37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, Hans, ik heb autisme niet met blindheid Vergeleken. Dat je mijn post niet begreep , dat kan. Maar als ik al gezegd heb dat ik dat er niet mee bdoelde is het niet zo fair om toch te doen of je beter weet dan ik wat er mee bedoelt wordt.

Jij zei dat er geen autist hetzelfde is. Ik zei zoiets als dat blinden ook allemaal een ander karakter hebben maar dat de grote gemene deler was dat Ze allemaal niets zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
JonasV91 schreef:
15-05-2017 14:08
Daar zit een grote kern van het probleem.
De omgeving ziet jou als minderwaardig, dus dan begin je jezelf minderwaardig te voelen. Dan voel je je een drol ofzo. Waarom zou iemand dan überhaupt moeite doen als er op je neergekeken wordt? Of als ze er toch van uit gaan dat je het niet kan? Als je altijd ziet "Daar is de nietsnut" weer... Hoe kan je dan gelijkwaardig voelen?
:worship: Precies. Ik vind wel dat je de moeite moet nemen om je aan anderen aan te passen. Volg sociale-vaardigheidstrainingen, maar anderen moeten geen barrière opwerpen.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
15-05-2017 14:36
:worship: Precies. Ik vind wel dat je de moeite moet nemen om je aan anderen aan te passen. Volg sociale-vaardigheidstrainingen, maar anderen moeten geen barrière opwerpen.
Ik weet niet of het onderlijnde op mij slaat. Ik volg je in die redenering maar doe dan niet zoals ik. Namelijk conformeren omdat je niet beter weet...

Ik refereer nu naar het recente topic over het meisje dat in haar eerste relatie zit en geslagen wordt. Zij conformeert ook omdat ze van niet beter weet. Ze is het vermoedelijk niet anders gewoon dan dat er geslagen wordt in een relatie dus dan lijkt het alsof het er bijhoort. Dat het normaal is.
Ik zie het toch anders, Hans. In essentie heb je geen recht op een ander z'n tijd, compassie of empathie. Alles is een gunst, van beide kanten. Zo is sociale cohesie ook 'bedoeld', studies onder apen hebben aan getoond dat apen en aanverwanten (wij dus) sociaal doen om dat er voordeel uit te halen is, en je als groep sterker wordt. Maar ja, ook onder apen heb je buitenbeentjes (ga maar eens kijken in de dierentuin, je spot ze wel na een uurtje).

En ik denk ook niet dat men autisten per se als negatief ziet. Natuurlijk kun je over een groep iets vinden, maar dat dat niet geldt voor ieder individu. Het is wel een aandoening en als men zou mogen kiezen, dan zou men toch liever iemand hebben zónder aandoening?
triple
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 14:46
Reden: kutforum
98.89% gewijzigd
Dubbel

(ik krijg nog eens een woede uitbarsting door dit forum lol, waar kan ik mijn therapiekosten declareren)
JonasV91 schreef:
15-05-2017 14:43
Ik weet niet of het onderlijnde op mij slaat. Ik volg je in die redenering maar doe dan niet zoals ik. Namelijk conformeren omdat je niet beter weet...

Ik refereer nu naar het recente topic over het meisje dat in haar eerste relatie zit en geslagen wordt. Zij conformeert ook omdat ze van niet beter weet. Ze is het vermoedelijk niet anders gewoon dan dat er geslagen wordt in een relatie dus dan lijkt het alsof het er bijhoort. Dat het normaal is.
O kom op iedereen weet dat het niet normaal is om geslagen te worden.
2koffie schreef:
15-05-2017 14:28
Aangezien je geen stempel op je voorhoofd hebt, vraag ik me af hoe ze dan weten dat je autistisch bent.
Het kan aan de manier van reageren liggen, maniertjes, denktrant, hoe denk ik? Hoe denken zij? Sociaal minder handig.
Jij impliceert hier nu dat iedereen negatief over autisten denkt, maar je zegt zelf ook al dat ze allemaal anders zijn. Wát dan, is het precies dat mensen dat denken...? En waarom denk je dat het aan het label ligt en niet aan gedrag?
Dat iedereen negatief over autisme denkt, is een tikje overdreven. Er zijn mensen zonder autisme, die niet negatief over autisme denken. Ik vind daarom ook dat ik niet negatief moet denken over mensen zonder autisme.

Als zij jou onbewust belemmeren in je ontwikkeling (vroeger door pestgedrag, later door leidinggevenden die menen dat ik geen leervermogen heb) denk ik dat de mening van mij en JonasV wel terecht is.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die heeft verteld autistisch te zijn trouwens. Laat staan meer dan een keer.
Op het forum vertel ik dat soms, maar in het echt loop ik daar niet gauw mee te koop. Er zijn mensen die bij mij vermoedens kunnen hebben. Meer dan eens loopt het fout.
Ik heb het dus fout.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 14:49
95.06% gewijzigd
strikjemetstippels schreef:
15-05-2017 14:47
O kom op iedereen weet dat het niet normaal is om geslagen te worden.
Daar ben ik nog niet zo zeker van:
http://forum.viva.nl/relaties/vriend-is ... es/381647/
JonasV91 schreef:
15-05-2017 14:43
Hans: "Ik vind wel dat je de moeite moet nemen om je aan anderen aan te passen."

