Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Selectia: poep/plas gesprekken zo herkenbaar haha.

Sophietje: hoe gaat het met jouw en jullie kleine meisje?

Lavendel: wat een vreselijke domper :knuffel: Nu moet je het hele traject weer van voren af aan..

ben je hier geestelijk al klaar voor? of wacht je daar nog even mee?

uil: Whauw! wat bijzonder en ontzettend spannend. Als de goden goed gezind zijn, mogen jullie 2 kindjes verwelkomen.

Wat een extra rijkdom! Deze week de echo? Spannend,

Hier gaat het naar omstandigheden goed, heb helaas deze week te horen gekregen dat ik ivm klachten 6 weken van te voren eruit, niet zal gaan halen en blij moet zijn dat ik tot 30 weken kan blijven werken. Dit was ff flinke domper, maar zie de keerzijde ook en dat is dat ik meer thuis ben en nog even extra van onze meid kan genieten en haar alle aandacht kan geven voordat ik het moet verdelen.

Tevens volgende week alweer de 20wkn echo en de zenuwen beginnen inmiddels wat te komen.
Hey meiden!

Dat is lang geleden. Wat leuk om te lezen dat er alweer 2e kindjes aan komen! Gefeliciteerd met de zwangerschappen!

Lavendel wat balen van de cryo's. Wanneer gaan jullie met de nieuwe behandelingen beginnen? Of ben je al begonnen?

Hier gaan we er over een paar maanden ook weer voor. Heel lang getwijfeld maar ineens zijn de kriebels er weer een beetje. Ga deze week maar eens bellen met de kliniek hoe alles in het werk gaat. Er zitten nog 2 embryo's in de vriezer. Hopen dat ze goed ontdooien maar als ik jouw verhaal lees Lavendel ben ik toch wel bang dat wij ook het hele traject in moeten. Weet niet of ik dat nog wel wil. Was er bij jou een wachtlijst of kon je gewoon de maand er op beginnen?

Onze jongen is alweer 21 maand en lekker ondeugend en eigenwijs.
Ach lees nu over de wachtlijst en dan ook nog lang protocol dat duurt dus nog wel even.
@ Uil, wat spannend! Alweer echo gehad?

@ Nordic, hoe is het met jou?

@ Piena, al weer bijna de 20 weken echo! Wat gaat het snel! Wat voor klachten heb je? Vervelend dat die je werk zo beïnvloeden. Wel extra tijd met je meisje inderdaad! Zie voor je vraag hieronder ;)

@ Oempa, wat leuk dat je ook reageert! Had je al heel lang niet 'gezien' hier. Nog actief op fb met schrijfsters? Ik heb Millen ook nooit meer getroffen hier... Ik denk nog regelmatig aan jullie!

Hoe komt het dat je lang hebt getwijfeld om er weer voor te gaan? En als de cryo's het niet worden er dus niet zeker van opnieuw te willen beginnen?

Fijn dat je een heerlijk mannetje hebt!

Voor het plaatsen van de cryo's hebben we een gesprek gehad met de arts, daarna kon ik wel direct beginnen. Na het mislukken van de cryo's moest ik ook weer naar de arts om de nieuwe poging te bespreken. Ik ben nu aan de pil maar voor ik kan gaan spuiten duurt het nog wel even. Ik kan enerzijds niet wachten want alles duurt best lang maar ik zie er ook heel erg tegenop. Dus of ik er echt klaar voor ben weet ik ook niet ;) Maar wat ik wel zeker weet, is dat ik echt weer wil proberen om nog een kindje te krijgen, het is alle onzekerheid, angst en pijn uiteindelijk wel waard geweest en ik hoop met heel mijn hart dat ik dat nog een keer mag mee maken!
Lavendel, wat verdrietig van je cryo's.... inderdaad een domper en zo voel je je kansen door je handen glippen.

Wel bijzonder dat de oude schrijfsters nu weer komen buurten voor de tweede. We hebben allemaal veel meegemaakt en ik denk dat iedereen hier beseft dat geluk niet vanzelfsprekend is en dat (blijvend) zwanger worden of kinderloos blijven soms een kwestie is van een zijden draadje. De wens voor een tweede kan zeker net zo sterk zijn. Ik wens jullie heel veel geluk daarmee! Lijkt mij loeizwaar het traject weer in te moeten. Ik ervaarde de geestelijke belasting als heel groot, lichamelijk voor mij prima te doen.

Lang protocol duurt toch twee maanden (dus nog wel te overzien?) of nog langer?

Ik denk ook vaak aan dit groepje (en de dames die kwamen en gingen) en ben ook benieuwd hoe het met Millen is!

@Uil: weet je al meer? Heel spannend misschien een tweeling. Kan mij je zorgen van in het buitenland wonen goed voorstellen. Wij kunnen ook niet zomaar even een grootouder bellen om even op te passen of bij te springen.

Overigens wonen wij op een dik uurtje vliegen van AMS, dus hebben in die zin nog geluk gehad qua afstand.

@Sophietje, hoe gaat het nu met jullie?

@hier: een volop kruipende en ontdekkende baby. Erg leuk. Op zich een goede balans gevonden met werk en thuis zijn. Ik vind mijn werk leuk en kan mij niet voorstellen hele dagen thuis te zitten.

Binnenkort gaan we op onze eerste echte familie-vakantie. Tot nu toe telkens maar een paar dagen weg geweest of we gingen wintersporten of naar NL waar we dan hulp hadden van de grootouders.

Jullie al vakantieplannen? Wij hebben er best lang over gedaan iets te vinden wat past in de nieuwe gezins situatie. We gingen altijd op verre reizen maar dit jaar zie ik een jetlag en alle zooi mee gewoon nog even niet zitten.
Hi ladies,

@lavendel, ik kan me voorstellen dat je niet helemaal weet of je er klaar voor bent of niet. Lijkt me een pittig traject, daarbij was het iui traject van mij echt peanuts. Ik was ook niet zeker of ik er klaar voor was, voelde me ergens schuldig naar ons zoontje, alsof hij na al dat wachten niet genoeg was en het leek wel een beetje verraad ofzo. Maar heb me er maar aan vastgehouden dat ik dat gevoel ws over 6 jaar nog zou hebben haha en er dus denk ik nooit helemaal klaar voor zou voelen. Plus dat het voor hem denk ik wel leuk is om een broertje of zusje te hebben. Maar bij jou komt het aspect van het pittige traject er ook nog eens bij...

Je zegt, het duurt nog wel even voor je kunt gaan spuiten. Wat is even? Ik heb geen idee, sorry:). Veel succes iig met alles!

@Oempa, voor jou dus ook een spannende tijd... ik duim voor goede cryos!

Hier afgelopen week super goed nieuws gehad. Twee kloppende hartjes, wat een emoties toch weer dat het nu goed lijkt te gaan. En twee!!! Echt heel bijzonder. We zijn er nu al aardig aan gewend en het voelt heel fijn. Nu 9 weken, dus blijft nog wel even spannend, maar ik heb nu wel meer vertrouwen na het zien van de hartjes. Ben vrijgelaten door de fertiliteitskliniek en mag nu verder bij de gewone gynaecoloog.

We gaan over 7 weken naar Nederland, dus we proberen het stil te houden en het persoonlijk aan onze familie te vertellen. Heeeeeeeel spannend!

Veel liefs,

Uil
@selectia, even snel tussendoor: ik kan me het heel goed voorstellen van het willen voorkomen van jetlag gedoe. Wij zijn inmiddels met T al een paar keer naar Nederland geweest en het is altijd de eerste 5 dagen drama, vooral die kant op. En als je lang genoeg blijft weet je dat het na de terugreis ook weer raak is;). Ze zeggen dat het ongeveer een uur per dag kost. Wij heben 6 uur verschil dus die 5 dagen komen daar aardig bij in de buurt.

Als je het kunt vermijden, al helemaal als je op vakantie gaat waar je zelf ook wat hoopt te ontspannen, idd mooi vermijden

Wat gaan jullie doen?
Lavendel: spannend weer! Ik herken het helemaal, het niet weten of je er klaar voor bent. Denk dat dat mij ook zo heeft tegengehouden. Laat het maar gewoon over je heen komen dan he. Aan de ene kant weet je nu precies wat er gaat gebeuren maar tegelijkertijd weet je ook welke emoties ermee gepaard gaan. Ik lees de meiden nog wel maar schrijf eigenlijk bijna niets. Zit bijna niet op facebook.

Ik heb vandaag gebeld maar moet eerst een doorverwijzing hebben van de huisarts. Gelijk maar geregeld. Het rare is dat ik heel gelukkig ben met deze kleine en niet die allesoverheersende wens heb zoals bij de eerste. Ik denk wel dat we verder gaan met behandelingen als de cryo's niet goed ontdooien.

Uil: wat leuk een tweeling! Gefeliciteerd! Jouw omgeving zal wel flink verrast zijn straks!

Selectia: wij hadden vrij snel wat gevonden wb vakantie. Maar wij kampeerden altijd al dus nu alleen met kind. Je bent toch veel bij huis ivm slaapjes etc dus een camping was voor ons ideaal. Vorig jaar Italie, dit jaar waarschijnlijk Oostenrijk. Lekker de bergen in.
Sophietje hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Mooi nieuws!

Uil: prachtig! 2 kloppende hartjes! Hoe bijzonder! De eerste doorstromers 2-ling :heart: :heart: Ik had dolgraag een tweeling gewild, lijkt me echt prachtig!

Nordic gefeliciteerd met je zwangerschap!
Piena hoe ging de 20 weken echo?

Lavendel: wat spannend weer! En wat balen dat t ontdooien niet goed gegaan is! Kan me indenken dat dat echt iets is waar je van moet huilen. Heel veel succes weer met dit zware traject. Ik ben wel blij voor je dat je echt weet dat t het zo waard is als je kindjes dan is!
Ik hoop voor je dat het snel mag lukken en jullie nog een prachtig lief kindje mogen krijgen. Fijn dat je dochter t ook zo goed doet :heart:
Hoe was je Moederdag vandaag?

Oempa; jeetje jullie gaan er ook weet voor. Spannend joh! Ook veel succes weer!
Ik spam nogal maar op mn mobiel werkt t allemaal niet zo goed geloof ik. Sorry ;)

Hier gaat ook alles prima! Dion is echt een schat. Hij slaapt heerlijk in zn nieuwe peuterbed en gaat echt steeds meer doen en ontdekken. Soms ook brutaal maar hij is nog onder de indruk van de stoutstoel dus hopelijk blijft dat nog even zo! Hij wordt al bijna 3, de tijd vliegt echt, niet te geloven!!!

Ik kom weer vaker buurten hoor! Zulke mooie en spannende ontwikkelingen hier! Allemaal veel succes en geluk! Xxx
Uil: Whauw wat fantastisch gewoon 2 kloppende hartjes! Zo bijzonder! Hoe voel je je? en voel/zie je je buik nu ook sneller groeien?

Selecttia: wat heb je je mooie verwoord :redrose:

Lavendel: heel heel veel succes met het traject :redrose:

oempa: wat spannend voor jullie weer. staat de afspraak in het ziekenhuis inmiddels al gepland? heel veel succes met het traject :redrose:

hopen: wat fijn dat alles goed gaat, is de fase ik ben 2 en zeg nee inmiddels wat voorbij?

Hier de 20weken echo gehad, alles was goed! En we krijgen een .... verrassing! :-D ook deze keer willen we weer niet weten wat het wordt.

Meiden, geniet van de komende mooie warme dagen! En van al jullie kindjes!
Wat zijn wij gezegend met z'n allen! :heart:
Lieve dames,

O, o, o wat is het lang geleden dat ik hier heb geschreven. Ik lees nog wel af en toe, maar ik wilde het op 1 of andere manier (onbewust) toch ook achter me laten. Maar ik zag mijn naam weer (twee keer!) voorbijkomen (ben vereerd dat jullie me niet compleet zijn vergeten ;) ) en dacht: wat hebben we allemaal veel meegemaakt en wat heb ik veel aan jullie gehad. Dus hierbij 'gewoon' weer een bericht :-)

Ik weet niet eens meer wie ik allemaal wel en niet heb gefeliciteerd met de geboortes en zwangerschappen, maar wat is het mooi dat er zoveel doorstromers babys en zwangerschappen zijn de afgelopen jaren.

Nordic, Piena en Uil: gefeliciteerd!

Nordic: hoe gaat het nu met je?

Piena, spontaan zwanger geraakt, wat bijzonder! Wat een onzekerheid in het begin wel, gelukkig is het goed gegaan. Jammer om te horen dat je eerder moet stoppen met werken, maar hey, alles voor de beeb en dan heb je gewoon wat meer tijd om je voor te bereiden en nog aandacht aan je meisje te besteden. Gefeliciteerd met een goede 20-weken echo ook, en wat leuk dat jullie het geslacht niet weten! Leek mij ook leuk, maar de nieuwsgierigheid nam de overhand bij mij ;-)

Sophietje: gefeliciteerd met jullie dochter! Hoe gaat het nu met je na de KS?

Lavendel: wat verdrietig van de cryo's :hug: Echt rot om te lezen. Ik weet zeker dat het goed komt, je hebt het de eerste keer ook zo goed doorstaan! Hoe je in je laatste post beschrijft dat het het allemaal waard is geweest vind ik echt mooi, Maar ik had je natuurlijk uit de grond van mijn hart gegund dat het deze keer 'makkelijker' zou gaan. Wat klinkt je meisje heerlijk, 1 alweer! Niet normaal hoe snel dat gaat. En zo lang borstvoeding, ik was niet zo'n borstvoedingsheldin vrees ik. Na 3 maanden gestopt, was er echt helemaal klaar mee (en voelde me direct beter toen ik stopte). Achteraf wel eens een beetje spijt van, maar dan bedenk ik weer dat het toen echt een goede keuze was.

Selectia: jouw leven klinkt ook helemaal goed zeg! Inderdaad uitkijken geblazen dat je niet zodra je man binnenkomt het direct alleen maar over luiers en spuug hebt :-D Ik zie bij jou altijd zo'n extreme powervrouw voor me die wel even in haar strakke mantelpak nog een luier verschoont en ontbijt geeft zonder te morsen en dan een dag in een internationaal bedrijf werkt zonder dat haar mascara uitloopt ;)

Oempa: jullie ook alweer voor een tweede, wat spannend! Ik duim voor jullie en lees mee voor de updates...

Hopen: wat fijn dat het goed gaat met jullie kleine grote man! Leuk weer van je te lezen!

Uil: Gefeliciteerd met de tweelingzwangerschap! Ik heb wat dat betreft ook nieuws, ben nu bijna 35 weken zwanger van....een tweeling :-o Dus ik herken helemaal wat je schrijft, in shock, twijfel omdat je ook te horen krijgt dat het lang niet altijd goed gaat enz en dan helemaal blij dat er nog steeds twee hartjes zijn. Ik ben weer met IUI zwanger geraakt, bij de derde poging dit keer. Ben nu dus tonnetjerond (al 5 weken met verlof), maar verheug me er op (alhoewel het ook wel retezwaar zal zijn af en toe). We krijgen twee meisjes o_o , dus dat wordt één grote roze boel hier.

Met dochter gaat alles goed, die is net 2 geworden en ook een echte 2-jarige. Begint nu echt te praten, heel erg leuk. Ik ben benieuwd wat ze van 2 zusjes vindt...

Ladies, mijn goede voornemen is om weer vaker mee te schrijven, weet dat ik jullie in ieder geval lees, dat ik nog veel aan jullie denk en jullie allemaal het allerbeste gun!

Fijn Hemelvaartsweekend voor jullie allemaal :heart:
Millen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! WAUW!! Ook 2! Zo mooi en ze komen al bijna, ik weet niet wat ik lees! Echt super nieuws!
@Millen: wat bijzonder ook een tweeling! Die worden vaak te vroeg geboren, toch? Dus zal niet lang meer duren...

@piena: gefeliciteerd met een goede 20-weken echo! Dat is fijn, na de spannende start die je had!

@Oempaloempa: succes weer in het nieuwe traject! Wij zagen er ook wel tegen op,omdat je nu weet hoe belastend en frusterend het traject is en wat dat met je doet maar gelukkig ging het nu snel. Het scheelde wel een hoop dat we niet weer eerst een jaar hoefden te proberen voor een doorverwijzing vond ik.

@Uil: gefeliciteerd met de twee kloppende hartjes! Tijd voor een goede oppas in de buurt als ze er zijn! Maar wat bijzonder.

Hier gaat het op zich goed, maar NIPT test laten doen en daar kwam iets vreemds uit de nevenbevindingen. Hoeft niet iets te betekenen, maar gaan nu nog voor een vruchtwaterpunctie, willen toch wel graag meer weten. Dus dat drukt de pret wel.
@Nordic: wat vervelend dat er iets uit de nevenbevindingen van de NIPT is gekomen. Wil je iets meer zeggen over wat het is? (je hebt drie groepen toch?). En weet je al wanneer je een vruchtwaterpunctie kan laten doen?
Millen!!! Wat leuk om je weer even te lezen en jeetje wat een nieuws! Geweldig een tweeling! Gefeliciteerd!! Hoe gaat het combineren met werk eigenlijk? Je had toendertijd wel een veeleisende baan/collega's kan ik me herinneren?

Nordic wat spannend, wanneer gaan ze een vruchtwaterpunctie doen? Ik duim voor jullie dat het meevalt. Dikke knuffel!
@Oempa: ja dat gaat goed, het heeft zich allemaal gestabiliseerd en ik trek de combinatie goed (met 1 kind althans :-D ). Heb tijdens deze zwangerschap wel vanaf 20 weken minder gewerkt omdat het anders te zwaar was, maar dat ging allemaal heel soepel. Ik ben benieuwd hoe het straks met 3 kinderen is....time will tell...
@millen en oempa: teveel van een ander chromosoom dan de 3 die in de combinatietest getest worden. Kan echter goed alleen in de placenta zijn. Over twee weken de punctie en dan twee weken geduld. We hopen maar dat het toch goed zit.
Ik kan me voorstellen dat wat minder werken wel fijn is met een tweeling in je buik, dat is toch een stuk zwaarder. Zie je nog iets anders dan buik als je naar beneden kijkt?
@ Uil, spannend hoor, een tweeling op komst! Hoe is het nu? Gaan voor een 2e icm dat het een pittig traject is, voelt idd wel lastig. Maar ik heb geen keuze als ik wel graag een tweede wil.. En dát vind ik dan ook weer lastig!

@ Nordic, wat schrikken w.b de nipt! Hele spannende weken tegemoet dus.... Wat voor gevoel heb je er zelf bij?

@ Selectia, klopt precies wat je schrijft. Ik voel(de) de kansen echt door mijn vingers glippen... Lange protocol duurt idd 2 maanden.

Wat fijn dat je de balans hebt gevonden! Qua vakanties idd even omschakelen hè? Wij hebben voor de zomer nog geen concrete plannen. Ook ivm het traject en omdat ik ook niet zoveel zin heb in slepen met veel zooi ;)

@ Oempa, wat 'grappig' dat jij die hele sterke wens voor een tweede niet hebt zoals bij de eerste wel. Dat herken ik echt helemaal niet :)
Moet je ook weer naar de arts voor de cryo's? Wat is jouw verwachting qua wanneer beginnen? Hoeveel cryo's heb je ook alweer?

@ Thanks Hopen! Moederdag was leuk, een mooie knutsel gekregen :) Wat gaat de tijd snel dat jouw mannetje alweer bijna 3 is! Super dat ie het goed doet!

@ Piena, wat fijn dat de 20weken echo goed was! Lukt het werken nog?

@ Millen, jeee wat lang geleden!!! Super dat je reageert! Gefeliciteerd met je zwangerschap, een tweeling, wat bijzonder! Straks in ongeveer 2 jaar 'opeens' 3 kinderen! :) Het staat me bij dat je zelf ook een tweelingzus hebt toch? Succes met de laatste loodjes!

Ik heb het slikken inmiddels bijna achter me gelaten en ben net begonnen met spuiten. Vind het wel een aanslag op mijn lijf merk ik dus het kost me wel energie. Vooral de periode dat de boel stil gelegd wordt en ik nog niet stimuleer vind ik qua bijwerkingen vervelend. Maar goed, wel blij dat ik weer begonnen ben. Vind het wel spannend allemaal, hoe zal het lopen? Hoeveel tijd gaat het kosten? Hoeveel teleurstellingen moet ik incasseren? En gaat het wel lukken? Er hangt wel veel van af, dat is gewoon zo. Dus ik bekijk het maar per dag :)

Even wat anders, ik kreeg eerder altijd mail als er een reactie was, maar nu niet meer ondanks dat het lijkt alsof ik het wel heb aangezet. Herkenbaar?

Fijne avond!
Wat een nieuws hier! Gefeliciteerd Sophietje! Hoe gaat het met jullie? En natuurlijk gefeliciteerd aan de zwangere dames <3

Wat geweldig Uil én Millen: een tweeling! En een uitdaging om dat geheim te houden tot 16 weken denk ik Uil, heel voorzichtig face-timen haha!

Lavendel, wat een domper van de cryo's.. Lijkt me heel erg balen, ook al weet je dat de kans er is dat ze niet goed ontdooien, je rekent er toch een beetje op dat er wel eentje teruggeplaatst kan worden toch? Ik heb zelf maar 1 cryo en ik heb daar meer hoop op gevestigd (voor in de toekomst hoor :) ) dan terecht is.. Sterkte in het traject, wat spannend weer!

@nordic: Jeetje wat spannend zeg en wat naar om zo lang te moeten wachten! Duim voor jullie dat het geen effect heeft op jullie kindje!

Selectia wat fijn dat jullie een goed ritme hebben gevonden! Ik ben een aantal maanden extra thuis en ik vind dat nu echt heerlijk! Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat met weer werken.. een babymeeting met de hekkensluiters lijkt me heel leuk!

Hier gaat het heel goed! Onze lieverd is alweer 3 maanden, hij is supermakkelijk en heel vrolijk :) En heel fotogeniek vind ik zelf haha. Het duurde even voor ik een beetje gewend was aan het moederschap en hersteld was van de bevalling, maar nu voel ik me beter, gestopt met mijn pogingen tot borstvoeden, weer lekker aan het sporten en hebben we met hem ook een fijn ritme. En niet verkeerd dat hij sinds kort meestal 7 uur achter elkaar slaapt s nachts :)
Zo, dat teruglezen op mn mobiel is niet te doen. Iedereen die zwanger is (van zelfs tweeling) heel erg gefeliciteerd! Voor degene die nog of weer de MMM ingaan, zet hem op!! Kan wel zeggen hou hoop, maar weet zelf dat het een loze tekst is. Heb regelmatig met je partner en jezelf een 'evaluatie' en hou moed!

Wij hebben definitief besloten dat het bij ons bij dit ene meisje blijft. Ik zou pas dit najaar weer voor IVF mogen aanmelden. Maar over een jaar word ik 43 en dan zouden we onder enorme tijdsdruk IVF moeten ondergaan en dat willen we niet meer. Het is voor ons al een wonder dat na 5 jaar dit meisje er eindelijk is..

@Selectia, ben ontkreukeld, dochterlief kwam er idd behoorlijk 'gaaf' uit. Sta wel open voor een meet-up. Leuk!
Hee meiden,

Waar is onze tabel? :P Hoe is het met jullie?

@ Millen, al bevallen?

@ Nordic, al uitgeslagen van de punctie? :hug:

@ Oempa, al een cryo laten plaatsen?

@ Sophie, je beslissing voor 1 kindje en de bijbehorende dankbaarheid snap ik!

@ Nina, goed om te lezen! Lekker dat je extra verlof hebt!

@ Uil, heb je al nieuws over je zwangerschap?

@ Piena, hoe is het?

@ Hopen en Selectia, hoe is het met jullie en de mannetjes?

Ik ben alweer een heel eind met mijn poging gelukkig! Stimuleren en punctie achter de rug en vandaag de terugplaatsing gehad! :heart: Ben nog wat aan het bijkomen van de punctie en van de stress die alles geeft. Nu ontzettend hopen op een plakker!!
Lavendel wat spannend en fijn dat je eindelijk de terugplaatsing hebt gehad. Ik ga onwijs voor je duimen dat dit een plakker is!

Millen jij bent vast al bevallen en druk met de kleintjes :heart: een update t.z.t is altijd welkom hoor :proud:

Ik twijfel nog of we volgende ronde ervoor gaan of pas in september na onze vakantie. Vind het toch wel spannend ineens en ben aan het uitstellen merk ik. :proud: heb wel al de intake gehad en hoef alleen maar te bellen bij een positieve ovulatietest om het ontdooien in gang te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven