Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Leuk Moiwichtjes, laat maar weten!

bijvoorbeeld: Ben ik nu zwanger?

Zal ik binnen 3 rondes zwanger zijn?

Zoiets?

Lees t wel:)
Mayolijn, was het niet al eerder de bedoeling dat jullie zouden verhuizen? Ik heb zo'n grappig beeld van hoe jullie wonen, zie het helemaal voor me. Maar als er ruimte is voor je zoontje om met zijn loopauto rond te rijden, hebben jullie toch nog best wat ruimte!

Fijn trouwens om te horen dat het bij jouw zoontje opeens beter ging. Al vind ik 'slecht' slapen de lading niet helemaal dekken, want hij slaapt voor zichzelf waarschijnlijk prima. Het is meer een slapen dat onhandig is voor ouders die ook nog eens wat anders willen doen

GMS, wanneer heb jij de 20-weken echo?

Moiwichtjes, wat vervelend dat je je niet lekker voelt! Ik hoop niet dat dat mij ook te wachten staan, als het een gevolg is van de klachten die je had.

Ik zou je vraag trouwens niet in rondes maar in maanden stellen, want hoe lang een ronde gaat duren weet je ook niet
Haha ja Marie daar heb je een punt.. maar goed, verbouwingen duren volgens mij altijd wat langer dan gepland

We wonen nu op 35m2 ongeveer. Op zich nog prima, maar alles is in 1 ruimte behalve de "badkamer". Dus onze avonden brengen we in het half donker door.

En inderdaad slecht slapen dekt niet echt de lading, want zoontje was altijd heerlijk uitgerust 's ochtends. Misschien dan onpraktisch slapen?
O thanks voor het verplaatsen! Ik had er nog geen tijd/puf voor gehad!

Begin januari ben ik uitgerekend, 8 januari voorlopig.
Haha goede Marie over maanden,ik ging idd uitvan regelmatige cyclus.

Vraag kan ook zijn trouwens: wat kan een positieve invloed hebben op het zwanger worden?
Fee, dan ga ik voor de vraag of mijn cyclus deze maand terug zal komen, want Marie heeft wel een punt dat het beter zo specifiek mogelijk kan haha

Marie, ik hoop het ook niet want de krampen doen me denken aan weeën en mijn hele onderbuik doet pijn dus dan ga ik me toch weer afvragen of het niets met mijn cyclus te maken heeft. Gelukkig hebben we fee
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Maar, wat is dan de definitie van het terugkomen van een cyclus? Of denk ik dan te ver? Want als je eigenlijk wilt vragen of je deze maand ongesteld wordt, moet je dat toch gewoon vragen! Misschien heb je deze maand wel een aanloop naar je eisprong en komt je cyclus op die manier terug. Ik weet niet hoe specifiek de vragen moeten voor het universum, fee?

Wel vervelend van de krampen hoor Moiwichtjes. Wie weet is er inderdaad van alles gaande van binnen.

En Fee, antwoord op jouw vraag is toch gewoon: Seks?

Mayolijn: Ja, verbouwingen duren volgens mij altijd langer dan gepland. Je zou toch denken dat mensen daar wel rekening mee houden, maar volgens mij duurt het zelfs dán nog langer dan uitgesteld-gepland
Haha ja klopt Marie. Maar wij hadden voor onszelf de planning eind mei al gemaakt en dat gaat wel lukken. Nu gebeurd er elke keer wel wat dus get is te doen zo
Hahaha nou doe inderdaad in dat geval maar gewoon een duidelijke eisprong op mijn ff-grafiek, de menstruatie hoeft van mij niet zo Het universum weet vast ook graag waar het aan toe is.

Nog over die omschakeling trouwens fee: ik had in de eerste kraamweek echt zo'n kraamtranendag van de schok, ook doordat ze wat prematuur was. Bij de tweede helemaal niet, al was het wel wennen om in een ritme te komen natuurlijk. Maar dat gaat snel, wel hangt de jongste erg aan mij en was de oudste achteraf wel makkelijker. Die heeft ook nooit bij ons in bed geslapen (sliep door met 14 maanden). Ik hoop dat een eventuele derde niet nog een graadje intensiever wordt want ik word snel ouder met zo weinig slaap
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Haha zodra ik tijd heb zal ik de kosmos raadplegen moiwichtjes!