Nee, ik bedoel met "Ik vind wel dat je de moeite moet nemen om je aan anderen aan te passen," in het algemeen, ook als je niet heus door anderen wordt behandeld. Als je onheus wordt behandeld, is dat m.i. geen reden om je tegen andere mensen af te zetten. En dat je in de bereidheid je te willen aanpassen, niet in gehinderd wordt. Mijn punt was is dat de hulpverlening ja-maart.
hans66 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 15:17
10.31% gewijzigd
15-05-2017 14:44
Ik zie het toch anders, Hans. In essentie heb je geen recht op een ander z'n tijd, compassie of empathie. Alles is een gunst, van beide kanten. Zo is sociale cohesie ook 'bedoeld', studies onder apen hebben aan getoond dat apen en aanverwanten (wij dus) sociaal doen om dat er voordeel uit te halen is, en je als groep sterker wordt. Maar ja, ook onder apen heb je buitenbeentjes (ga maar eens kijken in de dierentuin, je spot ze wel na een uurtje).
Het klopt in zoverre als je mensen niet anders behandelt omdat ze een beperking hebben. Je mag gerust mensen mijden omdat je ze onaangenaam gezelschap vinden. Ik zei al eerder dat mensen niet voorgeschreven moeten worden met wie ze een vriendschap, relatie of huwelijk aan moeten gaan.

Het wordt een ander verhaal als je mensen niet om hun karakter maar om hun beperking mijdt, of op hen neerkijkt of andere vormen van stigmatiserend gedrag. Dan ben ik het niet met je eens. Er is geen reden om mensen niet gelijkwaardig te behandelen. Voor autisten niet, en voor mensen zonder beperking niet.
En ik denk ook niet dat men autisten per se als negatief ziet. Natuurlijk kun je over een groep iets vinden, maar dat dat niet geldt voor ieder individu. Het is wel een aandoening en als men zou mogen kiezen, dan zou men toch liever iemand hebben zónder aandoening?
Het geldt niet voor ieder individu dat hij/zij autisten als negatief ziet. Er zijn wel grote groepen mensen die dat wel zo zien, en daar kun je last van hebben. Dan zou men eerder gedacht hebben: "Wat kan hij wel?" i.p.v. "Wat kan hij niet?"
Dat kun je wel vinden Hans, maar ik vind dat iedereen de vrijheid hoort te hebben om mensen met een beperking te mijden. Of het sympathiek is is een ander verhaal, maar kom op, laat mensen hun eigen keuzes maken. Hoe veel mensen zou je zelf niet mijden om dat ze een beperkt IQ hebben? Ik wel hoor, daar ga ik echt niet om liegen. En om dat ik al niet de meest sociale mens ben, wil ik ook niet mijn tijd verdoen met mensen waar ik echt moeite voor moet doen. Dat is misschien voor mensen met meer geduld, social skills en empathie.

Overigens kijk ik gewoon naar individuen, maar een snelle selectie maak ik wel gebaseerd op groepskenmerken. En sja dan kun je er wel eens naast zitten, maar daar heb ik zelf iig geen last van. Ik word ook wel eens verkeerd getypeerd, big deal.
Dat kun je wel vinden Hans, maar ik vind dat iedereen de vrijheid hoort te hebben om mensen met een beperking te mijden. Of het sympathiek is is een ander verhaal, maar kom op, laat mensen hun eigen keuzes maken. Hoe veel mensen zou je zelf niet mijden om dat ze een beperkt IQ hebben? Ik wel hoor, daar ga ik echt niet om liegen. En om dat ik al niet de meest sociale mens ben, wil ik ook niet mijn tijd verdoen met mensen waar ik echt moeite voor moet doen. Dat is misschien voor mensen met meer geduld, social skills en empathie.

Overigens kijk ik gewoon naar individuen, maar een snelle selectie maak ik wel gebaseerd op groepskenmerken. En sja dan kun je er wel eens naast zitten, maar daar heb ik zelf iig geen last van. Ik word ook wel eens verkeerd getypeerd, big deal.
JonasV91 schreef:
15-05-2017 14:48
Strikjemetstippels: "O kom op iedereen weet dat het niet normaal is om geslagen te worden."
Daar ben ik nog niet zo zeker van:
http://forum.viva.nl/relaties/vriend-is ... es/381647/
Dat lees ik niet uit het openingsbericht. Ik denk dat zij zich realiseert dat dat geen normale relatie is. Maar ze is bang voor de gevolgen als ze het uitmaakt: hij chanteert haar emotioneel, zij is volgens mij bang voor hem, en ook bang wat haar vrienden dan gaan doen.
Het is me nu volstrekt duidelijk, hoe jij erover denkt, Strikjemetstippels. Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens, en ik blijf daarbij. Wat ik over stigma heb verteld, is dus niet onwaar, wel dat niet iedereen zo denkt.
hans66 schreef:
15-05-2017 15:26
Het is me nu volstrekt duidelijk, hoe jij erover denkt, Strikjemetstippels. Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens, en ik blijf daarbij. Wat ik over stigma heb verteld, is dus niet onwaar, wel dat niet iedereen zo denkt.
Haal je dit uit een stukje van mij?
Hans, waarom ben je zo onaardig en sarcastisch tegen mensen die er veel moeite in steken om jou en anderen hier te adviseren? Gisteren deed je het tegen mij, en dacht ik nog: laat maar. Maar nu doe je het ook tegen een ander, en voel ik me toch genoodzaakt het te vragen.
Zou je zelf een niet heel duidelijk pratend meisje in rolstoel afwijzen?
15-05-2017 15:19

Iedereen maakt een selectie en wie dat niet doet kijkt niet eerlijk naar zichzelf. Ik ga niet graag om met hele drukke mensen die erg hard/snel praten en bijna niet naar iemand luisteren bijvoorbeeld. Of mensen bij wie het glas altijd half leeg is, die mijd ik liever ook. En daar is niks mis mee, iedereen heeft z'n voorkeuren.
15-05-2017 15:19

De wereld is hard, maar wel mee eens. Het is gewoon een "Oei, eng!" of een "weet niet hoe ik hiermee moet omgaan". Of misschien heb je al eens negatieve ervaringen gehad met iemand met die beperking (bang voor 1 hond > bang voor alle honden, zoiets).

Al zal het in de praktijk soms best wat genuanceerder liggen.

Stel je zoekt een danspartner voor een cursus tango voor gevorderden en je ziet ergens een man/vrouw onwijs goed dansen. Dus je denkt: "Die moet ik hebben!" Je spreek hem/haar aan en komt erachter dat je eigenlijk nog geen zinnig woord met de beste persoon kunt wisselen, maar ja, dansen gaat wel goed.

Of je hebt een collega/zwager/buurvrouw met wie je de straatbbq moet organiseren en diegene pfff, moeizaam en het klikt totaal niet, maar ja wel je collega (en je moet samen een presentatie voorbereiden), zwager of bbq-buurvrouw.

Nou ja, en zo zijn er vast nog wel tig voorbeelden te bedenken waardoor je toch contact hebt met iemand die een beperking heeft. Of misschien denkt iemand wel bij zichzelf: "Die knul kan dan wel autisme hebben (een dwarslesie hebben / blind zijn / ...), maar iedereen heeft wel wat, kom, ik probeer het gewoon!" En dan merk je misschien wel dat het helemaal zo'n bezwaar niet is. (En hopelijk vertel je dan aan iedereen: "Mensen, mocht je ooit wat terugdeinzen voor autisme/rolstoelen en of blindheid, niet doen! Piet en ik gaan volgende week trouwen!" :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hm, volgens mij zeg ik nu aan het begin van mijn verhaal iets totaal anders dan aan het einde...

Hopelijk snappen jullie het toch nog: een beperking is een drempel, en het is maar net of je je daar overheen wil zetten. Dat mag iedereen zelf beslissen.
Och Tonkje, ik kijk zelf gewoon naar een interessante opening in iemands denkwijze. Wat die persoon dan voor de rest doet of heeft aan fouten/aandoeningen maakt me eerlijk gezegd weinig uit. Als ik die vonk niet zie, dan doe ik mijn best ook niet, zeker niet als er dan nog een beperking aan vast zit waar door communicatie nog lastiger wordt dan het al is (want ik ben zo als gezegd ook al niet zo sociaal van nature).

En dat is gewoon mijn recht. Ik ben hier niet op aarde om anderen te pleasen of blij te maken.
Och Tonkje, ik kijk zelf gewoon naar een interessante opening in iemands denkwijze. Wat die persoon dan voor de rest doet of heeft aan fouten/aandoeningen maakt me eerlijk gezegd weinig uit. Als ik die vonk niet zie, dan doe ik mijn best ook niet, zeker niet als er dan nog een beperking aan vast zit waar door communicatie nog lastiger wordt dan het al is (want ik ben zo als gezegd ook al niet zo sociaal van nature).

En dat is gewoon mijn recht. Ik ben hier niet op aarde om anderen te pleasen of blij te maken.
15-05-2017 16:05

Dat van die vonk is een goede.

Iemand kan in 20 rolstoelen zitten, maar als diegene verder wel iets leuks heeft (en wat dat is, is voor iedereen weer anders), dan hoeven al die rolstoelen geen bezwaar meer te zijn.

Lastige is alleen wel dat je door die rolstoel misschien dat vreselijke leuke niet ziet. Dus wat dat betreft hebben mensen met een beperking dan toch wel een achterstand. (En dat kan ook heel praktisch zijn: jij houdt van lange afstand wandelen, maar daar kom je die rolstoeler maar niet tegen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven