Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

donderdag 9 maart 2017 om 08:06
Happy new topic!!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd

vrijdag 12 mei 2017 om 08:08
@Hiltje en Cybermeisje: Ik ben halverwege mijn gewenst minimum als buffer, dus ik ben er nog lang niet! Maar ik kan het wel makkelijk wat kleding kopen zinder mijn buffer aan te spreken, dat ik geen probleem. Ik doe nu al een 1,5 jaar mee aan de challenge '1 jaar geen kleding kopen' en dat gaat me verbazend goed af
Maar mijn garderobe begint nu wel flink te slinken en een ander leuk jurkje voor de bruiloft heb ik niet.... Nou ja, ik heb wel een mooi jurkje (donkerblauw met kleine bloemetjes) dat geschikt zou zijn, maar deze heb ik 2 jaar geleden gedragen op de begrafenis van een goede vriend... En hoewel ik het normaal geen probleem vind om kleding naar meerdere gelegenheden te dragen, is dit voor mij te beladen.
DUs ik denk dat ik hem wel ga kopen. Mijn vriend is ook voorstander, maar hij vind het sowieso heel leuk als ik dat soort (jaren '60 swing) jurkjes draag
Helaas zal hij niet in de uitverkoop komen, maar het is ook niet een superduur jurkje.
Ik kan het soweiso ook naar andere gelegenheden aan
of gewoon op een leuke zomerse dag. Hij kan denk ik zelfs naar mijn werk wel aan. Even afhankelijk van hoe laag het decollete bij mij valt
.
Nou ja, zoals jullie lezen ben ik er eigenlijk gewoon al uit
Wat is het verschil tussen een extra premie storting of een extra aflossing Pimpelmeesje? (ik heb geen koophuis, maar ik vroeg het mij naar aanleiding van je post af)
Raar verhaal Trotter... Het zal inderdaad wel iets met witwassen oid te maken hebben. Of mensen die belasting proberen te ontwijken door zo het doen van giften aan anderen? (schenkbelasting ofzo?)

DUs ik denk dat ik hem wel ga kopen. Mijn vriend is ook voorstander, maar hij vind het sowieso heel leuk als ik dat soort (jaren '60 swing) jurkjes draag

Ik kan het soweiso ook naar andere gelegenheden aan

Nou ja, zoals jullie lezen ben ik er eigenlijk gewoon al uit

Wat is het verschil tussen een extra premie storting of een extra aflossing Pimpelmeesje? (ik heb geen koophuis, maar ik vroeg het mij naar aanleiding van je post af)
Raar verhaal Trotter... Het zal inderdaad wel iets met witwassen oid te maken hebben. Of mensen die belasting proberen te ontwijken door zo het doen van giften aan anderen? (schenkbelasting ofzo?)
vrijdag 12 mei 2017 om 11:01
Lekker jurkje kopen en van genieten Kraaienpoot.
Ik heb me laten oplichten. Ik heb 20 euro gegeven aan een vreemde met een goed verhaal over gestolen backpacks en naar het consulaat in Den Haag moeten en geen geld voor de trein. Ik had het nooit eerder meegemaakt, was moe, hij sprak me aan als toerist, wilde ponden wisselen en ik geloofde het. Omdat ik niet kleiner had gaf ik uiteindelijk 20,- en toen was hij zo weg, zonder die ponden.
Achja, ik ga me er niet enorm over opwinden. Liever vrijgevig en begaan met medemens en dan opgelicht worden, dan alles keihard afwijzen. En ik hoop dat ie van mijn geld genoten heeft. Voortaan let ik beter op.
Maar het is natuurlijk geen consuminderactie: damned!
Ik heb me laten oplichten. Ik heb 20 euro gegeven aan een vreemde met een goed verhaal over gestolen backpacks en naar het consulaat in Den Haag moeten en geen geld voor de trein. Ik had het nooit eerder meegemaakt, was moe, hij sprak me aan als toerist, wilde ponden wisselen en ik geloofde het. Omdat ik niet kleiner had gaf ik uiteindelijk 20,- en toen was hij zo weg, zonder die ponden.
Achja, ik ga me er niet enorm over opwinden. Liever vrijgevig en begaan met medemens en dan opgelicht worden, dan alles keihard afwijzen. En ik hoop dat ie van mijn geld genoten heeft. Voortaan let ik beter op.
vrijdag 12 mei 2017 om 12:13
Hier niet zo consuminderig deze maand. Sterker nog, we worden behoorlijk op kosten gejaagd door Ziggo. Wij hadden al jaren een decoder met opnamefunctionaliteit, zelf gekocht. Daarnaast nog een andere decoder, ooit van hun gekregen toen ik lid werd. Maar ziggo zend vanaf nu een aantal zenders alleen nog maar in HD uit. En daar zijn ook zenders bij waar wij nog wel eens naar kijken. Met die oude decoders kan dat niet meer, dus nieuwe decoder. Je krijgt er 1 gratis in bruikleen, maar voor een 2e TV moet je daarvoor betalen, kosten 4 euro per maand. Nu dacht ik dan doen we alleen beneden een nieuwe gratis decoder, want boven kijken we helemaal niet vaak TV. Dat is iig niet die 4 euro per maand waard.
Komt dat ding, kan ik hem prima aansluiten op de TV, maar kan de HomeCinemaset er niet op aangesloten worden, zodat ik de boxen van de HomeCinemaset als geluid voor de TV krijgen, zoals we dat eerst hadden. De enige optie om het weer goed te krijgen is een andere TV te kopen. Op zich geen weelde, de TV die we nu hebben is 15 jaar oud en het is nog zo'n bakbeest met beeldbuis, maar de TV doet het nog prima, dus zat eigenlijk nog niet in de planning.
Komt dat ding, kan ik hem prima aansluiten op de TV, maar kan de HomeCinemaset er niet op aangesloten worden, zodat ik de boxen van de HomeCinemaset als geluid voor de TV krijgen, zoals we dat eerst hadden. De enige optie om het weer goed te krijgen is een andere TV te kopen. Op zich geen weelde, de TV die we nu hebben is 15 jaar oud en het is nog zo'n bakbeest met beeldbuis, maar de TV doet het nog prima, dus zat eigenlijk nog niet in de planning.

vrijdag 12 mei 2017 om 12:25
Oh wat balen Wilma! Ik ben echt een beetje allergisch voor dat soort acties.... Nieuwe technische snufjes zo maken, zodat klanten wel nieuwe spullen moeten kopen, ook al zijn de oude nog prima. Dat is ook wel een beetje de reden dat ik alles van Apple boycot. Gewoon uit principe, omdat zij alles weer anders moeten dan dan de rest, waardoor je weer van alles apart en duur moet kopen

vrijdag 12 mei 2017 om 13:17
Jeetje wat lullig!hiltje schreef: ↑12-05-2017 11:01Lekker jurkje kopen en van genieten Kraaienpoot.
vrijdag 12 mei 2017 om 13:45
Weet je heel zeker dat het zo werkt? Het zou kunnen hoor, maar vaak zijn er ook hulpstukjes en tussenstukjes te verkrijgen waardoor het allemaal wel werkt. Vriend is hier de knutselaar met audioapparatuur, die heeft hier in huis al heel wat apparaten aan elkaar geknoopt waarbij het eigenlijk 'niet kan'. Ik kan er helaas weinig zinnigs over zeggen, maar als er in de buurt nog een ouderwetse audiozaak zit zou je daar nog eens kunnen navragen of het écht niet kan.wilma36 schreef: ↑12-05-2017 12:13Hier niet zo consuminderig deze maand. Sterker nog, we worden behoorlijk op kosten gejaagd door Ziggo. Wij hadden al jaren een decoder met opnamefunctionaliteit, zelf gekocht. Daarnaast nog een andere decoder, ooit van hun gekregen toen ik lid werd. Maar ziggo zend vanaf nu een aantal zenders alleen nog maar in HD uit. En daar zijn ook zenders bij waar wij nog wel eens naar kijken. Met die oude decoders kan dat niet meer, dus nieuwe decoder. Je krijgt er 1 gratis in bruikleen, maar voor een 2e TV moet je daarvoor betalen, kosten 4 euro per maand. Nu dacht ik dan doen we alleen beneden een nieuwe gratis decoder, want boven kijken we helemaal niet vaak TV. Dat is iig niet die 4 euro per maand waard.
vrijdag 12 mei 2017 om 17:19
Verschil met premiestorting en aflossing is dat bij aflossing mijn hypotheekbedrag omlaag gaat en ik iets minder premie betaal eb wat minder rente. Bij de storting gaat het in de spaarpot en betaal ik evenveel rente maar alleen minder premie. Over rente krijg ik de aftrek maar dat is ook van belang bij kinderopvangtoeslag etc. Dus ik wil eerst de premie omlaag hebben en dan kijken we wel eens naar verkorten oid. Aflossen is met de bedragen die ik stort biet interessant nog iig nu

vrijdag 12 mei 2017 om 18:12
@Kraaienpootje: ik weet niet of er een dresscode is qua kleur ofzo, maar als je maat 42 hebt zou je zo een jaren 60 jurkje van me mogen lenen....
Ik heb gister uit de bieb 'spark joy' van Marie Kondo uit de bieb geleend en ben direct enthousiast aan de slag gegaan met stap 1: kleding uitzoeken. Ik heb nu nog wel maar weinig kleding over. Veel sparkte geen joy meer. Een gedeelte moet naar de stomerij voor ik het weer kan dragen, dus de kast is nu behoorlijk leeg.
Binnenkort maar even wat nieuwe kleding kopen, maar dan wel even wat kritischer kijken naar wat ik echt zal gaan dragen.
Een gedeelte ga ik nog proberen via MP te verkopen, hopelijk hou ik daar nog een leuk bedragje aan over dan in elk geval...
Ik heb gister uit de bieb 'spark joy' van Marie Kondo uit de bieb geleend en ben direct enthousiast aan de slag gegaan met stap 1: kleding uitzoeken. Ik heb nu nog wel maar weinig kleding over. Veel sparkte geen joy meer. Een gedeelte moet naar de stomerij voor ik het weer kan dragen, dus de kast is nu behoorlijk leeg.

Een gedeelte ga ik nog proberen via MP te verkopen, hopelijk hou ik daar nog een leuk bedragje aan over dan in elk geval...
vrijdag 12 mei 2017 om 21:39
Kringloop misschien? Of marktplaats? Ik kwam deze site tegen, jurkjes kosten er rond de 50 euro https://topvintage.nl/nl/winkelmandjeKraaienpootje schreef: ↑12-05-2017 08:08@Hiltje en Cybermeisje: Ik ben halverwege mijn gewenst minimum als buffer, dus ik ben er nog lang niet! Maar ik kan het wel makkelijk wat kleding kopen zinder mijn buffer aan te spreken, dat ik geen probleem. Ik doe nu al een 1,5 jaar mee aan de challenge '1 jaar geen kleding kopen' en dat gaat me verbazend goed afMaar mijn garderobe begint nu wel flink te slinken en een ander leuk jurkje voor de bruiloft heb ik niet.... Nou ja, ik heb wel een mooi jurkje (donkerblauw met kleine bloemetjes) dat geschikt zou zijn, maar deze heb ik 2 jaar geleden gedragen op de begrafenis van een goede vriend... En hoewel ik het normaal geen probleem vind om kleding naar meerdere gelegenheden te dragen, is dit voor mij te beladen.
DUs ik denk dat ik hem wel ga kopen. Mijn vriend is ook voorstander, maar hij vind het sowieso heel leuk als ik dat soort (jaren '60 swing) jurkjes draagHelaas zal hij niet in de uitverkoop komen, maar het is ook niet een superduur jurkje.
Ik kan het soweiso ook naar andere gelegenheden aanof gewoon op een leuke zomerse dag. Hij kan denk ik zelfs naar mijn werk wel aan. Even afhankelijk van hoe laag het decollete bij mij valt
.
Nou ja, zoals jullie lezen ben ik er eigenlijk gewoon al uit![]()
vrijdag 12 mei 2017 om 22:52
Hebben er al zo'n ding tussen en helaas werkt het niet goed. Als ik de homecinema er bij in doe heb ik heel slecht beeld en pakt ie het geluid van de tv ipv de decoderen. Bovendien zijn er boven op de oude decoder zoveel zenders weg. We kijken nu voor een tv met ci-module zodat de decoder naar boven kan.heavenorhell schreef: ↑12-05-2017 13:45Weet je heel zeker dat het zo werkt? Het zou kunnen hoor, maar vaak zijn er ook hulpstukjes en tussenstukjes te verkrijgen waardoor het allemaal wel werkt. Vriend is hier de knutselaar met audioapparatuur, die heeft hier in huis al heel wat apparaten aan elkaar geknoopt waarbij het eigenlijk 'niet kan'. Ik kan er helaas weinig zinnigs over zeggen, maar als er in de buurt nog een ouderwetse audiozaak zit zou je daar nog eens kunnen navragen of het écht niet kan.

zaterdag 13 mei 2017 om 22:11
Ik heb een totaal niet consuminderactie uitgehaald. Maar wel heel leuk. Over een paar weken komt hier een huisgenootje, op vier pootjes, wonen.
Maar gezien het feit dat ik nog heel ruim kan sparen, kan het eraf. Het eerste jaar is dan vooral even duur, daarna kan hij met de pot mee eten dus dan iets meer eten koken.

Maar gezien het feit dat ik nog heel ruim kan sparen, kan het eraf. Het eerste jaar is dan vooral even duur, daarna kan hij met de pot mee eten dus dan iets meer eten koken.
zondag 14 mei 2017 om 00:39
Wat leuk!RP7 schreef: ↑13-05-2017 22:11Ik heb een totaal niet consuminderactie uitgehaald. Maar wel heel leuk. Over een paar weken komt hier een huisgenootje, op vier pootjes, wonen.![]()

Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 14 mei 2017 om 12:01
oh, dat is balen...cybermeisje schreef: ↑13-05-2017 22:58Was ik vorige maand aan het shoppen geweest, met het idee dat de kosten aan het huis wel klaar waren, is de stofzuiger vandaag kapot gegaan. Bah....
maandag 15 mei 2017 om 07:22
Wij zitten al jaren bij ziggo, wonen in voormalig @home gebied. Ik heb wel eens gekeken om over te stappen, ook vanwege de kosten, maar manlief wil dat niet. Die ziet tegen de rompslomp op.schattigmeisje schreef: ↑13-05-2017 11:20Oh, wat jammer is dat, Wilma! Ik zou er ook enorm van balen. (Al zou ik ook niet zo snel naar Ziggo gaan, te vaak dit soort dingen gehoord)
maandag 15 mei 2017 om 08:00
ik ben van ziggo naar kpn gegaan en het was zo gepiept. Ik wilde alleen nu mijn contract weer vastzetten en de korting krijgen... dat kon niet kon alleen een premium pakket krijgen voor dezelfde prijs.... met allemaal dingen die ik niet ga gebruiken... dus ik ben nu aan het denken wat te doen. ze willen blijkbaar liever dat je elk jaar overstapt ofzo.
maandag 15 mei 2017 om 08:04
Klopt, gelukkig is een nieuwe zo gekocht, maar het is wel balen.
Overigens wil ik een nickchange aan gaan vragen, hopelijk binnenkort weer terug onder mijn nieuwe naam.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
maandag 15 mei 2017 om 08:51
@wilma overstappen is idd meestal zo gedaan. Het is vaak een kwestie van nieuwe pakket aanvragen, die geven soms overstapservice dus zeggen ziggo voor je op. Als je het pakket hebt is het meestal een kwestie van stekkers in het stopcontact steken. Veel providers geven ook nog installatiegarantie dus als het niet lukt, sluiten ze hret kostenloos voor je aan.

maandag 15 mei 2017 om 20:48
Zo, weer terug na een weekje vakantie. NIet heel consuminderig 2x uit eten geweest en een dagje pretpark, maar soms mag je jezelf en je gezin best een keertje verwennen ;P Andere dagen in het huisje gekookt en verder niet teveel uitgegeven.
Veel terug te lezen zie ik, maar eerst de berg was wegwerken
Veel terug te lezen zie ik, maar eerst de berg was wegwerken