En seks is zeker wel een handig dingetje Marie;) maar soms komen er ook wel andere invloeden naar boven die kunnen helpen.

Maar dat is misschien alleen maar wat als je zwanger worden samen ziet hangen met andere factoren ( naast voeding enz).

Lijkt me pittig hoor mayo, wel intiem, das wel gezellig :-D. wij hebben nog een grote verbouwing van de deel op de planning dit jaar en volgend jaar maar kunnen dan de deur dichttrekken , enerzijds fijn omdat je niet veel er van hoeft te merken maar daardoor ook weinig druk op de ketel.
Fee, dat vind ik wel interessant. Heb jij bepaalde dingen in gedachten die er ook mee samen zouden kunnen hangen? En zouden de kaarten dat dan eventueel kunnen weergeven?

Moiwichtjes: Als een nieuwe baby nog meer aan mij gaat hangen dan mijn zoon, dan moet het wel een aapje zijn!
Zal Moiwichtjes deze maand een eisprong hebben?

Doe het iets anders dan vorige keren, even nieuwe kennis toepassen. Wat tussenhaakjes staat is extra informatie uit de combinatie van de twee kaarten gehaald.

Maan+Sleutel+Schip

Maan+Sleutel= Doorbraak in maanstonden (Verhelderend)

Sleutel+Schip= Motiverende antwoorden ( Avontuurlijk)

Je zal deze maand zeker een eisprong hebben en hier ook duidelijk inzicht in krijgen. Deze inzichten/antwoorden motiveren om aan het avontuur voor een volgend kindje te gaan.

Hoop dat de menstruatie uitblijft maar ik denk dat dit een maand is waardoor je helderheid krijgt en weet waar je aan toe bent
Wauw, mooie legging weer zeg. Hoeveel kaarten zitten er eigenlijk in?
quote:Marie87 schreef op 02 mei 2017 @ 15:58:

Fee, dat vind ik wel interessant. Heb jij bepaalde dingen in gedachten die er ook mee samen zouden kunnen hangen? En zouden de kaarten dat dan eventueel kunnen weergeven?

Moiwichtjes: Als een nieuwe baby nog meer aan mij gaat hangen dan mijn zoon, dan moet het wel een aapje zijn!

Ja maar dat het dus heel erg van de personen en situatie afhangt. Zal er niet teveel over typen, maar je hoort natuurlijk vaak dat mensen zeggen: Ik was er te veel mee bezig, toen we op vakantie gingen kwam ik zwanger terug. Dat slaat feitelijk natuurlijk nergens op, die zaadjes zwemmen echt niet om het eitje heen omdat de vrouw het te graag wil. Toch denk ik dat het voor sommige van die vrouwen wel degelijk waar is, als er voor hen een les zit op controle loslaten dat het dan lukt door los te laten ( en ja, ook seks Marie, ook seks). Terwijl daar voor heel veel vrouwen geen les op zit, dus daar zal die theorie niet opgaan.

Ik heb het gewoon best vaak gezien dat het net was alsof er eerst een disbalans weggewerkt moest worden waardoor het ineens wel lukte, dat zwanger worden veel meer is dan alleen maar een zaadje en een eitje.

En als je dat zo ziet kan je soms zeker zien waardoor een proces soms moeizaam gaat, los van het fysieke gedeelte. En misschien is het allemaal toeval hoor, maar ik voel er wel wat bij.

quote:Marie87 schreef op 02 mei 2017 @ 19:43:

Wauw, mooie legging weer zeg. Hoeveel kaarten zitten er eigenlijk in?

In de Lenormand maar 36, maar je leest dus altijd in paren of langere rijen, de combinaties en context bepalen de betekenis

Als iemand anders wil en nog durft hoor ik het wel
Ja leuk he Moiwichtjes! Je hebt dus hetzelfde meegemaakt: toevallig! Nee ik had het helemaal af niet meteen door, was me vooral aan het focussen op een hartslag. Maar ze zei eigenlijk al in de 1e paar seconden, dit is een groot kindje, dit is geen 7 weken.

Maar jij ziekjes, vervelend! Hopelijk knap je snel weer op!

Mooie legging inderdaad!

Fee kun je ook een vraag stellen over iets totaal anders? Wij willen verhuizen en dat zal nu als dat haalbaar is op kortere termijn moeten gebeuren. Kun je bijvoorbeeld vragen of we voor de bevalling verhuizen naar een plek en woning waar we gelukkig mee zijn?
Leuk om te lezen fee. Misschien zit er wel wat in. Heb jij dat zelf zo ervaren bij je zoontje? Ik dacht te herinneren dat het toen wat langer heeft geduurd. Maar als je voor mij dezelfde legging wilt doen als voor Moiwichtjes is mijn nieuwsgierigheid weer gestild Kan me momenteel niet voorstellen ooit weer een eisprong te hebben

Es, wat grappig dat je het niet meteen doorhad. Misschien wel logisch ook, als je toch zo op dat hartje gefocust bent Maar als je het mij vraagt is november beter dan december, dus heb je het maar goed getroffen zo
Hahaha ja we gingen uit van half december dus dat kon anders ook zomaar eens rond kerst/oud en nieuw zijn en dat heeft natuurlijk niet de voorkeur, maar als het zo is dan is het zo. Dat 'probleem' kunnen we nu vergeten!
Pff, wat gaat het hier snel! Ik krijg het bijna niet bijgelezen..

Wat een mooie legging voor moiwichtjes! Ik durf hier geloof ik niet zo goed een soortgelijke vraag te stellen.

Over wat fee schreef mbt tot iets loslaten voor je zwanger word. Ik ben de vorige keer zwanger geworden vlak nadat ik op mijn werk had geregeld dat ik wat minder ging werken (36 ipv 40 uur). Net alsof er toen de ruimte voor was.

@nienemunt begrijpelijk dat je even afstand neemt. Altijd welkom om weer mee te schrijven!

@slapen; hier gaan de avonden goed, maar zoontje wordt soms nog rond vier uur s nachts wakker. De afgelopen nachten hebben we ondervonden dat hij met ern slok water lastiger te troosten is dan met mijn borst, maar daar moeten we denk ik even doorheen..

@es, wat een fijn echonieuws en wat bijzonder dat je al verder bent dan je dacht!
quote:fee90 schreef op 02 mei 2017 @ 19:48:

Ja maar dat het dus heel erg van de personen en situatie afhangt. Zal er niet teveel over typen, maar je hoort natuurlijk vaak dat mensen zeggen: Ik was er te veel mee bezig, toen we op vakantie gingen kwam ik zwanger terug. Dat slaat feitelijk natuurlijk nergens op, die zaadjes zwemmen echt niet om het eitje heen omdat de vrouw het te graag wil. Toch denk ik dat het voor sommige van die vrouwen wel degelijk waar is, als er voor hen een les zit op controle loslaten dat het dan lukt door los te laten ( en ja, ook seks Marie, ook seks). Terwijl daar voor heel veel vrouwen geen les op zit, dus daar zal die theorie niet opgaan.

Ik heb het gewoon best vaak gezien dat het net was alsof er eerst een disbalans weggewerkt moest worden waardoor het ineens wel lukte, dat zwanger worden veel meer is dan alleen maar een zaadje en een eitje.

En als je dat zo ziet kan je soms zeker zien waardoor een proces soms moeizaam gaat, los van het fysieke gedeelte. En misschien is het allemaal toeval hoor, maar ik voel er wel wat bij.

Ik moet hier toch even kort op reageren

Dit komt wel in de buurt van de reden dat ik er wat minder mee bezig wil zijn. Mijn lichaam reageert erg op stress en ik ben bang dat als ik er te veel mee bezig ben, de spanning in mijn lichaam het zwanger worden in de weg staat. Geen idee of het zo is, maar zo voelt het nu wel.

Ik denk ook nog wel aan die kaarten van je voor mij. Als toch nog een aantal maanden duurt voelt het er veel mee bezig zijn helemaal niet fijn. Bang dat de teleurstellingen elke keer groter worden of dat ik er toch elke keer vanuit ga dat het toch niet lukt.

Oh en mooie legging Moiwichtjes! Duim mee!

Lieve reacties verder, dankje jullie wel
Fijn dat de avonden goed gaan Worteltaart. Ik denk dat kleintjes vaak door nachtvoeding naast de voeding ook de behoefte hebben aan lichamelijk contact/geborgenheid van hun moeder en daardoor dus makkelijker te troosten zijn door de borst. Ik ben ook bang dat je hier nu even doorheen zal moeten..

Dank je wel, zeker bijzonder!
Wauw een fijner antwoord op mijn vraag kon ik me niet wensen inderdaad, fee! Voelt toch echt als een opsteker moet ik zeggen, hoe nuchter ik ook ben van mezelf. Dank daarvoor!

PS Ik lees steeds "legging" in de betekenis van het kledingstuk, dat is best verwarrend haha

Worteltaart, dat klinkt als een beetje nasleep waar je nog doorheen moet... Ik wou dat ik al op dat punt was, hier nog elke 2 uur gevoed afgelopen nacht. En toch voelde het als een prima nacht, maar alles is natuurlijk betrekkelijk. Als ik weer aan de beurt ben met kaartvragen stellen ga ik over doorslapen vragen, wanneer ik dat mag en kan. Volgens mij moet ik het zelf ook weer leren.

Nienemunt, heel herkenbaar! Als ik zou merken dat ik anders reageer dan ik zou willen op hier schrijven en met zwanger worden bezig zijn, zou ik ook even minderen en me richten op andere dingen. Dus loslaatze
Moiwichtjes, ik ben bang dat ik ook ziek/erg verkouden word Dan zullen onze gekke kwaaltjes inderdaad toch wel daarmee samenhangen.

Hier ook elke 2 uur wakker, als het niet meer was. Ik heb een paar keer van te voren gedacht het bij te houden, maar doe het 's nachts toch niet Soms wordt zoontje alwéér wakker en kijk ik wel even hoe laat het is en is het soms nog maar 2:00. Dat soort dingen weet ik liever niet. Ik heb je 'motto' eens gegoogeld, want ik kon het nummer zo niet oproepen. Wat betekent het eigenlijk, die forty-five?

Merk jij soms ook dat je makkelijker in slaap valt als je net hebt gevoed? Ik weet wel dat dat over het algemeen zo is, maar ik val vaak heel snel in slaap. Dus stel ik ga om 22:00 slapen zonder te voeden, duurt het me langer dan met voeden. Dus ik denk zeker dat ik ook opnieuw zal moeten doorslapen als dat moment ooit komt, haha.

De rondes voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje was ik er heel veel mee bezig en de ronde dat ik zwanger werd misschien iets minder. We hadden een probleem dat nogal cruciaal was voor het zwanger raken. Toen gingen we om dat probleem heen en ben ik zwanger geworden. Was toen vooral een kwestie van goede timing en misschien was ik rustiger, omdat ik wist dat we eindelijk een echte kans hadden en het voelde toen ook weer als ronde 1.
Grappig dat meer het herkennen!

Ik heb het zelf inderdaad gehad voor mijn zoontje. Uit de tarotkaarten kwam steeds een doodkaart voor het zwanger worden, lekker dan dacht ik. Maar toen kreeg ik een bericht van een persoon wat heel veel onrust bracht en ik voelde echt een zwaarte er op liggen : als ik nu reageer en er op inga gaat het niet goed. Ik heb niet gereageerd,"doodgezwegen" , en die ronde voelde ik een week na de eisprong heel duidelijk dat ik zwanger was. Alsof je in de bus staat en iemand gaat te dicht bij je staan. Zo voelde dit ook, iets wat niet eigen was kwam in mijn energie ofzo. Zei ook tegen mijn man, als ik nu niet zwanger ben weet ik het ook niet, dit is zo bizar gevoel.

En toen was het raak. En dat liet die doodskaart ook echt op de plek vallen, ik moest dat stuk afsluiten.

Voor een vriendin die zwanger wilde worden ook kaarten gelegd. Eerste met mm gekomen, toen een tweede zwangerschap spontaan maar dat was misgegaan. Uit de kaarten kwam heel duidelijk iets met een contract wat rond moest komen en wellicht toch een doktersbezoek om de kansen te vergroten en te versnellen, lag op zeker een kindje. Haar man kreeg een nieuw contract door een overname , ze is toch weer naar de arts gegaan en in de eerste ronde met medicatie zwanger.

En wat jij dus terugkoppelt Niene, ik denk dat dat dus zeker zo kan werken, meestal voel je zelf wel wat goed is.

Voor de andere vragen ga ik nog even goed zitten, kan zeker:) Wil me er wel echt goed op concentreren.

En over slaperigheid bv Marie, absoluut! Niet zozeer dat ik merkte dat ik beter insliep, maar als ik op pad moest was het echt niet verstandig net na een voeding te rijden, ik was veels te soezerig en wattig.
quote:es1984 schreef op 02 mei 2017 @ 20:38:

Ja leuk he Moiwichtjes! Je hebt dus hetzelfde meegemaakt: toevallig! Nee ik had het helemaal af niet meteen door, was me vooral aan het focussen op een hartslag. Maar ze zei eigenlijk al in de 1e paar seconden, dit is een groot kindje, dit is geen 7 weken.

Maar jij ziekjes, vervelend! Hopelijk knap je snel weer op!

Mooie legging inderdaad!

Fee kun je ook een vraag stellen over iets totaal anders? Wij willen verhuizen en dat zal nu als dat haalbaar is op kortere termijn moeten gebeuren. Kun je bijvoorbeeld vragen of we voor de bevalling verhuizen naar een plek en woning waar we gelukkig mee zijn?

Zullen Es1984 en haar gezin voor de bevalling verhuizen naar een plek en woning waar ze gelukkig mee zijn?

Kruis+Kind+Ster

Kleine tegenslagen( Verplichtend)

Harmonieuze geboorte ( Meewerkend)

Verbeterende Transformatie ( Doorpakken)

2 zessen geven het woord: onvoorbereid

Er zullen wat kleine tegenslagen in verplichtingen kunnen komen die veel energie slurpen waardoor het proces wonen een beetje blijft liggen. Probeer dit voor te zijn en toch echt door te pakken en op de verandering te richten, want dit gaat zeker mogelijk zijn en dan ook een verbetering inhouden. Door goed voorbereid op weg te gaan brengt dit veel geluk, wanneer het stel op sprong moet gaat het zeker niet verkeerd uitpakken maar wel veel meer energie kosten waardoor je gevoelsmatig achter de feiten aanloopt.

Dus chopchop, in beweging en genieten van die nieuwe plek!
Hahaha Moiwichtjes ik las het ook als kledingstuk, maar nam het maar over. Dacht dat het aan mij lag!

Pittig iedere 2 uur voeden, al raak je ook daar aan gewend. Maar als je dan weer gewend bent aan nachten doorslapen en ik dat dan lees dan denk ik terug aan die tijd en de bijbehorende vermoeidheid en dan vind ik het zo pittig klinken.

Ah nee Marie, jij ook ziekjes! En ook zo'n gebroken nacht. Ik herken wel dat je dan liever niet op de klok kijkt, sommige dingen kun je maar beter niet weten. Ik viel ook altijd vrij makkelijk in slaap na het voeden, werd er loom van.

Fee dank je wel! Ik denk dat het ook energie gaat kosten omdat er nu druk achter zit. Maar geloof er ook in dat als we wat moois tegenkomen het een stap vooruit gaat zijn. Nu nog ons droomhuis tegen komen op korte termijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven