Geld & Recht alle pijlers

kadobedrag

12-05-2017 19:16 22 berichten
Beste Forummers,

Iedere keer als ik naar een (kinder)verjaardag, bruiloft of een ander feest moet, worstel ik er weer mee: Welk bedrag geef je uit aan het kado? Vooral als de wens een envelopje is vind ik dit moeilijk. Wat geven jullie meestal of vinden jullie passend voor:
- een kinderverjaardag (kind van vrienden)
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin
- bruiloft (alleen receptie)
- bruiloft (feest)
- bruiloft (diner)

Ik hoop er iets meer een lijn in te krijgen in de toekomst..

Bedankt!
Kinderverjaardag 10 euro
Verjaardag volwassene 15 euro
Bruiloft receptie 25 euro
Bruiloft feest 25 euro, familie 50 euro
Bruiloft diner 100 euro
Als student zijnde:

Verjaardagen 10-25 euro
Bruiloft receptie/feest ~25 euro
Bruiloft hele dag (en dus goeie vrienden/ naaste familie) ~ 50 euro
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 19:27
37.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
12-05-2017 19:21
Kinderverjaardag 10 euro
Verjaardag volwassene 15 euro
Bruiloft receptie 25 euro
Bruiloft feest 25 euro, familie 50 euro
Bruiloft diner 100 euro
Btje zelfde bedragen als hierboven.
•°: Don't be the same, be better!
mummy2be schreef:
12-05-2017 19:16
Beste Forummers,

Iedere keer als ik naar een (kinder)verjaardag, bruiloft of een ander feest moet, worstel ik er weer mee: Welk bedrag geef je uit aan het kado? Vooral als de wens een envelopje is vind ik dit moeilijk. Wat geven jullie meestal of vinden jullie passend voor:
- een kinderverjaardag (kind van vrienden)
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin
- bruiloft (alleen receptie)
- bruiloft (feest)
- bruiloft (diner)

Ik hoop er iets meer een lijn in te krijgen in de toekomst..

Bedankt!
Kinderverjaardag familie: Ik geef geen geld. Cadeau +/- 40 à 50 euro.
Kinderverjaardag van vrienden: Ik geef geen geld. Cadeau hangt er een beetje van af wat ie vraagt. Ik zit snel aan 30 euro.

Volwassen vriendin: Geen geldcadeau. Fles drank.
Familie: +/- 50 euro

Receptie bruiloft familie: 70 euro
Receptie bruiloft vrienden: 50 euro

Bruiloft feest familie: 80 à 100 euro
Bruiloft feest vrienden: 50 euro
Verjaardagen( vrienden, familie, kinderen van familie of vrienden) 20 euro. Bruiloft 50 euro. Bruiloft de hele dag 100 euro.
Verjaardagen( vrienden, familie, kinderen van familie of vrienden) 20 euro. Bruiloft 50 euro. Bruiloft de hele dag 100 euro.
Kinderverjaardag €10,00
Volwassenen verjaardagen doen wij geen geldbedrag, hebben we afgeschaft, maar ik vind het wel vervelend om met lege handen aan te komen dus neem meestal een 'kleinigheidje' van ongeveer €20,00 mee.

Bruiloftsfeesten zonder diner €30,00. Bruiloftsfeest met diner €50,00-€100,00. Wisselt per vriendengroep / welke kant van de familie.
Bij de grote familie van mijn vriend is het 15 euro per stel (dus 7.50euro p.p.) voor een verjaardag (maakt dus niet uit of het voor schoonzus, neefje, nichtje, zwager of schoonouders is) dus dan kunnen we voor dat grotere bedrag een gezamenlijk cadeau kopen wat diegene dan wil.

Mijn familie is een stuk kleiner en minder verjaardagen dus dan zit ik vaak tussen 15/25 euro. Voor vriendinnen eigenlijk ook dat bedrag.

Een bruiloft 40/60 euro
Tralalalala
TinyBel schreef:
12-05-2017 19:24
Kinderverjaardag familie: Ik geef geen geld. Cadeau +/- 40 à 50 euro.
Kinderverjaardag van vrienden: Ik geef geen geld. Cadeau hangt er een beetje van af wat ie vraagt. Ik zit snel aan 30 euro.

Volwassen vriendin: Geen geldcadeau. Fles drank.
Familie: +/- 50 euro

Receptie bruiloft familie: 70 euro
Receptie bruiloft vrienden: 50 euro

Bruiloft feest familie: 80 à 100 euro
Bruiloft feest vrienden: 50 euro
Wat geef jij veel voor een kinderverjaardag! Ik heb alleen al van familie en vrienden 30 kinderverjaardagen per jaar. Heb jij er ook zoveel?
Kinderverjaardag vrienden: tussen de 10 en 15 euro, ik geef meestal cadeautjes als het effe kan en dan red je het meestal net niet met een tientje.
Volwassen verjaardag vrienden: tussen de 15 en 25 euro. Zelfde als bovenstaand, ik geef vaak cadeaus en bijvoorbeeld een boek kost al vaak rond de 20 euro, of een kookboek rond de 25 euro. Eigenlijk heb ik dus als "regel" dat alles waarvan ik weet dat de jarige er blij mee zal zijn tot een budget van 25 euro wel goed is. Als ik geld geef is het meestal ook een briefje van 20, ik vind een briefje van 10 voor een volwassene echt net niks, en een van 10 en een van 5 staat zo karig, vind ik. Dus meestal gewoon een briefje van 20.
Voor naaste familie heb ik geen budget.
Bruiloft: receptie 20, feest of daggast vrienden 50, familie 100.
Am Yisrael Chai!
Kinderen familie / vrienden 20. Nichtje 50. Volwassenen doe ik niet aan. Bruiloft 50/100. Begrafenis bekenden 25/30, familie 50/100. Ligt aan het soort bloemstuk en of we onder elkaar lappen.
Dat ligt compleet aan de persoon.
Hier vrijwel geen bruiloften. Bruiloft van broer (daggast) 50 euro pp, dus 150 euro. Plus een cadeau, toilettas met verwennerijtjes, dingen als massageolie, kaarsje, chocolaatjes, borrel/wijn......

(Kinder)verjaardag 20 euro, of door de ouders cadeautip.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kinderverjaardagen: Zoveel mogelijk kleine cadeaus (en allemaal apart inpakken) en in een cadeau tas doen. 5 tot 20 euro
Volwassen vriend: Een cadeau die helemaal aansluit bij haar of zijn interesse....Dat kan 1 euro zijn maar ook 40
De bruiloft ligt helemaal aan de band: Minimaal 50 euro. Maar dat ligt ook aan de financiële situatie.
morgen toevallig een verjaardag van iemand die 50 wordt , sauna bon gekocht van 40€ maar zij is goede vriendin, week later heb ik huwelijksjubileum feest en daar geef ik 50€
Kinder/tienerverjaardag: 10 Euro
Volwassen vriend(in): 10 tot 15 Euro
Op een bruiloft ben ik in mijn volwassen leven nooit geweest.
Pluisi schreef:
12-05-2017 19:51
Wat geef jij veel voor een kinderverjaardag! Ik heb alleen al van familie en vrienden 30 kinderverjaardagen per jaar. Heb jij er ook zoveel?
Nope. Gelukkig niet.

Zo'n 4 à 5 per jaar.

Het kan er hier dus rustig vanaf.

En ik koop ook liever een doos Duplo, Lego, ... die langer meegaat dan de zoveelste rommel van de Action die na een week kapot is.
1 doos Lego voor mijn neefje en ik ben gelijk 40 à 50 euro armer. En dan sta ik in de speelgoedwinkel voor een immens rek waar de "coole" Lego makkelijk richting 100 euro gaat :mrgreen:. (Ik hou me dus nog in.)
Geld bij verjaardag:
Bij een kind max 10
Verder 10-20 afhankelijk wie het is
Geld bij groter feest voor iets: 25
Bruiloft alleen receptie of feest: 25
Bruiloft hele dag: 50 Ik ben overigens wel alleen. Met partner samen geef je waarschijnlijk wat meeer
Kinderverjaardag: 5-15 euro.
Verjaardag volwassenen: 5-30 euro, hangt van de persoon af. Ikzelf hecht weinig waarde aan cadeautjes. Een bosje bloemen of een flesje wijn vind ik een prima cadeau. Met een aantal vrienden hebben we cadeautjes ook helemaal afgeschaft.
Bruiloft: 25-50 euro
- een kinderverjaardag (kind van vrienden): 15-25 euro.
- een verjaardag van een volwassen vriend of vriendin: 25-30 euro.
- bruiloft (alleen receptie): 25-50 euro.
- bruiloft (feest): 50-100 euro.
- bruiloft (diner): 50-100 euro.

En soms een bon, soms een belevenis, soms een cadeau. Soms wat duurder, soms wat goedkoper.

Het ligt er ook aan wat te besteden is. Wat er niet is kan niet worden uitgegeven. Wat er wel is kan slechts eenmaal worden uitgegeven. Dus hou daar ook rekening mee.
Kinderverjaardag 5 tot 8 euro (geen familie)
Verjaardag familie 10 tot 15 euro we hebben een heeeeeeeeeeel grote familie.. Ik zou echt arm worden als ik er meer aan zou besteden. Verjaardag vriendin 15 euro
Bruiloft, weinig bruiloften dus kan het niet zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven