Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 mei 2017 @ 11:25:

[...]

Je geeft links met verouderde informatie. In 2017 is de situatie anders dan in 2012. De huidige hongersnood in Afrika is ook van recente datum. Net zoals de situatie in Noord-Korea nu heel actueel is. In 2012 had niemand nog van IS gehoord.

Ik vind het erg jammer dat je alles waar iemand met een andere mening mee aan komt, afdoet als onzin, terwijl je maar een krant hoeft open te slaan of de tv hoeft aan te zetten om te zien dat er wel degelijk wat aan de gang is in de wereld. Blijkbaar is de actie die onlangs gehouden is voor giro 555 ook compleet langs je heen gegaan.

Ik ben eigenlijk wel klaar met de discussie met jou en nog een aantal forummers hier. Jullie zijn zo overtuigd dat alleen jullie mening de juiste is, dat er niet eens meer een normale discussie mogelijk is. De agressieve toon in jullie posts zegt al genoeg. Zelfs de moderators zitten in jullie ogen fout. Het zou nuttig zijn als jij en een aantal anderen hier eens kritisch naar jullie eigen houding zouden kijken, voordat je een ander de maat gaat nemen.

Je ziet de splinter in het oog van een ander, maar de balk in je eigen ogen ontgaat je volledig.Insgelijks

[...]

Je geeft links met verouderde informatie. In 2017 is de situatie anders dan in 2012. De huidige hongersnood in Afrika is ook van recente datum. Net zoals de situatie in Noord-Korea nu heel actueel is. In 2012 had niemand nog van IS gehoord.

Ik vind het erg jammer dat je alles waar iemand met een andere mening mee aan komt, afdoet als onzin, terwijl je maar een krant hoeft open te slaan of de tv hoeft aan te zetten om te zien dat er wel degelijk wat aan de gang is in de wereld. Blijkbaar is de actie die onlangs gehouden is voor giro 555 ook compleet langs je heen gegaan.

Ik ben eigenlijk wel klaar met de discussie met jou en nog een aantal forummers hier. Jullie zijn zo overtuigd dat alleen jullie mening de juiste is, dat er niet eens meer een normale discussie mogelijk is. De agressieve toon in jullie posts zegt al genoeg. Zelfs de moderators zitten in jullie ogen fout. Het zou nuttig zijn als jij en een aantal anderen hier eens kritisch naar jullie eigen houding zouden kijken, voordat je een ander de maat gaat nemen.

Je ziet de splinter in het oog van een ander, maar de balk in je eigen ogen ontgaat je volledig.

[...]

Je ziet de splinter in het oog van een ander, maar de balk in je eigen ogen ontgaat je volledig.
LOEP ME MAAR aub.
sught en zo gaan we weer fijn op de man bezig....

Kunnen we weer even terug naar waar het over gaat?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ardni schreef op 01 mei 2017 @ 18:07:

[...]

Nou Simba, nu reageert Missie al jaren op de actueel pijler en we hebben beiden aardig wat voorbij zien komen.

Als dit haat is, vraag ik me toch af of ze de afgelopen jaren ,last had van haar vingers.

Of wat ze überhaupt op deze pijler doet, ik heb niks tegen haar persoon, of tegen communicatie met haar.

Ik zeg wat ik van haar reactie vind en dat noemt men dan haat?

haat (de; m)

1

gevoel van diepe afkeer

ha·ten (haatte, heeft gehaat)

1

een afkeer hebben van iem. of iets

Het is wat!Wij tweetjes hebben inderdaad al menige pittige discussies gevoerd. Altijd correct dacht ik zo.Je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik niet met jou. Gewoon de vuisten op tafel en je mening zeggen. Maar deze discussie is vuil en oneerlijk. Dit is pure haat-in-het-geniep. Hier heb ik geen zin in.

Kun je nagaan hoe ik van deze valse beschuldigingen walg, woorden die scheef getrokken worden zodat men kan zeggen 'jij bent een racist" (want dan is hun eigen haathouding toegestaan) of "jij negeert het" of "jij bent het wel maar ziet het zelf niet" terwijl ik NIETS negeer, en juist vind dat ALLE discriminatie én racisme FOUT is.

LOEP ME MAAR aub.
quote:rosanna08 schreef op 02 mei 2017 @ 09:16:

En omdat het in een volgens jou genuanceerde krant staat, is het waar? Is het een column, een journalistiek stuk, een recensie? Het komt op mij over als een mening, niet als een feit

Het is ook een mening, een opiniestuk, dat is toch duidelijk maar nog steeds de spijker op zijn kop.

Een mening is zelden een feit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Het is ook een mening, een opiniestuk, dat is toch duidelijk maar nog steeds de spijker op zijn kop.

Een mening is zelden een feit. idd jouw mening en ik kan daar niks mee, omdat ik niet de volledige tekst heb. Jij vindt dat dit de conclusie is, maar dat is niet te controleren. Ik kan wel tot een hele andere conclusie komen als ik de volledige tekst gelezen heb. Die kans krijg ik alleen niet van jou
quote:rosanna08 schreef op 02 mei 2017 @ 19:39:

[...]

idd jouw mening en ik kan daar niks mee, omdat ik niet de volledige tekst heb. Jij vindt dat dit de conclusie is, maar dat is niet te controleren. Ik kan wel tot een hele andere conclusie komen als ik de volledige tekst gelezen heb. Die kans krijg ik alleen niet van jou

Probleem is dat het artikel achter de betaalmuur zit.

Maar wacht ik kijk wat ik kan doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:50:

[...]

Maar wacht ik kijk wat ik kan doen.Tekst kopiëren en hier plakken
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:50:

[...]

Maar wacht ik kijk wat ik kan doen. als je niet het hele artikel kunt plaatsen, kun je beter niks plaatsen

Ben benieuwd naar het hele artikel
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Een mening is zelden een feit.

In dit geval kun jij volgens mij beter je eigen mening opschrijven dan weer met zo'n mal linkje aankomen.

Dit linkje voegt niets toe.

Als je al niet de mening van een ander wilt plagiëren, dan kun je toch schrijven dat je xxxx vindt, net als die meneer die in de trouw schrijft?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:rosanna08 schreef op 02 mei 2017 @ 19:39:

[...]

idd jouw mening en ik kan daar niks mee, omdat ik niet de volledige tekst heb. Jij vindt dat dit de conclusie is, maar dat is niet te controleren. Ik kan wel tot een hele andere conclusie komen als ik de volledige tekst gelezen heb. Die kans krijg ik alleen niet van jou https://www.trouw.nl/opin ... n-anousha-nzume~a70c0604/
quote:feow schreef op 02 mei 2017 @ 19:55:

[...]

In dit geval kun jij volgens mij beter je eigen mening opschrijven dan weer met zo'n mal linkje aankomen.

Dit linkje voegt niets toe.

Als je al niet de mening van een ander wilt plagiëren, dan kun je toch schrijven dat je xxxx vindt, net als die meneer die in de trouw schrijft?

Ja / nee

Ik vind het niet netjes om een uitspraak van een ander zonder bronvermelding te gebruiken.

Vanmorgen stond het alleen in de betaalde versie nu inmiddels online dus heb ik de link geplaatst.
quote:missie_m schreef op 02 mei 2017 @ 13:47:

[...]

Wij tweetjes hebben inderdaad al menige pittige discussies gevoerd. Altijd correct dacht ik zo.Je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik niet met jou. Gewoon de vuisten op tafel en je mening zeggen. Maar deze discussie is vuil en oneerlijk. Dit is pure haat-in-het-geniep. Hier heb ik geen zin in.

Kun je nagaan hoe ik van deze valse beschuldigingen walg, woorden die scheef getrokken worden zodat men kan zeggen 'jij bent een racist" (want dan is hun eigen haathouding toegestaan) of "jij negeert het" of "jij bent het wel maar ziet het zelf niet" terwijl ik NIETS negeer, en juist vind dat ALLE discriminatie én racisme FOUT is.

Dat is pas een valse beschuldiging want niemand heeft dat tegen jou gezegd.

Je bent zelf ook degene die anderen van haat beschuldigd. Nu weer.

Daarnaast negeer je het wél als ik je expliciet vraag om op te houden over antisemitisme omdat het beledigend is. Ik heb je ook verteld dat ik Joodse ben en ik heb jou herhaaldelijk gevraagd te stoppen en toch ga je door. Dat doe je dus overduidelijk expres.

Kennelijk maakt het jouzelf dus niet uit dat je expres Joodse mensen beledigd m.b.t. een bijzonder gevoelig onderwerp

Dat moet je verder zelf weten maar ik zet het even expliciet neer zodat je daar niet omheen kan lullen en multiquoten.

Precies hetzelfde deed je bij FV die jou ook vroeg om op te houden met beledigende associaties. Ook daar ging je mee door

Jij bent hier geen slachtoffer. Totaal niet.

Je schoffeert en beledigd constant anderen en ik kan niet anders dan concluderen dat je dat expres doet. Waarom is me een raadsel, maar vervelend, onnodig en sfeerverpestend is het wel.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:55:

[...]

https://www.trouw.nl/opin ... n-anousha-nzume~a70c0604/ dank je

Eerlijk gezegd vind ik het nogal zuur geschreven en hij baseert zich puur op wat uitspraken die Anouscha heeft gedaan, maar hij heeft niet de moeite genomen om het boek daadwerkelijk te lezen. Dat is mijn mening hierover
Eerlijk gezegd vind ik het schokkend dat een krant als Trouw dit soort teksten publiceert
quote:rosanna08 schreef op 02 mei 2017 @ 20:15:

Eerlijk gezegd vind ik het schokkend dat een krant als Trouw dit soort teksten publiceert

Trouw laat iedereen aan het woord.

Dat siert ze....... Je kan het er wel of niet mee eens zijn.

Zo schokkend is de tekst niet, wel stevig.

Ze hebben ook een columnist gehad die pleitte voor open grenzen.

Toen was ik geschokt
maar goed, nu weten we de mening van meneer Ephimenco.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 20:22:

[...]

Trouw laat iedereen aan het woord.

Dat siert ze....... Je kan het er wel of niet mee eens zijn.

Zo schokkend is de tekst niet, wel stevig.

Ze hebben ook een columnist gehad die pleitte voor open grenzen.

Toen was ik geschokt Ja pff dat weet ik nog je was de hele dag van slag
Het is mij, als regelmatig Trouw-lezer, echt een raadsel wat Ephimenco daar precies doet, maar als ik zin heb in barok geweeklaag over de ondergang van het avondland, dan hoef ik gelukkig nooit ver te zoeken.
quote:vrouwjagersma schreef op 02 mei 2017 @ 20:35:

Het is mij, als regelmatig Trouw-lezer, echt een raadsel wat Ephimenco daar precies doet, maar als ik zin heb in barok geweeklaag over de ondergang van het avondland, dan hoef ik gelukkig nooit ver te zoeken.

Een fris geluid in het linkse - TROUW - bolwerk.

Er zijn daar serieus mensen - ik was verbijsterd - die voor open grenzen pleitten.

Dan moet je toch een tegengeluid hebben.
Een ander geluid, dat klopt, maar fris is niet iets wat bij me opkomt. En niet om de redenen die men nu bedenkt, maar puur omdat hij smoezelig schrijft, ik kan het niet beter uitleggen.

Maar goed, ik vind Frits Abrahams goed, dus wat weet ik.
quote:MaryCrawley schreef op 02 mei 2017 @ 20:05:

[...]

Dat is pas een valse beschuldiging want niemand heeft dat tegen jou gezegd.

Je bent zelf ook degene die anderen van haat beschuldigd. Nu weer.

Daarnaast negeer je het wél als ik je expliciet vraag om op te houden over antisemitisme omdat het beledigend is. Ik heb je ook verteld dat ik Joodse ben en ik heb jou herhaaldelijk gevraagd te stoppen en toch ga je door. Dat doe je dus overduidelijk expres.

Kennelijk maakt het jouzelf dus niet uit dat je expres Joodse mensen beledigd m.b.t. een bijzonder gevoelig onderwerp

Dat moet je verder zelf weten maar ik zet het even expliciet neer zodat je daar niet omheen kan lullen en multiquoten.

Precies hetzelfde deed je bij FV die jou ook vroeg om op te houden met beledigende associaties. Ook daar ging je mee door

Jij bent hier geen slachtoffer. Totaal niet.

Je schoffeert en beledigd constant anderen en ik kan niet anders dan concluderen dat je dat expres doet. Waarom is me een raadsel, maar vervelend, onnodig en sfeerverpestend is het wel.Dit bedoel ik met pure haat.

Wat heb je hier aan om iemand zo vals te beschuldigen? Weet je nog dat Ttas het woord BAM schreef bij een link die jij plaatste om de blanken te beschuldigen van zware incidenten? Ik vroeg toen of je zelf die link had gelezen? Die ging voornamelijk over antisemitisme. Ik zou nooit Joden beledigen. Gelukkig kan iedereen me loepen.

ps Ik heb meermaals geschreven dat ik hier niet meer lees of niet meer alles lees. Als je nog meer vragen hebt gesteld en geen antwoord krijgt is dat de reden.

Doei.
LOEP ME MAAR aub.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:55:

[...]

https://www.trouw.nl/opin ... n-anousha-nzume~a70c0604/Ik kon niet slapen en heb daarom deze link gelezen. Schrik er wel van.
LOEP ME MAAR aub.
Ik begrijp nu wel waarom 'giffabriek' word geschreven.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven