Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:11:

[...]

Ach, jij roept altijd maar wat. Ik heb in jouw posts nog nooit één bron gezien. Er zijn overigens nog nooit zoveel mensen op de vlucht als nu het geval is:

https://www.vluchteling.n ... l-vluchtelingen-2016.aspx

Heb je je al verdiept in de situatie in Noord-Korea?

Nogal offtopic dit.ik baseer me op de feiten. Zou jij ook moeten doen http://www.welingelichtek ... n-ooit-met-de-wereld.html
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2017 @ 21:43:

[...]

Toch ergens heb je wel een punt. Het gaat allebei over (niet) gezien worden. Ik denk dat liefde en steun van je ouders je heel sterk kan maken, al is de hele structuur van de maatschappij tegen je. En dat het ontbreken van ouderliefde kan zorgen dat je nooit jezelf durft zijn, al ben je nog zo wit, rijk en bevoorrecht.Daarom is het jammer dat onder Surinaamse en Antilliaanse meisjes het aantal tienermoeders het hoogst is. Vaak zijn de vaders niet meer in beeld. Dan heb je als kind al gelijk een slechte start.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:30:

[...]

Daarom is het jammer dat onder Surinaamse en Antilliaanse meisjes het aantal tienermoeders het hoogst is. Vaak zijn de vaders niet meer in beeld. Dan heb je als kind al gelijk een slechte start.Van alle tienermoeders had in 2015 iets minder dan de helft een allochtone afkomst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:36:

[...]

Van alle tienermoeders had in 2015 iets minder dan de helft een allochtone afkomst.In verhouding komen tienerzwangerschappen het meeste voor onder Surinaamse en Antilliaanse meisjes. Daar zijn cijfers over bekend. Volgens mij vallen Surinamers en Antillianen die hier geboren zijn sowieso niet onder allochtonen. Een autochtone Nederlander hoeft niet per se blank te zijn.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:42:

[...]

In verhouding komen tienerzwangerschappen het meeste voor onder Surinaamse en Antilliaanse meisjes. Daar zijn cijfers over bekend. Volgens mij vallen Surinamers en Antillianen die hier geboren zijn sowieso niet onder allochtonen. Een autochtone Nederlander hoeft niet per se blank te zijn.Waarom voeg je dat nou toe; dat heb ik toch ook niet beweerd ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:45:

[...]

Waarom voeg je dat nou toe; dat heb ik toch ook niet beweerd ?Jij ging er vanuit dat deze meisjes tot de groep allochtonen behoorden. Daarom stipte ik nog even aan dat je niet per se blank hoeft te zijn om autochtoon te zijn.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:48:

[...]

Jij ging er vanuit dat deze meisjes tot de groep allochtonen behoorden..

O, ja?

Ik heb gewoon gequote van een site met de statistieken, hoor.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:48:

[...]

Jij ging er vanuit dat deze meisjes tot de groep allochtonen behoorden. Daarom stipte ik nog even aan dat je niet per se blank hoeft te zijn om autochtoon te zijn.heb je inmiddels kennis genomen van de feiten over de toestand in de wereld?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:50:

[...]

O, ja?

Ik heb gewoon gequote van een site met de statistieken, hoor.Je bent allochtoon als je zelf of één van je ouders hier niet geboren is.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 22:57:

[...]

heb je inmiddels kennis genomen van de feiten over de toestand in de wereld?Dat denk ik niet.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 22:57:

[...]

heb je inmiddels kennis genomen van de feiten over de toestand in de wereld?Ik wel, jij blijkbaar niet.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:58:

[...]

Dat denk ik niet.???? Want?
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:59:

[...]

Ik wel, jij blijkbaar niet.wat bedoel je hiermee? Heb je deze feiten tot je genomen. Zo moeilijk is die vraag niet. Klik op de link en lees http://www.welingelichtek ... n-ooit-met-de-wereld.html
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 22:57:

[...]

Je bent allochtoon als je zelf of één van je ouders hier niet geboren is.

Van alle tienermoeders had in 2015 iets minder dan de helft een allochtone afkomst.

Dus iets meer dan de helft is AUTOCHTOON.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 23:01:

[...]

Van alle tienermoeders had in 2015 iets minder dan de helft een allochtone afkomst.

Dus iets meer dan de helft is AUTOCHTOON.rekenen en lezen, het is moeilijk
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 23:01:

[...]

Dus iets meer dan de helft is AUTOCHTOON.De helft van de Nederlandse bevolking is toch niet van allochtone afkomst. Ik schreef net dan ook "in verhouding". Als je het niet wilt begrijpen dan houdt het natuurlijk op.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 23:01:

[...]

rekenen en lezen, het is moeilijkVoor jou inderdaad, ja. Statistieken is dan helemaal een brug te ver voor je. Ik zal ook geen pogingen meer doen om het uit te leggen. Met jou kun je op geen enkele manier normaal een discussie voeren.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 23:12:

[...]

Voor jou inderdaad, ja. Statistieken is dan helemaal een brug te ver voor je. Ik zal ook geen pogingen meer doen om het uit te leggen. Met jou kun je op geen enkele manier normaal een discussie voeren.ik kom met een onderbouwing die jouw stelling onderuit haalt. In plaats van inhoudelijk te reageren maak je het persoonlijk en vervolgens zeg je dat er met mij niet te discussieren valt.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 23:01:

[...]

wat bedoel je hiermee? Heb je deze feiten tot je genomen. Zo moeilijk is die vraag niet. Klik op de link en lees http://www.welingelichtek ... n-ooit-met-de-wereld.html

De link is uit 2015 en het onderdeel over democratie/veiligheid gaat over 2012. Ondertussen is het 2017 en is er heel veel in de wereld veranderd. Noord-Korea heeft tegenwoordig de beschikking over lange afstands-raketten en kernbommen en heeft een heel gevaarlijke leider. De opkomst van IS is ook van na 2012. Je informatiebron is dus sterk verouderd.

Ik vind dus niet dat je mijn stelling onderuit gehaald hebt. Is deze post inhoudelijk genoeg?
quote:Pientjexxxx schreef op 01 mei 2017 @ 23:39:

[...]

De link is uit 2015 en het onderdeel over democratie/veiligheid gaat over 2012. Ondertussen is het 2017 en is er heel veel in de wereld veranderd. Noord-Korea heeft tegenwoordig de beschikking over lange afstands-raketten en kernbommen en heeft een heel gevaarlijke leider. De opkomst van IS is ook van na 2012. Je informatiebron is dus sterk verouderd.

Ik vind dus niet dat je mijn stelling onderuit gehaald hebt. Is deze post inhoudelijk genoeg?tja je kan nu eenmaal geen statistiek overleggen uit 2017 als het jaar nog niet afgelopen is. Ik verwacht binnenkort de cijfers van 2016. Maar tot nu toe wordt het elk jaar veiliger. in het MO was de situatie eerder in Irak en Afghanistan instabiel, dat heeft zich nu verplaatst naar Syrie. Zo gaat het ook in Afrika. NK was al heel lang instabiel. Niks nieuws onder de zond dus. De wereld is veiliger dan ooit tevoren. Is gewoon een feit. Nog meer info http://www.elsevier.nl/ke ... t-met-de-wereld-2686992W/
En hier nog even met de recentste cijfers:

https://www.google.nl/amp ... r-than-ever-charts-2017-1

Er zijn bv. ook minder oorlogsdoden dan ooit tevoren, zal even kijken of ik die nog kan opsnorren.
quote:MaryCrawley schreef op 01 mei 2017 @ 23:51:

En hier nog even met de recentste cijfers:

https://www.google.nl/amp ... r-than-ever-charts-2017-1

Er zijn bv. ook minder oorlogsdoden dan ooit tevoren, zal even kijken of ik die nog kan opsnorren.via verenigde naties kan je die vinden
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2017 @ 21:43:

[...]

Toch ergens heb je wel een punt. Het gaat allebei over (niet) gezien worden. Ik denk dat liefde en steun van je ouders je heel sterk kan maken, al is de hele structuur van de maatschappij tegen je. En dat het ontbreken van ouderliefde kan zorgen dat je nooit jezelf durft zijn, al ben je nog zo wit, rijk en bevoorrecht.Ik geloof echt dat dit heel belangrijk is. Als het thuis warm en veilig is, dan heb je denk ik een hele grote voorsprong.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:23:

[...]

Maar moet dat je standaard zijn; vergeleken met ..... valt het wel mee ?

Nee, gelukkig niet.

Maar soms denk ik wel eens, je moest eens weten.

Typisch in the states vond ik wel:

Was er eens een opstootje op straat, veel geschreeuw enzo, dan waren het donkere mensen, oh ja.of white trash... typisch ook dat er altijd ongelooflijk snel politie bij was.

Maar hoe hard ze dan aangepakt worden is ook niet misselijk.

Het is gewoon heel anders als hier. Het leven is veel harder daar voor bepaalde groepen.Dat is gewoon zo.
quote:S-Meds schreef op 01 mei 2017 @ 23:52:

[...]

via verenigde naties kan je die vindenIk kan hetgeen ik bedoel helaas even niet terug vinden. Wel zou ik iedereen aanraden de filmpjes van Hans Gosling te kijken als je statistieken over de wereld echt wil begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven