37jarige man, advies gevraagd

zondag 14 mei 2017 om 18:33
@JonasV91: Nouja als je bewust geen behoefte hebt aan meedoen aan het 'circus' van communicatie en interactie, en het zelfs als hypocrisie/ridicuul omschrijft, dan moet je ook niet zeuren dat het je niet lukt om bijvoorbeeld een relatie met iemand aan te gaan.
Je klinkt erg hooghartig terwijl je zelf denk ik qua communicatie en interactie ook niet echt een hoogvlieger bent. Maar observeren en commentaar leveren is altijd makkelijker dan participeren en je openstellen, met de kans om op je bek te gaan natuurlijk.
Je klinkt erg hooghartig terwijl je zelf denk ik qua communicatie en interactie ook niet echt een hoogvlieger bent. Maar observeren en commentaar leveren is altijd makkelijker dan participeren en je openstellen, met de kans om op je bek te gaan natuurlijk.

zondag 14 mei 2017 om 18:34
En jij voelt je daar boven verheven?
Je kan dan wel om ze lachen, maar ze hebben ondertussen wel meer succes in communiceren dan jij toch?

zondag 14 mei 2017 om 18:36
Dit is niet waar. Er zijn altijd sociale conventies geweest. Hoe weet je dat het merendeel juist niet oprecht is? Of het een kleine opoffering vinden niet compleet eerlijk te zijn in hun interesse, om vervolgens mooi wél hun verhalen kwijt te kunnen aan een ander? Het heeft wel degelijk een functie, vandaar dat het bestaat (onder andere primaten dus ook, het is niet man-made).JonasV91 schreef: ↑14-05-2017 18:14Sowieso, het wordt steeds artificiëler omdat er allerlei regeltjes zijn, en er continue bijkomen. De oprechte mens is bijvoorbeeld een uitstervend ras vermits men zich dient te conformeren tot die regeltjes. Houdt uiteindelijk geen steek want dan verdwijnt de menselijkheid...
Om de één of andere reden vind ik dat we zouden terug moeten gaan naar de basics en terug hertekenen met de informatie die nu ter beschikking is. Nu wordt alles op elkaar gegooid en ziet men door de bomen het bos niet meer.

zondag 14 mei 2017 om 18:38
zondag 14 mei 2017 om 18:39
Het is een soort van smeerolie.strikjemetstippels schreef: ↑14-05-2017 18:36Dit is niet waar. Er zijn altijd sociale conventies geweest. Hoe weet je dat het merendeel juist niet oprecht is? Of het een kleine opoffering vinden niet compleet eerlijk te zijn in hun interesse, om vervolgens mooi wél hun verhalen kwijt te kunnen aan een ander? Het heeft wel degelijk een functie, vandaar dat het bestaat (onder andere primaten dus ook, het is niet man-made).
En daarbij, heel veel momenten lenen zich totaal niet voor diepgaande gesprekken of emotionele verbintenissen. Of hoe moet ik dat voor me zien in 1 minuut bij de koffie-automaat?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

zondag 14 mei 2017 om 18:43
Ik zou er zelf perfect tevreden mee zijn om gewoon niets te zeggen. Laat mij maar gewoon even Javaën (de inside nerd grap bij mij op werk). Overigens sta ik er net zo in met betrekking tot persoonlijke problemen van collega's of kennissen. Ik wil dat gewoon niet horen en er niet mee lastig gevallen worden. Doe ik om gekeerd ook niet. Voor mij geldt dat zwijgen ook best sociaal geaccepteerd mag zijn, maar goed, ik ben ook niet het type dat vindt dat alles op mijn manier moet. Ik pas me sowieso aan.

zondag 14 mei 2017 om 18:43
Piet: "Hoe was je weekend?"
Jan: "Nou, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de oppervlakkigheid van de mens zat ben en dat ik gewoon niet in het systeem pas en -"
*piet rent hard weg*
zondag 14 mei 2017 om 18:48
Ik schreef zoals ik het bedacht...

Ik ga het proberen voor te stellen met radio's.
De meerderheid van de mensen kan je voorstellen als een digitale radio met verschillende frequenties die aangepast kan worden om met andere radio's te communiceren. Hierdoor is het voor hen gemakkelijk om te communiceren vermits het louter een instelling is.
Een minderheid beschikt niet over die radio's en als het helemaal tegenvalt beschikken ze over een oude analoge radio die slechts op één frequentie werkt. Die analoge radio's zijn niet compatibel met de digitale radio's. Dus wordt de onderlingen communicatie heel moeilijk en misschien zelfs onmogelijk. Er is dan geen mogelijkheid om zich aan te passen aan de meerderheid.
Gelukkig zijn er tussenoplossingen mogelijk en mits enige aanpassing is het mogelijk dat iemand die eerder tot de minderheid behoorde toch kan communiceren met de meerderheid.
Of vergelijk het met kabels die je gebruikt met jouw computer. Welke kabels zijn er populairder dan andere en welke zijn er tegenwoordig enkel te gebruiken op aftandse systemen? De compatibiliteit van toestellen en signalen wordt daardoor beïnvloed. Dat is vergelijkbaar met het voorbeeld rond de radio's of de expert uit het vorige bericht.
zondag 14 mei 2017 om 18:50

zondag 14 mei 2017 om 18:55
Mwah ik denk dat er hier ook wel sprake van is hoor. Ik zie hier toch echt verschillende posts op verschillende 'golflengtes' zeg maar. Ook in geschreven tekst kunnen veel verschillen zitten.
zondag 14 mei 2017 om 18:56
Ik kan enkel kijken naar gebeurtenissen die in mijn omgeving plaatsvinden en dan moet ik helaas wel tot die conclusie komen. De ene steekt de ander een mes in de rug. Een andere is heel beleefd en meegaand tot op het moment dat de persoon de ruimte verlaat en die persoon wordt dan vierkant uitgelachen. Dan wordt er tegen iemand gezegd een bepaalde taak op te nemen maar wordt er ook achter z'n rug voor gezorgd dat iemand anders de taak effectief uitvoert maar wordt het enkel gezegd om de ander tevreden te stellenTimetraveler schreef: ↑14-05-2017 18:33@JonasV91: Nouja als je bewust geen behoefte hebt aan meedoen aan het 'circus' van communicatie en interactie, en het zelfs als hypocrisie/ridicuul omschrijft, dan moet je ook niet zeuren dat het je niet lukt om bijvoorbeeld een relatie met iemand aan te gaan.
Zo'n toestanden hoef ik inderdaad niet.
Mijn excuses als ik zo overkom. Ik faal inderdaad, de ene dag al wat meer dan de andere... Ik kies misschien de gemakkelijkste weg maar ik wil niet verstrikt geraken in bijvoorbeeld zo'n web van leugens.
zondag 14 mei 2017 om 18:58
Ik heb al eerder over de revolutie van Inkijk gelezen. Ik geef toch de voorkeur aan vrijheid boven dwang. Daar hebben we in moslimlanden de sharia.
Sorry, Inkijk, ik zie er helaas niets in.
World of Warcraft: Legion
zondag 14 mei 2017 om 19:02
Maar, je weet toch helemaal niet hoe dat huggen van 20 mensen is gegaan??
Misschien was het wel een georganiseerde knuffelmiddag waar iedereen iedereen een knuffel moest geven!
zondag 14 mei 2017 om 19:04
Nee, natuurlijk niet. Ik kan het zelf niet en daarom geef ik ook geen commentaar of wat ik dan ook zou mogen/kunnen doen.
Ik kan bijvoorbeeld niet vriendelijk doen in het gezicht van iemand en hem daarna bij anderen uitschelden voor rotte vis. Al merk ik dat dat gedrag wel meer succes oplevert dan het gedrag wat ik stel. Dat geef ik je mee.
Al is er veel verschil qua omgeving en mijn huidige omgevingen zorgen vermoedelijk voor een verkeerd beeld dat misschien wel geldt voor gangbare situaties.
zondag 14 mei 2017 om 19:04
Pijnlijk verschillende golflengtes zo nu en dan.Timetraveler schreef: ↑14-05-2017 18:55Mwah ik denk dat er hier ook wel sprake van is hoor. Ik zie hier toch echt verschillende posts op verschillende 'golflengtes' zeg maar. Ook in geschreven tekst kunnen veel verschillen zitten.
En dan vraag ik me altijd af of ik dan omstandig moet gaan uitleggen hoe ik iets wel bedoelde of het er maar bij moet laten. Meestal kies ik maar voor het laatste.
zondag 14 mei 2017 om 19:07
Daar zou ik wel voorbeelden van willen zien. Ik heb al gezegd dat sommige berichten onduidelijk zijn. Ik verbeter ze soms zelf, maar je kunt ook gewoon om duidelijkheid vragen. Ik ben daar niet de enige in op het internet. Soms begrijp ik een forummer niet, dus vraag ik wat hij/zij bedoelt.Timetraveler schreef: ↑14-05-2017 18:55Mwah ik denk dat er hier ook wel sprake van is hoor. Ik zie hier toch echt verschillende posts op verschillende 'golflengtes' zeg maar. Ook in geschreven tekst kunnen veel verschillen zitten.
Ik zie het ook bij andere forummers. Ik denk aan allenlange openingsberichten zonder leestekens en alinea's, terwijl ik zou denken dat de forummer graag wil dat andere forummers op zijn/haar bericht reageren.
zondag 14 mei 2017 om 19:09
zondag 14 mei 2017 om 19:46
Ik ervaar dat dan weer helemaal niet zo. Ik ken genoeg mensen die oprecht zijn. De gemiddelde aandachtsspanne van de mens is in de huidige tijd ongeveer 7-9 seconden. Dus het is niet gek dat mensen snel hun aandacht verliezen dat heeft niet zoveel met oprechtheid te maken.JonasV91 schreef: ↑14-05-2017 18:14Sowieso, het wordt steeds artificiëler omdat er allerlei regeltjes zijn, en er continue bijkomen. De oprechte mens is bijvoorbeeld een uitstervend ras vermits men zich dient te conformeren tot die regeltjes. Houdt uiteindelijk geen steek want dan verdwijnt de menselijkheid...
Om de één of andere reden vind ik dat we zouden terug moeten gaan naar de basics en terug hertekenen met de informatie die nu ter beschikking is. Nu wordt alles op elkaar gegooid en ziet men door de bomen het bos niet meer.
En ook zie ik niet dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. De meeste mensen denken er helemaal niet zo over na als de meeste mensen die hier op dit topic zitten.
Ik denk er ook net over na, want voor mij is communicatie het overbrengen van een boodschap. Ik vraag me alleen altijd af wat mensen willen communiceren als ze over hun weekend beginnen. Ik denk zelf dat ze willen aangeven dat ze echt wel een drukbezet en boeiend leven hebben.
zondag 14 mei 2017 om 19:51
Dat klopt inderdaad. Ik vind flirten erg moeilijk. Het verschil tussen flirten en ongewenst aandacht geven (waar de vrouw niet van gediend is), is te klein. Ik weet dat er mannen in de problemen zijn gekomen omdat ze dachten te flirten, maar toch in de problemen kwamen, omdat hun gedrag feitelijk ongewenst was. Via, via, werd hen fijntjes meegedeeld dat ze dat niet weer moesten doen.ooitverlegen schreef: ↑14-05-2017 14:19Volgens mij is er weinig aan de hand met de gesprekken van Hans. Zoals ik het zie zet hij gewoon geen volgende stap in een wel of niet bestaand flirt proces. Er zijn hele discussies geweest over flirt signalen maar ik denk dat het gewoon blijft steken op initiatief durven nemen (hoe dat er dan ook uit moet zien).
Ik zorg er daarom zorgvuldiger voor, dat elke opmerking niet als een flirt of seksueel getint kan worden opgevat. Dan kan het soms nog misgaan, door verkeerd kijken.
hans66 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 19:54
9.70% gewijzigd