Altijd mensen over de vloer...

09-05-2017 14:13 52 berichten
In de avond kan ik nooit eens normaal een boek lezen of iets dergelijks want er komen altijd doordeweeks wel onaangekondigd mensen op bezoek. We hebben best wat sociale contacten/grote familie en een paar keer is ook niet erg maar het wordt nu wel vervelend. Dan staat de buurman weer op de stoep voor een bak koffie, een oom, tante, vriend noem maar op. Heel aardig maar ik voel me dan verplicht om ze koffie te geven ook al ben ik met iets bezig. Wil ook geen asociale trut zijn die mensen de deur wijst. Even voor het beeld; er komen nu ongeveer 4 avonden per week onaangekondigd mensen over de vloer in de avond. Herkenbaar? Kan ik het maken om mensen de deur te wijzen als ik wat anders aan het doen ben?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon niet open doen.
Oh en vragen of ze voortaan even bellen of het uitkomt.
Jeetje daar zou ik echt gestoord van worden. Ik houd sowieso niet van onverwacht bezoek. Tuurlijk kan je zeggen dat het niet uit komt, lijkt me niet meer dan normaal.
Natuurlijk mag je iemand wegsturen als je al wat anders te doen hebt. (Mag altijd, het is jouw leven..) Je kunt ook de volgende keer aangeven dat je het heel erg gezellig vind dat je langskomt, maar dat je voortaan even een klein berichtje zou willen hebben zodat je rekening kunt houden met je huishouden bijvoorbeeld...
Ja natuurlijk kan je dat maken!
Dat is wel erg vaak. Gordijnen dicht en niet open doen.
Oh wauw, ik moet er echt niet aan denken. Als ze aan de deur staan en je bent met iets anders bezig, vind ik dat je gerust aan mag geven dat het nu even niet uit komt.
Gelukkig niet herkenbaar, maar kun je niet gewoon vriendelijk zeggen dat jullie andere plannen hadden? Hou sowieso niet van onaangekondigd bezoek, behalve van eigen ouders dan.
ding dong:

Buurman voor de deur

Sorry, buurman, het komt nu echt even niet uit.

Oke, doei!

doei!
quote:reisa1978 schreef op 09 mei 2017 @ 14:15:

Dat is wel erg vaak. Gordijnen dicht en niet open doen.Ik ken idd mensen die dat doen, die gaan zodra de kids liggen, boven zitten met de gordijnen dicht en beneden alle lampen uit. Is toch ook wat!
Je bent heel populair! Dat is fijn

Vier avonden per week is wel heel veel inderdaad. Je kunt het zeker maken om te zeggen dat het niet uitkomt!
Eigenlijk zit er ook wel wat in dat ik ze mag wegsturen want het is mijn huis. Word er ook helemaal simpel van. Doe ik soms ook al, verstoppen in mn eigen huis, triest toch. Alleen lopen bekenden door de achterdeur en vergeet ik soms de deur op slot te doen haha. Wilde alleen weten of ik dan niet asociaal over zou komen.
quote:guppekop schreef op 09 mei 2017 @ 14:18:

ding dong:

Buurman voor de deur

Oke, doei!

doei!

En als je mijn zeer vasthoudende buurman hebt: de deur opendoen met je jas aan en je sleutels in de hand en een verbaasde blik. "Oh, hoi. Ik stond net op het punt om weg te gaan!"

En dan via de achterdeur weer naar binnen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Yenthe79 schreef op 09 mei 2017 @ 14:18:

[...]

Ik ken idd mensen die dat doen, die gaan zodra de kids liggen, boven zitten met de gordijnen dicht en beneden alle lampen uit. Is toch ook wat!Je kan toch ook benecen blijven zitten als de gordijnen dicht zijn, hoeft het licht ook niet gelijk uit.
quote:guppekop schreef op 09 mei 2017 @ 14:18:

ding dong:

Buurman voor de deur

Oke, doei!

doei!Bekenden lopen bij ons door de achterdeur dus als ik vergeet de deur op slot te doen of ze zien me ben ik al de pineut haha
Deuren dicht en bel uitzetten. Moet er niet aan denken constant visite
quote:Tiswa schreef op 09 mei 2017 @ 14:16:

Oh wauw, ik moet er echt niet aan denken. Als ze aan de deur staan en je bent met iets anders bezig, vind ik dat je gerust aan mag geven dat het nu even niet uit komt.En 'met iets anders bezig zijn' mag dan ook 'in je pyama op de bank uit je neus peuteren' zijn. Zelfs als je NIKS te doen hebt hoef je bezoek dat onaangekondigd voor de deur staat niet binnen te laten.
Heel herkenbaar! Ik heb dat ook altijd gehad, totdat het mij (door verschillende omstandigheden) echt te veel werd en ik aan mezelf merkte dat, hoewel ik erg hou van sociale contacten, ik meer tijd voor mezelf nodig had. Doordeweeks waren er altijd mensen en in het weekend was ik zelf altijd weg. Ik heb toen zelf gewoon eerlijk gezegd (tegen bepaalde mensen) dat het even teveel was en of ze even wilde bellen appen o.i.d. als ze langs kwamen. Daarnaast ook geleerd om meer aan mezelf te denken en ook gewoon te zeggen tegen mensen als het niet uitkomt (ook al staan ze al voor de deur). Gewoon doen dus, dat kan zeker! Als mensen niet willen dat hun 'de deur gewezen wordt' dan moeten ze niet onaangekondigd langskomen.
My life, my way
quote:juicey schreef op 09 mei 2017 @ 14:19:

Eigenlijk zit er ook wel wat in dat ik ze mag wegsturen want het is mijn huis. Word er ook helemaal simpel van. Doe ik soms ook al, verstoppen in mn eigen huis, triest toch. Alleen lopen bekenden door de achterdeur en vergeet ik soms de deur op slot te doen haha. Wilde alleen weten of ik dan niet asociaal over zou komen.

Ah gruwelijk, zo'n hekel aan die achterdeur lopers. Bel gewoon aan... nog beter, app even o het uitkomt.

Omdat ik onverwacht bezoek niet zo leuk vind, zou ik het ook niet zo snel bij een ander doen.

Bij mn schoonfamilie gebruikt iedereen de achterdeur en waar ik vandaan kom, gebruik je gewoon normaal de voordeur!

Nog steeds als ik aangekondigd bij mn schoonmoeder op bezoek ga, dan moet ik door de achterdeur, want de voordeur gebruikt ze niet, gaat zo tegen mn gevoel in.
quote:Moniek1234 schreef op 09 mei 2017 @ 14:27:

Heel herkenbaar! Ik heb dat ook altijd gehad, totdat het mij (door verschillende omstandigheden) echt te veel werd en ik aan mezelf merkte dat, hoewel ik erg hou van sociale contacten, dat ik meer tijd voor mezelf nodig had. Doordeweeks waren er altijd mensen en in het weekend was ik zelf altijd weg. Ik heb toen zelf gewoon eerlijk gezegd (tegen bepaalde mensen) dat het even teveel was en of ze even wilde bellen appen o.i.d. als ze langs kwamen. Daarnaast ook geleerd om meer aan mezelf te denken en ook gewoon te zeggen tegen mensen als het niet uitkomt (ook al staan ze al voor de deur). Gewoon doen dus, dat kan zeker! Als mensen niet willen dat hun 'de deur gewezen wordt' dan moeten ze niet onaangekondigd langskomen. Precies! Mee eens!
quote:Moniek1234 schreef op 09 mei 2017 @ 14:27:

Heel herkenbaar! Ik heb dat ook altijd gehad, totdat het mij (door verschillende omstandigheden) echt te veel werd en ik aan mezelf merkte dat, hoewel ik erg hou van sociale contacten, dat ik meer tijd voor mezelf nodig had. Doordeweeks waren er altijd mensen en in het weekend was ik zelf altijd weg. Ik heb toen zelf gewoon eerlijk gezegd (tegen bepaalde mensen) dat het even teveel was en of ze even wilde bellen appen o.i.d. als ze langs kwamen. Daarnaast ook geleerd om meer aan mezelf te denken en ook gewoon te zeggen tegen mensen als het niet uitkomt (ook al staan ze al voor de deur). Gewoon doen dus, dat kan zeker! Als mensen niet willen dat hun 'de deur gewezen wordt' dan moeten ze niet onaangekondigd langskomen. Stonden die mensen dan voor de deur of waren ze al binnen? Bij mij komt iedereen via de achterdeur en staan dan al in mijn keuken. Denk dat ik het makkelijker wegsturen vindt als ze nog niet binnen staan. Of ik moet gewoon als ik thuis ben meteen de deur op slot doen, ook nog een optie.
Pfoe, ben ik blij dat ik jou niet ben TO. Wij hebben vroeger, als kind, altijd werklui over de vloer gehad en sindsdien jeukt het al als ik er maar aan denk dat mensen onaangekondigd langskomen.
quote:UkkePuckje2017 schreef op 09 mei 2017 @ 14:30:

[...]

Ah gruwelijk, zo'n hekel aan die achterdeur lopers. Bel gewoon aan... nog beter, app even o het uitkomt.

Omdat ik onverwacht bezoek niet zo leuk vind, zou ik het ook niet zo snel bij een ander doen.

Bij mn schoonfamilie gebruikt iedereen de achterdeur en waar ik vandaan kom, gebruik je gewoon normaal de voordeur!

Nog steeds als ik aangekondigd bij mn schoonmoeder op bezoek ga, dan moet ik door de achterdeur, want de voordeur gebruikt ze niet, gaat zo tegen mn gevoel in.Ja apart he! Eigenlijk is het ook best aso van het bezoek. Zij komen zo onaangekondigd mijn huis binnen via de achterdeur en staan opeens in de keuken ???? Ga zelf ook niet door een achterdeur tenzij ik aangekondigd kom en diegene goed ken. Maar das meer wat je gewend bent.
quote:juicey schreef op 09 mei 2017 @ 14:33:

[...]

Stonden die mensen dan voor de deur of waren ze al binnen? Bij mij komt iedereen via de achterdeur en staan dan al in mijn keuken. Denk dat ik het makkelijker wegsturen vindt als ze nog niet binnen staan. Of ik moet gewoon als ik thuis ben meteen de deur op slot doen, ook nog een optie.

Nee ze stonden inderdaad voor de deur en niet binnen (heb zelf een bovenwoning en balkon dus via de achterdeur is ook niet mogelijk). Toen ik wel een achterdeur had, kwamen ze trouwens ook niet naar binnen, maar dat is ook niet echt gebruikelijk bij ons dus dat is wel een verschil!

Kan me wel voorstellen dat het moeilijker is als mensen al in je woonkamer staan, maar dan alsnog kun je ze prima wegsturen (en het is ook niet nodig om je dan te moeten verantwoorden waarom). Ook al ga je gewoon in je joggingsbroek op de bank tv kijken, dan is dat ook prima reden, dus gewoon 'het komt nu niet echt uit' of 'vanavond wil ik even een avondje rust' moet genoeg zijn vind ik!

Het zou toch wel erg zijn als je per se je deur op slot moet doen omdat mensen anders niet weggaan!
My life, my way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven