PMS zeiktopic/steuntopic what ever
zaterdag 13 mei 2017 om 16:05
Nog meer PMSers onder ons?
Nog 2 dagen dan is het zover en ben ik er weer voor 2 weken vanaf.
Ondertussen heb ik in gedachten al 10 keer voor de trein gelegen en had ik vanmorgen om 10 uur de calorieën voor de hele dag al binnen. Na me 2 weken ingehouden te hebben lukt het nu FF niet meer, dat gewicht gaat er toch niet af.
Nog 2 dagen dan is het zover en ben ik er weer voor 2 weken vanaf.
Ondertussen heb ik in gedachten al 10 keer voor de trein gelegen en had ik vanmorgen om 10 uur de calorieën voor de hele dag al binnen. Na me 2 weken ingehouden te hebben lukt het nu FF niet meer, dat gewicht gaat er toch niet af.
zaterdag 13 mei 2017 om 16:17
Ik ben alleen maar moe, moe en nog eens moe. Twee dagen voor ik ongesteld moet worden, begint het en 4 dagen later ben ik er weer vanaf. Nog 1 dag nu, dan heb ik het weer gehad. Maar ik was vooral gisteren zo intens moe, ik had de hele dag wel kunnen slapen. Gek genoeg hielp sporten juist wel, terwijl ik 0 energie had.
zaterdag 13 mei 2017 om 16:34
Hier lijkt het ook elke maand erger te worden. Ben naast antidepressiva ook met teunisbloem olie begonnen.
Daardoor iets minder agressief. Verder down, chagrijnig, kort lontje, zere tieten, hoofdpijn, misselijk, enorm opgefokt/gejaagd gevoel, enorme drang naar suiker ( terwijl ik het aan het afvallen ben), vocht vasthouden.
Nog 2dagen en dan FF kl
Daardoor iets minder agressief. Verder down, chagrijnig, kort lontje, zere tieten, hoofdpijn, misselijk, enorm opgefokt/gejaagd gevoel, enorme drang naar suiker ( terwijl ik het aan het afvallen ben), vocht vasthouden.
Nog 2dagen en dan FF kl
zaterdag 13 mei 2017 om 16:48
O wat ben ik blij met dit topic..
ik was bijna van plan eentje aan te maken met hetzelfde onderwerp (onder psyche).
Vanaf december ook last van erge PMS klachten; met name psychisch. Begon met depri gevoel, erge vermoeiheid. De maanden erop meer angstig. Ik kwam toen door een heftige gebeurtenis in een soort burnout wat langzaam beter gaat maar net voor en in menstruatieweek zak ik weer helemaal terug. Mijn antidepressiva is opgehoogd, hier begon ik de vruchten van te plukken maar nu ik weer in die rotweek zit merk ik er niet veel meer van. Angst, heel moe, niet realistisch kunnen denken..herkennen jullie dit??
ik was bijna van plan eentje aan te maken met hetzelfde onderwerp (onder psyche).
Vanaf december ook last van erge PMS klachten; met name psychisch. Begon met depri gevoel, erge vermoeiheid. De maanden erop meer angstig. Ik kwam toen door een heftige gebeurtenis in een soort burnout wat langzaam beter gaat maar net voor en in menstruatieweek zak ik weer helemaal terug. Mijn antidepressiva is opgehoogd, hier begon ik de vruchten van te plukken maar nu ik weer in die rotweek zit merk ik er niet veel meer van. Angst, heel moe, niet realistisch kunnen denken..herkennen jullie dit??
zaterdag 13 mei 2017 om 16:57
Fijn om hierover hier ervaringen uit te kunnen wisselen!
Ik heb pas ontdekt dat mijn stemmingswisselingen te maken hebben met mijn cyclus, wat een ellende iedere maand zeg. Ik ben ook down, moe, angstig, heb enorme vreetbuien en suïcidale gedachtes. Van de week voor het eerst bij de huisarts geweest, stap 1 is mn mirena spiraal er uit en daarna kijken of het verminderd of erger wordt...
Ik heb pas ontdekt dat mijn stemmingswisselingen te maken hebben met mijn cyclus, wat een ellende iedere maand zeg. Ik ben ook down, moe, angstig, heb enorme vreetbuien en suïcidale gedachtes. Van de week voor het eerst bij de huisarts geweest, stap 1 is mn mirena spiraal er uit en daarna kijken of het verminderd of erger wordt...
zaterdag 13 mei 2017 om 17:02
Wat bij mij goed helpt is veel muntthee drinken van verse munt, ik las dit http://goedetengezondleven.nl/muntthee-gezond/ en dacht ik ga het eens proberen.
Heb minder vreetbuien en ben wat minder 'labiel' (lees boos of emotioneel om niks) als ik een paar glazen per dag drink in de week voor ik ongesteld moet worden.
Baat het niet dan schaadt het niet, ik betaal 30 cent voor een bosje bij de Turkse winkel. Gewoon proberen!
Werkt trouwens erg vochtafdrijvend, net als platte peterselie. Lekker op een broodje kaas/tomaat bv. Ook bij Turkse winkel kopen; bij AH kosten 3 takjes 2 euro in oosters winkeltje een giga-bos voor een euro.
Heb minder vreetbuien en ben wat minder 'labiel' (lees boos of emotioneel om niks) als ik een paar glazen per dag drink in de week voor ik ongesteld moet worden.
Baat het niet dan schaadt het niet, ik betaal 30 cent voor een bosje bij de Turkse winkel. Gewoon proberen!
Werkt trouwens erg vochtafdrijvend, net als platte peterselie. Lekker op een broodje kaas/tomaat bv. Ook bij Turkse winkel kopen; bij AH kosten 3 takjes 2 euro in oosters winkeltje een giga-bos voor een euro.
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 17:06
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
19.81% gewijzigd
zaterdag 13 mei 2017 om 17:49
Ja helaas wel, ik ben gewoon hypogonder in die twee weken heb ik alle soorten denkbare kanker.matz schreef: ↑13-05-2017 16:48O wat ben ik blij met dit topic..
zaterdag 13 mei 2017 om 17:50
Ga ik proberen, ik ben ondertussen in staat om MN eierstokken te laten verwijderen.Bestaardigopzich schreef: ↑13-05-2017 17:02Wat bij mij goed helpt is veel muntthee drinken van verse munt, ik las dit http://goedetengezondleven.nl/muntthee-gezond/ en dacht ik ga het eens proberen.
zaterdag 13 mei 2017 om 17:52
Ik hoop dat het helpt !! Ik volgende week naar de huisarts.-Heleen96 schreef: ↑13-05-2017 16:57Fijn om hierover hier ervaringen uit te kunnen wisselen!
Reageer slecht op alle hormonen (pil ed is dus geen optie)
zaterdag 13 mei 2017 om 18:08
Mamajobsa; ik ben sowieso al hypochonder maar in die week nog veeel erger..net of je niet helder na kunt denken, vind je niet?
Er is wel iets aan te doen dmv vitamines.
Google ook maar 's op oestrogeendominantie, hebben veel vrouwen last van!
zaterdag 13 mei 2017 om 19:15
Helaas hier ook vreselijke last van PMS.
Ik heb hiervoor medicatie en die leek als een trein te werken, 2 weken voor de menstruatie slikken, de andere 2 weken vd maand niet. Maar het helpt niet meer!...ik word boos op alles en iedereen, ga lopen zeiken, ruzie uitlokken, mezelf of anderen voor de trein willen gooien. Ik ben dan gewoon een heks. Vreselijk!!
Ik heb hiervoor medicatie en die leek als een trein te werken, 2 weken voor de menstruatie slikken, de andere 2 weken vd maand niet. Maar het helpt niet meer!...ik word boos op alles en iedereen, ga lopen zeiken, ruzie uitlokken, mezelf of anderen voor de trein willen gooien. Ik ben dan gewoon een heks. Vreselijk!!
zaterdag 13 mei 2017 om 19:19
Hier helaas hetzelfde, ik ga t liefst onder een steen lid ggen. F*ck the world. Ben serieus zover dat ze me de hele bende dr uit mogen trekken. Maar ja geen gyn doet dat bij iemand van 32Nanoe2 schreef: ↑13-05-2017 19:15Helaas hier ook vreselijke last van PMS.
En daarbij kom je dan in de overgang. Ook geen pretje
zaterdag 13 mei 2017 om 19:27
zaterdag 13 mei 2017 om 19:34
Oh echt? Ik had juist begrepen dat het na de overgang over is.
Ik ga volgende week een afspraak maken bij de huisarts en eventueel doorverwijzing naar de gyn want zo wil ik gewoon niet verder, idd niet echt goed voor je huwelijk/ kinderen/zelfs huisdieren dit.
Hier begint met pech direct na ovulatie tot eerste dag menstruatie, met een beetje geluk begint het een paar dagen tot een week later.
Ik heb ook wel een gelezen over care for woman.
Ik ga volgende week een afspraak maken bij de huisarts en eventueel doorverwijzing naar de gyn want zo wil ik gewoon niet verder, idd niet echt goed voor je huwelijk/ kinderen/zelfs huisdieren dit.
Hier begint met pech direct na ovulatie tot eerste dag menstruatie, met een beetje geluk begint het een paar dagen tot een week later.
Ik heb ook wel een gelezen over care for woman.
zaterdag 13 mei 2017 om 22:56
Hier ook vreselijk last van, kwam ik achter toen ik gestopt was met de pil dat dat het is. Vreselijke ruzies en niets van de kinderen kunnen verdragen. Zere borsten wordt ook steeds erger. Chocolade helpt, voor eventjes
. Wat mij wel heel goed helpt, als ik het trouw in neem, zijn homeopatische druppels. Op "maat" gemaakt, van Resque.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
zondag 14 mei 2017 om 08:44
Zo raar dat er helemaal niks is wat echt echt helpt.
Mijn ex-man heeft ooit tegen mijn huisarts gezegd....je hebt mijn huwelijk gered, door die medicatie (die nu niet meer helpt) en het is inmiddels mijn ex-man hahaha, niet door de pms!
Ik ga me eens verdiepen in de dim supplementen, want veel wat ik gelezen heb komt overeen.
Bij mij beginnen de buien alweer te komen.
Mijn ex-man heeft ooit tegen mijn huisarts gezegd....je hebt mijn huwelijk gered, door die medicatie (die nu niet meer helpt) en het is inmiddels mijn ex-man hahaha, niet door de pms!
Ik ga me eens verdiepen in de dim supplementen, want veel wat ik gelezen heb komt overeen.
Bij mij beginnen de buien alweer te komen.