(!?) niet erg dat komt langs.

...En de TO lacht in zijn/haar vuistje of vraagt zich vertwijfeld af wie gaat antwoorden op de vraag wat ze met de verdwaalde voetbal in haar tuin moet...

En het modteam heeft alwéér geen racistische post kunnen spotten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ghe.... had geen idee dat dit ook kon:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Bij voorbaat mijn dank hiervoor. Bij dezen dan ook vanuit mij: eens met wat de meesten hier schrijven. Ik denk dat er al veel goede tips geschreven zijn. Zelf heb ik daar niets nieuws aan toe te voegen. Maar zoals er tegenwoordig op de actueelpijler geschreven wordt, vind ik in elk geval te walgelijk voor woorden.
quote:feow schreef op 01 mei 2017 @ 23:22:

Het stoort mij dat jullie kijken naar één bericht. Dat is in mijn ogen een grove onderschatting van de forummers en het fenomeen forummen.

Je zal weinig post vinden waar heel expliciet racistische uitingen in staan, en toch kan je zonder enige twijfel met zekerheid stellen dat de actueelpijler bol staat van racisme.

Je kunt werkelijk geen topic over iets wat minder goed verloopt openen zonder dat het binnen tien berichten gaat over extreme terroristen die overal onder ons zijn en wee degene die daar iets van zegt. (Voor de herkenbaarheid: de woorden moslims en wegkijkers vallen dan vaak)

Het gaat niet om één post. Het gaat om het doodslaan van discussie, het veranderen van onderwerp, het bagatelliseren van feiten, het plaatsen van misplaatste vergelijkingen en het aanjakkeren van angst en haat ipv het bespreekbaar maken van ongenoegen en angst.

Het is toch idioot dat op vivactueel vluchtelingen, asielzoekers, moslims en terroristen bijna synoniemen geworden zijn?

Ik heb nu al medelijden met een moderator die daar mee moet lezen: het vergiftigt je geest en het vervaagt je normen.

En volgens mij is het zo gekomen omdat jullie op zoek zijn naar 'foute zinnen'. Daar gaat het niet mis (oké, soms wel, maar dat zijn de simpele gevallen).

Vaak zit in een topic een opbouw.

De moslimbashers nemen een topic over.

Er komt wat weerwoord.

Er komen drie links met extremen, die niet direct met het topic te maken hebben maar wel met extremistische moslims of probleemjongeren.

Er komen linkjes met statistieken dat het allemaal wel meevalt.

Het gebrul over wegkijkers en gutmensen begint.

De voorspelbare reacties over Wilders en pvvers komen.

De tweede wereldoorlog doet ook weer even mee.

Jij vindt het dus(!?) niet erg dat komt langs.

...En de TO lacht in zijn/haar vuistje of vraagt zich vertwijfeld af wie gaat antwoorden op de vraag wat ze met de verdwaalde voetbal in haar tuin moet...

En het modteam heeft alwéér geen racistische post kunnen spotten.Feow wat een haarscherpe analyse. Dit is precies zoals het gaat en geeft precies aan waarom de actueelpijler een bodemloze put vol derrie is. De meeste mensen blijven er weg en wee je gebeente als je dan toch wilt proberen om een ander geluid te laten horen, dan zit je (kijk naar FV) twee dagen op de bank.
het moderatieteam zou eigenlijk het hele sylvana en anousha topic moeten lezen. Inclusief de verwijderde post. En pak er ook eens een vluchtelingentopic bij. Breng dan in kaart wie er op welke manier reageert. Je houdt een clubje van 10 forummers over met hetzelfde zuiggedrag. Waarvan de helft met een langlopende nick en ongeveer de helft met een kersverse nick.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:44:

[...]

Ik was het eens met jou in het modtopic

Ik ben oprecht blij de eensgezindheid hier te zien.

Mods, ik hoop dat jullie dat ook zien en lezen hoeveel mensen de Actueelpijler structureel vermijden. Die staffen en reageren daar dus bijna nooit maar vinden het probleem net zo groot.
Ik ben het eens met alles dat tot nu toe is gepost in dit topic, maar wat ik dus niet snap is dat jullie mods ons daarvoor nodig hebben. Zitten jullie te slapen ofzo?

Ik heb zelf twee bans gekregen voor drie keer niks, ik was echt vol ongeloof, maar die figuren op de actueelpijler kunnen zich alles permitteren en dat geeft me te denken, want wie zwijgt, stemt toe.

Ik hoop echt van harte dat ik er mijlenver naast zit. In ieder geval vind ik de actueelpijler een blamage voor Viva en onbegrijpelijk dat dit zomaar jaren door kan stomen.
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2017 @ 23:37:

Ik ben het eens met alles dat tot nu toe is gepost in dit topic, maar wat ik dus niet snap is dat jullie mods ons daarvoor nodig hebben. Zitten jullie te slapen ofzo?

Ik heb zelf twee bans gekregen voor drie keer niks, ik was echt vol ongeloof, maar die figuren op de actueelpijler kunnen zich alles permitteren en dat geeft me te denken, want wie zwijgt, stemt toe.

Ik hoop echt van harte dat ik er mijlenver naast zit. In ieder geval vind ik de actueelpijler een blamage voor Viva en onbegrijpelijk dat dit zomaar jaren door kan stomen.eens, en dat wij het eens zijn zegt eigenlijk genoeg.
Feow wat een supergoede post! Je beschrijft precies dat wat er iedere keer gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven