37jarige man, advies gevraagd

zaterdag 13 mei 2017 om 18:07
Tja wat is een richting op middelbaar (even op gezocht en dat is dus Belgisch kennelijk) behalve een conventie? Je kunt toch zelf zaken aan leren? Nooit begrepen waar om mensen hun kennis zo beperken terwijl het voor het op rapen ligt.JonasV91 schreef: ↑13-05-2017 18:04Dan kom ik vermoedelijk in de problemen. Ik heb namelijk enkel 'Handel' gedaan. Het niveau qua wiskunde was daar te laag om bepaalde hogere opleidingen op een deftige manier te kunnen aanvangen. De richting 'Handel' hebben we gekozen omdat dat universeel was.
Alleen was er totaal geen uitdaging. Ik had dan ook beter ASO gedaan maar ik kan de gemaakte keuze begrijpen omwille van de beperkte beschikbaarheid aan concrete en correcte informatie toen der tijd...
Nu is het een beetje schipperen welke richting interessant is naar de toekomst toe, hoe ze in elkaar zit (niet te praktisch), hoe lang ze duurt etc...
Maw: waar een wil is is een weg he, je hoeft niet in een kader te blijven om dat ooit een keuze voor jou is gemaakt.

zaterdag 13 mei 2017 om 18:21
Ik weet niet wat ik kan. Ik ken m'n eigen capaciteiten eigenlijk niet. Dus wiskunde of natuurkunde is niet meteen iets wat spontaan in m'n gedachten opkomt als richting om te volgen.strikjemetstippels schreef: ↑13-05-2017 18:07Tja wat is een richting op middelbaar (even op gezocht en dat is dus Belgisch kennelijk) behalve een conventie? Je kunt toch zelf zaken aan leren? Nooit begrepen waar om mensen hun kennis zo beperken terwijl het voor het op rapen ligt.
Maw: waar een wil is is een weg he, je hoeft niet in een kader te blijven om dat ooit een keuze voor jou is gemaakt.
Ik heb gewerkt, ik probeer online cursusjes te volgen, informatie op te doen... Het is niet dat ik niet doe wat jij zegt. Het enige verschil is de context en dat is bij mij nu bijvoorbeeld veiligheid i.p.v. wiskunde...
Ik weet aldus niet waar jij het vandaan haalt dat ik mezelf geen kennis laat opnemen...
Dat kader waar ik in zat heeft niet het gevolg dat ik bijvoorbeeld voor 'integrale veiligheid' zou kiezen.
Ik kan niet en, en, en, en doen... Dat gaat niet. Bij een robot lukt dat misschien wel maar een mens kan dat niet.
Waar een wil is, is een weg. Klopt zeker en ik wil ook wel maar ik kan niet alles en al helemaal niet tegelijk doen.
Ik wou gewoon aangeven waarom wiskunde en natuurkunde niet meteen in m'n gedachten zou opkomen en 'Integrale Veiligheid' dan weer wel. Ik ben al bij de brandweer en bijvoorbeeld preventieadviseur zou een mogelijkheid zijn.
Al zal ik de door jou vermeldde richtingen wel in beraad houden.

zaterdag 13 mei 2017 om 18:29
Dat is het hem net, ik weet het niet of het al dan niet iets voor mij is...strikjemetstippels schreef: ↑13-05-2017 18:23Je kon ook gewoon 'nee niks voor mij' zeggen hoor, lol.
Ik weet dat er heel veel mogelijk is maar het is heel wat minder concreet waar het dan over kan gaan.
Niettemin, bedankt voor de input

zaterdag 13 mei 2017 om 18:30
Liefst zorg je natuurlijk dat je er een filmpje van hebt. Dan kunnen wij nog beter tips geven

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 13 mei 2017 om 18:31
Ik moest hardop lachenstrikjemetstippels schreef: ↑13-05-2017 18:23Dubbel
Wat voor diversiteitsquota heeft men moeten halen bij Viva dat het forum zo kut is? Een blinde autist of zo?

Waar kan ik (mensen zoals) jou vinden?

zaterdag 13 mei 2017 om 18:32
Eindelijk rust in het topic

zaterdag 13 mei 2017 om 18:33
zaterdag 13 mei 2017 om 20:00
Om de één of andere reden heb ik het gevoel dat ik voor een stilte gezorgd heb
Ik denk dat ik even ga verduidelijken:
De post van strikjemetstippels vond ik hilarisch, vandaar dat ik graag mensen zoals haar zou tegenkomen. Alleen zijn die niet zo wijd verspreid. Vandaar de vraag waar ik mensen met dergelijk persoonlijkheden kon vinden.
Op de post van Dina80:
Mijn reactie sloeg op het feit dat oefening uitgesteld kon worden dus in dat opzicht dacht ik dat het topic zelf zou stilvallen aangezien er geen input meer zou zijn van mijn kant. Vandaar m'n reactie omdat ik denk dat het vrij vermoeiend moet zijn met een lastige klant zoals ik...
Kent er iemand FC De Kampioenen?
Om de één of andere reden voelde ik de noodzaak om iets te posten vermits ik misschien foutief aanvoelde dat bepaalde zaken zonder context verkeerd konden geïnterpreteerd worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Mocht het effectief zo overgekomen zijn, mijn excuses, dat was zeker niet m'n intentie!

De post van strikjemetstippels vond ik hilarisch, vandaar dat ik graag mensen zoals haar zou tegenkomen. Alleen zijn die niet zo wijd verspreid. Vandaar de vraag waar ik mensen met dergelijk persoonlijkheden kon vinden.
Op de post van Dina80:
Mijn reactie sloeg op het feit dat oefening uitgesteld kon worden dus in dat opzicht dacht ik dat het topic zelf zou stilvallen aangezien er geen input meer zou zijn van mijn kant. Vandaar m'n reactie omdat ik denk dat het vrij vermoeiend moet zijn met een lastige klant zoals ik...
Kent er iemand FC De Kampioenen?

Om de één of andere reden voelde ik de noodzaak om iets te posten vermits ik misschien foutief aanvoelde dat bepaalde zaken zonder context verkeerd konden geïnterpreteerd worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Mocht het effectief zo overgekomen zijn, mijn excuses, dat was zeker niet m'n intentie!
zaterdag 13 mei 2017 om 20:36

zaterdag 13 mei 2017 om 20:45
Waar je mensen tegenkomt, is buitenshuis.
Bekijk het praktisch.
Neem je voor om elke keer als je in een supermarkt of andere winkel bent, iets te zeggen tegen een andere klant of tegen de caissière. Elke keer als je bij een bushalte staat, de andere wachtenden te groeten en tegen één iets over het weer of de al dan niet tijdigheid van de bus te zeggen. Zulke dingen. Begin meteen.
Bekijk het praktisch.
Neem je voor om elke keer als je in een supermarkt of andere winkel bent, iets te zeggen tegen een andere klant of tegen de caissière. Elke keer als je bij een bushalte staat, de andere wachtenden te groeten en tegen één iets over het weer of de al dan niet tijdigheid van de bus te zeggen. Zulke dingen. Begin meteen.
zaterdag 13 mei 2017 om 21:06
Vooral stoppen met denken op die ogenblikken!SF_ schreef: ↑13-05-2017 20:45Waar je mensen tegenkomt, is buitenshuis.
Bekijk het praktisch.
zaterdag 13 mei 2017 om 21:08
Aan diegene die een pb gestuurd hebben...
Ik wil echt wel antwoorden maar ik krijg niets in m'n inbox, de enige indicatie die ik krijg is de wijziging in de statusbalk.
Als ik het goed begrepen heb zijn er nog gebruikers met dat probleem dus ik hoop dat ze er asap iets aan doen en dat de berichten niet verwijdert worden door de fix...
Ik wil echt wel antwoorden maar ik krijg niets in m'n inbox, de enige indicatie die ik krijg is de wijziging in de statusbalk.
Als ik het goed begrepen heb zijn er nog gebruikers met dat probleem dus ik hoop dat ze er asap iets aan doen en dat de berichten niet verwijdert worden door de fix...

zaterdag 13 mei 2017 om 21:56
Ik ga pas weer de discussie met je aan als je een oefening hebt gedaan.
Dat is absoluut niet om onaardig te doen, maar omdat ik vind dat je na die pagina-lange uitleggen van jouw kant, en tips vanuit onze kant klaar bent om te oefenen in de praktijk.
Als je dat hebt gedaan, kom dan vertellen hoe het ging, en dan geef ik je heel graag input.
Niet dat ik een expert ben, verre van, maar ik oefen zelf heel veel in sociale situaties terwijl ik het zelf ook lastig vind, dus ik heb 'verstand' van beide kanten: Ik kan me inleven in het feit dat het voor jou niet vanzelf gaat enerzijds, en ik kan door mijn ervaring praktische tips geven anderzijds.
Dat is absoluut niet om onaardig te doen, maar omdat ik vind dat je na die pagina-lange uitleggen van jouw kant, en tips vanuit onze kant klaar bent om te oefenen in de praktijk.
Als je dat hebt gedaan, kom dan vertellen hoe het ging, en dan geef ik je heel graag input.
Niet dat ik een expert ben, verre van, maar ik oefen zelf heel veel in sociale situaties terwijl ik het zelf ook lastig vind, dus ik heb 'verstand' van beide kanten: Ik kan me inleven in het feit dat het voor jou niet vanzelf gaat enerzijds, en ik kan door mijn ervaring praktische tips geven anderzijds.

zaterdag 13 mei 2017 om 22:46
Oh, jij bent dat kieken?? Ik vond DDT dan weer erg leuk, jammer dat ie na het 8e seizoen eruit is gegaan.JonasV91 schreef: ↑13-05-2017 20:00Om de één of andere reden heb ik het gevoel dat ik voor een stilte gezorgd heb![]()
Op de post van Dina80:
Kent er iemand FC De Kampioenen?![]()
On topic: voor een gesprek zijn er over het algemeen 4 ingangen: een onderwerp/ interesse, de omgeving, jou of de ander.
Nou, mensen praten graag over zichzelf, dus stel gewoon een vraag, maar wel iets wat je echt wil begrepen en dan gewoon een beetje doorvragen.
Het is ook niet mijn ding, want de meeste mensen vervelen me na 2 minuten al stierlijk, maar als het klikt dan merk je dat meteen.

zondag 14 mei 2017 om 02:37
Volgens mij dit een teken dat je dan wel in de markt ligt. In mijn geval is het eenzijdig, ik kijk soms wel eens vrouw aan in de ogen maar ze kijken echter nooit terug.hans66 schreef: ↑13-05-2017 16:21Mannen kijken nu eenmaal naar vrouwen, en daar ben ik geen uitzondering op. En vrouwen kijken naar mannen. Er zijn vrouwen die ook vaak naar mij kijken. Als ik naar hen kijk, kijken ze snel de andere kant op. Ikzelf stop dan ook met kijken. Na een langere tijd zie ik ze weer kijken. Dan wordt dat herhaald, totdat zij of ik uitstappen.
Als ik mijn uiterlijk mee had dan had ik wel geweten. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn uiterlijk de grootste rol speelt in het niet krijgen van kansen. Als je telkens tijdens de eerste indruk wordt afgewezen dan word het gewoon een heel lastig verhaal om stappen te maken.
Ik krijg af en toe nog steeds de opmerking: "verzorg je jezelf wel goed man, je ziet er zo bleekjes uit" Ja, mijn huid is van nature heel erg bleek omdat mijn familie veelal uit uit roodharige mensen bestaan. De zon gaat hier helemaal niets aan veranderen. Dit is gewoon het effect van een ouder met zwart haar en de ander met rood haar. Dan heb je wellicht donker haar maar nog steeds onderliggende ginger genen. Ik ben dan ook een semi ginger. In de zon had ik een rode gloed door mijn haar en een huid dat er bij past. Maar gewoon binnen was ik donkerblond. Zo heb ik ook een rode baard maar mijn borsthaar is pikzwart.
zondag 14 mei 2017 om 08:22
Over het in de markt liggen maak ik mij niet te veel illusies. Er kunnen andere (meer waarschijnlijker) redenen zijn om op die manier te kijken.
Ik denk dat het voor een vrouw niet prettig is om in de ogen aangekeken te worden. Ik zou het ook niet prettig vinden (en dan maakt het niet veel uit of een man mij strak aankijkt, of een vrouw). Enigszins bedreigend, ook. Zeker als een man dat bij een vrouw doet.
Men kan zoiets doen, omdat men de ander fysiek aantrekkelijk vindt, maar ik sluit het uit, als het om mij gaat.
World of Warcraft: Legion
zondag 14 mei 2017 om 08:57
@justme, ik denk ook dat uiterlijk wel degelijk een rol speelt, maar ik denk ook dat je zelf veel aan je uiterlijk kunt doen.
Misschien heb je het al eens gezegd, maar ik vraag het toch (anders moet ik het hele topic doorspitten). Je heb dus die operatie gehad, en verder, doe je er wat mee met je uiterlijk, ik bedoel, je kunt zelf ook veel dingen doen, mooie merk-jeans, stoere blouses, schoenen, een goede kapper, lenzen als je een bril hebt, zonnebank, misschien niet zo goed voor je huid, maar een beetje misschien, en natuurlijk de sportschool. En zo zijn er vast nog wel meer dingen.
Misschien heb je het al eens gezegd, maar ik vraag het toch (anders moet ik het hele topic doorspitten). Je heb dus die operatie gehad, en verder, doe je er wat mee met je uiterlijk, ik bedoel, je kunt zelf ook veel dingen doen, mooie merk-jeans, stoere blouses, schoenen, een goede kapper, lenzen als je een bril hebt, zonnebank, misschien niet zo goed voor je huid, maar een beetje misschien, en natuurlijk de sportschool. En zo zijn er vast nog wel meer dingen.
zondag 14 mei 2017 om 09:37
In mijn kennissenkring zit een man die er niet uitziet (vind ik): slecht passende kleren in rare kleurcombinaties, en een idioot kapsel. Maar ook als ie daar wat aan zou veranderen, zou ik hem een vervelende neuzelaar blijven vinden.hevig schreef: ↑14-05-2017 08:57@justme, ik denk ook dat uiterlijk wel degelijk een rol speelt, maar ik denk ook dat je zelf veel aan je uiterlijk kunt doen.
Uiterlijk helpt wel, maar is niet zaligmakend hoor.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.