Wonen in Nijmegen, welke wijken zijn prettig?

09-05-2017 19:29 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht of hier een topic over is. Ik kan alleen een oude vinden. Vandaar dat ik er start.

We willen waarschijnlijk naar Nijmegen verhuizen.

En, zoals al in de titel staat: welke wijken zijn een aanrader?
Hier nog een uit Nijmegen

Er zitten al genoeg goeie adviezen tussen. Ik zou nieuw zoent mijden als ik jullie profielschets zo lees, daar zitten voornamelijk gezinnen met jonge kinderen. Bovendien kun je er onder de 250.000 geen fatsoenlijk huis kopen.
Jaren in Willemskwartier gewoond. Was een leuke tijd, maar wat ben ik blij daar weg te zijn!
Allemaal bedankt voor het meedenken . Alles wordt genoteerd. Binnenkort gaan we een weekend naar Nijmegen. Kunnen we met jullie tips gaan kijken.
Als je ergens wil slapen, ga dan in hotel credible of op de opoe sientje. Die laatste is een tot b&b verbouwd vrachtschip in de Lindenberghaven
Hatertse hei ( dus geen Hatert!) is leuk en betaalbaar. Het aanbod tot 225 is klein boven het kanaal. Misschien dat die 250 wat ruimte biedt.

Nijmegen noord en Lent moet je liggen. Echt nieuwbouw waar veel jonge gezinnen wonen. Ik vind er weinig te beleven.
Wat is er mis met willemskwartier? Toen ik in nijmegen studeerde was het de wijk waar je op kamers wilde.

Of is dat het precies?
Persoonlijk zou ik alles boven de Graafseweg (hoewel ik met Oud-West niet zo bekend ben) en onder het kanaal mijden + Willemskwartier. Met jullie eisen/wensen blijft er al niet zo veel over Maakt het kiezen weer wat makkelijker...

Oost is naar mijn mening het mooiste stuk van Nijmegen en heerlijk wonen, maar met een flink prijskaartje. Ik zou dan ook kijken naar Hazenkamp en St. Anna, evt. Hatertse Hei (niet Hatert). Eventueel doortrekken tot Grootstal maar dat is wat nieuwer en overwegend veel jonge gezinnen. Bij deze wijken zit je niet vlak bij het station, maar alles is met de bus prima te bereiken!

Misschien overheen gelezen maar zoeken jullie een instapklaar huis of mag er wat werk aan zitten? Ben bang dat je in de Hazenkamp (buiten de doorgaande weg) al snel bij de wat oudere huizen terecht komt met wat kluswerk.
quote:R-Woman schreef op 10 mei 2017 @ 00:15:

Wat is er mis met willemskwartier? Toen ik in nijmegen studeerde was het de wijk waar je op kamers wilde.

Of is dat het precies? Wanneer was dat? Ik ben 33 en heb dat werkelijk nooit gehoord. Altijd een beetje een no-go geweest.
Natte tosti..
meeste studenten wonen in het centrum, oost, bottendaal,of rond de uni.

Bottendaal is ook heel leuk, maar wel duur. Hangt er vanaf wat je precies zoekt.
Als je niks geeft om barretjes en restaurantjes, dan is de mooiste groenste, rustige wijk, naar mijn mening, die achter het CWZ. Marga Klompélaan etc. Echt prachtig groen wonen. Net alsof je in het bos woont. En op de Jacobslaan zit de AH XL. Dat is redelijk in de buurt.

Lent / Oosterhout lijkt me persoonlijk de hel om te wonen. Maar met kleine kinderen is 't misschien wel leuk. Groen is het niet echt. Maar je hebt de Waal in de buurt. Qua voorzieningen is Lent (nog) niet veel.
Met 250.000 in Nijmegen kom je wel heel erg richting klushuis / mindere buurt. Ik zie hier in Oost aftandse bovenwoningen met twee slaapkamers al praktisch voor dat bedrag op Funda staan. En in Lent hoef je met dat budget tegenwoordig ook niet veel meer te verwachten. Misschien is de Hatertse Veldweg (en omgeving, sorry ik weet niet hoe alle wijken precies heten) anders ook nog wat. Redelijk rustig, vlak bij station Goffert én bij het Goffert Park.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 10 mei 2017 @ 03:33:

[...]

Wanneer was dat? Ik ben 33 en heb dat werkelijk nooit gehoord. Altijd een beetje een no-go geweest.Zelfde periode ongeveer, iets later. Zal wel aan mijn studierichting hebben gelegen dan
Wat voor huis zoek je voor je budget?

Nijmegen Oost is prachtig, maar is prijzig. Sowieso is het natuurlijk momenteel overal duur omdat veel huizen voor de vraagprijs of hoger weggaan...
-
quote:MiniMe3 schreef op 10 mei 2017 @ 08:21:

Als je niks geeft om barretjes en restaurantjes, dan is de mooiste groenste, rustige wijk, naar mijn mening, die achter het CWZ. Marga Klompélaan etc. Echt prachtig groen wonen. Net alsof je in het bos woont. En op de Jacobslaan zit de AH XL. Dat is redelijk in de buurt.

Dit is idd ook een goede
-
Weer bij gelezen. We zoeken geen klus huis. Man is handig maar heeft het erg druk met z'n bedrijf. Ik ben redelijk handig maar kan ivm lichamelijke klachten niet zoveel. Op funda.nl gekeken wat Lent voor ons te bieden heeft. Niet veel en trekt mij ook niet zo erg.

Weer bedankt voor het mee denken .
Aiii met die eisen gaat het niet lukken hoor. Ik denk dat jullie na moeten gaan denken over welke van die eisen echt eisen zijn, en welke wensen zijn. Iig veel succes!
Als jullie niet (veel) willen klussen valt Hazenkamp qua budget waarschijnlijk af, hoewel ik zeker zou kijken of zich daar een buitenkansje aandient. Prachtige wijk, rustig en dicht bij Goffert, winkels en binnen een kwartier fietsen ben je in het centrum.

Binnen budget én instapklaar dan zou ik toch kijken naar Hatertse Hei (oudere woningen maar soms goed onderhouden voor een leuke prijs) of Grootstal (relatief nieuw dus instapklaar en de wijk is het jonge gezinnenstadium aardig voorbij). Beide wijken liggen wel iets verder van het centrum af, maar nog goed te fietsen. Op loopafstand van de Goffert en diverse supermarkten/winkels in de buurt. En binnen een paar minuten fietsen sta je in Heumens Oord.
Ik zit een beetje op Funda te neuzen, maar ik schrik een beetje van de prijzen. Als ik zoek op prijs tot 250.000 euro met 3 slaapkamers krijg ik een pagina of 11, waarvan ik maar een stuk of 2-3 huizen echt leuk vind. Er staat er een op de muldersweg en een op de luipaardstraat bijvoorbeeld. En dan heb ik nog een leuk huis gezien (2 onder 1 kap) op de hatertseweg, maar wel aan het eind van de hatertseweg, dus wat mij betreft een no-go.
Ik woon zelf om de hoek bij de muldersweg, maar weet niet hoe het geluid van de spoorweg daar is. Wel dicht bij goffert en station en binnen 15 fietsminuten in de stad. Wel een leuk huis!

Op de jacobslaan nog een aantal huizen, maar die zijn vrij klein en er moet behoorlijk in geklust worden.
Verder klikken leert me dat op de muldersweg ook wel goed geklust moet worden denk ik. Maar ik vind het wel een prachtig huis, met potentie. En iemand met groene vingers kan zich maar uitleven daar.
quote:viennas schreef op 10 mei 2017 @ 11:22:

Ik zit een beetje op Funda te neuzen, maar ik schrik een beetje van de prijzen. Als ik zoek op prijs tot 250.000 euro met 3 slaapkamers krijg ik een pagina of 11, waarvan ik maar een stuk of 2-3 huizen echt leuk vind. Er staat er een op de muldersweg en een op de luipaardstraat bijvoorbeeld. En dan heb ik nog een leuk huis gezien (2 onder 1 kap) op de hatertseweg, maar wel aan het eind van de hatertseweg, dus wat mij betreft een no-go.

Dat had ik gisteravond ook al ja, na even zoeken.

Er is ook hier gewoon heel veel verkocht de laatste tijd.

De krenten zijn wel zo'n beetje uit de pap.
Dat de prijzen behoorlijk zijn viel mij ook op. Onze wensen en eisen moeten we nog maar eens bekijken.
quote:seashore schreef op 10 mei 2017 @ 18:59:

Dat de prijzen behoorlijk zijn viel mij ook op. Onze wensen en eisen moeten we nog maar eens bekijken.De markt is ook hier flink aangetrokken, niet alleen in het westen. Kom je uit een koopwoning?
In welke wijk staat het UMC st Radboud? Toen ik daar weken lag, vond ik de huizen in de buurt wel okay.
Ja we hebben een koopwoning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven